Helsingin luopiokirkkoseurakunta

Näinseasiaon

Tuomiokirkkoseurakunta toimii eräänlaisena rovastikuntien ja hiippakunnan pääseurakuntana kirkkohierarkiassamme. Tuomiokirkkoseurakunnassa on myös hiippakunnan tuomiokapituli.

Helsinki, eli Suomen Sodoma, kaksoisveljensä Vantaan, eli Suomen Gomorran kera ovat Suomen kuuluisimmat seurakunnat edelläkävijöinä Suomen luterilaiselle kirkolle tietä näyttäen jumalattomuudessa ja juuristaan luopumisessa, muiden Helsingin hiippakunnan seurakuntien seuratessa isompiensa jälkiä minkä ehtivät. Koreista kirkkopalatseista ja loisteliaista piispan kultakäädyistä ja kalliista kirkkotaiteesta huolimatta kirkon julistus kumisee tyhjyyttään. Kirkko henkii kuolemaa ja pilaantuneisuutta yrittäessään miellyttää kaikin tavoin jumalatonta, raisvoissaan ulvovaa maailmaa. Mihin suola kelpaa käytyään mauttomaksi? Ei muuhun kuin pois heitettäväksi sillä kun kirkkomme ei tunne etstsikon aikaansa, se kulkee kohti vääjäämätöntä tuhoaan, kohti inakaikkista liekkihelvettiä. Siellä ei auta loisteliaat barokkisisutukset, kalliit kirkkotaiteet jakorkeat asemat yhteiskunnassa.

Helsingin -sanoisinko Helvetin luopiokirkkoseurakunta on turkulaisen karkkipiispan hyvällä tuella kilvoitellut kovasti ansaitakseen arvonimensä ja menestynyt hienosti sillä saralla! On valittu naispappeja, naispiispaa, järjestetty hiippakunnassa erilaisia pakanallisia tilaisuuksia, ainakin piispa Askola tuli kuuluisaksi kosteista lounaistaan kirkon laskuun. Ei puhettakaan papin esimerkkinä olemisesta kansalle.

Suomen kirkon tila on surkea. Pakanat pauhaavat ja jumalattomat istuvat kirkon johtavissa viroissa.

42

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä kirkko-kuulolla Vilput nyt ovat 🤔❓

    • niiku.sillee

      Kaiken surkeempaa on, että uskiksetkin on menettäny suuntavaistonsa. Huutelevat mikä mitäkin, mutta mitään houkuttelevaa ei oo tarjolla, pelkkää moitetta, pelotteluu ja vikoilua. Ei mee tällainen oppi kaupaks, inhottaa vaan. Antavat niin vastenmielisen kuvan kristinuskosta, että kansa kaikkoaa vielä tarkemmin kuin kaunosielusuunnasta. Ennen kun nykyvauvat potkasee tyhjää, molemmat suunnat on jo ohi, eikä kukaan kaipaa.

      • Kerroppas nyt miten evankeliumia sinusta pitäisi julistaa 🤓


    • Suomen evl. kirkko on nykyisin Jeesuksen eettisten opetusten linjoilla ja ihan oikein jättäneet ihmisten jumalsuhteen jokaisen omaksi asiaksi koska ihmiset ovat lukutaitoisia ja fiksuja joitakin fundamentalisteja lukuunottamatta.

      • Juu, mutta kun ne eettiset opetukset eivät pelasta ketään 🤔


      • Näinseasiaon

        Ennenkuin alkaa julistamaan mitä kirkko tekee "oikein" tai "väärin" -olisi hyvä ymmärtää edes kristinuskon perusasiat.

        Sinä olet useilla kirjoituksillasi osoittanut ettet ymmärrä asiasta mitään.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Juu, mutta kun ne eettiset opetukset eivät pelasta ketään 🤔

        Miten minä julistin kirkon tekevän oikein tai väärin? Ja kun sinä ymmärrät oikein, ainakin multinikin näkökulmasta, niin ei ole paskankaan hätää.


      • kyselyikäinen
        sage8 kirjoitti:

        Miten minä julistin kirkon tekevän oikein tai väärin? Ja kun sinä ymmärrät oikein, ainakin multinikin näkökulmasta, niin ei ole paskankaan hätää.

        Niin. "Mitä minä tein? Mitä minä tein?"


      • kyselyikäinen kirjoitti:

        Niin. "Mitä minä tein? Mitä minä tein?"

        Oletko vielä lapsikin?


      • sage8 kirjoitti:

        Miten minä julistin kirkon tekevän oikein tai väärin? Ja kun sinä ymmärrät oikein, ainakin multinikin näkökulmasta, niin ei ole paskankaan hätää.

        Missä minä niin olen väittänyt 🤔❓
        Mutta siinäkin olet väärässä, että ihmisen jumalsujde ei ole ihmisen oma asia, jos niitä Jeesuksen opetuksia luet.
        Vai, että multinikin, sinä se olet vanha kärttyinen äijänkäppänä, eiks vaan❓


      • lapsioletsinä
        sage8 kirjoitti:

        Oletko vielä lapsikin?

        Et siis tunnista omaa kuvaasi?


      • diagnostic
        sage8 kirjoitti:

        Oletko vielä lapsikin?

        Sinulla ainakin on eturauhasen liikakasvua.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Missä minä niin olen väittänyt 🤔❓
        Mutta siinäkin olet väärässä, että ihmisen jumalsujde ei ole ihmisen oma asia, jos niitä Jeesuksen opetuksia luet.
        Vai, että multinikin, sinä se olet vanha kärttyinen äijänkäppänä, eiks vaan❓

        Hienoa ja rakkaudellista sanomaa lähimmäisellesi julistat, oikein Paavalin korinttolaiskirjeen hengessä.


      • sage8 kirjoitti:

        Hienoa ja rakkaudellista sanomaa lähimmäisellesi julistat, oikein Paavalin korinttolaiskirjeen hengessä.

        Ja skitsoiset apunikkisi komppaa.


      • sage8 kirjoitti:

        Hienoa ja rakkaudellista sanomaa lähimmäisellesi julistat, oikein Paavalin korinttolaiskirjeen hengessä.

        Et sinä ole minulle lähimmäinen vaan pelkkä päätäsi aukova vanhus 😏


      • sage8 kirjoitti:

        Ja skitsoiset apunikkisi komppaa.

        Kiva kun komppaat apunikkiäsi 😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Et sinä ole minulle lähimmäinen vaan pelkkä päätäsi aukova vanhus 😏

        Mikä Jeesuksen opetus on se jonka perusteella näin kirjoitat?

        Kerrohan.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Mikä Jeesuksen opetus on se jonka perusteella näin kirjoitat?

        Kerrohan.

        Se on Musta Raamattu.


      • sarvesi.kasvavat.jo
        sage8 kirjoitti:

        Se on Musta Raamattu.

        Sinä olet itse pääpiru!


      • sarvesi.kasvavat.jo kirjoitti:

        Sinä olet itse pääpiru!

        Mikä Jeesuksen opetus on se jonka perusteella näin kirjoitat?

        Kerrohan.


      • Pör-pör
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Mikä Jeesuksen opetus on se jonka perusteella näin kirjoitat?

        Kerrohan.

        Mitä paskakärpänen?


      • Pör-pör kirjoitti:

        Mitä paskakärpänen?

        Mikä Jeesuksen opetus on se jonka perusteella näin kirjoitat?

        Kerrohan.


      • sage8.ei.kirj
        sarvesi.kasvavat.jo kirjoitti:

        Sinä olet itse pääpiru!

        Kaunista, todella kaunista on ns. oikeauskoisten käyttäytyminen tässä ketjussa.


      • varo.päätäsi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Mikä Jeesuksen opetus on se jonka perusteella näin kirjoitat?

        Kerrohan.

        Pääsi räjähtää taas kohta.


      • Sulla on jo räjähtänyt.


      • Sieltähän se paskan haju leviää.


      • Mikä Jeesuksen opetus on se jonka perusteella näin kirjoitat?

        Kerrohan.


      • paskahousulle
        sage8 kirjoitti:

        Sieltähän se paskan haju leviää.

        Kyllä,se on vanha muijas joka siinä vieressäs täydentää hajuas, paskahousu.


      • paskahousulle kirjoitti:

        Kyllä,se on vanha muijas joka siinä vieressäs täydentää hajuas, paskahousu.

        Usko.vaisen ihana kommentti aina sykähdyttää joten kiitos.


      • paskahousulle
        sage8 kirjoitti:

        Usko.vaisen ihana kommentti aina sykähdyttää joten kiitos.

        Hyvä, että myönnät haisevasi paskalle, paskahousu.


      • utelias.zanna
        paskahousulle kirjoitti:

        Hyvä, että myönnät haisevasi paskalle, paskahousu.

        Oletko jo täyttänyt edes kymmentä vuotta kun noin sivistämätöntä kieltä käytät?


      • sage8 kirjoitti:

        Usko.vaisen ihana kommentti aina sykähdyttää joten kiitos.

        Jaahas, ja sinä valehtelet täällä taas niin, että oikein hävettää puolestasi 😏


      • sage8.ei.rek
        utelias.zanna kirjoitti:

        Oletko jo täyttänyt edes kymmentä vuotta kun noin sivistämätöntä kieltä käytät?

        Olen jo 73.


      • sage8.ei.rek kirjoitti:

        Olen jo 73.

        Kun kissa on poissa niin hiiret hyppii pöydällä elikkä on raukkamaista käyttää toisen rekkaamatonta, räyhis.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Juu, mutta kun ne eettiset opetukset eivät pelasta ketään 🤔

        Miltä pitäisi pelastaa? Tärkeintä on ihmisten pelastaminen tietämättömyydeltä ja huuhaauskomuksilta, ja sen hyväksi ainakaan teidän porukat eivät mitään tee, vaan pikemminkin päinvastoin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Miltä pitäisi pelastaa? Tärkeintä on ihmisten pelastaminen tietämättömyydeltä ja huuhaauskomuksilta, ja sen hyväksi ainakaan teidän porukat eivät mitään tee, vaan pikemminkin päinvastoin.

        Kysy seurakuntasi papilta. Repeliini 😉


    • Niin kyllä se näin on tavallaan kun avataan yksi ovi, eli uudellen naiminen mikä onkin muistaakseni kovin suosittua vaikkapa helluntailaisten piireissä, itsehän eivät välttämättä vihi mutta kyllä juhlivat kun kirkko on vihkinyt. Eli silloin kelpaa kovinkin vaikka minkälaiset kierrokit. Tuota on siis oikea usko ja pyhä avioliitto.

      Ei siis oikein toimi tuo teikäläisten porttiteoria kuin oikeastaan vaan sille teidän omalle väelle mutta juu, ehkä siksi olettekin olevinaan asiantuntijoita, Tosin tuohan on ihan Raamatussa selostettu synti, sensijaan homojen ja lesbojen avioliitoista ei ole sanakaan. Silti keräätte jo innoissanne kiviä......

    • kerttkkl

      Älkää seuratko Antikristusta!

      JUMALALLA ASIAA!
      JUMALA ON YKSI
      "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
      "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
      Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!

