Kertokaa kokemuksia. Kannattaako mennä? Mitenkä käytännössä toimii? Jouluna pääsisin pois, mutta aukki alkanut kiinnostaa.
Jälki-auk ja ruk
8
13148
Vastaukset
- korppi2000
Olin spoljoukkueessa 96-97 ja pakko myöntää olin niin laitostunut, että olisin halunnut jälki-aukkiin johon sitten en päässyt. Kolme vuotta asepalveluksen jälkeen pääsin eräälle jo nyt lakkautetulle varikolle. Ehkä oli parempi, etten 6kk sopimuksen päättyessä päässyt enää jatkamaan uraani sillä erään kansallisen "voimajuoman" liikakäyttö samoin, kuin muu moraaliton (varatun naisen tapailu) elämä maistuivat liiankin kanssa. Muukalaislegioonaan kantti ei riittänyt, vaikka sinnekin tuli lopulta soitettua.
- UneksijaSuomalainen
Legioonaan? Sitten heräsit ja huomasit runkanneesi tyynyliinaan mällit ja huulet olivat jämähtäneet smäidään kiinni....
- K73h
Totta kai kannattaa, aukin jälkeen on sotilasura auki kenraaliksi asti.
- Jälki-aukki
Onko siis kukaan ollut jälki-aukissa ja sitte ehkä rukissa?
- Eturuokailija
Mitä sillä on merkitystä, ihan samanlaista siellä on kuin oikeaan aikaankin käydessä. Ei edes saa enempää jälkiruokaa. Se kai merkitsee mitä sillä käymisellä tavoittelee. Jos vaikka on päättänytkin lähteä pyrkimään kadikseen niin silloin on vähän pakkokin käydä.
- Sikakyösti
Itse kun olin armeijassa eräs tyyppi lähti jälkiaukkiin ja kävi vielä Rukinkin.
Kertoi, että kaikki sukulaismiehet olivat käyneet Rukin.
Sosiaalinen paine ilmeisesti oli kova.
Kyllähän kaverille aika paljon vittuiltiin, mutta omahan oli valintansa. - Aapo2
Mene ihmeessä, jos ajatus tuntuu hyvältä. Vain sinä tiedät asian ja kavereiden mahdolliset vinoilut tai palstaneuvot voi jättää omaan arvoonsa.
Kysymyksessäsi et selvittänyt motivaation syytä. Mikäli aiot puolustushallinnon palvelukseen, niin asia on selvä. Sen sijaan pelkkien alikessun natsojen saaminen reserviin ei juuri maksa vaivaa. Aukin hyödyllisyys perustuu ryhmänjohtajakaudella saatavaan johtajakokemukseen eikä arvomerkkeihin. Reservin alikersantteihin kuuluu niin monenlaista sukankuluttajaa, ettei alikin arvosta voi oikein edes leveillä.
Jälkirukin tilanne on toinen. Rukin arvostus perustuu sinne pääsyn vaikeuteen. Suurimmalla osalla joukosta ei ole sinne mitään mahdollisuuksia. Jos rannalle jääminen upseerikoulutuksesta todella korpeaa, niin jälkirukin vaatima ylimääräinen palvelusaika on aika halpa hinta loppuelämän mielenrauhasta. - Veteraani
Ennen auk oli vaatimuksena poliisikouluun pyrkiessä ja saattaa siitä edelleen olla jotain vastaavaa hyötyä oppilaitoksissa. Monet yrittäjät arvostavat vieläkin aukin käyneitä rekrytoinnissa. Osoittaahan se, että henkilöllä on pyrkimys tehdä hommat hyvin eikä yritä mennä sieltä, missä aita on matalin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406663
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533895- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242432- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197