Toyota ei ruostu, mutta saksalaiset ruostuvat

Jartsef

Swerea Kimab -tutkimuslaitokselta tilattu selvitys.
Alla taulukossa auton mallin jälkeen mainitaan tutkittujen lukumäärä ja korroosioprosentti.

Toyota:
Toyota Avensis 62 kpl 2%

Saksalaiskonserni:
Audi A4: 56 kpl, 11%
VW Golf 136 kpl 13 %
VW Passat 122 kpl 41%

...eli heti pelkkää pitsiä. huh mikä prosentti 41 %.

https://www.is.fi/autot/art-2000001172225.html

68

393

    Vastaukset

    • Toyotat eivät ruostu. Pohjois-Karjalan yleisin auto on 18-vuotias Toyota. Jos se ruostuisi, se ei olisi 18-vuotias ja se ei olisi Toyota. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan. Jos Toyota ruostuisi niistä 80 % ei olisi tienpäällä vielä 20-vuotiaanakin. Eniten kakkosautoja on pääkaupunkiseudulla ja suosituin merkki on Toyota. Jos se ruostuisi sitä ei pidettäisi kestävänä ja iäkkäänä kakkosautona. Eikä niillä ajettaisi valtavia kilometrimääriä kuten nyt ajetaan.

      http://yle.fi/uutiset/3-8707921
      http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml
      http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallainen-on-tyypillinen-kakkosauto---ja-tallainen-kakkosautoilija/xxsfc6cd
      http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372

      • Menkää kaikki Terot sinne Pohjois-Karjalaanne takaisin ajelemaan niillä 20-vuotiailla Tojoilla. Niihin saattavat jopa rahannekin riittää.


      • pois.Uudeltamaalta kirjoitti:

        Menkää kaikki Terot sinne Pohjois-Karjalaanne takaisin ajelemaan niillä 20-vuotiailla Tojoilla. Niihin saattavat jopa rahannekin riittää.

        Mutta sinulla ei riitä rahat kuitenkaan siihen Skodaan. Ajaisit sinäkin vaan vanhalla Toyotalla niin elämän laatu kohenee huomattavasti kun lainanmaksut ei paina päälle, ei huoleta korjaaminen jne.


      • Pohjois-Karjalan tojota kuski on 70 vuotias käppänä joka ajaa autolla kerran viikossa kirkolle ja muuten pitää autoa ladossa. Melkein täytyisi ihmettä toivoa että mikään auto sellaisessa käytössä ruostuisi.


    • Ei ruostu, mutta ei myöskään kiihdy. Tojo kun kääntyy eteen mennään sujuvaa 80km/h seuraavat pari kilometriä. Kaikki ei aja motaria ja vaikka ajaisikin tolla kammetaan vasemmalle ajamaan 105 km/h. Säästö se on Tojotistin suurin unelma.

      • Olet oikeassa, millään muulla ei ole väliä, pääasia on pieni kulutus ja PIENET PÄÄSTÖT !


    • Aina löytyy kun oikein etsii niitä itselleen sopivia juttujs, mutta ei tuolla Toyotan kohtuutonta ruostumista pysäytetä.

    • Kobe

    • Aloittajan listassa on tutkittu vuosimallien 2006/2007 ja 2008/2009 autoja. Vieläkö Toyotalla tehdään suojaus samalla tekniikalla kuin yli kymmenen vuotta sitten?

    • Toyotan ruostuminen on epätoivoisten kilpailijoiden kehittämä lokakampanja, kilpailijat ostaneet Toyotan telemiä autoja ja rälläköineet runkoa ja koria että Toyota vaikuttaisi ruostuvan, pelkkää valhetta kaikki. https://www.youtube.com/watch?v=gxK3vFNyYxQ

      • Tuo on samassa jamassa kuin minun 400tkm ajettu Audi.


    • Miksi yleistettiin saksalaiset. BMV 5 sarjassa oli 5 prosenttia.

    • Se Toyotan kestävyys kaikin tavoin on tavattoman kova juttu. Kun Toyotan morkkaajat eivät muuta keksi, niin sitten väitetään jonkin pilipalitutkimuksen perusteella, että Toyota ruostuu.

      Toyotistit kuitenkin tietävät, että pelleiltään kestävämpää autoa saa hakea, tuskin merkkiuskollisuus olisi niin suuri, jos Toyota olisi ruosteherkkä!

      Kun japsit 60- ja 70-luvuilla valloittivat Suomen, niin silloin oli puutteita suojauksessa. Toyotoissa ei kuitenkaan ole ollut ruosteongelmaa sitten 80-luvun alun eli koko etuvetokauden Toyotat ovat pelleiltään erittäin vankkoja. Siksi niitä vanhojakin on paljon liikenteessä

      • Unohdat tarkoituksellisesti nuo 2000- luvun Toyotat jotka ruostuvat todella nopeasti ja varsinkin 2010 jälkeen tehdyt ovat kaikkein pahimpia ruostujia. Voi niitä aikoja kun Toyota oli kohtuullisen viaton auto, mutta siitä on jo liian kauan.


      • Ei 2010 jälkeen tehty ole ruosteessa, merkistä viis. Mutta vanhat Tojot kyllä kestää peltienkin puolesta, muistellaas vaikka Carina Kakkosta tai 80- ja 90- lukujen Camrya ja Terceliä, ei niitä ruoste vaivannut.


    • Vanha Avensis oli poikkeus Toyotan ruosteongelmissa ja harmi kun se juuri lopetetiin. Jäi vain ne säästöistä raiskatut ruostuvat kikkareet jäljelle.

      • Mikä ”vanha Avensis" tuskin mikään merkki uutena on ruostunut. Passatista en tosin voi olla varma kun se oli ruotsalaistutkimuksessakin ruosteisin auto. Vikaisuudestaan han se on jo muutenkin tuttu. Nyt vielä ruosteisinkin. Siellä vilppi on aina läsnä, missä huijataan. Saksalaista sekundaa.


    • Toyota on ollut luotetuin merkki jo 14 vuoden ajan. Tutkitusti! Voi harrrrmi!!!

    • Saksalaiskonserni on todellinen ruosteen kuniongas

    • Unohtui mainita Corollan 14%.

      Mutta Passatin 41% todellinen ennätys!

      Renault ja BMW aika kovia. Renault’n osalta ei mikään yllätys, mutta BMW:n vähäruosteisuus positiivinen yllätys. Ainoa premium, joka tuossa vertailussa pärjäsi.

    • Kyllä jos vanhoja Tojoja katsoo, niin paljon niitä viellä liikkuu, on 80-luvun autojakin tosi paljon liikenteessä. Eli ei ne ole helposti ruostuvia, ei voi olla kun muuten olisi olleet paalissa.
      Mutta ei ole paljon muita 80-luvun kalustoa kuin Mersuja ja Volvoja eli kyllä se Tojo on kovapeltinen auto! Yksi kestävimmistä.

    • Miksi minun Corolla ruostuu, vaikka tilastosi muuta väittävät?

    • onko toyotissa joku nähnyt ruostetta? niin, en minäkään. näköharhan voi aiheuttaa toyotan pysäköinti skodan viereen josta ruostevauriot peilautuvat toyotan pelteihin. olkaapa tarkempia katsellessanne mikä automerkki ruostuu...

      • Nyt on hyvä ja todentuntuinen nimimerkki. Näin minäkin viikonloppuna vähänajetun 13 vuotiaan Avensiksen jossa ei ollut suojauksen puuttumisesta huolimatta ruostetta missään muualla kuin akselistojen tukivarsissa ja sekin vielä harmitonta pintaruostetta.


    • Kaikki Toyotat on paskoja

    • Toyota ei ruostu, mutta saksalaiset kyllä näköjään ruostuvat.

    • Ruotsissakin Volkswagen ja Skoda ovat kaikkein ruostuvimmat autot:

      https://www.expressen.se/motor/bilarna-som-rostar-mest-i-sverige/
      http://bloggar.mestmotor.se/alriks-bilar/2015/sveriges-rostigaste-bilar/

      Ruoste kukkii ruostekuplavolkkarissa:

      https://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen-laatuauton-uusi-ongelma-ruoste-kukkii-ja-asiakas-maksaa/9646c406-6d6b-3d6d-8f36-621dc2283a4d
      .

    • Yli 30 vuotta Toyota on ollut pelleiltään yksi harvoista todella kestävistä merkeistä. 80-luvun puolivälissä moni auto alkoi ruostua pahasti 5-6- vuotiaana niin, että oli jopa hitsaushommia. Mutta jo tuolloin Corollat, Carinat ja Camryt kestivät hyvin tiesuolaa ja kosteutta.

      Silloin pahimpia ruostuvia olivat ranskalaiset ,mutta sitten ovat saksalaiset tulleet rinnalle ruostumisessa.

      • Sinäkö uskot lavastettuihin mainoksiin etkä autolehtiin?


      • Niinkö kirjoitti:

        Sinäkö uskot lavastettuihin mainoksiin etkä autolehtiin?

        Autolehdet puhuu totta vain jos ne kehuvat Toyotaa.


      • Eikö löydy yhtään muuta esimerkkiä kuin tämä yksi, jota tarjotaan joka välissä? Veikkaan että vaikea on löytää.


    • Ruosteen kukka. Volkkari.

    • Alkuvuonna Toyotan suosio on noussut aivan valtaviin mittoihin. Täällä tuota valtavaa suosiota yritetään nujertaa sillä, että valheelisesti kerrottaan Toyotan ruostuvan.

    • Youtube on täynnä läpeensä ruostuneita uusia saksalaiskonsernin autoja.

    • Saksalaisten ruostumista ei pidä vääntää Toyotan viaksi.

    • Pappojen puunattu ja vähänajettu Corolla 14%.

    • On tainnut taas unohtua, että Yaris ja Auris ovat olleet ne ostetuimmat Tojomallit eli ei kannattaisi hehkutella.

    • Kaikkihan sen tietää että Tojo on kestävä auto. On aina ollut ja on edelleen. Ja uudet hybridit ovat todella vähäruokaisia.

    • Yksinkertainen luulee, että kun puhutaan ruostekuplavolkkarista niin kyse on kuplavolkkarista.

      • Tämän ketjun aloituksessa on oikea totuus.


    • Vanha V70 vm 2001 metallivärinen pieniä ruostekuplia etuikkunan vieressä ei muualla :)
      (Per-kel)

    • Trolli yritttaa aina siirtää Volkswagen-konsernin autojen viat Toyotan vioiksi.

      • Siirtäväthän saksalaisvalmistajatkin autoihinsa tulleet viat aina asiakkaidensa syyksi, joten ei ole omena kauas puusta pudonnut....


    • Tässä faktaa ruostumisesta.

    • Ei kai se MUOVI ruostu!

    • Saksalaiskonsernin autoissa ei kestä yhtään mikään, ei moottorit, ei vaihteistot, ei kori. Ei niin mikään. Ei yhtään mikään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Renault oli vuosituhannen vaihteessa surkea auto, mutta sen laatu on parantunut, kun taas Volkswagenien laatu on kymmenen viime vuoden aikana yllättäen heikentynyt."

        https://www.taloustaito.fi/vapaalla/usko-pois-autosi-ruostuu/

        https://www.is.fi/autot/art-2000001172225.html

        https://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen-laatuauton-uusi-ongelma-ruoste-kukkii-ja-asiakas-maksaa/9646c406-6d6b-3d6d-8f36-621dc2283a4d

        Se ruostuu sittenkin

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16135249/pidentaako-ruoste-tojotan-kayttoikaa



    • Kumma kun kukaan ei ole nähnyt muita kuin Volkswaqgen -konsernin ruostuneita autoja.

    • Minun ruostekokemukseni on kyllä hankittu Volkswagenin kanssa, mutta Toyotoissa en ole ruostumista tavannut.

    • Nii, että saksalaiset ruostuvat, mutta ei Toyota.

    • Totuus on aloituksessa. Toyota ei ruostu.

    • Saksalaiset ruostuvat kaikkein pahitaen kuten aloitus osoittaa.

    • Siunattu on se, joka luottaa Toyotaan ja panee turvansa häneen! Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka kurottaa juurensa veteen. Ei se pelkää helteen tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ohisalo: paperittomille työlupa jonon ohi

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1883695a-f66c-488e-a622-ac181f96a0ff Miten on mahdollista, kaikki uutisointi mikä liittyy Ohisaloon on negatiiv
      Maailman menoa
      183
      2074
    2. Helsingissä Oodissa puukotus tekijä poistunut paikalta ei vaaraa !

      No nyt noita kulttuuritekoja tehdään jo oikessa ympäristössään kirjastossa. Että silleen. ILtalehti.
      Maailman menoa
      117
      1075
    3. Hallitus halveksii Suomen nuoria

      Suomessa on kymmeniä tuhansia suomalaissyntyisiä nuoria, joilla ei ole koulutusta. Nyt pitäisi tehdä kaikki mahdollinen, jotta nämä nuoret saataisiin
      Maailman menoa
      71
      1028
    4. Maisa ei ollut onnellinen Jari-Matin kanssa

      Mutta Mikon kanssa kaikki sujuu hienosti ja kumpikin rakastaa toisiaan ♥️
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      616
    5. Martina Puman tapahtumassa Lontoossa

      Hangossa vietetyn viikonlopun jälkeen Martina lensi tänään Lontooseen, missä hän osallistuu saksalaisen Puma-brändin tapahtumaan. Pumahan on saksalain
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      483