1-4 henkilöä
1,10 eur/km
Aikaveloitus 0,30 eur per minuutti
Minimi veloitus 6 eur
Aloitusmaksu 3 eur
Aloitus Taxifyllä pian! Siinä on pähkäiltävää Taksi Helsingille, Lähitaksille ja Uberille!
Kuskin provikka Taxifylle on 15%
Taxify hinta 1,10 eur/km
48
1587
Vastaukset
- TeOotteIhanPimeitä
Halvalla menee, elääkö autoilija tuollaisilla taksoilla. Sitä kun pitäis saada kulutkin kuitattua ja elää itekkin! Mitä tää nyt meinaa, aina vaan halvemmalla ajetaan, ootteko ihan pimeitä?
- Peksu62
Tikittääkös tuossa matka ja aika samanaikaisesti ?
- JepulisJes
Tikittää, ja siinähän se kusetus onkin.
- hulvatonta
Virolainen firma kuljettaja yrityksineen kirjoilla Virossa, no tää kertoo kaiken
- 12plus
Taxify Oy on rekisteröity Suomessa 2014.
- jarmo582
Tarviit 28 keikkaa päivässä päästäksesi samaan tulokseen kun taksi helsingillä 17 keikalla. Kai sulla on asiakaskunta valmiina?
- taksinormi
Tietenkin on, Taxifyllä asiakkaita riittää aivan helposti. Tohon päälle vielä boonukset ajoista niin helpolla mennään.
Mites sitten kun viikonloppuna hinnat nousee ja 1 taxify kyydistä saa enemmän kuin 3sta taksi helsinki keikasta?
menee vaan sillä sun normitaksillasi!
- Junioryrittäjä
Niillä varmaankin kilometri veloitus ja aika veloitus raksuttaan yhtä aikaa, kun muilla yhtiöillä pkseudulla raksuttaa jompikumpi kerrallaan. 10km ja 15min matkalla ei ole juuri yhtään halvempi kuin esim Lähitaksilla mikä tällä hetkellä halvin uudellamaalla toimivista isoista taksiyrityksistä.
- Realtaxi
Menevä ajaa vieläkin edullisemmin, paitsi että on kalliimpi kuin oikea taksi.
https://meneva.fi/fi/ajankohtaista/taksihinnat- Htyh6
No niinpä näyttää. Toi lähtömaksun puolittaminen yhdistettynä halpaan km veloitukseen saa Menevän näyttämään toosi edulliselta mutta kun lisätään se aikamaksu niin kappas, päästään lähes sentilleen THK hintoihin. Lisämausteena toi 10 eur minimimaksu, joka sisältää selvästi viestin: "mummot pysykää poissa".
- nytkarkaa
Menevän tilataksin minimikorvaus 20 euroa!!! Ajan tilataksia tuolla hinnalla tekisi tilin jo. Normi hinnoilla Hesan keskustassa noin 15 ekeä, ei todella 20 euroa oo halpa. Nyt ennen pikkujoulu aikaa karkaa hinnat käsistä
- JepulisJes
Sitten nämä idioo... eiku kuskit maksavat 'pienet' rojaltit virolaisille.
Mistä näitä idioo... eiku kuskeja riittää?- Totuusuber
No kerro parempi vaihtoehto johon voi välittömästi liittyä?
- JepulisJes
No miksi pitää alkaa taksia ajamaan, jos se ei ole aiemminkaan kiinnostanut.
Parempi vaihtoehto on, hanki elämä ja työ, joka kannattaa.
Ai niin, olikin kyse idiooteista, jotka luulee, että taksi se on joka kannattaa. - Totuusuber
Niin kuin arvasinkin, ei sulla ole esittää parempaa vaihtoehtoa. Kannattasko pitää mölyt mahassa. Hirvee huuto ja ei mitään katetta. Ja veikkaan et suurin osa uusista ajajista tekee sitä satunnaisesti oman palkkatyön ohessa kuten minäkin. Aika näyttää mitä viivan alle jää ja sitten porukka varmaan päättää jatkonsa.
- SuurinJaParasTHKI
Mistä asiakaskunta ja miten saat asiakkaasi lataamaan puhelimeesi taxify:n ja siirtymään pois perinteisiltä ja toimivilta tilauskeskuksilta. Näitä eri appeja tulee vielä lisää, meinaatko, että asiakkaita riitäisi useammalle apille?Jos vaikka 50 autoilijaa ottaa taxifyn, miten taxifystä voisi tulla varteenotettava taxikalusto tollaisella automäärällä? Luuletko, että asiakkailla on aikaa odottaa tuntitolkulla autoa saapuvaksi? Jotain järkeä ajeluun ja pyrkikää isoimman ja suurimman porukoihin mukaan vaikka ostamalla taksiosake. On Lähitaxi, Taksihelsinki ja suuri määrä vanhoja välityskeskuksia eri kaupungeissa ja maakunnissa. Näin pysytte sentään leivässä ja selviätte laskuistanne, kaikki muu on enempi vähempi leikkimistä. Muistakaa, kunnollinen taksa on hyvinvoinnin tae.
- komentoin_vaan
Taxify kait tossa keväällä mainosti että jos saavat 200 autoa liikkeelle niin lähtevät Suomen markkinoille. Aika rankkaa saada uutena 200:lle autolle asikakkaita, nehän melkeen pitäis houkutella olemassaolevista, sillä ei kai uusia asiakkaita niin hirmusti tule vaikka hinnat halpenisivatkin, eli jos sitten 200 uutta autoilijaa saa jokainen muutaman hassun körön päivässä, niin kyllä pitää sitä kuuluisaa takametsää myydä enemmänkin jotta pysyy leivän syrjässä.
- LopettanutKonkari
komentoin_vaan kirjoitti:
Taxify kait tossa keväällä mainosti että jos saavat 200 autoa liikkeelle niin lähtevät Suomen markkinoille. Aika rankkaa saada uutena 200:lle autolle asikakkaita, nehän melkeen pitäis houkutella olemassaolevista, sillä ei kai uusia asiakkaita niin hirmusti tule vaikka hinnat halpenisivatkin, eli jos sitten 200 uutta autoilijaa saa jokainen muutaman hassun körön päivässä, niin kyllä pitää sitä kuuluisaa takametsää myydä enemmänkin jotta pysyy leivän syrjässä.
Tällä hetkellä ne vanhat, isot, luotettavatteenliitymät ne keikat ajaa. Heille käy myös KAIKKI taxikortit, mitä Suomeen on lanseerattu. Taxify ei tule saamaan Suomeen 200 autoa, 200 auton yhteenliittymä olisi jo saavutus Suomen kokoisessa maassa, Helsinkikään ei ole mikään suurkaupunki, vaikka jotkut niin luulee.
Täää nämä uudet mistään mitään tietämättömät autoilijaksi havittelevat kuvittelevat kaikenlaista. Samaan aikaan jokkopako konkariatoiljolla alalta kiiht kiihtymistään. Eläkeikäiset häipyy ja häipyy jo hyvin nuoretkin, taksilla eläminen kun alkaa olemaan taitolaji....
- zhätzhätzhäää
Koittakaahan nyt te vanhat taksisaföörit ymmärtää, että perinteisiä takseja jossa kuski ei tee elääkseen muuta kuin aja taksi ei enää kohta ole.
Taksin ajaminen on tulevaisuudessa harrastus ja lisätienistin tekoa.
Halutaan mennä kesälomalle vähä kalliimmalle reissulle, no ajetaan pari kuukautta taksia niin saada lomamatka kassa kuntoon.
Halutaan tehdä keittiöremontti, no ajetaan kolme kuukautta taksia ja tilataan uusi keittiö.
Halutaan ostaa käytetty asuntovaunu kesäksi, no ajetaan puolitoistakuukautta taksia ja ostetaan se.
kjäh kjäh kjäh
näin se vain menee- LopettanutKonkari
...sanoo mistään mitään tietämätön trolli.
Näin se näköjään on
Kun ei tiedä mistään mitään.
Höh höh
Toisaalta, mitähän nää taksiasiat mulle enää oikeastaan kuuluu, olen jo alalta ONNELLISESTI ulkona. - TrolliOnTrolliAina
” Halutaan mennä kesälomalle vähä kalliimmalle reissulle, no ajetaan pari kuukautta taksia niin saada lomamatka kassa kuntoon.
Halutaan tehdä keittiöremontti, no ajetaan kolme kuukautta taksia ja tilataan uusi keittiö.
Halutaan ostaa käytetty asuntovaunu kesäksi, no ajetaan puolitoistakuukautta taksia ja ostetaan se. ”
Mitenkähän nuokin tienailut teoriassa toimii, kun taksi ei tuota enää mitään? Kaikkein huonoimmin juurikin Ubeilla, kun emoyhtiö nyhtää kassasta päältä 25% puhtaana käteen ilman veroja ja vie rahat jonnekkin Bahamalle.
Nuo sun vertailuhankinnat on aika kalliista päästä, hyvinhän taksi sulle näköjään tuottaa?
Keittiötkin maksaa kymppitonnista ylöspäin, sun pitäis tienata puhtaana käteen ainakin yli 3000€, aika utopiaa.
No, trolli on trolli vaikka sen voissa paistaisi. - cjsnsks
Niin, Suomessahan (ja somessa) kaikki on toisin kuin muualla, jossa näitten vältyssovellusen kautta ajavat tekevät 12-15 tuntista päivää saadakseen edes jotain jäämään viivan alle. Uberkuskien ansio per tunti on useimmissa paikoissa parin euron luokkaa, Taxifyn kuski Tallinasta kertoi, että saa juuri ja juuri autonsa maksettua kun tekee 24/7 töitä. Tähän nähden ei mitenkään voi uskoa, että kukaan tienaa mitään "kesälomarahaa" tms , mutta saahan sitä uhota kaikenlaista.
- 12plus
Toivottavasti tulee Tampereellekin, Tallinnassa ainakin tuo on ehdottomasti paras taksifirma.
- Laskukone
Uber veloittaa 25% kyydin hinnasta joka sisältää arvonlisäveron 10% jos autoilija ilmoittautunut alv velvolliseksi. Autoilija tilittää alv:n 10% valtiolle. Eli Uberin välitysprosentti onkin enemmän kuin 25%....
- LaskukoneOnRikki
Puppua. Uber on arvonlisäverollinen eli maksu on ALV-vähennyskelpoinen.
- Zuhari
Väitän nyt. Ottakaa ylös. Kaikenlainen taksiharrastaminen tulee kokonaan loppumaan, jos edes alkaakaan. Yksittäisiä poikkeuksia jää, mutta yleisesti ala ei tuohon sontaan luisu. Suurin osa asiakkaista on sen verran varakkaita, maksulyikyisen työantajan palveluksessa tai joku muu (Kela, KK) maksaa kyydin, että ei tyydy jonkun sivutoimisen Ö-luokan palveluun.
Mistähän johtuu, että halpalentoyhtiöt ovat jakuvasti vaikeuksissa? Halpataksit varmaan porskuttaa tulevaisuudessa rahassa.
Ennustus: Uberista ei tule Suomessa merkittävää taksitoimijaa. Myös ns. halpayhtiöt eivät tule valloittamaan alaa.- JämptiOnNäin
Olet oikeassa. Nykyiset suuret tilausyhtiöt pysvät edelleen vahvoina ja ovatkin kehittäneet jatkuvasti toimintojaan ja palvelujaan. Mikään taksiharrastaja ei tule koskaan, kuuna päivänä, pärjäämään alalla. Pelkät kiinteät kulut ovat sitä luokkaa, ettei voida ajatellakkaan, että joku harrastaja voisi ajaa silloin, kun huvittaa. Tällaiset harrastaja-autoilijain jutut perustuvat vain ja ainoastaan täydelliseen tietämättömyyteen alasta ja taksialan velvoitteista yhteiskunnalle, vakuutusyhtiöille ja muille yhteistyökumppaneille. Jotain harrastelija autoilua voi helposti luulla tapahtuvan sellaisen ajatuksissa, joka luulee paljon, vaan ei todellakaan tiedä mistään mitään.
Taksiala on ollut Suomessa vapaa jo kolmatta kuukautta, vieläkään ei yksikään uusi toimijafirma, appi tms. ei ole saavuttanut minkäänlaista merkittävää jalansijaa ainakaan esim. pääkaupunkiseudulla, vaan vanhat toimijat porskuttavat edelleen. Joissain suuremmissa kaupungeissa vanhat toimijat ovat jakaantuneet pariin erilliseen toimijaan, tässäkn kilpailu on vasta alkamassa, merkittäviä tuloksia ei ole missään julkaistu, miten heillä menee.
Ilman tilausvälitystä tulot ovat aivan minimaalisia, ei kukaan pidemmän päälle istu tolpalla ja odota sitä kävelevää asiakasta tolpalle, siinä saat helposti istua tunnin, jos toisenkin. Tällaisen odotuksen jälkeen kun saat sitten viitosen, tai kympin kyydin, et sillä selviä edes taksisi kuluista.
Ottaisitte tekin, jotka täällä päivästä toiseen trollailette, asioista hieman selvää, tietäisitte edes hieman jotain todellisuudesta. Totuus ei ole millään tavoin uusuista, vaan äärettömän raakaa ja kovaa kilpailua jokaisesta tienatusta eurosta.
Se on jämpti niin!
- MittaritSojottaaKaakkoon
Uberi vilautti jo kynsiään Suomessa aiempina vuosina, ja sai hyvää jälkeä aikaiseksi. Tai pahaa, jos asiaa katsoo vanhojen taksitoimijoiden vinkkelistä ( esim TaksiHelsinki). Voi sitä mölinän määrää taksialalla, jonka Uber nostatti toiminnallaan. Vähän kuin olisi ampiaispesää sohaissut.
Tärkein toiminnan mittari, eli asiakkaiden tyytyväisyys palveluun kokonaisuutena, oli Uberillä paras. Uberi valloitti asiakkaden sydämet simpplelin helpolla Appilla ja kohteliaan luotettavilla kuskeilla. Maksamisen helppous ja asiakkaiden näppärä palautemahdollisuus peukuttaa mielipiteensä saadusta palvelusta olivat valovuosia edellä omien taksikeskustemme ankeista Valopilkuista ja muista tekeleistä.
Nyt Uber on tekee parhaillaan uutta ramp uppia, ja tulee vääjäämättä nousemaan mukaan yhdeksi kärkitoimijoista. Turistit ja cityihmiset ovat varmaa peruskauraa Uberille, näille asiakkaille riittää, kun muistuttaa että Uber on taas saatavilla Suomessa. Uber-kuskien määrä nousee kohisten, joukossa on niin kokopäiväisiä kuin osa-aikaisia suhaajia. Samoin ärhäköitä ke, pe ja la iltojen kyytien metsästäjiä. Reviiri myös kasvaa, Uber tulee tällä kertaa leviämään koko City-Suomeen.
Uber on jo vakiintunut brandi ja nimi. Jos pyydät tavallista kaduntallaajaa nimeämään tuntemiaan taksiyhtiöiden nimiä, Uber tulee mainituksi useimmin.
Olen täysin eri mieltä Zuharin ennustuksesta.- KylläJämptiOnNäin
Uber ei noudattanut aikaisemmalla tulollaan Suomen lakeja, antoi kansallisille laeille piupaut, viittasi kintaalla. Vasta, kun Suomen maajohtajan Joel Järvisen omaisuus pantiin takavarikkoon mahdollisten korvausten saamiseksi, lopetti Uber toimintansa Suomessa. Miten tällainen yhtiö, joka ei noudattanut Suomen lakeja, välitti kyytejä liikenneluvattomille kuskeille, jotka kuskit eivät maksaneet mitään yhteiskunnallisia maksuja, kuten veroja, tai muitakaan taksiautoilijoille määrättyjä maksuja, voi olla mitenkään yhtään minkäänlaisessa asemassa ja suosiossa. Nähtäväksi jää, huolehtiiko Uber edelleenkään siitä, että heidän kuskinsa hoitavat nytkään mitään lakisääteisiä maksuja ja normeja?
Täällä on valtava Ubertrollien armeija, jotka väkisin yrittävät kiillottaa Uberin hyvin tahriintunutta kilpeä mitä kummallisimmilla trolleilla?!
Uber on veroparatiisiin rekisteröity yhtiö, jolla ei ole missään maassa, jossa toimii, halua noudattaa kansallisia lakeja. Olemme saaneet lukea lukuisia kansainvälisiä uutisia, joissa Uberin toiminta on kielletty useissa maissa juuri lakien noudattamatta jättämisen takia. Uber on myös käsittämättömän ahne, ottaa kuskeiltaan 25% kyydinvälitysprovision. Uberkuski maksaa jokaisesta tienaamastaan tuhannesta eurosta 250€:n välityspalkkion!!! Sairaalloista ahneutta!!!
Vain ymmärtämättömät maahanmuuttajat lähtevät heidän välitykseensä, miten tällaisia Suomen kieltä osaamattomia kuskeja voidaan pitää millään tavoin luotettavina??
Käsittämätöntä trollausta, yritetään tehdä mustasta valkoista.... Vähän, kuin erään Suuren ja Mahtavan maan trollitehtaitten tuotoksia... - MittaritSojottaaKaakkoon
Sorry, mutta missasit ilmiselvästi sen olennaisen pointin: perustelin, miksi olin eri mieltä Zuharin heiton kanssa.
"Ennustus: Uberista ei tule Suomessa merkittävää taksitoimijaa"
Uberin on helppo palata takaisin City-Suomeen tuottamaan taksipalveluita. Brandi on tunnettu. Ne, jotka palvelua käyttivät, olivat poikkeuksellisen tyytyväisiä saamaansa taksipalvelun tasoon. Tälle tielle on helppo palata ja laajentaa. Siksi on selvää, että Uber tulee ottamaan paikkansa yhtenä alan kärkitoimijoista. Ei varmasti koko valtakunnassa, mutta City-Suomessa.
Uber toimi ensimmäisen Suomi visiittinsä aikana paikoin harmaalla vyöhykkeellä, mutta vain suhteessa silloiseen lainsäädäntöön/asetuksiin. Asiakkaat sen sijaan olivat erittäin tyytyväisiä ja kokivat saaneensa aivan toisentasoista palvelu-experienceä, kuin mitä "vanha kaarti" kykeni tarjoamaan. Eron huomasivat myös asiakkaat ja kertoivat sen.
(Nyt lainsäädäntöä on muutettu, joten on turha taaksepäin itkeskellä menneitä muutostuskan aiheuttamia ahdistuksia. Sivu mennen sanoen, Uber omalta osaltaan vakuutti rouva Ministerin taksiuudistuksen tarpeellisuudesta Suomessa. Ja lopuksi, minusta suoltamasi trollivaahto oli asiaankuulumatonta.) - KylläOnJämptiNiin
MittaritSojottaaKaakkoon kirjoitti:
Sorry, mutta missasit ilmiselvästi sen olennaisen pointin: perustelin, miksi olin eri mieltä Zuharin heiton kanssa.
"Ennustus: Uberista ei tule Suomessa merkittävää taksitoimijaa"
Uberin on helppo palata takaisin City-Suomeen tuottamaan taksipalveluita. Brandi on tunnettu. Ne, jotka palvelua käyttivät, olivat poikkeuksellisen tyytyväisiä saamaansa taksipalvelun tasoon. Tälle tielle on helppo palata ja laajentaa. Siksi on selvää, että Uber tulee ottamaan paikkansa yhtenä alan kärkitoimijoista. Ei varmasti koko valtakunnassa, mutta City-Suomessa.
Uber toimi ensimmäisen Suomi visiittinsä aikana paikoin harmaalla vyöhykkeellä, mutta vain suhteessa silloiseen lainsäädäntöön/asetuksiin. Asiakkaat sen sijaan olivat erittäin tyytyväisiä ja kokivat saaneensa aivan toisentasoista palvelu-experienceä, kuin mitä "vanha kaarti" kykeni tarjoamaan. Eron huomasivat myös asiakkaat ja kertoivat sen.
(Nyt lainsäädäntöä on muutettu, joten on turha taaksepäin itkeskellä menneitä muutostuskan aiheuttamia ahdistuksia. Sivu mennen sanoen, Uber omalta osaltaan vakuutti rouva Ministerin taksiuudistuksen tarpeellisuudesta Suomessa. Ja lopuksi, minusta suoltamasi trollivaahto oli asiaankuulumatonta.)Kirjoitat täyttä shittiä! Uber on edelleenkin melko mitätön toimija ja sen hinnoittelu ei ole missään suhteessa kilpailukykyinen. Uberkuskiksi ryhtyvällä täytyy olla päässään runsaasti vikaa, joka heidän kuskikseen alkaa. En ymmärrä, miksi kenenkään yrittäjän pitäisi maksaa palveluistaan 25% jollekkin mafiamaiselle toimijalle siitä hyvästä, että saa tehdä työtään, työtä josta kaiken lisäksi saa huonon toimeentulon. Mikäli se pitää paikkansa, mitä illaan kuskeiltaan vaatii, joudut maksamaan samat lakisääteiset maksut, mitä ns. normaalit taksitkin, ei tuosta ajamisesta jää uberin ”rosvouksen” jälkeen montaakaan kolikkoa tuottoa kuskille. Ainoa, joka todella pärjää, on Uber, joka ottaa suoraan kuskien selkänähällä tehdystä työstä 25% itselleen ilman minkäänlaista velvoitetta muuhun, kuin välitysappinsa käyttölupaa.
Ensimmäisellä tulemisellaan kuskit riskin ottamalla saivat jotakin itselleen, koska kuskit eivät maksaneet minkäänlaista yhteiskunnallista maksun maksua, eivät ammattivakuutuksia tms. Eivät ammattivakuutuksia, eivät siis yhtään mitään!
Nämä trollit tulevat Uberin sisältä, selkeästi on näin. Ei kukaan normaali ihminen trollaisi lähes olematonta toimijaa noin voimallisesti, kuin nyt trollataa, sen totesi joku jo aiemmin tuolla toisaalla. Vain idi.. eikun ajattelematon lähtee heille kuskiksi, halvempia ja parempia vaihtoehtoja on pilvin pimein.
- JepulisJes
Huh huh mitä skeidaa.
Ulkomaalaisia voikin kusettaa useamman kerran, mutta suomalainen ei tykkää kuskista, joka ei osaa suomen kieltä edes 9 kuukauden lapsen tasoisesti.
Eikä siinä vielä kaikki, paskalle ja hielle haisevat idioo... eiku pantterit sekä auto, joka on romutuspalkkiota vaille valmis paketti.- karmis
ite kyllä pärjään ihan englannin taidoilla, ja paljon mukavia ne on kuin noi 50v vanhat ärtyneet suomalaispapat....
- 70vEiVieläPappa
karmis kirjoitti:
ite kyllä pärjään ihan englannin taidoilla, ja paljon mukavia ne on kuin noi 50v vanhat ärtyneet suomalaispapat....
50 vuotias pappa? Kertoo jotain kirjoittajan iästä, teiniän ehkä juuri saavuttan? 😂😂😂
- taksiyes
kuulin myös että Taxifyllä tulossa toinen kategoria myös...
siihen menee kaikki viime vuosina hankitut taksipelit, ja hinoittelukin on aika hyvä,
lähellä lähitaksin hintoja.
parempi se kuin toi uberin mustat autot, eihän niillä tule ikinä edes ajoa! - Paskaaaaaaaa
Täähän on sama hinta ku Uberilla. Pettymys. Toi aikahomma motivoi kuskia ajamaan valoihin ja hitaita reittejä. Vituttaa.
- PalveluOnSeJuttu
Kuulin just, että pian tulee koko Suomeen halpafirma. Kyydit alkaen 1e kaupungin sisällä. Autoina vain alle vuoden vanhoja mustia mersuja. Kuškeina kuutta kieltä hallitsevia tasan 185 senttisiä miehiä, joilla on taskussa tasan 20 senttiä pitkä.
Autoissa saa ilmaista juomaa ja ruokaa, sekä hierontaa. Kuskeille maksetaan kiinteä kolmen tonnin kuukausipalkka hyvät provikat. Kuskien työaika on klo 09-15 arkisin. Kahden kuukauden kesälomat myös.
Vapiskaa vanhat suharit. - Dkjgutihu
Osa-aikainen kuski ei välttämättä välitä auton pääomakuluista ja ajellaan vain vilkkaampina aikona, kun kyytiä riittää. Joku saattaa ajella päätyöpaikan työsuhdeautolla liisarisopparin ja kilsat täyteen.
- JepulisJes
Eikö vieläkään ole löytynyt riittävästi idioottej. eiku autoilijoita?
What the fuck?
Tällä meiningillä alkaa urakat kusoon, niin kuin Isooskyröös on tapana sanoa. - Perusmake
Täällä ei kukaan ollut näköjään jakanut omakohtaista kokemustaan niin kerrottakoon, että itse olin ensimmäiseen kokeilukertaan taxifylla todella tyytyväinen.
Auto saapui alle 3 minuutissa ja matka Helsingistä, 25km päähän maksoi alle 25e. Tämä sama normitaksoilla ollut tuplasti kalliimpaa ja uberkin antaa hinnaksi 40e luokkaa usein.- kasdjasduhf
Ymmärtänet, että tuolla hinnalla ei ole tulevaisuutta yksinkertaisesti siksi, että palveluntarjoaja menee konkurssiin hetkessä. Promohintoja voi olla kellä tahansa, ja tottakai se on hienoa jos pääsee halvalla kotiin. Whim tarjoaa kympin taksikyydit, ja joku muu maksaa sen erotuksen kun taksin mittarissa on 25 euroa ruuhkaisen matkan päätteeksi.
- Juunouhuu
Aloituksen hinnaston mukaan olisi pitänyt maksaa selvästi enemmän.
Merkillistä, että auto kolmessa minuutissa. Vai katsoitko valmiiksi lähellä olleen auton? Noin lyhyt saapumisaika edellyttäisi keskimäärin suurta automäärää.
Millainen auto tuli? - Anonyymi
Juunouhuu kirjoitti:
Aloituksen hinnaston mukaan olisi pitänyt maksaa selvästi enemmän.
Merkillistä, että auto kolmessa minuutissa. Vai katsoitko valmiiksi lähellä olleen auton? Noin lyhyt saapumisaika edellyttäisi keskimäärin suurta automäärää.
Millainen auto tuli?Tilanne on hyvä valtion kannalta kuin ei yksikään taksi tee enää voittoa.En ole minäkään maksanut senttiäkään veroja tämä vuonna ja autosta saatu Alvin palautus takaa että en maksa vuosiin alv veroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilanne on hyvä valtion kannalta kuin ei yksikään taksi tee enää voittoa.En ole minäkään maksanut senttiäkään veroja tämä vuonna ja autosta saatu Alvin palautus takaa että en maksa vuosiin alv veroja.
Vaihtaisit ajamaan näiden uusien sovelluksien alle niin keikkaa olisi niin paljon, että saisit liikevaihdon nousemaan sellaiseksi, että veroja pitää taas maksaa. Ymmärrän, että perinteisiltä takseilta kyytimäärät ovat laskeneet niin pieniksi, että edes alv-velvollisuuden raja ei täyty. Vaihtamalla paranee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilanne on hyvä valtion kannalta kuin ei yksikään taksi tee enää voittoa.En ole minäkään maksanut senttiäkään veroja tämä vuonna ja autosta saatu Alvin palautus takaa että en maksa vuosiin alv veroja.
Taksi ei ole koskaan ollut sellainen yritys joka ei ole tuottanut voittoa. Jos ei ole liikevaihtoa ei muuttuvat kulutkaan ole suuria. Pienestä liikevaihdosta jää väkisinkin pieni voitto. Nyt puhutaan tuloslaskelmasta. Se että toiminta on niin pientä että kaluston poisto vie verotettavan (voiton) niin ei tarkoita että itse toiminta olisi tappiollista. Se kertoo että tase on erittäin huonossa mallissa ja esim. eläkemaksut ym.ym. lakisääteiset maksut eivät ole reaaliajassa (vastaamaan voittoon ennen poistoja ja veroja).
- Anonyymi
Naurettavia lilliput firmoja ei edes miljoonan liikevaihtoa.
- Anonyymi
Taxifyn tai nykyisen Boltin valuaatio oli jo reilu vuosi sitten yli miljardin. Mikä mahtaa olla edustamasi Lähitaksin valuaatio?
- Anonyymi
Bolt on näköjään edullisempi kuin aloituksessa mainittiin.
€3.00 aloitus
€0.90 km €0.15 min
€5.00 minimimaksu
Ei tuo ihan yhtä edullinen ole kuin esimerkiksi Latviassa (0.75€ aloitus
0.39€ km 0.15€ min), mutta selvästi parempi kuin legacy (menneen ajan) takseilla Suomessa ja muuallakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865