Miksi Renault ei käy kaupaksi Suomessa?

Nissan Qashqai oli ylivoimainen ykkönen 1-8/2018, vaikka periaatteessa sama auto kuin Kadjar. Ei vain käy kaupaksi.

61

1408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LandlordHolistiosssss

      Jaa-a, sitä sun pitää pohtia syvällisesti ja älykkäästi. Siihen sinä varmasti pystyt, olethan kovin älykäs ja kultturelli.

      • Amis.se.on

        Hollannisa opiskellut. No, joo....Tirsk,tirsk.


      • Mutta entä itse asia? Äläpä ammu viestintuojaa.


      • noloViestintuojaOlet

        Suomalainen ennakkoluulo ja tietämättömyys. Ostetaanhan täällä paljon myös Toyotaa, se ei myy Euroopassa kuitenkaan ja on surkea ja ruostuu hetkessä jne...


      • Tietoa.on

        Ostetaan, ostetaan. Eikös se ole hyvä, että on merkkejä mistä valita. Ihan maalaisjärkikin sanoo, että kaikissa merkeissä on hyvät ja huonot puolensa. Niin Toyotassa, Renaultissa ja vw-tuotteissa jne. Itse olen aika montaa merkkiä omistanut ja voin sanoa, ettei täydellistä ole löytynyt - eikä tule löytymäänkään.


      • noloViestintuojaOlet kirjoitti:

        Suomalainen ennakkoluulo ja tietämättömyys. Ostetaanhan täällä paljon myös Toyotaa, se ei myy Euroopassa kuitenkaan ja on surkea ja ruostuu hetkessä jne...

        Uusien autojen ostajat arvostavat nopeaa toimitusta ja koska useimmiten se on välirahakauppaa, niin olisikohan hyvityshinnoissa ja toimitusajoissa tai -varmuudessa jotain vikaa kilpailijoihin verrattuna? Pidän Kadjaria parempana vaihtoehtona kuin Qashqaita monessakin suhteessa mutta niin vain Nissan myy. Globaalistihan X-trail on Nissanin hittimalli, ei Qashqai.


      • VäliäköHällä

        Harvoin uuden toimitusajalla on oikeasti merkitystä ellei se ole todella pitkä. Toimitukseen asti voi kuitenkin ajella vanhalla. Hyvityshinnoista on kait vähän turha arvailla.


    • Vanhatluulot

      Takavuosina, siis kauan sitten, etelä-Eurooppalaiset autot olivat melko ruosteherkkiä. Citroën BX oli jo aika hyvin suojattu ja niitä näkee vieläkin kohtuu usein. Nyttemmin Renault on ranskiksista parhaiten ruostesuojattu, jopa paremmin kuin useimmat muut autot.

    • Hyvinmyydään

      Itse asiassa, Renaultia näkee melko lailla paljon liikenteessä. Varsinkin Clio farkku, olen itsekin katsellut että siinä on järkevän hintainen farkku

    • munmielestä

      Kajdar ei miellytä omaa silmääni ja toisekseen Quashqai on jo eräänlainen käsite, eli tietää että sille on vahva kysyntä vaihtoautona, kun aikanaan tarvitsee vaihtaa uudempaan. Juuri ennen nykyisen mallin tuloa edellistä varastoa myytiin myös todella hyvään hintaan, nyt se on mielestäni jo turhan kallis.

    • SebLöe

      Olisikohan mainonnalla, eli rumasti sanottuna aivopesulla mitään tekemistä asian kanssa?
      Nissanin, Opelin, Skodan , mm näiden mainonta on aivan eri tasolla kuin esim.Renaultin.
      Renault on tänä päivänä yhtä laadukas kuin Nissan ja muut mainitut.

      • Logistiikka: nopea toimitus, edullinen rahoitus, näennäisesti hyvä vaihtohinta ja takuut. Niitä tarvitaa kuluttajamarkkinoilla. Kia, Ford ja Toyota pelaa näillä Nissanin lisäksi.


    • rtnrtyry

      Ja kohta ei käy Mersukaan kun nissä on kuulemma Rellun kone eikä Nissankaan johda kauaa.

    • 160cmkääpiö

      200 euroa kk on jo niin vähän osamaksuna , että lähes kuka vaan pystyy ostamaan sen.

    • ei-----

      laittaisivat edes nopeusmittarin numerot oikein,70-90 ! ei kiitos.

      • Ranskalainen erikoisuus sikäläisten nopeusrajoitusten mennessä 50...70...90...130 km/h.

        Olivathan japanilaiset autot aikoinaan mitoitettu kääpiöille. Nykyään heillä on länsimaiset suunnittelijat ja japanilaisten keskipituuskin on kasvanut huimasti.


      • Meksukolome

        Huomaa ettet ole Renaultilla ikinä edes ajanut. Rellun nopeusmittari ei ole parittomilla numeroilla ja uudemmissa ollut digitaalimittaristot jo vuosia.

        Tässä hyvä esimerkki siitä kun kirjoitetaan omia mutuiluja totena. Renault kerää yllättävän paljon kommentteja niiltä jotka eivät tunne merkkiä omakohtaisesti ollenkaan.

        Yksi syy huonoon myyntimenestykseen on nopea arvonalennus, joten uuden Renaultin ostanut ei vaihda sitä kolmen neljän vuoden välein uuteen, ainakaan usein. Toisaalta mitään esteitä ei ole ajaa samalla autolla pitempäänkin, jolloin arvonalennuksen merkitys pienenee. Seuraavaksi ehkä itsekin hyödynnän nopean arvonaleneman ja ostan uudehkon Renaultin. Käytetyssä Renaultissa ylivoimainen hintalaatu suhde.


      • eiRahaaSelitellään

        Tuo toisenlainen jako näytössä onkin vaikea ja mahdoton asia, luulin nuoria ennakkoluulottomiksi ja soputuviksi, noloja taitavat olla.


      • KehittyyPaitsiTrolli
        Meksukolome kirjoitti:

        Huomaa ettet ole Renaultilla ikinä edes ajanut. Rellun nopeusmittari ei ole parittomilla numeroilla ja uudemmissa ollut digitaalimittaristot jo vuosia.

        Tässä hyvä esimerkki siitä kun kirjoitetaan omia mutuiluja totena. Renault kerää yllättävän paljon kommentteja niiltä jotka eivät tunne merkkiä omakohtaisesti ollenkaan.

        Yksi syy huonoon myyntimenestykseen on nopea arvonalennus, joten uuden Renaultin ostanut ei vaihda sitä kolmen neljän vuoden välein uuteen, ainakaan usein. Toisaalta mitään esteitä ei ole ajaa samalla autolla pitempäänkin, jolloin arvonalennuksen merkitys pienenee. Seuraavaksi ehkä itsekin hyödynnän nopean arvonaleneman ja ostan uudehkon Renaultin. Käytetyssä Renaultissa ylivoimainen hintalaatu suhde.

        Uusissa on vallinnaiset näytöt, joko perinteinen nopeusmittari parittomilla indekseillä tai digitaalinäytöllä ja kierroslukumittarilla.


    • Miksi japanilaisilla vinot silmät?
      - No sen takia kun ne syövät riisiä joka pistää vatsan kovaksi, vessassa on pitänyt pinnistellä silmät kiinni että kakka tulee ulos :)

      • clioonruma

        Clion "silmät" eli etuvalot ne vasta vinot ja rumat ovatkin. Ontopic.


    • nim.erkki

      jos saisivat ajan tasalla olevat Meganehinnastot eivätkä vaan noita ikivanhoja nedec-aikaisia verkkosivuilleen, niin voisi käydä paremmin.

      • uusavuttomuusJyrää

        Ei kait niitä netistä osteta? Nettisukupolvi on kyllä avutonta porukkaa.


      • nykyaikaisempi
        uusavuttomuusJyrää kirjoitti:

        Ei kait niitä netistä osteta? Nettisukupolvi on kyllä avutonta porukkaa.

        No jos itse tykkäät käydä potkimassa renkaita lasipalatsissa ja siitä, että oikean hinnan esiin kaiveleminen on samanlaista väsytystaistelua kuin turkkilaisessa mattobasaarissa asiointi, niin asialla ei varmaan ole sinulle merkitystä. Me muut katsomme mieluummin parhaan diilin netistä ja haemme sitten tuotteen pois.


      • teinitKehityyVielä
        nykyaikaisempi kirjoitti:

        No jos itse tykkäät käydä potkimassa renkaita lasipalatsissa ja siitä, että oikean hinnan esiin kaiveleminen on samanlaista väsytystaistelua kuin turkkilaisessa mattobasaarissa asiointi, niin asialla ei varmaan ole sinulle merkitystä. Me muut katsomme mieluummin parhaan diilin netistä ja haemme sitten tuotteen pois.

        Niinhän sinä luulet saavasi hyvänkin tarjouksen. Netin välityksellä et sa kovin helposti kaikkea tietoa mitä saisit paikan päältä ja usein tulee mieleen jopa uusia tärkeitä asioita esiin kun keskustelee kauppiaan kanssa, sillä hän osaa kertoa sinulle sellaisia asioita joita ei nettisivuilta saa.
        Olet sen verran nuori, että sinulla ei ole tarpeeksi kokemusta ja itseluottamus tapissa juuri siksi, no kyllä sinäkin vielä opit, toivottavasti.


    • kappasvaan

      Nyt on Rellun nettisivuilla aika kova kampanja, Clion 120v juhlamalli reilut 3000 halvemmalla kuin vastaavasti varustelut ovh-hinnoin. Toivottavasti tulee samaa tasoa olevia myös isommista autoista.

      • Kun omat Kadjar -kaupat karahti karille, niin kehitin menetelmän millä hankin edullisesti uuden auton.

        1. Ensin speksaa ominaisuudet: esim. diesel, automaatti, katumaasturi
        2. Etsi kampanjatarjoukset merkeistä jotka näitä tarjoaa ja sitten valitse
        3. Soittele jälleenmyyjille kuka myy valitsemaasi merkkiä ja valitse se joka tarjoaa pienimmän välirahan

        Tein erinomaiset kaupat tällä menetelmällä ja säästin useita tonneja. Tosin näissä asioissa ei kannata olla merkkiuskollinen - sehän on muutenkin melkoisen typerää touhua.


      • toisinkinvoi

        Itse en ymmärrä miksi ihmiset haluavat myydä vanhan autonsa juuri sinne samaan liikkeeseen, mistä uusi ostetaan, kun se rajoittaa aika paljon ostajia ja siten tarjoushaitaria. Itse suosin sitä, että myyn sille, joka haluaa maksaa eniten , oli sitten yksityinen tai ihan muu liike, ja haen sitten käteisellä auton sieltä mistä halvimmalla saa.


      • voiSinuaTaas

        Sähän olet todellinen nero, ei tuota kukaan ole voinut ennen keksiä.
        No toisaalta, et sinä ole mitään autokauppoja tehnyt vuosiin, Touran ja syrjäytyminen vei taloutesi ja mielenterveytesi siihen malliin ettei sinulla ole juurikaan mahdollisuuksia auton hankintaan ja siksi sinä täällä palstoilla provoilet niin monilla nimimerkeillä, että häpeä sinun puolestasi.


      • voivoiKunUskoOnKova
        toisinkinvoi kirjoitti:

        Itse en ymmärrä miksi ihmiset haluavat myydä vanhan autonsa juuri sinne samaan liikkeeseen, mistä uusi ostetaan, kun se rajoittaa aika paljon ostajia ja siten tarjoushaitaria. Itse suosin sitä, että myyn sille, joka haluaa maksaa eniten , oli sitten yksityinen tai ihan muu liike, ja haen sitten käteisellä auton sieltä mistä halvimmalla saa.

        Noin et välttämättä saa parasta kauppaa ja on kovin työlästä.


      • toisinkinvoi
        voiSinuaTaas kirjoitti:

        Sähän olet todellinen nero, ei tuota kukaan ole voinut ennen keksiä.
        No toisaalta, et sinä ole mitään autokauppoja tehnyt vuosiin, Touran ja syrjäytyminen vei taloutesi ja mielenterveytesi siihen malliin ettei sinulla ole juurikaan mahdollisuuksia auton hankintaan ja siksi sinä täällä palstoilla provoilet niin monilla nimimerkeillä, että häpeä sinun puolestasi.

        Nyt sekoitat minut johonkin toiseen. Toimin juuri noin, että säästän 5-10 tonnia pesämunaksi, mihin nyt kuluu se 3-4 vuotta mikä on vakiintunut autonvaihtoväliksi, myyn vanhan yleensä yksityiselle nettiautossa parhaan saadakseni, ja teen käteisellä kaupat uudesta. Käteisasiakas on kunkku mitä hintaneuvotteluihin tulee.
        Vw-tuotetta en ole ostanut eivätkä ne juurikaan kiinnosta.


      • voiSinuaTaas kirjoitti:

        Sähän olet todellinen nero, ei tuota kukaan ole voinut ennen keksiä.
        No toisaalta, et sinä ole mitään autokauppoja tehnyt vuosiin, Touran ja syrjäytyminen vei taloutesi ja mielenterveytesi siihen malliin ettei sinulla ole juurikaan mahdollisuuksia auton hankintaan ja siksi sinä täällä palstoilla provoilet niin monilla nimimerkeillä, että häpeä sinun puolestasi.

        Minusta on hyvä jakaa kokemustietoa, parempi kuin olla jakamatta. Koska eipä tuota menetelmää ole mainosteetu joten kerrotaan se muille, jotka eivät ole asiaa hokanneet. Ainutlaatuiseksi sitä ei ole väittänyt kukaan muu kuin sinä.

        KoskaSinultakaan ei ole tullut asiaan liittyvää informaatiota, joten jättäisin kommenttisi omaan arvoonsa. Ymmärrän, jos sinua harmittaa nämä autonvaihtojutut, että leimaat toisia sen perusteella. Henkilökohtaista katkeruuttasi voinee hoitaa. Osta leikkiauto niin saat kokemusta uuden auton hankinnasta.


    • Niitäonpaljln

      Avatkaa nytvsilmänne - Renault näyttää käyvän hyvin kaupaksi.

      Clion myyntimäärät joskus herättivät epäilystä mutta niitäkin tosiaan kaupungilla paljon etenkin farkkuja. Kadjaria näkee myös paljon. Renault on aika kilpailukykyinen ja ilmeisen ruosteeton ainakin tutkimusten mukaan. Mietin itsekin tuota pikkufarkku Clioa mökkifarkuksi mutta sukulaismies pakkomöi oman toisenmerkkisen halvalla.

    • fhiufhwfgygiy

      Ranskalaisista autoista on ollut kautta aikojen sanonta "Rapeat ranskalaiset". Ne joita itselläni on ollut, ovat olleet sellaisia ruosteenkerääjiä ettei ennen ole nähnyt. Oli aikoinaan Renault 14 TL, ja sitten Peugeot 604. Molemmat joutuivat valtaisiin hitsaustoimiin, ja 604 jopa ylimaalattavaksi koska ruostui niin perhanasti.
      En ole sen jälkeen vuosikymmeniin enää seonnut ranskalaisiin autoihin, enkä sekoa.
      Nissanilla olen ajanut viime vuosikymmenet, ja Nissan antaa heti 12 vuoden RUOSTUMATTOMUUS TAKUUN!
      Kyseiselle takuulle ei ole ollut tarvetta, koska Nissanit eivät ole ruostuneet ollenkaan. Alustat Nissaneissa taitavat olla sinkittyjä, ja silti vielä massat päälle.
      Nissan autoni ovat olleet Vanette Cargo, X-Trail, Qasqai, Micra, Primera.
      Missään noista ei ole ollut mitään EI MITÄÄN ruosteongelmia kun katsastaja on autoja katsastanut.
      Ranskalaisissa oli AINA jotakin.

      • eiRenua

        Asiaa kirjoitat. Nissan ja muutkin japsit ovat olleet kovapeltisiä kulkuneuvoja iät ja ajat, vaikka jotkut euroautofanaatikot koettaa aina välillä toista väittää. Kun ostaa japanilaisen auton, mikään ei voi mennä pahasti pieleen, kaikki ominaisuudet ovat hyviä ja osa erinomaisia.

        Renaultin tai muun ranskalaisen /italaisen ostaminen on täysi arpapeliä . Jos oikein hyvä tuuri käy, auto kestää jotakuinkin nipussa eikä ruostu, mutta esim. riski ruostumiseen on suuri. Tai sitten pitäisi jatkuvasti pestä painepesurilla hallissa/pihassa ja vahata ja tarkistaa suojaus... kuka jaksaa, kun japsiautolle ei tarvitse tällaista tehdä.


      • Meksukolome

        Sekä Nissaneita että Renaultteja omistaneena en voi olla samaa mieltä kanssasi. Nissanit nimenomaan vaatii jatkuvaa puunaamista, silti joka kiveniskemä kukkii. Nissaneita sai käyttää jatkuvasti korjaamolla.

        Voi sitä ilon päivää kun vaihdoin Primeran Meganeen. Kulutus tippui kaksi litraa satasella ja kulku ihan eri maailmasta. Meganessa on myös jarrut jotka Primeran suunnittelussa on unohdettu.

        Nissankin voi tuntua hyvältä jos ei paremmasta tiedä, ehkä uudemmat onkin parempia kun Renault pelasti konkurssikypsän firman.


      • EssomPaarimMiähet

        Renault 14?
        Mistä vanhainkodin dementiaosastolta sinä oikein kirjoittelet?


    • Kaivontekijä

      Turhaa turinaa ruosteisista ranskalaisista. Ajelen yli kymmenen vuotta vanhalla Rellu meganella, ja ei ruoste kuki missään. Myös edellinen -99 malli oli hyväpeltinen. Japsi Mitsubishia sai hitsailla helmoista ja lokareista useasti, vaikka piti olla muka galvanoitua plootua-kittiäkans.

    • skodajulli

      Suomalaiset Toyota- ja Nissan-papat aiheuttavat vielä jonkun aikaa häiriöitä suomalaisilla automarkkinoilla. Aika kuitenkin poistaa vähitellen ongelman.

      • PianPappa

        Jaa, vai häiriötä. Nämä papat ostavat kokemuksen voimalla erinomaista japsilaatua. Eivätkä parkkeraa ruostuvan ranskalaisen viereen omaa autoa.

        Mikä siinä muuten on, että renukuskit on tavattoman herkkänahkaisia tuosta ruosteesta? Enemmistö tietää ruosteherkkyyden, eikö sen voisi jo myöntää?


      • Meksukolome
        PianPappa kirjoitti:

        Jaa, vai häiriötä. Nämä papat ostavat kokemuksen voimalla erinomaista japsilaatua. Eivätkä parkkeraa ruostuvan ranskalaisen viereen omaa autoa.

        Mikä siinä muuten on, että renukuskit on tavattoman herkkänahkaisia tuosta ruosteesta? Enemmistö tietää ruosteherkkyyden, eikö sen voisi jo myöntää?

        Olisit käynyt Specsaverillä. Enemmistöllä ei ole Renaulttia ja sen huomaa kommenteista. Ihan täyttä potaskaa tuosta ruostumisesta inttäminen. Kun ei ruostu niin ei ruostu, osoittaa vaan kommentoijien tietämättömyyden kun toistaa kun papukaija vuodesta toiseen samaa potaskaa.


    • Daciakin tekee paremmin kauppansa kuin Kadjar.

      • KasvaAikuiseksi

        Duster ei olekaan "aikuisten mopoauto", tyyliin Qashqai, RAV4, CR-4, joita ostavat lähinnä ajotaidoistaan epävarmat kuskit.


      • ainakoPitääProvoilla

        Ehkä se on se hinta joka ratkaisee toisten hankinnat? Ja onko sillä väliä?


      • Auto-Schwengen

        Jos tarkoitat Dusteria tuolla Dacia väitteelläsi niin todettakoon että n.60% maailmalla myytävistä Dustereista myydään merkillä Renault Duster. Esim. Venäjän myydyin yksittäinen automalli on tällä hetkellä Renault Duster. Vain Euroopassa Duster myydään Dacia merkkisenä.


    • Suuretnumerot

      Jokainen liikenteessä liikkuva auto on myös mainos: paljon liikenteessä näkyvä Qashqai herättää aina jossakin mielenkiintoa " toihan on nätti, ostaisinko seuraavaksi tommosen...."

      Kadjaria en juuri tunnista, ei synny mitään selkeätä mielikuvaa. Niin harvoin näkyy liikennevirrassa. Sen olemassaolao ei muista.

      Eli tässäkin pelaa suurten lukujen laki.
      Samasta syystä tulee haettua pizza Kotipizzasta eikä parempilaatuisena jostain paikallisesta paistamosta.

      • hintahintahinta

        Hinnoittelulla myös vaikutusta. Kajdarin edullisin automaattimalli 27 tonnia, Qashqai 23500. Erotuksella tekee jo aika monta perheen lomamatkaa. Ei ihme että Q my paremmin.


      • Eiaikomustamyydä
        hintahintahinta kirjoitti:

        Hinnoittelulla myös vaikutusta. Kajdarin edullisin automaattimalli 27 tonnia, Qashqai 23500. Erotuksella tekee jo aika monta perheen lomamatkaa. Ei ihme että Q my paremmin.

        Jos hinnat on noin kuin sanot, ei tarvitse Kadjaria tulevaisuudessakaan myyntilistoilla nähdä.

        Voiko Renault tosiaan olla noin paljon kalliimpi tehdashinnaltaan? Vai vetääkö suomalainen Renaultin kaupan porras vaan lihavamman siivun kuin Nissan-kauppiaat?

        Pelttarista minulla on ainakin kuva kalliina ostospaikkana. Se on Turussa paikallinen Renaultin myyjä.


      • hintahintahinta kirjoitti:

        Hinnoittelulla myös vaikutusta. Kajdarin edullisin automaattimalli 27 tonnia, Qashqai 23500. Erotuksella tekee jo aika monta perheen lomamatkaa. Ei ihme että Q my paremmin.

        Uusien autojen hintapyyntöjä en liikoja katselisi, koska suurimmassa osassa se on välirahakauppaa ainakin yksityisillä ostajilla. Mutta joo, sinällään outoahan se on että Rellun arvo käytettynä on äkkiä samaa luokkaa Nissan Q:n kanssa vaikka on kalliimpi hinta.


      • VolvoFarkkuiilija
        landlord kirjoitti:

        Uusien autojen hintapyyntöjä en liikoja katselisi, koska suurimmassa osassa se on välirahakauppaa ainakin yksityisillä ostajilla. Mutta joo, sinällään outoahan se on että Rellun arvo käytettynä on äkkiä samaa luokkaa Nissan Q:n kanssa vaikka on kalliimpi hinta.

        Jos ostajalla on farkku, josta saisi tyypillisesti liikkeestä kymppitonnin autosta kokonaan luopuessa, niin sen on yhä reaaliarvoltaan kymppitonnin auto osti sitten Renun tai Nissanin. Yksittäisestä liikkeestä on kiinni saako siitä tonnin enemmän tai vähemmän, pahimmillaan se renuliike sattuu olemaan se, josta saa vähimmän, jos heillä on jo liian monta vastaavaa käytettyjen myyntirivissä.


      • Meksukolome
        hintahintahinta kirjoitti:

        Hinnoittelulla myös vaikutusta. Kajdarin edullisin automaattimalli 27 tonnia, Qashqai 23500. Erotuksella tekee jo aika monta perheen lomamatkaa. Ei ihme että Q my paremmin.

        Nissanilla kampanja menossa jossa automaatin saa Qashqaihin 0€. Ilman kampanjaa eroa onkin siten se 1500€. Nissanin automaatti on joku ihme CVT-vaihteisto ja Renaultin kaksoiskytkinautomaatti. Lisäksi Kadjarin kone on tehokkaampi.

        En nyt jaksa alkaa varusteita vertaamaan että mikä se hintaero oikeasti on. Aika yksioikoista katsoa pelkkää alkaen hintaa koska lisävarusteiden määrä kertoo sen lopullisen hinnan.


      • Lahjomatontieto
        Meksukolome kirjoitti:

        Nissanilla kampanja menossa jossa automaatin saa Qashqaihin 0€. Ilman kampanjaa eroa onkin siten se 1500€. Nissanin automaatti on joku ihme CVT-vaihteisto ja Renaultin kaksoiskytkinautomaatti. Lisäksi Kadjarin kone on tehokkaampi.

        En nyt jaksa alkaa varusteita vertaamaan että mikä se hintaero oikeasti on. Aika yksioikoista katsoa pelkkää alkaen hintaa koska lisävarusteiden määrä kertoo sen lopullisen hinnan.

        Työlästä on vertailla kuin puhelinliittymien hintaa.

        Mutta kun siellä liikkeessä käy ja pyytää varusteineen tarjouksen, niin silloin se oikea kyseisen kulkineen hintataso selviää. Mainoksista viis.

        Pahoin pelkään, että Renault on hinnoitellut itsensä pihalle kilpailusta. Sääli. Sinänsä mielenkiintoinen vaihtoehto.


      • PerusMallillaMennään
        Meksukolome kirjoitti:

        Nissanilla kampanja menossa jossa automaatin saa Qashqaihin 0€. Ilman kampanjaa eroa onkin siten se 1500€. Nissanin automaatti on joku ihme CVT-vaihteisto ja Renaultin kaksoiskytkinautomaatti. Lisäksi Kadjarin kone on tehokkaampi.

        En nyt jaksa alkaa varusteita vertaamaan että mikä se hintaero oikeasti on. Aika yksioikoista katsoa pelkkää alkaen hintaa koska lisävarusteiden määrä kertoo sen lopullisen hinnan.

        Meillä kun mietittiin, mitkä asiat ratkaisevat auton ostossa, niin olennainen oli se automaatti. Muuten nykyautoista löytyy kaikki tarpeellinen jo vakiona, kaikenmaailman uutuusvarusteisiin kuten peruutuskameroihin joita ei ennenkään tarvinnut, ei ole mitään intoa polttaa rahaa. Eli vertailu on hyvinkin relevantti.


    • analisaattori

      Että näin pähkinänkuoressa: Hinta-laatusuhde on ratkaiseva niin ja tietenkin merkin maine ja vikahistoria. Katsastustilastot, laatu- ja luotettavuustutkimuksetkaan ei juurikaan suosi rahan tuhlausta Renaultiin. Nissan taitanee olla se Renaultinkin laadun parantaja. Aikaa ottaa ennen kuin kansa uskoo. Arvon laskukin lienee automerkkien yksi nopeimmista.

      • IkäväTotuus

        Nissan on Renaultin laadun huonontaja.


      • KorkeinTotuuss
        IkäväTotuus kirjoitti:

        Nissan on Renaultin laadun huonontaja.

