Talviglygolit Volvo Penta AD31P moottoriin

PakkasiaOdotellessa

Uudessa (vanhassa) veneessäni on otsikon mukainen moottori. Tämä on ensimmäinen sisäperäkone minulla ja monta uutta asiaa täytyy tässä oppia.

Koska moottorin käsikirja on vuosien saatossa jäänyt matkalla pois kyydistä, niin olen netistä vakoillut vinkkejä tähän talveen varustautumiseen.

Kuvien viesti on hieman sekava ja muutenkin olen saanut erilaisia vastauksia. Kysynkin miten palstalaiset tekevät tämän ”säilöön panon” kuten niissä Volvon kirjoissa lukee.

6

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noin

Hae sähköinen omistajan käsikirja Volvo pentua sivustolta. Tarvitset moottorin valmiste numeron.

• PakkasiaOdotellessa

Kiitos, tämän teen. Sain antamasi ohjeen jo kesällä, mutta en vielä silloin ollut valmis sitä noudattamaan.

• Siellä on niitä tyhjennysproppuja pisin poikin, niistä pitäisi valuttaa ja sitten vesipumpun imuletku glykoliämpäriin ja myös glykolia vetariin päin tulee kaataa.
      Helpoin on pussiiin tai saaviin vetari ja kierrättelee siinä glykolissa jonkin aikaa.

• Ensin "Mikki hiiren korvilla" makeavesiajo. Korvat Volvoon alle 5e, Biltema, siis vetolaitteeseen.
      Sit vetarinletku irti konehuoneesta ja suppilo kiinni ja 8-10L 50/50glygoolia koneeseen. Toinen kaataa ja toinen käyttää konetta. Tulee pakoputken kautta ulos ja voi pyrkii ottaa talteen. Mikki hiiren korvilla vetarin läpi en ole onnistunut vaan saanu kauheen sotkun maahan.

• PakkasiaOdotellessa

Kiitos kaikille neuvoista. Täytyy tässä alkaa vähitellen asennoitumaan tuohon hommaan.

• Purskutellen

Mulla ei lähde D4:ssä millään irti koneen letku, niin hoidan mikkihiirenkorvien kautta glykolitkin. Kannu pari metriä koreammalla kuin vetarin sisäänottoreiät. Ehkä 50% ekstraa tarvitsee seosta kun korvat on vedetty jesarilla vetariin. "Haitari"pumppu letkussa auttaa, saa alun imun aikaseksi ilman että tarvii glykolia purskuttaa joka vuosi. Ei vihreä glykoli kovin vaarallista ole, voi sillä purskutellakin. Punainen on eri juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      113
      4364
    2. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      69
      3254
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      104
      3134
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      39
      2581
    5. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      28
      2282
    6. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      107
      1533
    7. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      49
      1046
    8. Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin

Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta
      Maailman menoa
      295
      981
    9. 49
      802
    10. Mitä luulet mies

Olisko tämä mun mustasukkaisuus iso ongelma meidän suhteessa? Tiedän, että se ei ole hyvä asia, mutta tykkään susta niin
      Ikävä
      53
      637
    Aihe