      "Jumala käskee kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"Apostolirm TEOT JA 1. jOHANNEKSEN KIRJE
      JUMALA ON YKSI
      "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
      "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
      Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Kristityt eivät neuvottele, kuka
      Jeesus on . vaan julistavat Apostolien opettamana:"Jeesus on Jumalan Poika!"
      Kristityt ovat odottaneet kauan antikristuksen ilmestymistä, jonka tunnistaa sellaisesta, että antiristus ei tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi! Amen
      Raamatun sana osoittaa islamin antikristullseksi, joka Raamatussa ilmoitettu!
      "Ei niin täydellistä, etteijotain vajaata!" Tuomas Kemppiläinen, Krist-uksen seuraamisesta.
      Se on tietenkin ikävää, jos vajausta on pääasioissa!

      Kyseessä se Raamatussa ilmoitettu antikristuksen ilmaantuminen!?
      Raamatun mukaan antikristus ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi!
      Ja Kalliomoskeijan ulko- ja sisäseiniin muhamettilaiset ovat kirjoittaneet;"Ettei Jumalalla ole Poikaa!" Eli kirjoitukset käyvät tuossa toteen, eli muhamettilaisuus eli islam on Antikristus, joka Raamatuissa on ilmoitettu tulevan maailmaan!!!
      Hitler oli areolainen, eli tuota 400 luvulla Saksassa ollutta oppikuntaa edustamassa, joka kieltänyt Jeesuksen jumalluuden eli pitivät Jeesusta ihminsenä vain. "Joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, on Antikristus!" Raamatun mukaan!
      Voi vain kysellä, pelastuvatko ne antikristuksen joukotkin!
      kRISTINUSKON MUKAAN ANTIKRISTUKSEN SEURAAJANA EI VOI PELASTUA!

    • Saisinko kysellä, että onko aloittaja käynyt Helsingin Tuomiokirkon seurakunnan tilaisuuksissa? Minä kävin monta kertaa sen tilaisuuksissa, kun asuin Stadissa. Minulla ei ole muuta moitittavaa siitä, että yhden kerran avustava nuori mies Raamatun tekstien lukemisessa oli jotenkin ponneton ja uskonnollista innoitusta vailla oleva. Tietysti Tuomiokirkko on vähän kalsea sisältä käsin jumalanpalveluksissa minusta, mutta se ei ole seurakunnan vika vaan arkkitehti Engelin. Myös Kryptan kirkkokahveilla itse seurakunta-alueelta tulevat vanhemmat naiset saattavat ovat jotain eläkkeellä olevia tuomareita - joten seurakunta-alueen kirkossakävijät saattavat olla keskimääräistä varakkaampia stadilaisia niin kuin minä olen havainnut kirkkokahveilla. Kirkon hienous on se, että se on edustuskirkko ja saarnat siellä ovat minusta erittäin korkeatasoisia, tai ainakin ne mitä minä olen kuullut. Ihan nasta mesta ja seurakunta-alue. Ainoat moitittavat asiat on lähinnä se, että kerran siellä on ollut innoton raamatunlukija nuoren miehen muodossa. :)

      • AE45

        olet jotenkin säälittävä tuossa sielullisiidessasi.


      • AE45 kirjoitti:

        olet jotenkin säälittävä tuossa sielullisiidessasi.

        AE45 (29.8.2018 6:43): "olet jotenkin säälittävä tuossa sielullisiidessasi."

        Mitä sinä tuolla tarkoitat? Halusin vain puolustaa tuomiokirkon seurakunta aluetta, kun siellä olin käynyt Stadissa jumiksissa lähinnä. Minusta se ei ole mikään luopioseura ja tässä suotta arvostellaan luterilaisen kirkon edustuskirkko, jossa pidetään myös valtiollisia tilaisuuksia.


    • toivontoivo

      Helsinki kaikkinensa on homouden pesä. Oikein ilteys Paavalin kanaloineen ja Vantaan pappeineen.
      Ei tee mieli sinne asumaan. Olokee vain siellä älkää vääristyneet tulko muualle Suomeen oppejanne levittämään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      25
      2618
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      130
      2225
    3. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      83
      1496
    4. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1423
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1395
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      96
      1297
    7. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1118
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      66
      1073
    9. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      79
      1069
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      59
      1049
    Aihe