Luottotiedoton auto

tsekkaavat

Olen luottotiedoton ja nyt mietin voiko vaimoni omistaa auton ja merkitä minut haltija 1:ksi. Hänellä ei ole ajokorttia. Vai omistuksesta huolimatta merkitseekö vaimoni itsensä haltija 1:ksi ja minut haltija
2:ksi.

14

791

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksumyöhässä

      Oletko jo maksanut kaikki velkasi?

      • tsekkaavat

        Ei liity kysymykseen.


      • Uomees

        Liittyy se. Ulosottomies todennäköisesti katsoo, että kyseessä on omaisuuden kätkeminen ja hakee auton pois, jos velkoja on maksamatta. Ajokortiton kun harvemmin tarvitsee autoa varsinkin ku samassa perheessä asuu kortillinen...


        Mikäli olet vain luottotiedoton, niin ainoa ongelma on tuo vakuutus mikä yllä mainittiin.


    • et saa vakuutuksista muuta kuin liikennevakuutuksen ja sekin pitää ottaessa maksaa heti.

    • Meillä ainakin minulla on auto koska mieheni luottotiedot ovat ns kanissa. Auto maksettu käteisellä, minä olen omistaja ja mieheni haltija. Kaikki vakuutukset mm. kasko tulee minun nimelläni kuin myös verot.

      Ei ole kukaan koskaan ihmetellyt yhtään mitään. Myöskään minulla ei ole ajokorttia. Mieheni täytti autoa ostettaessa (kyseessä vanha Volvo) kaikki paperit, minä vain laitoin nimen alle.

    • Meillä ainakin minulla on auto koska mieheni luottotiedot ovat ns kanissa. Auto maksettu käteisellä, minä olen omistaja ja mieheni haltija. Kaikki vakuutukset mm. kasko tulee minun nimelläni kuin myös verot.

      Ei ole kukaan koskaan ihmetellyt yhtään mitään. Myöskään minulla ei ole ajokorttia. Mieheni täytti autoa ostettaessa (kyseessä vanha Volvo) kaikki paperit, minä vain laitoin nimen alle.

      • Kollimaattori

        Noinhan se monesti käytännössä menee se luottotiedottomien autoilu. Ei auton takavarikoimisesta ole pelkoa jos auto on puolison oikeasti maksama ja ylläpitämä. Tämä edellyttää tietysti puolisolla olevan tuloja, joiden voidaan osoittaa menneen auton hankintaan. "Rahavaikeuksissa" oleva ökyisäntä ei voi siirtää 200 000 euron mersuaan kotiäitinä ilman tuloja toimivalle puolisolleen.

        Jos lakikirjaa katselee pahalla silmällä, niin siinä kielletään auton luovutus ajo-oikeutta vailla olevalle. Eipä tuolla pykälällä auton omistussuhteiden virallistamisiin ole ollut juurikaan merkitystä.


      • Tolla_sun
        Kollimaattori kirjoitti:

        Noinhan se monesti käytännössä menee se luottotiedottomien autoilu. Ei auton takavarikoimisesta ole pelkoa jos auto on puolison oikeasti maksama ja ylläpitämä. Tämä edellyttää tietysti puolisolla olevan tuloja, joiden voidaan osoittaa menneen auton hankintaan. "Rahavaikeuksissa" oleva ökyisäntä ei voi siirtää 200 000 euron mersuaan kotiäitinä ilman tuloja toimivalle puolisolleen.

        Jos lakikirjaa katselee pahalla silmällä, niin siinä kielletään auton luovutus ajo-oikeutta vailla olevalle. Eipä tuolla pykälällä auton omistussuhteiden virallistamisiin ole ollut juurikaan merkitystä.

        viimeisellä pohdinnalla ei ole mitään tekoa asian kanssa. Ei kai luottotiedot kusevalta ajokorttia napata? Ajo-oikeudetta olevalla ei ole limiittiä ajaa mitään moottoriajoneuvoa, mutta hänellä voi silti olla talousasiat reilassa.


      • Tolla_sun kirjoitti:

        viimeisellä pohdinnalla ei ole mitään tekoa asian kanssa. Ei kai luottotiedot kusevalta ajokorttia napata? Ajo-oikeudetta olevalla ei ole limiittiä ajaa mitään moottoriajoneuvoa, mutta hänellä voi silti olla talousasiat reilassa.

        Aloituksessahan suunnitellaan auton luovuttamista ajo-oikeudettomalle. Sopiihan sitäkin pohtia, vaikkei asialla käytännössä merkitystä olekaan...


    • tsekkaavat

      Hieman jäitä hattuun. Perheen auton saa omistaa ajokortiton ja sen haltija saa olla luottotiedoton. Se ei ole auton luovuttamista ajo-oikeudettomalle. Kysymykseni on, kun nyt olen maksanut auton ja on tehtävä omistajanvaihdos, että onko sillä mitään merkitystä onko auton omistaja myös haltijana vai voinko merkitä itseni suoraan haltijaksi ja jättää vaimoni ainoastaan omistajaksi. Vai merkitsenkö vaimoni edelleen haltija 1:ksi ja itseni 2:ksi kuten tähän asti.

      • tsekkaavat

        Kerron näille talousrikospoliiseille, että olen maksanut oman perheen auton ulosmittauksen jälkeen jääneellä rahalla. Käytän autoa saadakseni itselleni tuloja. Asumme kauempana palveluista kuten kaupasta. Koko perhe tarvitsee autoa mutta olen ainoa jolla on ajokorti. Teen ammatikseni ainoastaan yötyötä jolloin muilla keinoilla ei pysty liikkumaan paitsi tietenkin kävelemällä. Minulla on ollut kymmene vuotta maksusuunnitelma ulosoton kanssa . Sen kuukausisummaa on vaihdeltu senmukaan miten maksukykyni milloinkin sallii. Tällä hetkellä lyhennän 500€ kuussa. Ja siis tämä auto on maksettu kuluineen tällä ulosottomaksun jälkeisellä nettorahalla. Haltija kysymyksellä on enemmän merkitystä vakuutusten kannalta, kun vakuutus on omistajan nimissä niin oliko sääntä niin, että vakuutus merkitään aina haltija ykköselle? Silloin vaimoni merkitään sekä omistajaksi että haltija 1:ksi. Ja meillä on myös laaja kasko. Ja kaikkien maksuvelvotteiden jälkeen on vielä millä maksaa autoa. Ihan rehellisesti. Saan tämän tiedon muuten Trafista. Mutta ajattelin, jos joku ei ehkä tiedä, että kolmasosamaksun jälkeisellä rahalla voi maksaa kaikki perheen menot ja se ei ole epärehellisyyttä lain edessä. Kaikki eivät ole persaukisia vaikka ei olekaan luottotietoja. Eivätkä epätoivoisia. Ja nyt rikospollarit, väittämään, että se ja se pykälä hei.....(sorry)


    • Aakosis

      S-pankki perustettiin korkeiden korkojen aikaan keräämään halpaa talletusrahaa osuuskauppojen pääomatarpeisiin. Kaikki muut palvelut ovat toissijaisia ja niistä pyritään eroon nyt, kun markkinoilta lainattava raha on käytännössä ilmaista muutenkin. Pankin pitäminen on aivan turha kustannus http://www.huiput.fi/pikavippi/ .

    • tsekkaavat

      Selvitin vaihtoehdot ja jos merkitsisin itseni hatija ykköseksi joutuisin maksamaan vakuutuksen etukäteen ja koko seuraavan vakuutuskauden siis vuoden. ja kaskolle näkemiin. Eli näinollen vaimoni merkitään sekä omistajaksi että haltija ykköseksi.

    • xxx2018xxx

      Ei ole totta että luottotiedoton ei saa kaskoa, itselläni ei ole luottotietoja, auto on ja liikenne- ja kaskovakuutukset eikä ole tarvinnut maksaa etukäteen koskaan. Kahdessä erässä maksan vakuutukset/vuosi. Op-vakuutus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe