Jakopää hajoaa tce 1.2

Tce.onTsi

Huhu kertoo, että näiden Renun koneiden jalkopää hajoaa viimeistään 100 000 km tietämissä ja korjaus maksaa 3000! Kuulemma Dacia Dusterinmyynti tuolla koneella lopetettiin, kun hajosivat järjestään ja tuli maahantuojalle ikävää mainetta.

Eli sittenkin samat viat kuin tsi-koneissa, vaikka renumiehet täälläkin kilvan kielsivät tämän. Kone on nykyMeganen ja edellisen mallin peruskone.

Onko vanhempi 1.4 Tce yhtä heikkoa tekoa?

55

13578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meksukolome

      Huhu ja kuulemma, ei lisättävää.

    • Nääs

      Apinaa taas koijataan,nissaneis samaa mottia esiintyy.

    • Huhuaa

      Nissaneissa samat koneet ja yksi myydyimpiä malleja eli näitä olisi ja paljon taitaapi olla vaan kateellisten Huhua kyllä valmistajat olisivat jo reagoineet

    • Voin vahvistaa tämän huhun.

      • HolistillaOnTehtäväHihii

        Hanki elämä, sinä turha pudokas.


      • Landlaardi

        Ja milläs perusteella, laita faktat kehiin, niin katsotaan, löytyykö mitään.


      • Anonyymi

        Minäkin vahvistan. Huhu on.


    • Pötyäpötyä

      Taitaa tämä huhu liikkua vai tojopiireissä.
      Renault on kohtuullisen toimintavarma kone.

      • Kadjarilla.letkeästi

        Ne tojopiirit eivät elä tässä todellisuudessa. Se kuuluisa rinnakkaistodellisuus vaivaa sillä osastolla.


    • Homo.olet

      "Huhu kertoo" ja "kuulemma". Huoh... Eli täältä tähän. Huhu kertoo myös, että aloittaja on kuulemma homoseksualismisluonteinen mies. Lähteitä ei ole antaa, mutta koska huhu kertoo, niin asian on kuulemma oltava totta.

      • BusterD

        Dusterin 1.2 turbo ei kuiteskaan ole myynnissä, se ei ole huhua. Mikä syy?


      • syytässä
        BusterD kirjoitti:

        Dusterin 1.2 turbo ei kuiteskaan ole myynnissä, se ei ole huhua. Mikä syy?

        Renault on korvaamassa tuon jo ikääntyvän 1,2 -suorasuihkukoneensa (joka sekin yhä kestää tehon ja teknologian puolesta vertailun moneen muuhun vastaavaan uudempaan koneeseen) juuri esiteltyyn 1,3-litraiseen, joka on muuten kehitetty Mercedeksen kanssa. Jokseenkin normaalia, että vuosia tuotannossa ollut pata korvataan pienempi päästöisillä ja entistä tehokkaamilla moottoreilla. Näin tekevät valmistajat, jotka haluavat pysyä moottorikehityksen kärjessä.
        Uusi päästönormi sattui samaan saumaan ja vanhalla bensakoneella olevat myytiin alennuksilla pois. Nyt myydään hetki ei oota, kunnes wltp-normitettuja 1,3 litraisia alkaa pukata hinnastoihin.
        1,2 litraisissa on ollut jonkin verran jakopääongelmia. Suomessa tapaukset ovat menneet takuuseen, eikä mistään suuremmasta epidemiasta ole ollut kysymys. Nissan käyttää samaa konetta myös ja Qashqai on ollut vuosia rekisteritilastojen kärkeä, autoja on myyty tuolla 1.2 koneella todella paljon. H5F on ollut eri tehoversioineen jo vuosia Renault-Nissan-Dacia konsernin perusjuhta. Myös komisylinterinen 0,9 turbo perustuu siihen.


    • Räikkää

      Siis tulossa moottorin vaihtoviikot, edullisesti.

    • AsianLover69

      20000KM ja ketju vaihdettiin takuuseen....

    • Anonyymi

      no mulla hajos dacian pakoketjuratas 74000km,auto 2013.saas kattoa mitä kommentoidaan

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Skeidaa ilmastoystävällistä tekniikkaa on pukattu EU sonta markkinoille, jotka ei sitten toimikkaa?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei kannattas ranskalaisia ostaa kuin grilliltä.

    • Anonyymi

      Ranskassa MyLeonin joukkokanne otti eilen harppauksen eteen päin https://www.francetvinfo.fr/replay-radio/dans-la-peau-de-l-info/info-franceinfo-moteurs-defectueux-renault-condamne-par-la-justice-a-transmettre-des-documents-aux-victimes-du-motorgate_5685905.html#xtor=CS2-765-[share]-

      RENAULT (moteur 1.2 TCe 115, 120 et 130 ch) :
      o Captur
      o Clio4
      o Kadjar
      o Kangoo 2
      o Mégane 3 et 4 o Scénic 3
      o Grand Scénic 3 et 4

      • DACIA (moteur 1.2 TCe 115 et 125 ch) :
      o Duster I & II o Dokker
      o Lodgy

      • NISSAN (moteur 1.2 DiG-T 115 ch) :
      o Juke
      o Qashqai 2 o Pulsar

    • Anonyymi

      Eu parlymeent ratkaisee ranskalaiset ongelmat mopedeista voimaloihin?💩💩

    • Anonyymi

      No nii. kerrompa teillekin. Tänään soittivat huollosta ja antoi tuomion.

      1.2 tce Renault megane vm. 2013. Jakopääketju venynyt ja moottori paskana. Korjausarvio 3000.

      • Anonyymi

        Mikä sen moottorin oli paskaksi laittanut?

        Jakopäänketjun venyminen ei sitä pitäisi aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sen moottorin oli paskaksi laittanut?

        Jakopäänketjun venyminen ei sitä pitäisi aiheuttaa.

        Tarpeeksi venyy niin menee paskaksi kyllä.


    • Anonyymi

      Se on totta, ei pelkkä huhu että jakoketju on loppu 100 tkm jälkeen.
      Olisi Rellun kannattanut pysyä jakohihnassa, niin tälläistä ongelmaa ei olisi.

    • Anonyymi

      Esimerkkejä jakoketjujen kestoista: Almera 210 tkm, Mb 150 A 150 tkm, isommat meset yksirivisellä ketjulla 210 tkm, tce 90 koneet 95 tkm rohistaa ja 130 tkm katkeaa.
      Toyotan ketjuilla ei ole käyttöikää, ne kestää ikuisesti.

      • Anonyymi

        Niin, tojolootissa pettää ainoastaan männänrenkaat (bensakoneissa), mutta vaihtamalla öljytikun lyhyemmäksi saa koneen öljypintaa nostettua niin, ettei jokaisen huoltoaseman kohdelle tarvitse pysähtyä tankkaamaan öljyä ja tarkastamaan bensaa.

        Unohtamatta tietenkään tollolootan merkittävintä saavutusta: D4D kertakäyttömoottorit, joiden kannentiiviste uusitaan 150 tkm välein äärimmäisen kätevästi, moottoria avaamatta ;-D.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tojolootissa pettää ainoastaan männänrenkaat (bensakoneissa), mutta vaihtamalla öljytikun lyhyemmäksi saa koneen öljypintaa nostettua niin, ettei jokaisen huoltoaseman kohdelle tarvitse pysähtyä tankkaamaan öljyä ja tarkastamaan bensaa.

        Unohtamatta tietenkään tollolootan merkittävintä saavutusta: D4D kertakäyttömoottorit, joiden kannentiiviste uusitaan 150 tkm välein äärimmäisen kätevästi, moottoria avaamatta ;-D.

        Eipä minulla ollut öljynsyönti eikä ketjuongelmia 270tkm ajetussa yariksessa. Ongelmat alkoivat kun vaihdoin 100tkm ajettuun renaulttiin.


    • Anonyymi

      Hyi mita kakkia on tarjolla vaihtoauto halleissa?😕🙁

    • Anonyymi

      Toyotat kestää, mutta ne on kalliita käytettyinä.
      Jos Nettiautoon laittaa hinta- ja vuosimalli rajan, niin ei hakuun tule yhtään Toyotaa.
      Pelkkiä sitikoita pököttejä.
      Silti noikin maksaa uutena saman kuin tojokin.

    • Anonyymi

      Monissa autoissa on nykyään "ihme moottorit", PureTech on yksi esimerkki. Vain kolme sylinteriä joiden männissä on heikko puristeiset männänrenkaat. Jakohihna ui öljyssä. Kaikki tämä kitkan pienentämiseksi.
      Tämä kone on valmis 100 tkm kohdalla. Alkaa öljynkulutus n. Litra per 1 tkm.
      Öljyssä uiva hihna murenee ja tukkii öljysihdin.
      Sitten kone laukee lopullisesti.

    • Anonyymi

      Puretekki 1.2 rulaa. Kestää isältä pojalle. Tv. Patonkimies

      • Anonyymi

        Kiitos ei kestä.


    • Anonyymi

      Muillakin merkeillä on niitä säästöpossu ihmemoottoreita johtuen siitä että polttomoottoreista ei enää tykätä. On siis väkisin pitänyt keksiä miten polttomoottori kuluttaisi mahdollisimman vähän. Keksittiin alumiini moottorit, johon ei enää saa lohkolämmitintä, keksittiin kolme sylinteriä tasapaino akselilla.
      Keksittiin pieni puristeiset männänrenkaat, keksittiin liru 0w/20 öljy, keksittiin pienikitkainen heivöröinen jakoketju. Hienoja keksintöjä!
      Moottorin pitäisi kestää 250 tkm ajoa ilman avaamista. Nyky kone kestää 100 tkm.
      Kertakäyttöistä!
      Ostakaa Toyota hybridi. Tässä kone käy vain puolet ajoajasta, muutoin mennään sähköllä.
      Kone kestää puolet enemmän!
      Toyota moottorit on nelisylinteri koneita vahvoilla männänrenkailla ja jako ketju kestää vähintään 480 tkm, eli hybridi versiona 960 tkm.
      Toyota uutena maksaa saman kuin kertakäyttöautot, säilyttää arvonsa eikä ajamalla hajoa.

      • Anonyymi

        Tollolootalla bensakoneiden männänrenkaat 2000 luvun alkupuolella tinaa, mutta ongelma ratkaistiin vaihtamalla öljytikut lyhyempiin -> pintaa ylös eikä enää tarvinnut jokaiselle vastaan tulleelle huoltoasemalle pysähtyä tankkaamaan öljyä.

        Tollolootan dieselit kokonaan tinaa. Kansipahvi petti eikä lohko kestä kannenpulttien kiristystä toistamiseen, joten virallinen ohje kannentiivisteen vaihtoon tässä kertakäytttömoottorissa oli

        1 irrota moottori
        2 irrota apulaiteet (laturi, vesipumppu yms.) moottorista
        3 kiinnita apulaitteet uuteen moottoriin
        4 heitä vanha moottori romulavalle ja kiinnitä uusi autoon.

        Operaatiota kutsuttiin myös puolimoottorin vaihdoksi, koska siinä ei vaihtunut ihan koko moottori, apulaitteineen. Ainoastaan koko moottori apulaitteita lukuun ottamatta. Kas näin tohjo kustettaa ja hyvin uppoaa lahkolaisiin selitykset.

        Tottahan toki näitä kansipahveja nyrkkipajoissakin vaihdeltiin ja sitten vaan "helmi" äkkiä kiertoon, jos saatiin nesteet pysymään sisällä koeajon ajan.


    • Anonyymi

      Myin juuri hyvin palvelleen Toyota Corollan vm 2002 1.6 l koneellla hintaan 3200 €. Ajettu 380 000 km.
      Kori alkoi hajota, viime leimalle oli hitsaus töitä.
      Tekniikka kuitenkin toimi. Alkuperäinen jakoketju ei rallattanut edes sitä paria sekuntia käynnityksen jälkeen joka olisi merkki ketjun venymisestä.
      Jarrut jumitti, vaihdoin jarrusatulat joka nurkkaan, Ridex tarvike mallit yhteensä 120 €.
      Pakosarja tai katti pölläytti pakokaasut sisälle, muutoin olisin vielä pitänyt.
      Katsastukset olivat aina helppoja, paitsi korin hitsaus siitä hylky viimeksi.

      • Anonyymi

        Näköjään näitä hölmäjä riittää, jotka maksavat paalikuntoisesta Corollasta rahaakin. Minä olisin ostatut tuolla rahalla toimivan auton, nuoremman ja vähemmän ajetun, jossa ei ole ruosteongelmia.


    • Anonyymi

      Sehän on ihan käsittämätöntä että ostetaan kertakäyttö auto jos samalla rahalla saa ikiliikkujan.

    • Anonyymi

      Tsi koneet kestää kyllä enemmän kuin 100 tkm. VW:llä on paljon kokemusta turbokoneista koska Porsche on tehnyt niitä jo -70 luvulta lähtien.

      Rellun vaparikoneet oli kestäviä (vm.2002 1.6 meganella ajoin yli 350 tkm). Mutta Renaultin turbokoneista ei kokemusta.

    • Anonyymi

      Kyllä, vm 2002 Renaultin moottorit olivat kestäviä.
      Näissä oli jakohihnat, vaihtoväli 4 v/60 tkm.
      Ranskalaisuus näkyi muuten: Sytytyspuola yksikkö hajosi, tästä seurasi että myös katista tuli vainaa.
      Taka-akselin vääntöjousi katkesi.
      Tässä omat kokemukseni.
      Nyt kun polttomoottoreista halutaan eroon ja autotehtaat on pakotettu tekemään vähäpäästöisiä moottoreita, niin niistä ei saa enään kestäviä.
      Heiveröiset jakopäät, heivöröiset männät, heiveröiset männänrenkaat, heiveröiset moottorit.

    • Anonyymi

      Minulla on ollu renault 80 luvulta ja 2000 luvulta ja molemmissa oli ongelmia ja nyt on ongelmia 2020 luvulla onneksi ei enää itella tuota merkkiä koska näyttää ongelmat vaan jatkuvan. Taitaa olla yksi ongelma koko merkki.

      • Anonyymi

        Renaultilla on paljon näyttöä huonosta suunnittelusta ja laadusta, hyvästä aika vähän.
        Paras sana kuvaamaan Renaultia on mielestäni: VÄLINPITÄMÄTTÖMYYS, halvalla tehtyä sutta ja sekundaa "design" kuorissa .
        Peopgeot, Citroen ja VAG (Kaikkine merkkeineen) menee samaan kastiin, sillä erolla että VAG:n "Design" käsitys on : Laatikko jossa on 4 valolamppua(Golf, Polo).


    • Anonyymi

      Oispa jännä tietää onko kellään ollu koskaan hyvää renaultia ja mikä vuosimalli ja malli jos semmonen ihme ois tapahtunu, enkä puhu nyt konjakista!

      • Anonyymi

        Laguna vm. 2000 1.8l bensakoneella. Ostin vähän käytettynä, myin 240 tkm ajettuna. Normi huoltojen lisäksi jarrupalat ja akku vaihdettiin. Taisi olla Volvon kanssa joku yhteistyö malli.


      • Anonyymi

        Parhaillaan on Clio vuosimallia 2021, 30 tuhatta ajettuna eikä mitään vikoja, pari vuosihuoltoa tehtynä. Nekin halpoja 200 ja 350 euroa. Menee pienellä kulutuksella ja hyvin varusteltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaillaan on Clio vuosimallia 2021, 30 tuhatta ajettuna eikä mitään vikoja, pari vuosihuoltoa tehtynä. Nekin halpoja 200 ja 350 euroa. Menee pienellä kulutuksella ja hyvin varusteltu.

        Tämä aina jaksaa hämmästyttää. Kehut huoltojen halpuutta, mutta et sanallakaan mainitse suurimmista kulueristä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä aina jaksaa hämmästyttää. Kehut huoltojen halpuutta, mutta et sanallakaan mainitse suurimmista kulueristä mitään.

        Koska ei ole ollut mitään korjauksia. Ainoastaan nuo huollot. Vai mitä mahdollisia kulueriä haluaisit väkisin keksiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaillaan on Clio vuosimallia 2021, 30 tuhatta ajettuna eikä mitään vikoja, pari vuosihuoltoa tehtynä. Nekin halpoja 200 ja 350 euroa. Menee pienellä kulutuksella ja hyvin varusteltu.

        Sehän olisi häpeä merkille kuin merkille jos 30tkm mennessä olisi jotain suurempaa vikaa. Et sie tosissaan yritä kehua että kesti peräti 30tkm!?? Ehhehe mun autopa kesti 35tkm, se on hyvä renault se!!!


    • Anonyymi

      Rapea ranskalainen🍟

    • Anonyymi

      1.2 TCe
      Ongelma on kiristin.
      Vatkaa kahden hampaan väliä, väli kuluu pois, jolloin kiristin toimii liian pitkällä välillä.
      Tämä taas aiheuttaa ketjuun löysää, joka kuluttaa sitä.
      Löysä ketju alkaa kuluttamaan rattaita

      Vaihto merkkiliikkeessä ketju+rojut 1500€
      Ketju+rattaat+rojut 2500€

    • Anonyymi

      1.2 tce 2014 65tkm ajettu, yhtäkkiä alkoi kone rallattaa ja suoraan korjaamolle jossa kerrottiin että ketju niin venynyt että hypännyt jo yhden pykälän. 2000€ remontti ja sitäkään eivät merkkiliikkeessä tehneet kunnolla vaan nyt vikaa öljypumpun solenoidissa anti pollution valo syttyy yhtenään, lambda meni juuri vaihtoon... Täysi romu, heti kun tuli 10v täyteen niin pelkkää ongelmaa ongelman perään. Autossa täysi huoltohistoria merkkiliikkeessä ja ollut naisen käytössä

    • Anonyymi

      Normaalisti jakoketju kestää tuossa mallissa karvan alle 100 tkm, eli sun autos hajos reilusti etuajassa.

    • Anonyymi

      Vain Toyotassa jakoketju kestää minimissään 800 tkm.

      Jos huoltaa autonsa Toyota huollossa, niin saa ilmaisen Relax takuun joka loppuu vasta kun auto on 10 vuotias tai sillä on ajettu yli 200 tkm.

      Takuu kattaa myös jakoketjun!!

      • Anonyymi

        Ei kestäny torollassa ku 70tkm kun muovit irtosi ketjusta, samaa sontaa joka merkillä


    • Anonyymi

      Se että Toyotaan saa jakoketjuun 200 000 km takuun ei tarkoita että se ei enempää kestäisi.

      Toyotan jakoketju kestää vähintään 800 000 km.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4966
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2761
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1975
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1668
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1523
    6. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1390
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      63
      1387
    8. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1367
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1334
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe