Mielestäni työtön työnhakija

Ei ole huono-osainen sanan perimmäisessä merkityksessä koska hän kykenee myymään aikaansa ja osaamistaan. Jos nämä eivät mene kaupaksi kannattaa kouluttautua lisää ja kehittää omaa brändiään.

22

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JulliTuki

Tukiaisjullina pankkolla makoillessa ajatuksenjuoksu on niin simppeliä ja lestahtavaa että...

• HyvääKuuluu

Kehitin omaa brandiä tämän satoisan omenavuoden ansiosta. Oma brandini ei tule myyntiin, juon sen itse kunhan pääsen sen tislaamaan. Hauska harrastus näin työttömälle tuo oman brandin kehittäminen.

• Kouluttautuminen ei ole aina omasta tahdosta kiinni. Koulutuspaikkoja varsinkin aikuisopiskelijalle voi olla liian vähän tai ei ollenkaan aloille, joilla on työvoiman tarvetta. Onneksi sentään vihdoin on ryhdytty purkamaan kannustusloukkuja siltä osin, että kouluttautuminen työttömyysturvalla on mahdollista vapaavalintaisesti, eikä vain viranomaisten määräämille aloille.

• Oman brändinsä kehittämisen voi aloittaa vaikka CV:nsä kehittämisestä johon saa apua vaikka netistä.

• OikeistoSosDem kirjoitti:

Oman brändinsä kehittämisen voi aloittaa vaikka CV:nsä kehittämisestä johon saa apua vaikka netistä.

Joutuvathan työttömät käymään CV-kurssejakin. Eri asia, onko avusta ja opista hyötyä, jos CV:hen ei ole oikeasti mitään kirjattavaa kyseisen alan hommasta. Sen sijaan työhaastattelussa työnantaja näkee jo jonkin verran, onko kokemattomalla työnhakijalla niin sanotusti kehitysmahdollisuuksia, mikäli hän on itse valmis kouluttamaan tämän alalle.

• CVkehittyy
        OikeistoSosDem kirjoitti:

Oman brändinsä kehittämisen voi aloittaa vaikka CV:nsä kehittämisestä johon saa apua vaikka netistä.

Minäkin aloitin CV:n kehittämisen. Tuo vanha 2CV, jo hyvän matkaa yli 50 vuotias kaksipyttyinen bokseri, on helppo kehitettävä. Yksinkertainen vekotin.

• Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Joutuvathan työttömät käymään CV-kurssejakin. Eri asia, onko avusta ja opista hyötyä, jos CV:hen ei ole oikeasti mitään kirjattavaa kyseisen alan hommasta. Sen sijaan työhaastattelussa työnantaja näkee jo jonkin verran, onko kokemattomalla työnhakijalla niin sanotusti kehitysmahdollisuuksia, mikäli hän on itse valmis kouluttamaan tämän alalle.

Rekrytoin aina niinsanottuja hankalia tyyppejä jotka ajavat omaa etuaan. Niissä on se hyvä puoli että ne pitävät omanedunajamisessaan myös työnantajan puolta.
        Jos kehuu itseään estottomasti CV:ssä aina parempi.

• Valepukki

Rekrytoin aina niinsanottuja hankalia tyyppejä jotka ajavat omaa etuaan. Niissä on se hyvä puoli että ne pitävät omanedunajamisessaan myös työnantajan puolta.

No sulta se itsensä kehuminen varmaan sujuu ihan luonnostaan mutta lopeta tuo valehtelu rekrytoimistasi.

• OikeistoSosDem kirjoitti:

Tyyppi joka tarjoaa noita "koulutuksessa" opittuja CV;n tekeleitä, karsiutuu suoraan jatkosta. Paskanjauhajia ja valehtelijoita on liikkeellä ihan tarpeeksi ilman noitakin.

• Viljo.Erisarja

Tuolla rekrytointityylillä ei saada työpaikalle muita kuin itserakkaita urpoja. Jos sinulla olisi pienetkään valtuudet rekrytoida väkeä, niin varsin egoistista porukkaa olisi teidän työporukka. Kuka siellä tekisi työt, kun kaikki aika kuluisi itsensä kehumiseen!?

• TommiTurm
        Turmiola.Tommi kirjoitti:

Tyyppi joka tarjoaa noita "koulutuksessa" opittuja CV;n tekeleitä, karsiutuu suoraan jatkosta. Paskanjauhajia ja valehtelijoita on liikkeellä ihan tarpeeksi ilman noitakin.

No sinä Tommi et CV:tä tarvitse. Riittää kun kerrot rehellisesti olevasi kommunisti niin se kertoo kaiken. Änkyrähän se siinä.

• TommiTurm kirjoitti:

No sinä Tommi et CV:tä tarvitse. Riittää kun kerrot rehellisesti olevasi kommunisti niin se kertoo kaiken. Änkyrähän se siinä.

Miksi minä, tai mihin minä tarvitsisin CV;tä ?
        Et taas kerran ymmärrä koko asiaa, mutta kommentoida pitää.
        Kyllä välillä vaan tuntuu . . . . näiden nerojen juttujen lukeminen, aika raskaalta.
        Kuinka yksinkertainen voikaan olla keputrolli . . . . huoh . . .

• TommiTurmi
        Turmiola.Tommi kirjoitti:

Miksi minä, tai mihin minä tarvitsisin CV;tä ?
        Et taas kerran ymmärrä koko asiaa, mutta kommentoida pitää.
        Kyllä välillä vaan tuntuu . . . . näiden nerojen juttujen lukeminen, aika raskaalta.
        Kuinka yksinkertainen voikaan olla keputrolli . . . . huoh . . .

No mutta, mehän ollaan samaa mieltä, et sinä tarvitse CV:tä.

Sen kun rehellisesti ilmoitat olevasi kommunisti. Sehän selittää tuon änkyröintisi. Myös yksinkertaisuutesi, ja senkin, että mielestäsi kaikki pitää maksaa yhteiskunnan pussista.

• Viljo.Erisarja kirjoitti:

Tuolla rekrytointityylillä ei saada työpaikalle muita kuin itserakkaita urpoja. Jos sinulla olisi pienetkään valtuudet rekrytoida väkeä, niin varsin egoistista porukkaa olisi teidän työporukka. Kuka siellä tekisi työt, kun kaikki aika kuluisi itsensä kehumiseen!?

Nimenomaan se on tarkoituskin koska ne itserakkaat urpot saavat jotain aikaiseksi. Tosin niitä pitää vähän vahtia etteivät innostu liikaa.

• Laillisin.keinoin

Olen työtön työnhakija. Tyydyn leikattuun peruspäivärahaan ja sosiaaliturvaan. Käytän kohtuullisesti aikaa saadakseni kaikki mahdolliset yhteiskunnan tarjoamat tuet. Olen erikoistunut siihen eikä minun tarvitse kehitellä brändiäni eikä laatia ceeveitä, yhteiskunnan avustuksella tulen mainiosti toimeen ja aikaa jää harrastuksille. Ja ennen kaikkea myös rahaa niihin, koska yhteiskunta kustantaa uskomattoman paljon ihmiselle, kun vain osaa hakea erilaiset tuet. Mistään ei tarvitse tinkiä, kun erikoistuu minun laillani. Eikö sitä sanota, että jokainen on oman elämänsä seppä ja sitähän sitäkin toitotat. Minä olen sepittänyt elämäni näin eikä luulisi olevan kellään nokan koputtamista asiassa. Ja jos on, mitä se minulle kuuluu? Huolehtikoon omat asiansa.

• työmiessossu2

Jos haluaa elää sos ja perusp.rahalla se on täysin laillista ja riittää elämiseen.Silmälasi ja lääkärikulut maksaa myös sos.Lähes kaikki mustalaisethan käyttää samaa systeemiä.Moraalikeskustelu on toinen asia.Tuttavani joka on käräjätuomari sanoi noudattavansa lakia.Moraali ei kiinnosta.Se on kansanedustajien tehtävä.Minulle tämä tulotaso ei riitä.Siksi käyn töissä.Tarvin kalliimmat harrastukset ja etelänmatkoja.Lapsetkin tarvii jotain.Mutta onnea valitsemallesi tielle.

• sinäjasinuntuttavasi

Luulisi oletusarvoisesti käräjätuomarinkin lakia noudattavan.

• MissäKepuSielläRötös
        sinäjasinuntuttavasi kirjoitti:

Luulisi oletusarvoisesti käräjätuomarinkin lakia noudattavan.

Niin kyllä ellei kyse sitten ole kepulaisesta tuomarista.

• työmiessossu3

Käräjätuomarihan noudattaa nimenomaan lakia.Niitäkin lakeja jotka ovat huonoja ja kansan mielestä väärin.Kansanedustajien pitää tehdä muutoksia lakeihin,ei käräjillä muuteta lainsäädäntöä.Mullakin on maalla asuva serkku joka on ollut työttömänä vuosikausia koska ei suostu muuttamaan työn perässä.Täysin laillista mutta pitemmän päälle köyhdyttävää.Ei kerry eläkettä ja sostulo on pieni.

• mustalainenjalestalainen

Eikö käräjillä muuteta lainsäädäntöä? Olipa uutinen. Hyvä kun kerroit.

• työmiessossu4

Et oikein meinannut ymmärtää kun jankkaat selvää asiaa.Kepulihallitus on nyt rokottanut köyhiä suurentamalla omavastuita ja muutenkin.Laillista mutta moraalitonta.

• Joihin voi hakea sitä toimeentulotukea sen sijaan että valittaa ja syyttää Sipilän hallitusta. Tämä ole mitään moraalitonta vaan normaalia länsimaista politiikkaa.
        Hyysäysvaltio on tullut tiensä päähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      39
      584
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      548
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      512
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe