Kuka on Allah? Kuka ansaitsee tulla palvotuksi?

kukaAllah

Allah on Yksi, Ainoa. Hänellä ei ole lapsia, eikä vanhempia. Hänellä ei ole ketään vertaista.

On Hänen arvolleen täysin sopimatonta, että Hän söisi, joisi, ottaisi ruumiin – Hän on kaukana sellaisesta.

Hän ei tarvitse ketään, eikä mitään, mutta kaikki tarvitsevat Häntä. Hän on luonut kaiken. Hän tekee, mitä haluaa.

Hänelle kuuluu kaikki palvonta. Hänelle kuuluvat kaikki kauneimmat nimet. Hän ei tee mitään väärää, eikä turhaa.

Allah ei koskaan kuole. Hän on aina ollut olemassa ja tulee olemaan. Ennen Häntä ei ollut mitään.
Hän antaa elämän ja Hän antaa kuoleman. Kaikki on Hänen hallussaan. Hän päättää kohtalosta. Hän tietää kaiken ja pystyy kaikkeen.

Hän on Oikealle polulle johdattaja, Tuomari, Oikeudenmukainen, Ankara, Rakastava, Lempeä. Hän on enemmän kuin kukaan meistä voi käsittää.

11

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saviour

      Jeesus ehti ensin ja ainoastaan häneen uskomalla pelastuu.

    • Minä uskoin aivan samoin ennen Jehovasta, Kaikkivaltiaasta mutta sitten hän ilmestyi elämääni vuonna 2003 ja tapahtui Myös Kristuksen, Kolmannen taivaan, Aabrahamin ja Neitsyt Marian ilmestys. Ja nyt nousee vanha jo Pietarin ja Paavalin aikainen kysymys voimaan:

      Voitaako paha hyvän ja onko hyvällä mitään mahdollisuuksia voittoon?

      Hare Krishna liikee on vastannut tuohon kysymykseen jo 3000 eKr esittämällä että on menossa Pahan hallitsema Kali YOGA 400000 vuoden ajan. Kaikki muu on tavallaan harhaoppia.

    • Anonyymi

      Koraani tietää: Jumala tuntee ne, jotka hartaasti palvelevat Häntä.

      Koraanissa myös sanotaan: Tämä on Jumala, teidän Herranne, kaiken Luoja; ei ole muuta jumalaa kuin Hän.

    • Anonyymi

      Mitä Koraani kertoo rakkaudesta?

      • Näin hyvä kysymys ansaitsisi oman ketjunsa, mutta laitetaan jotain jo tähän.

        Uhratkaa omaisuuttanne Jumalan asian hyväksi; älkää syöksykö turmioon, tehkää hyvää. Katso, Jumala rakastaa hyväntekijöitä.
        2:195

        Sano: »Jos te rakastatte Jumalaa, niin seuratkaa minua, ja Jumala on rakastava teitä ja antava anteeksi teille syntinne, sillä Jumala on sääliväinen ja laupias».
        3:30

        ne, jotka uskovat, rakastavat Jumalaa yli kaiken. 
        2:165

        ja Jumala antoi heille palkan tässä elämässä ja ihanan palkan tulevassa; katso, Jumala rakastaa hyväätekeviä.
        3:147

        Jumalan laupeuden vuoksi olet menetellyt lempeästi heitä kohtaan, Muhammed, mutta jos olisit ollut ankara ja kovasydäminen, olisivat he eronneet sinusta. Ole siis suvaitsevainen heitä kohtaan, rukoile heille anteeksiantoa ja neuvottele heidän kanssaan asioista. Ja kun olet päätöksesi tehnyt, luota Jumalaan! Katso, Jumala rakastaa niitä, jotka Häneen turvaavat.
        3:158


    • Toivottavasti en loukkaa ketään kun en halua kahlita Allahia mihinkään muottiin. Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Intialaisista kirjoissa olen katsonut hänen esiintyvän mm. Nimillä Korkein Herra tai jopa Vasudeva ja kun Mahdi saapuu mua on johdatettu ajattelemaan hänen solmivan Allegiancen itse Allahin kanssa eikä niinkään pelkästään Syyrian ja Irakin pyhien kanssa. Sen edellytys on että Allah voi ottaa jopa kuolevaisen muodon ja astua maan päälle. Hänelle mikään ei ole mahdotonta. Mutta kullakin meistä on oma asiaa koskeva evankeliuminsa. Yhteisymmärrys olisi kaunista, mutta Mahdi olkoon kaiken mitta.

    • Anonyymi

      Uhratkaa omaisuuttanne Jumalan asian hyväksi; älkää syöksykö turmioon, tehkää hyvää. Katso, Jumala rakastaa hyväntekijöitä.
      2:195

      No niin,mitä 2015 tulijat teki? Jumala hävittää heidät !

    • Anonyymi

      Miksi Jumalaa pitäisi palvoa!? Emmekö muuten kelpaa? Eihän rakastava Isä odota lastensa palvovan häntä, vaan elävänsä hyvin ja oikein. Itse en palvo Jumalaani vaan tunnen hänet ja kuuntelemme toisiamme.

    • Anonyymi

      Isiksen luoja..en palvo sorry..

    • Anonyymi

      Allah on oikealle polulle johdattaja... näin sanotaan rukouksessa 5 krt päivässä Koraanin ensimmäinen suura, Johdata meidät oikeata tietä
      Kun on se oikea tie, on rauha, lämpö muita ihmisiä kohtaan, anteeksianto

    • Anonyymi

      Jeesus kehotti keskittymään olennaiseen PÄIVÄMIES

      Varusteena rauhan evankeliumi

      Jotkin tehtävät elämässämme ovat sellaisia, että ne vaativat meiltä jakamatonta huomiota. Silloin haluamme keskittyä tehtäviin ilman keskeytyksiä ja ulkopuolista häirintää. Mitä tärkeämpi tehtävä meille on, sitä enemmän toivomme voivamme keskittyä ja paneutua siihen kunnolla. Ehkä toivomme läheistemme ymmärtävän tehtävämme tärkeyden ja tukevan meitä sen toteuttamisessa.

      Jeesus kehotti oppilaitaan keskittymään Jumalan valtakunnan evankeliumin julistamiseen. Oppilaiden ei kuulunut miettiä ajallista toimeentuloa tai käyttää liiaksi aikaa etukäteisvalmisteluihin. Lähettäjä tuki heitä varustamalla ja vaatettamalla heidät: älkää ottako rahakukkaroa, älkää laukkua, älkääkä jalkineita, syökää mitä teille tarjotaan. Tärkeintä oli keskittyä rauhan ja Jumalan valtakunnan evankeliumin julistamiseen. Vain se oli olennaista.

      Matkan varrella ei ollut syytä pysähtyä tervehtimään ketään. Oli kiire, sillä satoa oli paljon, mutta sadonkorjaajia vähän. Jos jossakin kaupungissa Jeesuksen opetuslapsia ja heidän sanomaansa ei otettu vastaan, kaupungin pölytkin piti pyyhkiä pois jaloista.

      Katelkaas enempikin tuossa on asiaa,, SIITÄ LÄHTEE TURVAMME JA OIKEAMIELISYYS

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe