Liikennesäännöt hukassa?

Ihmettelin taas kerran tänä aamuna, miten huonosti ihmiset noudattavat liikennemerkkejä. Tuusulantiellä oli heti motarin alussa (Stadin päässä, siis) 50 km/h merkit ja taisi olla tietyön merkitkin. Siitä huolimatta suurinpiirtein 75% kuskeista rupesi oitis polkemaan kaasua tavalliseen motarinopeuteen. Ja parinsadan metrin päässä sitten paloivat jarruvalot, kun kaistat olivat jonkin siltatyömaan tms. vuoksi väännetty mutkalle.

Ne merkit on siellä noudattamista varten eivätkä pelkkinä koristeina!

15

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poistieltä

      Mutku mulla oli kiire perkele!

    • Mitäpä noista stressaamaan, ei ole meiltä pois. Tuota aivan turhaa kiihdyttelyä ja sitten tiukkaa jarrutusta valoihin näkee koko ajan.

      • AsfalttiTyömies

        Haluatko sinä työpaikallesi sinun turvallisuutta vaarantavia ulkopuolisia tekijöitä? Haluaisitko sinä että metrin parin päästä suhaisi autoja yoistasataa kilometriä tumnissa, sen sijaan että autojen nopeus kohdallasi on vaikka 30 km/h? Sekin nopeus riittää vammauttamaan sinut loppuiäksi pyörätuoliin jos törmäys tapahtuu.


      • AsfalttiTyömies kirjoitti:

        Haluatko sinä työpaikallesi sinun turvallisuutta vaarantavia ulkopuolisia tekijöitä? Haluaisitko sinä että metrin parin päästä suhaisi autoja yoistasataa kilometriä tumnissa, sen sijaan että autojen nopeus kohdallasi on vaikka 30 km/h? Sekin nopeus riittää vammauttamaan sinut loppuiäksi pyörätuoliin jos törmäys tapahtuu.

        Aloittaja kertoi, että nuo jarruttivat tietyön kohdalla. Kyse oli vain siitä, että kiihdyttivät ennen sitä reilusti ylinopeuteen. Kun kaistat ovat mutkalla, ei porukka pääsääntöisesti kykene ylinopeutta ajamaan.


      • AsfalttiTyömies kirjoitti:

        Haluatko sinä työpaikallesi sinun turvallisuutta vaarantavia ulkopuolisia tekijöitä? Haluaisitko sinä että metrin parin päästä suhaisi autoja yoistasataa kilometriä tumnissa, sen sijaan että autojen nopeus kohdallasi on vaikka 30 km/h? Sekin nopeus riittää vammauttamaan sinut loppuiäksi pyörätuoliin jos törmäys tapahtuu.

        Tulkitset väärin mua. Tarkoitin, et mä en ota stressiä muiden idioottimaisuuksista, enkä ala muita opettamaan sääntöjen noudattamisen suhteen. Meillä on virkavalta sitä varten.


      • Hybridlexus

        Varmaankn mutta yleisestikin huonot ajotavat/stressi tapa ajaa on kuitenkin kaikkia koskettava asia, silloin kun tälläinen on haitaksi muulle liikenteelle.

        Minkä näille ja niille voi, no ei paljoa muuta kuin olla esimerkkinä vaihtoehdolle


      • olenmustavalkoinen
        Yaris_Hybrid kirjoitti:

        Tulkitset väärin mua. Tarkoitin, et mä en ota stressiä muiden idioottimaisuuksista, enkä ala muita opettamaan sääntöjen noudattamisen suhteen. Meillä on virkavalta sitä varten.

        Virkavalta on joo, mutta itseäni risoo ylipäätään ihmisten asennevammaisuus. Ärsyttää suunnattomasti kaikki sääntöjen vastainen toiminta yhteiskunnassa. Ei ole väliä onko kyse ylinopeudesta, ryöstöstä, murhasta tai veropetoksesta.


      • näitä.tarvitaan
        olenmustavalkoinen kirjoitti:

        Virkavalta on joo, mutta itseäni risoo ylipäätään ihmisten asennevammaisuus. Ärsyttää suunnattomasti kaikki sääntöjen vastainen toiminta yhteiskunnassa. Ei ole väliä onko kyse ylinopeudesta, ryöstöstä, murhasta tai veropetoksesta.

        No nythän sitten löytyi se kirkasotsainen, aina ja joka paikassa sääntäjä (muka)noudattava yksilö jota risoo (kuvittelemansa) muiden asennevammaisuus.


      • olenmustavalkoinen kirjoitti:

        Virkavalta on joo, mutta itseäni risoo ylipäätään ihmisten asennevammaisuus. Ärsyttää suunnattomasti kaikki sääntöjen vastainen toiminta yhteiskunnassa. Ei ole väliä onko kyse ylinopeudesta, ryöstöstä, murhasta tai veropetoksesta.

        I hear y bro. Paljon olisi korjattavaa asenteissa mutta on turha katkoa itseltä verisuonia sen takia. Mä uskon, että tulemme näkemään tulevaisuudessa hyviä ja huonoja muutoksia maailmassa, vanhat järjestelmät eivät vaan enää toimi yhteiskunnassa syystä tai toisesta. Sitä odotellessa, otetaan iisisti.


      • olen_--täydellinen
        näitä.tarvitaan kirjoitti:

        No nythän sitten löytyi se kirkasotsainen, aina ja joka paikassa sääntäjä (muka)noudattava yksilö jota risoo (kuvittelemansa) muiden asennevammaisuus.

        Jep. Täydellisyyteen on aina pyrittävä.


    • 5ttg5t54t54

      Ihmetten sitä että eikö ihmiset häpeä osaamattomuuttaan ajaessaan?
      Se miten käytetään vilkkua, voit todella hyvin tuoda esille että tässä autossa homma toimii tai sitten myös että et osaa.

      • ParhaillaOnOmatSäännöt

        Ei kukaan huomaa omaa osaamattomuuttaan tai perseestä olevaa ajotapaansa koska lähes jokainen kuvittelee olevansa keskivertoa parempi kuljettaja. Muut vaan tekevät ne virheet. Suurin osa ajaa kuten heidän itsensä mielestä tuleekin ajaa. Vilkun käyttämättömyys tai jatkuva ylinopeus esimerkiksi ovat monille vain ajotapa, rikkeitä mielestään täysin turhia sääntöjä vastaan. Koska nämä tyyoit ovat mielestään sen verran parrmpia kuin muut, he ovat myös ottaneet itselleen oikeuden rikkoa sääntöjä. Kaikkein parhaimmat kuljettajat puolustelevat sääntöjen rikkomista sillä että ajamisesta tulee sujuvampaa ja kiire häviää. Voiko enää kapeakatseisempaa ajatustapaa olla?


      • ParhaillaOnOmatSäännöt kirjoitti:

        Ei kukaan huomaa omaa osaamattomuuttaan tai perseestä olevaa ajotapaansa koska lähes jokainen kuvittelee olevansa keskivertoa parempi kuljettaja. Muut vaan tekevät ne virheet. Suurin osa ajaa kuten heidän itsensä mielestä tuleekin ajaa. Vilkun käyttämättömyys tai jatkuva ylinopeus esimerkiksi ovat monille vain ajotapa, rikkeitä mielestään täysin turhia sääntöjä vastaan. Koska nämä tyyoit ovat mielestään sen verran parrmpia kuin muut, he ovat myös ottaneet itselleen oikeuden rikkoa sääntöjä. Kaikkein parhaimmat kuljettajat puolustelevat sääntöjen rikkomista sillä että ajamisesta tulee sujuvampaa ja kiire häviää. Voiko enää kapeakatseisempaa ajatustapaa olla?

        > Ei kukaan huomaa omaa osaamattomuuttaan

        Minä huomasin viimeksi toissapäivänä.

        Ajelin pienehköllä tiellä ja lähdin ohittamaan polkupyörää juuri risteyksen kohdalla. Pyöräilijä tämän ohituksen aikana vilkaisee itsestään oikealle, melkein kaatuu ja onnistuu pysähtymään. Katselen itsekin sinnepäin ja huomaan, että se valoton auto joka seisoo risteyksessä taisikin olla liikkeessä ja meinasi juuri ajaa pyöräilijän päälle. Ja minä taas jätin väistämättä tätä oikealta tulevaa.

        Selvä virhe minulta.


    • hällävälii

      Miten yleistä on. Tossa näin kilsan matkalla. Yks puhals punasiin törkeest. Oli palanut pitkään. Samalla kadulla toinen kaahas suoraa, lähti valoista vain oikelle käätyvältä kaistalta.

      • huonoohommoo

        Asennevamma näyttää liikenteessä ja muutenkin yhteiskunnassa lisääntyvän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3778
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2691
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      130
      2017
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      101
      1741
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      56
      1192
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1137
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1036
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      84
      966
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      945
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      904
    Aihe