Mitä jos Jeesus tulee sapattina?

Tuleeko Jeesus sapattina vai jonakin muuna viikonpäivänä? Minä viikonpäivänä Jeesus adventistien mukaan tulee takaisin?

12

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä mieltä adventistit ovat ja mitä kirkkonne opettaa: uskotteko seurakunnan ylöstempaukseen ja pääseekö tempaukseen mukaan myös sunnuntain pyhittäviä tai niitä kristittyjä, jotka eivät erottele päivä eivätkä pidä mitään päivää Herran pyhänä päivänä?

    • Ja mitä mieltä kirkkonne on sikiöistä ja vauvoista ja sylilapsista: temmataanko ylös pilviin Herraa vastaan, jos pidätte totena tempausopin?

      • Adventistien keskuudessa ei yleisesti uskota tempausoppiin, joskin se on varsin raamatullinen; ainoa kysymysmerkkihän on se, tapahtuuko tempaus 7 vuotta vai 7 sekuntia vai 7 mikrosekuntia ennen Jeesuksen paluuta maan päälle, vai kenties jotakin sillä välillä...


      • Exap kirjoitti:

        Adventistien keskuudessa ei yleisesti uskota tempausoppiin, joskin se on varsin raamatullinen; ainoa kysymysmerkkihän on se, tapahtuuko tempaus 7 vuotta vai 7 sekuntia vai 7 mikrosekuntia ennen Jeesuksen paluuta maan päälle, vai kenties jotakin sillä välillä...

        Paavali lienee ainoa, joka puhuu suoraan tempauksesta. Jotkut evankeliumien tekstien kohdat on tulkittu tempausopin tueksi, mutta ne eivät olet yhtä selviä kohtia kuin Paavalin sanat.

        On yllätys, jos adventistit eivät usko tempaukseen, koska Paavali puhui siitä melko selvästi.

        Mitä mieltä adventistit ovat? Exap ei ole adventisti, joten hän voi sanoa mitä tahansa...


      • poleemikko kirjoitti:

        Paavali lienee ainoa, joka puhuu suoraan tempauksesta. Jotkut evankeliumien tekstien kohdat on tulkittu tempausopin tueksi, mutta ne eivät olet yhtä selviä kohtia kuin Paavalin sanat.

        On yllätys, jos adventistit eivät usko tempaukseen, koska Paavali puhui siitä melko selvästi.

        Mitä mieltä adventistit ovat? Exap ei ole adventisti, joten hän voi sanoa mitä tahansa...

        "Exap ei ole adventisti, joten hän voi sanoa mitä tahansa..."

        Kuten sinulle niin tyypillistä, olet pihalla kuin lumiukko.

        Olen adventisti. Sorry.


      • mikko.polee
        Exap kirjoitti:

        "Exap ei ole adventisti, joten hän voi sanoa mitä tahansa..."

        Kuten sinulle niin tyypillistä, olet pihalla kuin lumiukko.

        Olen adventisti. Sorry.

        Olet luopio etkä edes kristitty. Olet siten yhtä paljon adventisti kuin sellainen ihminen on ateisti, joka uskoo Jumalaan.


    • katolinenoppi

      Salainen tempaus on niin salainen, että sitä ei löydy edes Raamatusta.

      • Kyllä löytyy, ja aivan selkeästikin. Kukaan ei täältä tempamatta lähde. Eikä kyse ole katolisesta opista.


      • kysynpävaa
        Exap kirjoitti:

        Kyllä löytyy, ja aivan selkeästikin. Kukaan ei täältä tempamatta lähde. Eikä kyse ole katolisesta opista.

        Onko tempaus salainen ?


      • kysynpävaa kirjoitti:

        Onko tempaus salainen ?

        Hyvin salainen, koska sen tapahtuma-ajankohdasta ei ole hiiskuttu.


    • Salaista tempausta ei ole eikä tule. Sellaiset helluntailaisten filmit, joissa yhtäkkiä lentokoneen kapteeni tai perämies temmataan ylös ym, ovat typeriä.

      Kun Jeesus tulee takaisin, kaikki saavat nähdä hänet. Viikonpäivästä ei ole kenelläkään ihmisellä tietoa. Niinkuin salama leimahtaa idästä länteen on Ihmisen poika tuleva. Jeesuksen jalat eivät kosketa maata.

      Ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. Sitten elossa olevat temmattaan yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan (1. Tess. 4:16-17).

      Jumalattomat yrittävät piiloutua kallion koloihin ja metrotunneleihin turhaan.

      • Kuten itsekin tajuat, jos Jeesus on ENSIN tullut maan päälle, on täysin mahdotonta että tämän jälkeen ketään voitaisiin temmata herraa VASTAAN yläilmoihin.

        Siksi ainoa vaihtoehto on, että jotkut temmataan yläilmoihin herraa VASTAAN ennen kuin hän laskee jalkansa maan pinnalle.

        Joten ainoa mahdollisuus on se, että tempaus tulisi ensin, ja sitten vasta Jeesus palaa maan päälle. Se, onko näiden aikaerona 7 vuotta vai 7 sekuntia, on yksi ja sama, mutta järjestys on selkeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe