Miksi monet palstalaisista ovat ylimielisiä?

miksiköhännäin

17

383

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimiäjonoon

Kuten esimerkiksi keiden kirjoittelusta tulee ylimielisyys läpi?

Tuonkin voi jokainen ymmärtää niin eritavoin...

• 457k35w6wk5krkwsr

Mulle ainakin ensimmäiseksi tulee konna ja peppu mieleen, ja toki on näitä iänikuisia naisten haukkujia.

• huhhuheimitäänrajaa

Ja helmiä_sioille kaikkein pahimpana.

• 457k35w6wk5krkwsr kirjoitti:

Mulle ainakin ensimmäiseksi tulee konna ja peppu mieleen, ja toki on näitä iänikuisia naisten haukkujia.

pöh,miten niin??:/ mähän sanoin et jos södeus ei kelpaa niin saatte tätä tyyliä sitten. kandeis miettii miten kohtelee muita ekaksi. Kyllä multa huumoripuolikin löytyy ja jubailen joidenkin kanssa ihan normaalisti. :)

• peppupupu kirjoitti:

pöh,miten niin??:/ mähän sanoin et jos södeus ei kelpaa niin saatte tätä tyyliä sitten. kandeis miettii miten kohtelee muita ekaksi. Kyllä multa huumoripuolikin löytyy ja jubailen joidenkin kanssa ihan normaalisti. :)

"södeys" : p

• 123d1231231d23
        457k35w6wk5krkwsr kirjoitti:

yritätkö taas kopsata nimerkkiäni, keksi oma kuule!

• 457k35w6wk5krkwsr kirjoitti:

Mie en ole ylimielinen.. :D

• laitalisääääää
        KonnaKettu kirjoitti:

Mie en ole ylimielinen.. :D

Laitas vähän lisää hymiöitä.

• 543gvd
        huhhuheimitäänrajaa kirjoitti:

Tai Nuuska.

• helmiä_sioille
        huhhuheimitäänrajaa kirjoitti:

Tällä palstalla on mahdotonta olla alimielinen... :D

• 543gvd kirjoitti:

Tai Nuuska.

Miks nuuska?? : p

• aijaa

Palstalla on kaikenlaista viheltäjää ja enimmäkseen juuri niitä ;)
      Luulen, että enemmän on tarkoituksellisesti provoajia ja itsensä viihdyttäjiä odotuksella että joku reagoisi niihin, mitä kärttyisempänä sen parempi (siis tämän palstan ja muittenkin somepalstojen puitteissa ja hengessä)
      Joutuu kysymään, mitä olisi ylimielisyys tässä, kummalle puolelle se asettuisi, provoaloittajan vai vastapuolen kun torppaa jonkun ehkä puoli- tai kokohullunkin ajatuksen, ja myös päinvastoin: vastinekommentti 'hullu'. Ovatko molemmat ylimielisiä toistensa näkökulmasta.

Näkisin, että ylimielisyys on psykologinen käsite, liittyy narsismiin mikä senkin määrittely ammatti-ihmisen tehtävä; ylimielisyys siis luonnejuttu ('vika'), mikä ei ratkea tässä aloittajan ajattelemissa puitteissa pelkästään palstahöpinöitten ja -eväitten varassa ja perusteella. Täällä tunne ylimielisyydestä syntyy yleenä kysyjän/ alkukommentoijan mielikuvituksessa silloin, että vastaus ei miellytä.
      On täällä satunnaisesti asiakirjoittajiakin, joilla on kanttia kommentoida neutraalistikin, ja asiallisesti tietty, vaikka alkuteesien asettelija provoaisikin. Tällöin on suunnilleen kaksi mahdollisuutta, 'keskustelu' kuoleentuu siihen, tai sitten aloittajalle syntyy tunne vastaajan 'ylimielisyydestä' (mikä siis harha), syynä vain se, että vastaus ei miellytä.
      ps. aloittajan tulee siis erottaa tarkoituksellinen ajankulu- ja pskanpuhuminen, chatti,
      siitä ei voi päätellä mitään ylimieliyydestä

• EdesUnissa

Mielestäni juuri tuo ylimielisyys ei oikeastaan näy palstalla samassa mittaakaavassa kuin irl. Sen ominaisia raivokohtauksia ei näe niin helposti tekstistä. Oikeastaan vain DarkFearin "eurooppalaishenkisen, hyvät tuuheat hiukset ja Pirlon ulkonäön muistuttavan miehen" kommenteista paistaa tuossa mainittu ominaisviha kun hän kertoo palstalaiselle kuinka hän on "lantaperse tai militaristi persujuntti". Hän yleensä käyttää näitä nimikkeitä muutoin erillisinä asiayhteydestä, ikäänkuin haukkumaniminä kirjoittajalle joka mainitsee hänelle Fina-tableteista.

Vaikka palstalla on epäilemättä useita heikolla itsetunnolla varustettuja, niin muistakaamme ettei heistä jokainen suinkaan muutu ylimieliseksi. Se on vain harvojen puolustusmekanismi.

• meitäonmoneksi

Ei ylimielinen välttämättä mitään raivokohtauksia saa mutta halventaa, niinkuin ylimielisyys sananakin jo kertoo, muita. Se voi ilmetä joko suorana haukkumisena tai "huumorina", yleensä myös "entäs sinä" kyselynä, "minä en ainakaan" tai "minä ainakin" jankkauksena, tai sitten suoraan olemalla besserwisser.

• meitäonmoneksi kirjoitti:

Ei ylimielinen välttämättä mitään raivokohtauksia saa mutta halventaa, niinkuin ylimielisyys sananakin jo kertoo, muita. Se voi ilmetä joko suorana haukkumisena tai "huumorina", yleensä myös "entäs sinä" kyselynä, "minä en ainakaan" tai "minä ainakin" jankkauksena, tai sitten suoraan olemalla besserwisser.

Mutta jos me kaikki oltais sillä tyylillä että "kenellekkään ei tule paha mieli" oikein neutraaleja ja mauttomia mielipiteissä ja kirjoitustyyleissä, eikös tämä olisi aika tylsä paikka?:)

• yxvaann

Syvästi pahoittelen omasta puolestani "arrogansseja", ylimielisyyttä unameit etc.
      Keinotekoisesti boostatut dopamiinitasot on puolustukseni ja avainsana.

• aikaisemmin

Näin ymmärsin sen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      61
      3920
    2. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      49
      2424
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      62
      2080
    4. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      421
      1874
    5. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      81
      1422
    6. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      69
      1414
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      74
      1300
    8. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      68
      1110
    9. Helena Ahti-Hallberg laukoo suorat sanat - Tämä voi olla ongelma uudella TTK kaudella: "Jos on..."

Helena Ahti-Hallberg - tuo upea ja vaativa TTK-tuomari! Tanssii Tähtien Kanssa suosikkiohjelma starttaa syksyn iloksi ja
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      1084
    10. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      28
      1055
    Aihe