        Soo, soo, miten hyvästä laadustaan ja kestävyydestä tunnettu japsimerkki voisi huonontaa yhden markkinoiden huonolaatuisimman merkin laatua? Eiköhän juurikin toisin, kiitos Nissanin on Renun ruosteongelmat pienemmät, tekniikka kestää edes jotenkuten (vanhempi tekniikka on koeteltua) ja pahimpia omalaatuisia ratkaisuja on poistunut.
        Mutta mutta, missä on Renun hybridit, ne on kuuminta kamaa nyt ja ilman niitä ei voi kummoista menestystä odottaa. Hybridien puute on osoitus Renun jäämisestä jälkeen tekniikassa ja siksikään ei ole kiinnostav merkki.


      • VoiNäitäHarhautettuja
        KorkeinTotuuss kirjoitti:

        Soo, soo, miten hyvästä laadustaan ja kestävyydestä tunnettu japsimerkki voisi huonontaa yhden markkinoiden huonolaatuisimman merkin laatua? Eiköhän juurikin toisin, kiitos Nissanin on Renun ruosteongelmat pienemmät, tekniikka kestää edes jotenkuten (vanhempi tekniikka on koeteltua) ja pahimpia omalaatuisia ratkaisuja on poistunut.
        Mutta mutta, missä on Renun hybridit, ne on kuuminta kamaa nyt ja ilman niitä ei voi kummoista menestystä odottaa. Hybridien puute on osoitus Renun jäämisestä jälkeen tekniikassa ja siksikään ei ole kiinnostav merkki.

        Japsi alusta = huonommat ajo-ominaisuudet, japsimoottori =vikaherkkä väännötön kierroskone, turha elektroniikka. Näitä löytyy, kyllä Renaultin laatu on laskenut tasaisesti sitä mukaa kun japsi komponenttien määrä on lisääntynyt.

        Ruoste ongelmissa taitaa olla pikemminkin päinvastoin, Renaultin tietotaito on parantanut Nissan laatua. Mutta sitähän ei ennakkoasenteisiinsa lukkiutunut perussuomalainen voi myöntää.


    • ikämiehet

      Aikaa ennen Nissania ajeltiin Datsuneilla, joka oli hyvin suosittu merkki aikanaan monine tyyppimerkkeineen. Oma luupää ( D-Bluebird) -66 malli alkoi myöhemmin punastelemaan, mutta muuten ihan menevä aikansa tuote.

    • Pojatpojat

      Nissani on aina ollut japanin mosse!

    • Seb.Löe

      Ja tuosta vaihto-arvon alenemasta, ei pidä ainakaan minun tapauksssani paikkaansa.
      Lähes vuoden ajoin Kapturilla ja sain melkein saman minkä maksioin, vaihdossa Kadjariin.
      Ja nyt pitää huomioida myös 4-vuoden takuu ja muut Renault juhlavuoden edut.

      En ymmärrä turhia moitteita, verraataanpa nyt esim. Renaultin 7-pykäläistä automaattia Nissanin robottivaihteistoon.
      Muutenkin uudet Kapturit ja Kadjarit ovat hyvien ajo-ominaisuuksien lisäksi todettu varsin murheettomiksi kulkupeleiksi.

    • puurastaja

      Kadjar on hyvä auto. Kolmevuotta jo ajeltu. Ei kuluta öljyy eikä vikoja. Ostakaa jos muuten tykästytte. Helle kesä niin oli niin mukava kun lämpimiin maihin tehdyllä autolla ajoi. Viilennys tehokasta. Ilmaston muutos niin riittää lämmöt täällä suomessa pakkasellakin. Eikä tarvii maskisuojaakaan jos ei halua koristella keulaa kuten moni muu merkki tekee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      170
      9847
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3219
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      48
      2991
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      62
      2728
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2115
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2073
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1943
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      64
      1546
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1316
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1271
    Aihe