Miten tehdään rekursio, joka tulostaa kaikki annettua pituutta pienemmät merkkijonot, joiden merkit ovat a, b,...,z? Siis vaikkapa syötteellä 4 tulostus alkaa ja loppuu:
a
b
c
...
z
aa
ab
...
zz
aaa
aab
....
zzzy
zzzz
C sharpilla kaikki merkkijonot
11
301
Vastaukset
- mitämeinasit
Siis onko tarkoitus tehdä funktio, joka palauttaa merkkijonon, jos se täyttää em. ehdot?
- rekursiohankaluus
Haluaisin opetella tekemään funktion, joka tulostaisi merkkijonot siten, että se kävisi tietynpituiset merkkijonot lävitse ja kun kaikki on käyty, niin etsisi yhtä pidempiä merkkijonoja.
- erotin
rekursiohankaluus kirjoitti:
Haluaisin opetella tekemään funktion, joka tulostaisi merkkijonot siten, että se kävisi tietynpituiset merkkijonot lävitse ja kun kaikki on käyty, niin etsisi yhtä pidempiä merkkijonoja.
Eikös kaikki merkkijonot ole yhtä pidempiä? Millä tavalla olet erottanut merkkijonot toisistaan?
- rekursiohankaluus
Yritän tehdä Arraylistin avulla taulukkoon kunkin kirjaimen ja sitten generoida siitä merkkijonon. Haluaisin siis käydä läpi ensin kaikki yhden kirjaimen merkkijonot aakkosjärjestyksessä, sitten kahden merkin merkkijonot, sitten kolmen merkin merkkijonot jne.
- esimerkkinä
Yritän tehdä Arraylistin avulla taulukkoon kunkin kirjaimen ja sitten generoida siitä merkkijonon. Haluaisin siis käydä läpi ensin kaikki yhden kirjaimen merkkijonot aakkosjärjestyksessä, sitten kahden merkin merkkijonot, sitten kolmen merkin merkkijonot jne.
Jos on merkkijonot "st1, esso, teboil, neste, abc", niin mitä pitäisi pukata stdoutiin?
- rekursiohankaluus
Siis mä ajattelin, että koska stringit on muuttumattomia, niin en voi tehdä asioita suoraan stringeillä. Siksi ajattelin käsitellä kirjaimia arraylistissä. Esimerkiksi voin alustaa kirjaimen:
ArrayList myarray = new ArrayList();
myarray.Add('a');
ja vaihtaa:
public static ArrayList change(ArrayList A, int i)
{
//Console.WriteLine(A[i]);
if ((char) A[i]=='z') {
A[i] = 'a';
}
else
{
char merkki = (char)A[i];
A[i] = (char)((int)merkki 1);
}
return A;
}
Mutta tähän loppui taidot. Jos haluaisin vaikka merkkijonosta aaa merkkijonon aab, niin mulla olisi ensiksi listassa
myarray[0]=a
myarray[1]=a
myarray[2]=a
ja voisin kutsua myarray.change(myarray,2), jolloin arrayna olisi
myarray[0]=a
myarray[1]=a
myarray[2]=b - logiikka
Siis mä ajattelin, että koska stringit on muuttumattomia, niin en voi tehdä asioita suoraan stringeillä. Siksi ajattelin käsitellä kirjaimia arraylistissä. Esimerkiksi voin alustaa kirjaimen:
ArrayList myarray = new ArrayList();
myarray.Add('a');
ja vaihtaa:
public static ArrayList change(ArrayList A, int i)
{
//Console.WriteLine(A[i]);
if ((char) A[i]=='z') {
A[i] = 'a';
}
else
{
char merkki = (char)A[i];
A[i] = (char)((int)merkki 1);
}
return A;
}
Mutta tähän loppui taidot. Jos haluaisin vaikka merkkijonosta aaa merkkijonon aab, niin mulla olisi ensiksi listassa
myarray[0]=a
myarray[1]=a
myarray[2]=a
ja voisin kutsua myarray.change(myarray,2), jolloin arrayna olisi
myarray[0]=a
myarray[1]=a
myarray[2]=bEi nyt ihan aukea mitä ajat takaa. Jos merkkijono on "st1" ja haluat merkkijonosta "abc", niin miten se tapahtuisi?
- Turbo-Urpo1
Tälläisen ( abc.c ) olen joskus haalinut verkosta muistiinpanoihin mukaan, Tämä käy kaikki merkkijonon varitaatiot läpi, ja nopeasti käykin.
https://s25.postimg.cc/dhlvcuten/abc.c.png
Kieli, ei ole C# vaan pelkkä C.- Turbo-Urpo1
Tuo kuva on tästä LMDE 3 Cinnamon 64-bit työpöytäympäristöstä. Menee tosi kauan ennen kuin ikunan kehykset ja otsakepalkit, saa vaihdettua Win XP käyttämiin.
- Turbo-Urpo1
Turbo-Urpo1 kirjoitti:
Tuo kuva on tästä LMDE 3 Cinnamon 64-bit työpöytäympäristöstä. Menee tosi kauan ennen kuin ikunan kehykset ja otsakepalkit, saa vaihdettua Win XP käyttämiin.
Ja nyt lähti tuo LMDE 3 "Cindy" Cinnamon 64-bit tästä koneesta. Taikoo ihme jumeja sattuman varaisesti, vai virta-nappula auttaa. Paska mikä paska, ei toimi, eikä saa edes selvää mikä prosesi sen tekee, kun ei reakoi yhtään mihinkään, viittä vaille ettei tarvitse mennä iroittamaan sulake eteisessä olevasta sulaketaulusta.
SE SIITÄ Cindystä - Turbo-Urpo1
Turbo-Urpo1 kirjoitti:
Joo, meinashan tuo mennä muutenkin jo viihteen puolelle, kun alistin itseni kaikelle roskapostauksille. Mutta, mutta tekis mieli selvittää kuinka vähillä merkeillä Python tuosta samasta selviää. Ehkä tuo onnistuu myös Linux Shell komentoputkena, no katotaan nyt riittääkö intoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2024218
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1463778Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat993157Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.431589Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191448Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58341380Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251375Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271351Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1161130Martina haluaa Marbellaan
Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust2151053