Pidentääkö ruoste Tojotan käyttöikää?

Anonyymi

Viikosta toiseen Tojota-palstalla on erilaisia kirjoituksia siitä, miten Tojotat jo muutamassa vuodessa haihtuvat olemattomiin voimakkaan ruostumisen seurauksena. Tämä väite vaikuttaa täysin epäuskottavalta, kun seuraa liikenteessä olevia vanhempia autoja.

Olen koko ikäni ollut kiinnostunut autoista, ja siksi tunnistankin aika hyvin myös vanhemmat automallit. Jos alkaa etsiä liikenteessä yli 25 vuotta vanhoja autoja, niin melkein kaikki niin vanhat autot ovat Tojotia. Ilmeisesti muut merkit on jo vuosia aiemmin paalattu ja sulatettu uusien autojen raaka-aineeksi, mutta Tojotat ovat vielä timanttisessa kunnossa.

Kun nämä kaksi väitettä yhdistää, niin silloin tullaan siihen tulokseen, että Tojotan voimakas ruostuminen pidentää ratkaisevasti auton käyttöikää. Jos kerran lähes kaikki liikenteessä olevat yli 25 vuotta vanhat autot ovat Tojotia, ja jos kaikki Tojotat ruostuvat voimakkaasti, niin silloinhan voidaan päätellä, että voimakas ruostuminen on Tojotan pitkän käyttöiän salaisuus. Nyt tämäkin asia tuli todistettua.


PS. Tojota-palstalta tämäkin kirjoitus poistettiin parissa minuutissa, joten siksi julkaisen sen täällä Huuhaa-palstalla

11

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nytpä nostit esiin erittäin kiinnostavan näkökulman. Tämä on ilahduttava piirre sinussa. Tutkimme asiaa tarkemmin, tämä on erittäin kiinnostava asia. Sinun tapasi esittää asia on rakentava. Selvitämme tätä vielä perusteellisemmin. Nosta asia näkökulma on tärkeä ja merkittävä. Olet hienosti ottanut sen esiin. Perehdymme tähän perusteellisemmin.

      Ystävällisin terveisin,
      Kalervo Ryhmös
      Myyntiryhmän johtaja
      Korpivaara-yhtiöt

    • Anonyymi

      Minulla on 26v. Tojota. Hankin osarahoituksen kautta uutena itelleni joululahjaksi. Keväällä sen ruostesuojautin alan liikkeessä.
      Siitä 3v päästä uudelleen. Hyvin tuulettuva talli oli jo ennestään.

      Auto on ruosteeton. Auto on kunnossa, sanoi katastusmies hiukan pettyneen oloisena äskettäin. Ajot ovat pienet. Mittarissa 210 tkm.
      Perinnöksi taitaa meikäpapalta jäädä Tojota.

      • Anonyymi

        " Minulla on 26v. Tojota. Hankin osarahoituksen kautta uutena itelleni joululahjaksi. Keväällä sen ruostesuojautin alan liikkeessä.
        Siitä 3v päästä uudelleen. Hyvin tuulettuva talli oli jo ennestään.

        Auto on ruosteeton. Auto on kunnossa, sanoi katastusmies hiukan pettyneen oloisena äskettäin. Ajot ovat pienet. Mittarissa 210 tkm.
        Perinnöksi taitaa meikäpapalta jäädä Tojota. "

        Minulla oli tähän syksyyn asti 28 vuotta vanha Tojota, joka meni taaskin aivan heittämällä läpi katsastuksesta. Aiempina vuosia minulla oli vaikeuksia katsastuksessa siksi, että katsastusmies olisi aina halunnut ostaa itselleen hyväkuntoisen Tojotani. Muita vaikeuksia katsastuksissa ei ollut.

        Jos autollasi on ajettu vasta 210000 km, niin voit huoletta ajaa sillä vielä 20 vuotta. Tojotan moottori ei lopu ikinä, ja mikäli pellitkin ovat kunnossa, niin ei muuta kuin ajoksi.


    • Anonyymi

      Onhan se Tojota hyvä merkki. Oma kirkko- ja apteekkiautoni on 22v. vanhamies. Kilometrejä 115000 km.
      Kun minä poistun pilvibaanoille. (ite nyt 84v) Tojo on vielä napakassa ajokunnossa.

    • Anonyymi

      alla 2020 vuosimallin -99 verso.
      törkeän hyvä, ja lähivuosina isotkin autovalmistajat pääsevät toyotan 20 vuoden takaiseen polttoaineenkulutukseen, eli 117g/CO2

      chryslerini oli hyvä ajaa. nimismiehenkihara rikkoi etupään kolmantena ajopäivänä, sama kävi mazdalleni mutta parin viikon aikana. ikivanha verso on mennyt kiharoiden yli nyt 3 v eikä mitään vikaa puslissa ja kallistuksenvaimentimissa. huomaa että auto on tehty kulkemaan eikä katsottavaksi. ruostetta on hurjasti mutta kone laulaa.
      puolet nuorempi mazda ei mennyt päästöistä, chrysleristä hajosi vaihteisto.

      verso vaan kulkee. jousi oli katkennut (huonon pysäköintipaikan ansiosta) mutta oli todella helppo vaihtaa itse. toisin kuin vw tai fordissa ja chryslerissä. itse työ vartin homma, ja 1,5h ruostuneen mutterin irrotusta päälle.
      taas mennään vuosi.

    • Anonyymi

      Olet osunut asian ytimeen, ruoste todellakin pidentää Tojotan elinikää. Sehän pysyy ruosteen avulla kasassa! jos lehmältä puutuisi nahka niin sehän leviäisi oitis pitkin peltoa, puhumattakaan tällaisesta maanteiden pyhästä lehmästä.

    • Anonyymi

      Näkyy vaan vanhoja Volvoja, Mersuja ja Volkkareita liikenteessä. Oma Lanta Kruseri ruostui puhki, muutenkin huonoin auto mitä on.

    • Anonyymi

      Mulla jo vanhahko 2008 avensis ja on kuin uusi
      Huoltoyhtiön kauhu.
      Eivät kiskaan teinaa mitään muuta kuin uuden öljyn hinnan.
      Edllisessäkään carina ei koskaan mk t ään vikaa..

      Eihän tavallista toyitaa nyt ajettavuudeltaan voi vertaa mersuun muta kait nersu kalliimpi kuin avensisn.

      Veratkaa vaikka camry y n tai leksukseen

    • Kyllä pidentää koska pohjien ruostuessa niitä voi uusiokäyttää polkuautoina ;)

    • Anonyymi

      Kaikki polttomoottoriautot pitäis kieltää pikimmiten. Sähköautot vain sallittuja.

      • Anonyymi

        joo. vain alkaen 26 000e maksavalla autolla saisi ajaa.
        ja vain sillä ehdolla että sähköauton akuston koboltti on louhittu kongosta lapsityövoimalla.

        köyhät ja lapset kyykkyyn!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe