Uhrin tuhoutuminen

Vorwärts

Moni tietää mitä se on. Omalla kohdalla pahinta on seksuaalinen ja muu väkivalta. Keho elää traumamuistissa, ja keskittyminen on äärimmäisen vaikeaa. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä traumatisoitumisen seurauksena. Monenlaiset vaikeudet on kasaantuneet. Tuskan määrää ei voi mitata, lisäksi surettaa ahdistukseen hukattu aika. Jollakin toisella on joku muu oireilu, pahan tekijän jäljiltä.

Minulla on kuitenkin yhä kyky tuntea myötätuntoa. Enhän minä silloin voi olla täysin tuhoutunut?
Eikö pahin tuhoutuminen olisi muuttua heidän kaltaisekseen?
Kun en ole muuttunut niiden kaltaiseksi, pahaksi, minä en ole tuhoutunut.

39

738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Vorwärts

Kiitos vaan, nuo olen katsonut jo ajat sitten.
        Narsisteja kohtaan ei tietenkään tarvi tuntea mitään, vaikka viha ja suru on vienyt energiaa liikaakin. En tiedä kyetäänkö täällä filosofiseen pohdintaan: vaikka on sairastunut ja typistynyt narsistin takia, eikö todellinen tuhoutuminen tapahdu vasta jos itsekin menettää kyvyn tuntea myötätuntoa ketään kohtaan? Katkera tietysti olen, mutta se on olemista, ei aktiivista vahingontekoa ja pyrin siitä eroon.
        Miten määritellään kun sanotaan että narsisti tuhoaa uhrinsa?

• poiuytrdsdfg

Nähdäkseni silloin kun uhrikin luopuu etiikasta ja rakkaudesta.
        Siksi olen mm. paasannut kaikki ketjut täyteen noista aiheista, jotta niin ei tapahtuisi.

• poiuytrdsdfg

Rakkautta kannattaa minun mielestäni vaikka paisutella, vaikka joidenkin mielestä rakkaus on "rikos".
        Mun mielestä kannattaa rakastaa, vaikka kukaan ei vastarakkautta antaisi. Rakkauden aurinko myös sisältäpäin lämmittää. Antaa rakkauden räiskyä vaikka yksipuolisesti. Ei siihen tarvita toista ihmistä rakastajaksi sitä hyväksymään tai oikeuttamaan.

• poiuytrdsdfg

Hyvää jatkoa !

• poiuytrdsdfg

Ps.
        Tarkoitan tietenkin henkistä rakkautta en mitään suhdetta. Tietenkin suhteessa on oltava tasapuoliset osapuolet.

• narsistion

Uhri itsekin;
      Tyhjää täynnä ja uhrinsa
      tyhjenee.

• Vorwärts

Jaa minkä uhri se narsisti taas olikaan? Kyse on aina ollut siitä että he VALITSEVAT tehdä väärin toistuvasti. Narsistin uhriksi joutunut tekee myös virheen, siinä että uhraa ajatustakaan niille. Narsistin takia sairastaminen on hukkaanheitettyä aikaa, ja tietysti se surettaa.
        Mutta mikä sinun käsityksesi on, mistä uhri tyhjenee? Tyhmänkiltteys on jo karsiutunut, mistä muusta voi tyhjentyä? Narsisti on pilannut monen elämää, mutta ei tuhonnut kokonaan. Muilla sentään oli oma elämä, narsistilla ei mitään.

• varhaislapsuudessa
        Vorwärts kirjoitti:

Jaa minkä uhri se narsisti taas olikaan? Kyse on aina ollut siitä että he VALITSEVAT tehdä väärin toistuvasti. Narsistin uhriksi joutunut tekee myös virheen, siinä että uhraa ajatustakaan niille. Narsistin takia sairastaminen on hukkaanheitettyä aikaa, ja tietysti se surettaa.
        Mutta mikä sinun käsityksesi on, mistä uhri tyhjenee? Tyhmänkiltteys on jo karsiutunut, mistä muusta voi tyhjentyä? Narsisti on pilannut monen elämää, mutta ei tuhonnut kokonaan. Muilla sentään oli oma elämä, narsistilla ei mitään.

Lapsen jäädessä vaille rakastavaa huolenpitoa
        hänen puolustusmekanisminsa kehittyvät väärin
        ja hänestä tulee narsisti.
        Jo hyvin pienenä hän oppii sanomaan:
        En se minä ollut vaan.....
        Omakohtainen pitkä suhde narsistin kanssa,
        joka on jo useassa polvessa.
        Hän voi käyttäytyä hoviaan kohti aivan hyvin,
        mutta uhri tuntee nahoissaan jopa lapsenomaisen
        kiukun solvaamisen, henkisen ja fyysisen kohtelun.
        Taloudellisen ja sosiaalisen pahoinvoinnin.

• Vorwärts

Lukion psykologian kirja alkoi joskus lauseella"kenelläkään ei ole täydellistä lapsuutta". Lapsuuden hyväksikäytöstä tiedän sen varmasti. Dissosiaationi on joskus siellä kymmenien vuosien takana. Mutta traumoistani huolimatta aika on kulunut.
        Riippumatta siitä mitä yksilö tekee, aika kuluu. Sen mitä oli/ei ollut lapsuudessa, ei pitäisi haitata koska nyt on nyt? En väitä että pystyisin elämään hetkessä tai olemaan läsnä, mutta järjellä tiedän että se mikä oli joskus (kamala lapsuus) on iäksi mennyttä. Järjellä tiedän että teinpä mitä tahansa tänään, se ei vaikuta menneeseen, koska mennyttä ei voi muuttaa.
        On absurdia ettei narsisti edes järjellä tajua, että vaikka joskus oli jotain mistä hän ei pitänyt, miksi antaa sen vieläkin vaikuttaa? Mitenniin narsistin aikoja sitten mennyt lapsuus muka nyt enää oikeuttaisi toimimaan pahasti?
        Miksi narsisti ei halua sisäisesti eikä aikajanalla muuttua yhtään?Tämä on ristiriitaista, kun samanikäiset kiusaajat on kuitenkin maistereita. Että pitäis jotain tajuta. Samaa kouluruokaa syötiin, se ei ollut hyvää mutta ei sitä tarvi muistella. Miksei muu voi olla yhtä simppeliä?

• poiuytrdsdfg

Mua ei tänä päivänä kiinnosta pätkääkään mimmonen lapsuus minulle oli. Sekin on minua turhauttanut psykologisoinnissa aina. Mun narsistikin aina nostalgisesti muistelee lapsuuttaan. Mua ei lapsuuteni kiinnosta. Puhun aiheesta vain ja ainoastaan koska muut ovat asiasta uteliaita. Mun mielestä aihe on turha ja tympeä aihe. Mua kiinnostaa vain se kuinka aivoja voi treenata tänä päivänä

• poiuytrdsdfg

Mutta ne psykologisoijat eivät vaikuta kovinkaan avuliailta päämäärässäni. Pyörittelisivät vanhoja jne. muuta todella tymepeää---

• poiuytrdsdfg

Phun pitkästi vain koska päätelmieni ei uskota perustvan mihinkään jos sanon ne lyhyesti. Itse mieluummin sanoisin lyhyesti, niin asioissa voisi edestä satakertaisella vauhdilla. Mua tympii niiden pyörittelijäjumittajien odottaminen...

• varhaislapsuudessa
        Vorwärts kirjoitti:

Lukion psykologian kirja alkoi joskus lauseella"kenelläkään ei ole täydellistä lapsuutta". Lapsuuden hyväksikäytöstä tiedän sen varmasti. Dissosiaationi on joskus siellä kymmenien vuosien takana. Mutta traumoistani huolimatta aika on kulunut.
        Riippumatta siitä mitä yksilö tekee, aika kuluu. Sen mitä oli/ei ollut lapsuudessa, ei pitäisi haitata koska nyt on nyt? En väitä että pystyisin elämään hetkessä tai olemaan läsnä, mutta järjellä tiedän että se mikä oli joskus (kamala lapsuus) on iäksi mennyttä. Järjellä tiedän että teinpä mitä tahansa tänään, se ei vaikuta menneeseen, koska mennyttä ei voi muuttaa.
        On absurdia ettei narsisti edes järjellä tajua, että vaikka joskus oli jotain mistä hän ei pitänyt, miksi antaa sen vieläkin vaikuttaa? Mitenniin narsistin aikoja sitten mennyt lapsuus muka nyt enää oikeuttaisi toimimaan pahasti?
        Miksi narsisti ei halua sisäisesti eikä aikajanalla muuttua yhtään?Tämä on ristiriitaista, kun samanikäiset kiusaajat on kuitenkin maistereita. Että pitäis jotain tajuta. Samaa kouluruokaa syötiin, se ei ollut hyvää mutta ei sitä tarvi muistella. Miksei muu voi olla yhtä simppeliä?

Sivusta ja läheltä seuraan narsistia.
        Aivan vauvana hänen elämässään on tapahtunut jotain.
        Tiedän jonkin verran perheen taustoista.
        Hänen toinen vanhempansa on hyljätty.
        Hänen syntyessään ulkoiset olot ovat olleet vaikeita.
        Myös perheen sisällä on ollut suuria kokemuksia.
        Jossain "sielun syvyydessä" on jokin asia, joka vaikuttaa
        narsistisen käytöksen.

• poiuytrdsdfg

Haaveenani onkin jälleen yksinäisemmälle tielle pääseminen nyt kun aivovauriossa on jonkin verran lievenemisen merkkejä---

Suurempi ja voimakkaampi ja älykkäämpikin henkilö kuin minä olisi avuton kuin lapsi aivovaurioituneena ja halvaantuneena, tuntuu oudolle ettei moni fiksumpikaan ihminen kyennyt asiaa ymmärtämään. -

• poiuytrdsdfg

Psykologiaa pyörittivät melkein kaikki vaikka kyse oli ihan fyysisestä aivovaurioista. Mun mielestä silkkaa tyhmyyttä ja toetämättömyyttä moinen. Siitä oli pelkää haittaa, ei semmoista aivovaurion rasitukseksi tarvita että sekoitetaan ihmisen päätä kaikenmaailman jutuilla aivovaurion aikana.

• poiuytrdsdfg

JOs joku saa ilman syytään aivovaurion ja hänet välinpitämättömästi hylätään, miksi vitussa siinä koko lapsuus pitäisi läpi käydä huonossa kunnossa....?????

• poiuytrdsdfg

Oletan että siksi että sataisiin sitäkin henkilöä henkisesti hyväksikäyttämällä aikaan piiiiiiitkä bismes.....
        Kirjotin pitkän bisneksen sijaan tänne pitkät jutut....
        nyt voisi käyttää lopun ajan muuhun

• lisäänvielä
        varhaislapsuudessa kirjoitti:

narsistisen käytöksen.

Olen se ensimmäinen johon hän kaikki purkaa.
        Usein pohdin mustelmilla elämän tarkoitusta.
        Monesti ajatukset vievät sairauteen joka ei parane.
        Kuitenkin joku vamma jossain panee käyttäytymään
        sosiaalisesti pahoin.

• Vorwärts
        varhaislapsuudessa kirjoitti:

narsistisen käytöksen.

Sukulaismies hyväksikäytti vauvanruumistani toistuvasti. Muistan miten suuri jättiläinen oli. Lapsi on niin pieni. Mikä voi olla pahempaa? Eikö kiusaajanarsistiksi päätynyttä nöyryytetty tarpeeksi, kun kehtaa olla sellainen kuin on.
        Kerran olin komeroon lukittu. Ajattelin vain yhtä asiaa: en halua mitään samaa, mitä vanhemmilla on. Että en ikinä halua olla niinkuin ne, vaan täysin päinvastainen. Toki senkin voi nähdä kiusantekona, että pyrkii hyvyyteen.
        Harmittaa etten vaihtanut sukunimeäni jo nuorena, mutta sekin on vain ulkoista.
        Sisäisestä maailmasta: joskus kaltoinkohdelluilla lapsilla on mielikuvitus, joka auttaa kaiken yli. Lentävä mattoko narsistilta puuttui vai mikä?

• MitäsJos
        Vorwärts kirjoitti:

Sukulaismies hyväksikäytti vauvanruumistani toistuvasti. Muistan miten suuri jättiläinen oli. Lapsi on niin pieni. Mikä voi olla pahempaa? Eikö kiusaajanarsistiksi päätynyttä nöyryytetty tarpeeksi, kun kehtaa olla sellainen kuin on.
        Kerran olin komeroon lukittu. Ajattelin vain yhtä asiaa: en halua mitään samaa, mitä vanhemmilla on. Että en ikinä halua olla niinkuin ne, vaan täysin päinvastainen. Toki senkin voi nähdä kiusantekona, että pyrkii hyvyyteen.
        Sisäisestä maailmasta: joskus kaltoinkohdelluilla lapsilla on mielikuvitus, joka auttaa kaiken yli. Lentävä mattoko narsistilta puuttui vai mikä?

Runqqari rikollinen lakkaisi rikosten teon ja oman pedofiliansa projisoimisen ja lavastamisen terveisiin yksilöihin. Mun suvussani ei esiinny, eikä ole ikinä esiintynyt pedofiliaa, vaikka mitä photoshoppaat ja salakuvaat. Salakuvaatte tälläkin hetkellä useaa alaikäistä, pakkohan se oma syyllisyys ja sairaus on syyttömän niskaan kaataa. Nyt näin jo toisen palkallisenne käsi paketissa, hienosti uhkailulla, kiristämisellä ja väkivallalla pidätte omat joukkonne kurissa. VMP. Vuosikymmenien omaisuuskavalluksillenne tulee stoppi. Suomessa ei tuomita syyttömiä ihmisiä vankilaan, minne kaikki teistä kuuluu vaikka mitä paskaa lavastatte omia tekojanne muiden niskoille.

• Vorwärts
        MitäsJos kirjoitti:

Runqqari rikollinen lakkaisi rikosten teon ja oman pedofiliansa projisoimisen ja lavastamisen terveisiin yksilöihin. Mun suvussani ei esiinny, eikä ole ikinä esiintynyt pedofiliaa, vaikka mitä photoshoppaat ja salakuvaat. Salakuvaatte tälläkin hetkellä useaa alaikäistä, pakkohan se oma syyllisyys ja sairaus on syyttömän niskaan kaataa. Nyt näin jo toisen palkallisenne käsi paketissa, hienosti uhkailulla, kiristämisellä ja väkivallalla pidätte omat joukkonne kurissa. VMP. Vuosikymmenien omaisuuskavalluksillenne tulee stoppi. Suomessa ei tuomita syyttömiä ihmisiä vankilaan, minne kaikki teistä kuuluu vaikka mitä paskaa lavastatte omia tekojanne muiden niskoille.

Jos tiedät mitään rikollista tapahtuvan, poliisille voi ilmoittaa vaikka anonyymisti, kun on aihetta.

Suurin osa pienenä lapsena hyväksikäytetyistä eivät jatka tekoja, sellaista käsitystä ei pitäisi olla. Energia riittää tuskin hengissä pysymiseen. Romahdetaan psyykkisesti ja kuollaan ennen aikojaan.
        Narsistit ei reagoi niin, vaan ovat päinvastoin elinvoimaisia.

• anteeksipyyntö
        Vorwärts kirjoitti:

Ap.ltä en aluksi lukenut tarkasti.
        Olet kärsinyt vakavan trauman sukulaisen taholta.
        Sitä ei saa jättää huomiotta. Siinä voi auttaa terapia.
        Toivon kuitenkin, että sinulla on ollut rakastavat vanhemmat.
        Jos vanhemmat etenkin äiti laiminlyö vauvansa, hänestä voi
        tulla narsisti.
        Sinua en pitäisi narsistina. Paljon kärsineenä kylläkin,
        ja siksi voit tuntea empatiaa.
        Toivon kaikkea hyvää.

• poiuytrdsdfg

Mun vanhemmat on tulossa vanhoiksi, ei he jaksa enää niin riehua.
      Olis se kivaa kun vanhemmillani olisi oikeasti joukoittain puolustajia. Yhtä paljon kuin niitä jotka ei sallinu minun sanovan heitä narsisteiksi. Ei taida jäädä kovin montaa muuta välittäjää jäljelle kuin minä. Tämä maailmanmeno on aikamoisen tekopyhää meininkiä.

• poiuytrdsdfg

Kuluttivat viimeiset voimakkaammat vuotensa minua huonosti kohtelemalla kummallisen systeemin psykologisesti tukiessa semmoista ajattelumallia.

• Vorwärts

Kaikki tietämäni samanikäiset narsistit on jollain tavalla halunneet mennä muita pidemmälle. En tarkoita joidenkin kilpailua normaaliasioissa opiskelu ym.
      Vaan pidemmälle juuri pahanteossa. Kaikessa on kuin kosto ja uhma.
      Tämä uhmaaminen on kuitenkin täysin epäloogista, koska jos heidän pahuutensa syy on vanhemmissa, silloinhan heidän pitäisi uhmata samankaltaista pahantekoa VASTAAN. Vihata sitä pahuutta rakentavasti olemalla itse reilu ja pyrkiä hyvyyteen.

• narsisitinsisällä

Jokin selittämätön voima yrittää puolustautua.
        Kohde on aina väärä johon teot kohdistuvat.
        Koston halu ei saa koskaan tyydytystä.

• poiuytrdsdfg

Kaikki johtunee siitä että heillä on ikäänkuin loksahtaneet aivot väärään asentoon. Tiedän siitä kun minunkin aivoja on yritetty kääntää väärään asentoon, mutta mä vaan kammoan sitä asentoa, joten se ei käy mulle...

• poiuytrdsdfg

Mut ne joilla on aivot aina siinä asennossa, ei vaan huomaa sitä mimmosessa asennossa ne on koska pitää olla kokenut se toisenlainenkin aivoasento, jotta sen voi huomata....
        Ja sitä asentoa ei helposti pysty kääntämään....ja yleensä sen asennon ulkopuolelle ei voi nähdä...

• Eioleoikein
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

Mut ne joilla on aivot aina siinä asennossa, ei vaan huomaa sitä mimmosessa asennossa ne on koska pitää olla kokenut se toisenlainenkin aivoasento, jotta sen voi huomata....
        Ja sitä asentoa ei helposti pysty kääntämään....ja yleensä sen asennon ulkopuolelle ei voi nähdä...

Pedofiliaan en ota kommenttia.
        Mutta:
        Mitä teen minä poikamies?
        Joka asun maaseudulla; keskellä ei mitään.
        Kyllä minäkin kaipaan naisen läheisyyttä, läsnäoloa, hellyyttä, rakkautta; sekä antaa että saada.
        Yhteisö leimaa minut poikkeavaksi: mikä lie perverssi, koska minulla ei ole toimivaa parisuhdetta.

• poiytfdszxcvb

No mä olen ollut sinkkuselibaatti lähes koko elämäni ajan.
        Niin etköhän sinäkin pärjää-
        Ala joogaa tai henkistä alkemiaa tai jotain muuta mielenkiintoista,,,
        Voit sitte vaikka sanoa niille että olet munkki...

• Vorwärts
        narsisitinsisällä kirjoitti:

Jokin selittämätön voima yrittää puolustautua.
        Kohde on aina väärä johon teot kohdistuvat.
        Koston halu ei saa koskaan tyydytystä.

Mikä on "selittämätön"?
        Pahuus tekee rumaksi ja niiden rumien päiden oma havainto on että pahanteolla huomion saa varmimmin. Toki algoritmeissä voi olla virheen mahdollisuus, mutta kun näiden käytös on keskenään niin samanlaista. Ne ovat keskenään samaa paskaa eri paketeissa. Ja kuitenkin luulevat olevansa aivan ainutlaatuisia poikkeusyksilöitä, muita parempia, erioikeutettuja.
        En myöskään ymmärrä sitä matematiikkaa, miten toisen vahingoittaminen lisää heidän onneaan. Normaalimaailmassa valitukset osoitetaan sille taholle, jota asia koskee. Ja mikä on koston halun äärimmäinen tyydytys? Huippuna että pääsee Alibin kanteen ja vankilaan? Tappaa vai tulee tapetuksi?
        Kun valkokaulusnarsistit voi selvitä ilman pieninkään rikosmerkintää. Luovaa esittävä narsisti voi menestyä ilman yhtään omaa ideaa, vain muiden ideoita kierrättämällä. Päihteisiin addiktoituneet voi päästä kuiville, mutta narsisti ei erotu addiktiostaan, joten kyse ei ole vain addiktiosta.
        Aivot on plastiset, muuttuvat. Aivoja voi manipuloida ja myös kuntouttaa. Suuri osa omasta ahdistuksestani on narsistin aiheuttamaa väärää kasvua (josta Vaknin kirjoittaa). Sen erottaminen itsestä on rankka työ.

• rastiseinälle

Kun ensimmäinen narsisti paranee.
        Vamma sielussa on niin vaikea,
        että siihen ei ole keksitty lääkettä.

• ylösjaulos
        Eioleoikein kirjoitti:

Pedofiliaan en ota kommenttia.
        Mutta:
        Mitä teen minä poikamies?
        Joka asun maaseudulla; keskellä ei mitään.
        Kyllä minäkin kaipaan naisen läheisyyttä, läsnäoloa, hellyyttä, rakkautta; sekä antaa että saada.
        Yhteisö leimaa minut poikkeavaksi: mikä lie perverssi, koska minulla ei ole toimivaa parisuhdetta.

Kauanko meinaat odotella, että joku ilmestyy ovesi taakse?

• Muuuttohaukka

Mitä tuo selittämätön voima tarkoittaa.

• selittämätön

Josta koko narsistin käytös saa voimansa.

• Vaimistäkärsinyt

Oletko kärsinyt jonkun käytöksestä?

• asdfghjkiu

Kyllä vain.

• pois-se-minusta

Ihmisellä on oikeus tuntea itsensä vaurioituneeksi. Se on ihan normaalia. Jos loukaa kätensä, se on kipeä ja ehkä vaurioitunut.
      On kuitenkin hyvä tulla asiasta ulos ja todeta että näin on käynyt, vaan ei käy enää.
      Elämän jokainen päivä on uusi ja uusilla mahdollisuuksilla annettu heti aamusta alkaen.
      Jokainen päivä on mahdollisuus heittää vanhat asiat roskikseen ja kääntää niille selkä.
      Jos haluaa kantaa mukanaan roskia, niin sitten se on tehtävä.
      Minusta elämä on uusiutumista kaikilta sen alueiltaan.
      Kukaan ei pakota olemaan vanhassa liejussa, jos et itse pakota itseäsi.
      Askel kerrallaan, vapauden hetkiin edessäsi olet menossa.
      Kuten sanoin, roskat roskikseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      376
      8333
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      169
      2704
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      978
    4. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      960
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      873
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      856
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      843
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      822
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      796
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      752
    Aihe