kesäkukkia

gukka

Meinasin kasvattaa yksivuotiset kesäkukat itse ens kesäksi. mitä lajikkeita kannattaisi kasvattaa, että varmasti onnistuu ensikertalaiselta? Milloin pitää kylvää? Ehdotelkaa, kun oma aikani tällähetkellä ei riitä tutkimaan kaikkia mahdollisuuksia. Millaisia kokemuksia teillä "multasormilla" on kesäkukkien kasvatuksesta?

7

2134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään

      Minulla ei ole sellaista paikkaa missä ne kasvattaisin, eikä oikein intoakaan.Olenkin ostanut sellaiset siemenet jotka voi laittaa suoraan maahan.Esimerkiksi,krassit,päivänsinet,silkkikukat,kehäkukat,espanjanneito,hajuherneet,ruusupavut,malopit,kesämalvikit,kosmoskukat,siinä minun kesäkukkani ja ovat kauniita.

      • Kokenut

        on helppo.Kun taimet ovat parin sentin pituisia,istuta 2-3 samaan ruukuun(12cm) ja tulee komeat kasvit.Älä kastele liikaa.Lannoita vasta,kun ovat isompia.Ikkunalaudalla onnistuu,ulos päivällä,kun lämpöä on liki 20,ei aurinkoon.


      • miu
        Kokenut kirjoitti:

        on helppo.Kun taimet ovat parin sentin pituisia,istuta 2-3 samaan ruukuun(12cm) ja tulee komeat kasvit.Älä kastele liikaa.Lannoita vasta,kun ovat isompia.Ikkunalaudalla onnistuu,ulos päivällä,kun lämpöä on liki 20,ei aurinkoon.

        ostin palsamin siemeniä,niiden pitäis olla kans helppoja, viihtyy ruukussakin ja voi laittaa uloskin, myös puolivarjoon


    • Nynaeve

      on ollut vakio kesäkukkani, yhdestä siemenpussista jossa on kymmenisen siementä saa kolmeen amppeliin komean kukan. Ensimmäisenä kesänä laitoin ne kaikki taimet samaan amppeliin, kun en tajunnut, että kasvavat niin valtavasti, olisittepa nähneet sen puskan.

      Omani laitoin jo viimeviikolla kasvamaan, mutta vielä ehtii kummasti. Ei voi epäonnistua, kestää huonoa ja liian innokastakin hoitoa. :)

      • aloittelija*

        Tuleeko tuosta miten "roikkuva" kukka, koska olen jostain lukenut että se on köynnöskasvi? Ajattelin siis itse että se kasvaisi tukea pitkin ylöspäin... Vai onko tätäkin sitten montaa eri sorttia olemassa?


    • tiina

      Musta yks helpoimpia on samettiruusu/kukka, sillä ne on suht isoja taimia ja helppo käsitellä(koulia) eli istuttaa isompaan ruukkuun. Voi valita iso tai keskisuuri tai pieni kokoisia samettikukkia.

    • tuleva viherpeukalo...

      Samettikukan kasvatus on onnistunut jopa minulta, joka yleensä saan kaikki "yritelmäni" menehtymään. Löytyy ainakin kahta kokoa sekä myös kerrottuja versioita. TOdella kiitollinen kasvi. Kesällä taittelen kuivuneet kukat pois, ja kukinnasta saa nauttia pitkään syksylle asti. Suosittelen lämmöllä. Vinkkejä löytyy lisää puutarhasivuilta. Laita Googleen hakusanaksi "puutarha", niin sivuja löytyy. Onnea tulevalle puutarhallesi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe