Tunnetko olevasi moraalisesti muita ylempänä

antiuskis-antivassari

eli pidätkö itseäsi parempana kuin muita?

Mitä sanoo uskovaiset?

Ja mitä sanoo vasemmisto-ateistit, monikultturisit jne.?

Teitähän on täällä molempaa sorttia.

23

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sattumaakoS

      Minulle itselleni mikään epäinhimillinen ei ole koskaan ollut vastenmielistä toteuttaa tai olla
      kokemassa . Joten olen keskiarvo .

    • siinä.sulle.oikea.tieto

      Uusnatsi, kuten sinä pitää vassemmistolaisia, juutalaisia, mustalaisia, vammaisia, ateisteja ja muita kuin arjalaisia alempina.

      • hehehehehehe

        Ja taas vedettiin natsit esiin. Mistä teitä hörhöjä riittää?


      • viimeinen.tuomio.2

        Ai silläkö ne o/ tekeekin? Mittaavat, onko toinen arvoasteikossa varmasti alempana?

        ;D

        Onhan uusnatseillakin arvoasteikko. Torniaistakin otti kovasti kaljuun kupoliin, kun ei edennyt järjestössään. Olisi niin mielellään antanut potkut kaikille.


      • Niinkö Repeliini 😂😂😂


    • oikeauskoinen

      On nöyränä otettava vastaan totuus Jeesuksesta ja uskottava Jumalaan. Pelastukseen ei ole oikotietä eivätkä ateistit, evouskovaiset eivätkä homot vältä kohtaloaan kadotuksessa.

      • tuomitsijalle

        välttävätkö ne ketkä tuomitsevat nuo ryhmät kadotukseen kommentillaan täällä?


      • oikeauskoinen
        tuomitsijalle kirjoitti:

        välttävätkö ne ketkä tuomitsevat nuo ryhmät kadotukseen kommentillaan täällä?

        Vain Jumalalla on tuomiovalta. Ihmisen tehtävä on tuoda esille Jumalan tahto.


      • tuomitsijalle
        oikeauskoinen kirjoitti:

        Vain Jumalalla on tuomiovalta. Ihmisen tehtävä on tuoda esille Jumalan tahto.

        kai ymmärrät että esiintymällä Jumalan sijaisena tulet vain tuominneeksi itsesi?


      • putkessakovika
        tuomitsijalle kirjoitti:

        kai ymmärrät että esiintymällä Jumalan sijaisena tulet vain tuominneeksi itsesi?

        jospa miettisit uudestaan mitä soopaa tuli kirjoitettua !


      • oikeassa_olet
        tuomitsijalle kirjoitti:

        kai ymmärrät että esiintymällä Jumalan sijaisena tulet vain tuominneeksi itsesi?

        Täysin oikeassa olet, Jeesuskin tuomitsi tuomitsijat selvin sanoin.


      • tuomitsijalle
        putkessakovika kirjoitti:

        jospa miettisit uudestaan mitä soopaa tuli kirjoitettua !

        'oikeauskoinen' sitä soopaa kirjoittaa esittäessään omia mielipiteitään Jumalan tahtona. Eli nostaa itsensä Jumalan asemaan. Jumalana esiintyminen ei oikein nosta esiintyjän osakkeita aidon Jumalan silmissä.


    • En tietenkään. Vaikka jotkut ihmiset haluavat nähdä , että moraali olisi joku stabiili juttu niin noinhan se ei ole. Päinvastoin se on hyvinkin joustava ja erillaisten tilanteiden edessä ihminen joutuu aina uudelleen sitä peilaamaan . Mitään sellaista kuin uskovaisen korkea moraali tai vastaavasti vaikkapa ateistin erehtymätön moraali ei ole olemassa.

    • tititityytyytyy

      Miksi kukaan ei hauku liikennemerkkiä, vaikka se yötä päivää opastaa ja varoittaa autoilijoita.
      jso ihminen tekee osankin edellisestä heti tulee haukkuja ja noitetta tuomitsemisesta.

      eikö ol eihminen omituinen kapistus. varsinkin ne talitintistä kehittyneet.

      • Aika huonot vertaukset oli. Ei varmaankaan ole kovin evoluutiosta edes luettu mutta koskaan ei ole myöhäistä ;)

        Liikennesäännöt ja sitä myötä liikennemerkit ovat taas ihmisen luoma järjestelmä mahdollisimman turvallisen liikkumisen takaamiseksi. Itseasiassa kun on tullut aikalailla reissattua niin tuo järjestelmällinen liikenne on aika hyvä vertaus, siihen miten maassa muutenkin asiat ovat. Mitä kaoottisempi liikennekultuuri jossakin maassa on, niin sen sekavampaa ovat muutkin asiat.

        Liikennemerkeillä ei oikeastaan ole mitään tekemistä uskonnollisen tuputtamisen kanssa. Se ero niissä on, että tuossa kun lähden kotikylälle on tuossakin stop-merkki ja myönnän, etten aina pysähdy kun tiedän, ettei sieltä yleensä ketään tule. Tuo stop-merkki ei kuitenkaan ala nimittelemään, haistattelemaan tai vaadi minua pysähtymään, eikä se ala antamaan helvetintuomioita vaan siellä, se taas nöyränä minua valistaa oli kesä tai talvi.


      • viimeinen.tuomio.2

        --- ja lisätäkseni tuohon vihreä ukko ja punainen ukko eivät koskaan pääse yhdessä tien yli, niin punavihersokea ei edes tiedä, mistä puhun! Mustia ukkoja hän kuitenkin näkee joka paikassa.


      • viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:

        --- ja lisätäkseni tuohon vihreä ukko ja punainen ukko eivät koskaan pääse yhdessä tien yli, niin punavihersokea ei edes tiedä, mistä puhun! Mustia ukkoja hän kuitenkin näkee joka paikassa.

        Ei muuten pidä ihan paikkansa. Suurinosa punavihreäsokeista erottaa nuo värit silloin kun eivät ole rinnakkain.

        Jos asia olisi noin kun esität niin eivät saisi edes ajokorttia mutta en nyt ihan varma ole mutta muistaakseni on este, ammattikortille. Eli henkilöautolla ja pikku pakulla saa kurvailla mutta ei raskaammilla.


      • viimeinen.tuomio.2
        nähty.on kirjoitti:

        Ei muuten pidä ihan paikkansa. Suurinosa punavihreäsokeista erottaa nuo värit silloin kun eivät ole rinnakkain.

        Jos asia olisi noin kun esität niin eivät saisi edes ajokorttia mutta en nyt ihan varma ole mutta muistaakseni on este, ammattikortille. Eli henkilöautolla ja pikku pakulla saa kurvailla mutta ei raskaammilla.

        HAHAHAHHHAHAHAHAHAAAAAAAA tuota moderointia :DDDDD

        Sinne meni koko viesti yhden linkin takia ;D

        OLIHAN se varmasti linkin takia, ettei vaan ollut jollekin titityylle liian kohdalleen osuvaa tekstiä...?


    • Uskon olevani keskiverto kansalainen. Suuriä rötöksiä ei taustalla ole. Saman naisen kanssa on tullut oltua yhdessä kolmisenkymmentä vuotta. Ei aviottomia lapsia. Työssä käyn. En ole maksattanut muilla velkojani. Erehtymätön tuskin on kukaan.

    • En tunne, tunnetko sinä?

      • jlöjlöjlöjljlöj

        Toki, eihän sitä muuten käyttäisi antiuskis-antivassari -nimimerkkiä.


      • viimeinen.tuomio.2
        jlöjlöjlöjljlöj kirjoitti:

        Toki, eihän sitä muuten käyttäisi antiuskis-antivassari -nimimerkkiä.

        --- ja siinäkin aloittajalla taisi tärkeintä olla nimenomaan se tunne, että nyt oli jotain antia palstalle.


    • Vasemmistoateisti

      Olen poliittisen nelikenttätestin perusteella hyvin lähellä keskustaa, mutta liberaalilla ja vasemmalla puolella. No tämä on sillä selvä, mutta sanoisin monikulttuurisuudesta?

      Näkisin, että hyvinkin erilaiset kulttuurit voivat varmaan elää lähekkäinkin rinta rinnan, kunhan kaikki huolehtivat omista asioistaan ja sallivat sen myös muille. Ongelmia tulee tässä siinä vaiheessa kun tätä, että kukin tyylillään ja omalla vastuullaan, rikotaan sanelemalla muille miten pitää elää yksityiselämää. Yhteisissä asioissa peli on selvä, että sekulaari järjestelmä on paras.

      Monikulttuurisuuden ongelmia voisivat olla siis semmoiset asiat, kun vaikkapa länsimainen valtakulttuuri sanelee muslimeille, etteivät he saa käyttää huntuja tai muslimivähemmistöjen edustajat vastaavasti uhoavat kadulla kaljaa ostaneille, ettei alkoholin myyntiä ja käyttöä hyväksytä. Molemmat ovat absurdeja asioita; mitä helvettiä kenellekään kuuluu onko jollain huivi päässä vai ei, vai latkiiko joku kaljaa vai ei? Ei kuulu!

      Mutta pidänkö itseäni moraalisesti parempana kuin muita? Kyllä pidän - mutta en välttämättä parempana kuin kaikkia muita. Olen aivan varmasti parempi kuin vaikkapa Trump, Putin, Jeesus, Muhammed tai vaikka Breivik, mutta en varmasti ole parempi kuin vaikka... noh... Hursti, eikä se johdu siitä, että olisin huonompi kuin hän siksi, että olen ateisti vaan siksi, etten itse viitsisi organisoida muiden auttamiseen tähtäävää toimintaa. Toisaalta minulla ei ole siihe mitään taitoja tai resurssejakaan, mutta en myöskään tavoittele sellaista, joten siitä tulee se moraalinen alemmuus esim. häneen nähden.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      17
      2353
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      130
      2185
    3. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      81
      1422
    4. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1413
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1347
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      92
      1182
    7. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1108
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      66
      1053
    9. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      1023
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      59
      1019
    Aihe