Naapurin kantapäätallaaja

eipystykäsittämään30

Olen 4 kuukautta asunut nykyisessä asunnossani ja kärsinyt koko sen ajan. 4kk myös nukkunut korvatulppien kanssa.

Naapurissa asuu joku nuori pariskunta joka ei ilmeisesti käy töissä tai yhtään missään. Jatkuvaa kantapääjumputusta ja satunnaisia kolahteluja kuuluu aivan kaikkina vuorokaudenaikoina.
En yksinkertaisesti ymmärrä mikä saa jotkut ihmiset kävelemään raivoisasti ympyrää kantapäillään aamusta aamuun.
Yöllä kuulen heidän tamppaamistaan ja golfpallojen tiputtelua lattialle johonkin neljään, ja aamulla yhdeksän jälkeen ovat taas ylhäällä jatkamassa tallaamista. Jos minulla on vapaapäivä, pystyn kuulla että missään vaiheessa päivää ei asunto hiljene.
En käsitä.
Monesti lähden h*lvettiin kodistani ihan vain siksi ettei kiinnosta kuunnella tuota niiden rymistelyä.

Tästä on naapurin kanssa "keskusteltu", samoin isännöitsijän ja muiden naapurien. Naapuri sanoi että minä kuulemma pidän ääntä eikä hän.
En käsitä tätäkään. Menen nukkumaan ennen hiljaisuusaikaa niin mitäköhän ääntä minä teen?

58

1362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipystykäsittämään30

Vieläkin kuuluu tömähdyksiä ja jumputtelua ja kirjoitin aloitukseni yhdeltä päivällä. Nyt on kymmenen illalla.
      Kohta sitten korvatulpat korvissa nukkumaan. Aamulla kun nousen ylös, jumputtelu on taas vastassa.

Käsittämätöntä miksi joku kävelee kantapäät edellä 24 tuntia vuorokaudesta.

• Vaihdapaikkaa

Osta kuule melatoniinia unilääkkeeksi ja keksi muuta tekemistä kuin naapuriesi vaatimista ja heidän tekemisiinsä puuttumista. Vaihda sängyn paikkaa.

• aloittaja2500

Tulipa taas ymmärtäväinen vastaus sieltä. Pitääkö rautalangasta vääntää: naapurit kolistelevat siis koko vuorokauden ympäri, eivät pelkästään yöllä! Ihan samalla tavalla koko vuorokauden ympäri että mistään nukkumisongelmasta ei ole kyse kun päivälläkin tulee hulluksi. Yöllä pidän korvatulppia että saisin nukuttua, mutta mites päivällä?

Tuntuu että kukaan teistä tyhmemmistä ei oikein ymmärrä mitä tarkoitan. Tämä naapurista tuleva melu ei ole mitään normaalia, enkä minä tarkkaile naapureitani eikä heidän idioottielämänsä kiinnosta minua sen enempää kuin mitä muurahaiset ja sontiaiset pihalla tekevät. Olen korkeakoulutettu ihminen, luuletko tosiaan että työttömien nuorukaisten elämä on minusta todella hohdokasta seurattavaa? Heidän asunnostaan tulee voimakasta ääntä asuntooni ja joudun kuulemaan sen TAHDOIN TAI EN. Minut on pakotettu vastaanottamaan ja aistimaan tätä vitun melusaastetta 24/7 tykityksellä. Tälläkin hetkellä kuulostaa kuin he hakkaisivat seinääni vasaralla ja pudottaisivat keilapalloja lattialle. Joka kerta kun kirjoitan tänne, on kolinat käynnissä, mikä on jo todiste siitä että se on ympärivuorokautista.
        Jos mulla helisee kattolamppukin tuon tahtiin niin ei tässä juuri naapurien "vahtaamista" vaadita että tuon kuulee!

Sun kaltaiselle ihmiselle vois sanoa että lopeta mun vahtaaminen kun minä iskuporaan seinää klo 7 aamulla jos sattuu häiritsemään =)).
        Ja vai että sängyn paikkaa pitäis siirtää... kuule koko asunnossa ei ole yhtään nurkkaa mihin tuo möykkä ei kuuluisi. Talosta on muitakin ihmisiä muuttanut pois näiden naapurien takia joten turha taas leimata "yksinäiseksi hulluksi joka vaan valittelee".
        Pitääkö tässä nauhoittaa tota kolinaa Youtubeen että uskotaan? Siinäkin vaiheessa varmaan vaan sanotaan että hullu kun naapureitaan Youtubeen kuvailee..

• Kohtalontoveri_aikoinaan

Kerrostalo on kerrostalo. Ylimmässä kerroksessa on omat hyvät puolensa.

Taitaa olla vielä niin, että kaikki luetaan "normaaliksi" asumiseksi. Ei kukaan tuolle voi mitään.

Mene heidän yläpuolelle pudottelemaan golf-palloja.

• Mikäkukamissä

Kyse lienee musiikista. Tämä musiikki on rytmikästä musiikkia ja voit hyvin puhua isännöitsijälle yöllä tapahtuvasta metelistä mutta päivällä metelöinti on sallittua. Hiljaisuus-aika useimmissa kerrostaloissa on 22:00 - 7:00.

• dawwrfd

Ei vittu. Ei se hiljaisuuden ulkopuolella oleva aika tarkoita, että voit metelöidä miten haluat.
        Uskomatonta porukkaa ja ongelmat tulevat teistä, kun ette huomioi muita vaan elätte kuin pellossa.
        Menkää sinne maalle omakotitaloihin kun ette osaa asua yhteisasumuksissa.

• 48886

Kun sanot naapuri, niin ensimmäiseksi tulee mieleen seinänaapuri. Vai tarkoitatko sittenkin yläkertaa?

Isännöitsijä ei voi panna paljon vastaan, jos sinulla on tallennetta äänistä joko kameralla tai puhelimen äänitallentimella. Kamera sikäli parempi, että käppäilemällä ympäri asuntoa näkyy ettei asunnossa ole muita aiheuttamassa ääniä.

Jos yläkerrasta on kyse, niin on aika hataraa heidän väittää sinulta tulevan ääniä. En ole koskaan missään kerrostalossa kuullut alempaa lattiaääniä. Kovaa musiikkia voisin kuvitella kuulevani myös yläkertaan, mutta silloin sen kuulisivat monet muutkin naapurit.
      Sanoit muiden naapurien kanssa puhutun, mutta et sanonut mitään heidän sanomisistaan. Luulisi heidänkin kuulleen jotain, kun """Talosta on muitakin ihmisiä muuttanut pois näiden naapurien takia joten turha taas leimata "yksinäiseksi hulluksi joka vaan valittelee"."""

• Anonyymi

Minä kuuntelin äsken 3 tuntia Vangelista erittäin kovalla volyymillä, piti pitää jopa korvatulppia sen takia. Naapuri voi tietysti tehdä jonkun äänitallenteen ja esitellä sitä isännöitsijälle. Mutta ei isännöitsijä varmasti tällaista ota kovin helposti huomioon, sellaisella äänitalleenteella ei ole kovin suurta todistusarvoa. Pitäisi isännöitsijän itse olla paikan päällä kuuntelemassa, mistä lähteestä se musiikin pauhu oikein tulee.

• Nobelaner1

Mistähän sen tietäisi onko tämmösissä useimmiten kyse ajattelemattomuudesta vai pakkomielteisestä kiusanteosta? Jos kyse jälkimmäisestä niin kukaan ei todennäköisesti myönnä mitään.

• 236236236

Minulla ja naapurilla on ollut erimielisyyksiä melun suhteen ja tuntuu että sen jälkeen tämä on kävellyt kantapäillään aivan tahallaan, ennen ei kuulunut mitään, nyt tömps tömps ympäri vuorokauden.
        On se kumma miten pikkusieluista porukkaa löytyy.

• Onneksipääsenpois

Tiedän tunteen minunkin yläkerran sairas akka pitää hirveätä älämölöä talloo lattioita kävellessä ja muutenkin jatkuvaa mölyä

• jepujepjep

Näitä kantapääapinoita tuntuu löytyvän useasta kerrostalosta, ja aina nämä urpot menevät sinne ylimpään kerrokseen että varmasti naapurit pääsevät nauttimaan elämöinnistä. Ja heti jos joku valittaa niin "vika ei ole heissä".

• evoluutionjämät2

Alhaisella älykkyysosamäärällä varustetut ihmiset ovat näitä kantapäätömistäjiä. Heillä ei riitä aivokapasiteetti miettimään tuleeko heidän elämästään ääntä muille, eikä heitä kyllä kiinnostakkaan koska rauhallinen yhteiselo ei ole näiden juttu.
        Tyhmä ihminen ei myöskään näe itsessään mitään vikoja: kaikki on aina toisten vika.

Tämän olen kymmenien vuosien kerrostaloelämässä oppinut. Ongelmatapaus on aina se jolla hissi on hitain ja tätä kompensoidaan ulkonäöllä, lihaksilla, bemarilla yms.

• älkää.ihmetelkö
        evoluutionjämät2 kirjoitti:

Alhaisella älykkyysosamäärällä varustetut ihmiset ovat näitä kantapäätömistäjiä. Heillä ei riitä aivokapasiteetti miettimään tuleeko heidän elämästään ääntä muille, eikä heitä kyllä kiinnostakkaan koska rauhallinen yhteiselo ei ole näiden juttu.
        Tyhmä ihminen ei myöskään näe itsessään mitään vikoja: kaikki on aina toisten vika.

Tämän olen kymmenien vuosien kerrostaloelämässä oppinut. Ongelmatapaus on aina se jolla hissi on hitain ja tätä kompensoidaan ulkonäöllä, lihaksilla, bemarilla yms.

Ylipaino yhdistettynä surkeaan askeläänieristykseen, siinä se on. Välipohjissa liian ohuet kumisevat ontelolaatat ja niiden päälle suoraan liimattu ja jo kovettunut halpa remppamuovimatto tai ohut laminaatti ilman eristeitä, niistä on nykytalot tehty.

• TömpTömpTömp
        älkää.ihmetelkö kirjoitti:

Ylipaino yhdistettynä surkeaan askeläänieristykseen, siinä se on. Välipohjissa liian ohuet kumisevat ontelolaatat ja niiden päälle suoraan liimattu ja jo kovettunut halpa remppamuovimatto tai ohut laminaatti ilman eristeitä, niistä on nykytalot tehty.

Itse painan noin sata kiloa enkä silti saa aikaan samanlaista meteliä kuin naapuri joka on puolet kevyempi.

• hampaatonta

Otan osaa. Kaverilla oli samainen tilanne, möykkä kuului jopa lankoja pitkin minulle toiseen päähän kun oltiin puhelimessa. Kuukausitolkulla yötä päivää, loppui kun pariskunta lähti ulos. Silti isännöitsijän tai vuokranantajan mielestä normaaleja elämisen ääniä. Kaveri joutui taipumaan ja muuttamaan itse pois, ehkä sinunkin täytyy.

• pimpmyhouse

Huono äänieristys, jos kävely kuuluu naapuriin. Ja lättäjalka ei voi mitään lättäjalalle, ei se ole pelkästään kanta-astunnasta kiinni. Jos äänieristyksen jälkiparantaminen tulee hintavaksi, liekö parempi laittaa talo purkulistalle?

• kerrostalonihanuutta

Minulla välillä sama ongelma,samoin kova ääninen puhe,huuto kuuluu klo 22.00 jälkeen,välillä rauhallisempia öitä,nukun suurimman osan yöstä korvatulpat korvissa,koska asuntoni lähellä kulkee kävelytie ja sieltäkin kuuluu yöllä ääniä,en voi käsittää minäkään miksi suurin osa naapureista on itsekkäitä omaan napaan tuijottelijoita, jotkut tiedostaa sen et tahallaan metelöivät mutteivat välit

• Anonyymi

Minäkin olen nyt korvatulppia käyttänyt, sillä naapurilla on punttisali seinän takana, tälläkin hetkellä nostelee siellä punttejaan.

• juupasjoopas
    • eipystykäsittämään30

Aloittaja tässä taas.

Edelleen kuunnellaan naapurin nuorten jumputtelua - ihan kaikkina vuorokauden aikoina. Ja asuntohakemukset on vetämässä, ei vaan ole poispääsyä löytynyt.
      Pikkuhiljaa alkaa mielenterveys rakoilemaan kun tätä joutuu sietämään 24/7.
      Ja kolinat yöllä on koventuneet siihen pisteeseen että korvatulppienkin läpi saattaa herätä kolahdukseen! Ihan käsittämätöntä, aivan kuin naapuri heittelisi tiiliskiviä seinään minun ilokseni. Olen pyytänyt tänne läheisiäni yöksi jotta minulla olisi muidenkin sana naapureitani vastaan, ja kyllä vieraatkin täällä heräävät pamahduksiin.

Taas oli pakko tulla tähän ketjuun hämmästelemään että mitä tuolla tehdään. He kävelevät ensinnäkin tauotta aamusta aamuun kantapäät tanassa ja siinä sivussa viskelevät esineitä lattioille..?

• Voimiisulle

Hei, meillä sama tilanne. Elän korvatulpat korvissa kokoajan. Yläkerrassa asuu työtön pariskunta tai pelkkä työtön mies jolla nainen joskus kylässä. En tiedä näöltä enkä edes ikäluokkaa tms. Ikinä eivät äänistä päätellen käy missään. Ihan sama milloin on kotona niin jatkuva tömistely, pauke ja jysähdykset.

Se akka, jos se siellä asuu, niin huutaa ja karjuu tälle miehelle minkä keuhkoista lähtee vuorokauden ajasta välittämättä. Sanoista ei saa selvää. Mies taas ravaa ympäri kämppää ja pomppii taukoamatta klo 9:00-3:00 välisen ajan.

Yölläkin tömistellään, paukutellaan ovia, huudetaan ja pudotellaan tavaroita ja yleensä juuri meidän makuuhuoneen yläpuolella.

Asutaan vielä kerrostalossa hyvällä, varakkaalla alueella niin en ymmärrä miten tuollasia on saatu yläpuolelle ja miten he elämänsä kustantavat.

Mutta ei noille äänille mitään voi, ollaan muuttamassa pois. Kun töihin herätys kello 6 ja uneen pääsee 1-2 aikaan niin ei sitä jaksa. Vien niille viimeisenä päivänä lapun että seuraavien naapureiden mielenrauhan vuoksi voisivat hiljentää volyymia. Nyt en uskalla koska siitähän seuraa usein se että meno muuttuu vielä kauheammaksi.

• apusuuntaaja

Minun naapuri tai naapurit kolistelevat jatkuvasti, tälläkin hetkellä kuuluu kolinaa niin kuin jotain raskasta lipastoa työnnettäisiin lattialla. Tätä on ollut niin kauan, kuin tämä naapuri on minulla ollut, siis jotain pari vuotta. On kyseessä nuorehko mies, jolla on kai joku naisystäväkin ainakin välillä siellä asunnossa. En ole paljoakaan jutellut tämän naapurin kanssa, on ilmeisesti työelämässä ja käy kuntosalilla lähes joka päivä, mutta ne käynnit kevästä vain 1.5 h, muun ajan on jatkuvasti kotonaan, ei käy millään risteilyillä, eikä ravintolassakaan ainakaan usein. On ilmeisesti joku lahkouskovainen, kesällä kuulin hänen puhuvan joidenkin vieraidensa kanssa pihalla siihen malliin. Jyrinää ja kolinaa kuuluu monta kertaa tunnissa jatkuvasti.

• 4385483

"Minun naapuri tai naapurit kolistelevat jatkuvasti, tälläkin hetkellä kuuluu kolinaa niin kuin jotain raskasta lipastoa työnnettäisiin lattialla. "

Itsellä täsmälleen sama. Naapureilla on kausia jolloin on hiljaista, ja kausia jolloin kuukauden putkeen kuuluu kolistelua, huonekalujen raahaamista ja jatkuvaa touhuamista. Mitä ihmettä siellä tehdään? Siis koko ajan puuhataan jotain ja siirrellään huonekaluja, ihan kaiket päivät.

• apusuuntaaja
        4385483 kirjoitti:

"Minun naapuri tai naapurit kolistelevat jatkuvasti, tälläkin hetkellä kuuluu kolinaa niin kuin jotain raskasta lipastoa työnnettäisiin lattialla. "

Itsellä täsmälleen sama. Naapureilla on kausia jolloin on hiljaista, ja kausia jolloin kuukauden putkeen kuuluu kolistelua, huonekalujen raahaamista ja jatkuvaa touhuamista. Mitä ihmettä siellä tehdään? Siis koko ajan puuhataan jotain ja siirrellään huonekaluja, ihan kaiket päivät.

Minun naapurit siis kolistelivat tänään joulupäivänäkin, se alkoi noin kello 12 aikaan, oli juoksua ja tömistelyä ja sitten sitä jonkun raskaan esineen laahaamista lattialla. Luulisin, että ovat jehovan todistajia, koska ei ole mitään lyhtyjä pihalla eikä yhtään jouluvaloa ikkunassa. Siis muistaakseni jehovan todistajat eivät vietä joulua.

• kyllä kantapäätallaaja sille vois itse tehdä, vaan kun ei se huomaa sitä!!

kerrostaloissa, näissä joissakin vaan kuuluu äänet aika helvetin selvästi, noh en ole itsekään mikään unelmien naapuri, kerrostalossa asuja, mutta edes yrittää korjata, ottaa muitakin kanssa asujia huomioon, mutta kun ei nykyään ajatella muita kuin sitä omaa napanöyhtää ja omia tömpsyttäviä jalkoja..

• apusuuntaaja

Taas sitä ryskettä on kuulunut. Eivät taida ollakaan jehovan todistajia, saattavat ottaa viinaa, koska kuuluu seinän läpi kangertelevaa puhetta. Parkettilattia siellä on ja siinä jumpsutellaan. Saattaa olla lautakasa nurkassa, josta otetaan lautoja ja heitetään sitten laudat sinne takaisin.

• apusuuntaaja

Kyllästyttää se naapurin kolistelu, aloin nyt kuuntelemaan itse kovalla volyymilla progemusiikkia.

• Anonyymi

Paha virhe. Kohta tulee valitus ja saat lähteä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paha virhe. Kohta tulee valitus ja saat lähteä.

Taidat olla se minun seinänaapuri, koska kommentoit tuohon sävyyn !. Kyllä sinulla lihaksia on, mutta minä en pelkää, tule vaan niin otetaan matsia, siis paljain nyrkein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat olla se minun seinänaapuri, koska kommentoit tuohon sävyyn !. Kyllä sinulla lihaksia on, mutta minä en pelkää, tule vaan niin otetaan matsia, siis paljain nyrkein.

Älä ymmärrä väärin. Musiikkia kannattaa kuunnella kerrostalossa kovaa vain siinä tapauksessa, että haluaa varoituksen tai pari.
        Mistään ei tule yhtä helposti varoitusta. Asia nyt vaan on näin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä ymmärrä väärin. Musiikkia kannattaa kuunnella kerrostalossa kovaa vain siinä tapauksessa, että haluaa varoituksen tai pari.
        Mistään ei tule yhtä helposti varoitusta. Asia nyt vaan on näin.

Kiitos asiallisesta kommentista !. Minä säikähdin, että olisit jopa se minun naapurini. Minä olen kuunnellut sitä Vangelista nyt päivittäin melko lujalla, mutta vain pari tuntia päivässä. Kyselin kyllä joiltakin naapureilta asiasta, mutta se ei heitä häiritsisi; minä vähän ihmettelin sitä asiaa, koska on tässä taloyhtiössä aikaisemmin valitettu hiljaisemmastakin musiikista, tosin se voi liittyä siihen, että minä kuuntelin silloin hengellistä musiikkia, gospel-musiikkia ja se ärsytti erästä vangempaa miestä ja naista. Mutta jos valitus tulee minulle, niin minä puolustaudun sillä, että Vangeliksen musiikki on ehdottomasti korkealaatuista taidetta, sanotaanhan hänestä, että hän on "maestro".

• Anonyymi

Minä joudun kanssa kuuntelemaan melk kovalla musiikkia, että naapurin bassojytinältä kuuluvat töminäaskeleet peittyisi. Ja vessankannen alas paiskominen, ovien paiskominen, siivoaminen joka kuulostaa lähinnä tavaroiden paiskomiselta lattialle ja seiniin. olen tälle naikkoselle käynyt sanomassa pari kertaa vielä kovemmasta metelistä, nyt on tilalle tullut töminät ja paiskomiset. Ajatella että samainen henkilö tänne muuttaessaan kolisteli ja ikään kuin paiskoi jotain hyllyä maahan 1-2 asti yöllä joka hiton päivä. En ymmärrä, miten joku ihminen ei tajua ottaa muita huomioon YHTÄÄN.

• Anonyymi

Tässä ketkussa on hyviä kommentteja. Tai ainakin saan tästä jotain rohkaisua, kun kohtalotovereita näyttää löytyvän. Olen jatkanut sitä musiikin kovaa kuuntelua ja minulla on siis 2 seinänaapuria tässä. Vanhemmalta seinänaapurinaiselta kysyin, häiritseekö häntä se minun muusikin jumputus; hän vastasi, ettei häiritse. Ne kaiuttimet on minulla olohuoneen seinustalla ja siis se häiriömies asuu siinä seinän takana. Hän on nyt joka ilta meteleinöt noin kello 23:een saakka. Siis eilen sunnuntaina metelöi päivällä ja minä lähdin sitten urheilemaan, kuten tavallista. Sitten tulin kotiin kello 17 ja se mieskin oli siis lähtenyt jonnekin, mutta palasi myöhemmin ja alkoi metelöimään, siis paiskomaan jotain tavaroita. Tänään aion kuunnella kovalla volyymillä Vangelista, sitä on minulla noin 10 CD-levyä 5 vinyylilevyä. siitä saa hyvää ärsytystä naapurille. Minulla on vanhat kaiuttimet, mutta ne on aikoinaan HIFI-lehden testeissä arvioitu 8.5:n arvoisiksi, ovat merkiltään BBX 585BR, vanhat kaappikaiuttimet. Ja on siis myös hifitasoinen vahvistin JVC, ulostuloteho 85 wattia.

• Anonyymi

Kantapääastunta ei ole ongelma. Pikemmin ongelma on aggressiivisuus, ahdistuneisuus, jännittyneisyys, temperamenttisuus, kiireisyys, tai ylienergisyys. Ongelma muotoutuu siitä, että jalka lasketaan lattiaan voimakkaammin, kuin rentona tehtäisiin. Jos ihminen olisi rento, myös askellus olisi kevyempi, eikä kiirehdittäisi tohinalla ja voimalla eteenpäin. Se meteliä aiheuttava kävely on ikäänkuin pakotettua kävelyä.

Koeta suositella naapurille vaikka joogaamista, tai auta häntä rentoutumaan ja rauhoittumaan jotenkin.

• Anonyymi

On se ongelma sitten vanhempana. Sitten ei pysty kuin hiipimään hyvin varovasti, kun on nivelet rikki. On noita nähty elämän varrella.

• Anonyymi

Olen kirjoittanut tähän ketjuun jo monta kommenttia. Kuuntelin siis aamulla kovalla volyymillä musiikkia. Nyt naapuri vai onko siellä jopa 2 henkilöä maksavat potut pottuina ja tapansa mukaan siirtelevät huonekaluja yms. hommaa. Minulla on siis korvatulpat, ne on pakko olla. Naapurilla on siis jopa joku juoksurata siinä asunnossaan, hän harrastaa siellä juoksua, painonnostoa yms.. Nyt on ollut helteisiä päiviä, mutta urheilu tapahtuu naapurissa näköjään aina sisällä, ei koskaan pururadalla tai voimistelutelineillä, jotka tässä lähellä kyllä ovat.

• Anonyymi

Aloittaja kertoo asiasta joka on aivan kuin omani. Olen asunut 11kuukauta asunnossa jossa häiritty jokaisena yönä pauketta, kolinaa, kahinaa nukkuminen mahdotonta korvatulpat ei estä äänien kuulemista häiritsevät äänet tuleen niiden läpi. Ei apua myöskään melatoonista nukahdan kyllä pikaisesti heräten 2-3 tunnin jälkeeni harkittuun häirintään. Menin kertomaan asiasta isännöitsijälle joka laittoi välittömästi toimistostaan ulos. Häirintä ilmeisen arka kohta isännöitsijälle.

• Anonyymi

Olen samaa jamassa, paitsi että asunut 3 viikkoa tässä jo, luulin että rauhallinen taloyhtiö edellisestä taloyhtiöstä muutin naapuri metelin takia ja nyt taas samaa paskaa joudun sietämään, isännöitsijä ei välitä, poliisit soittanut mutta eipä auta nekään

• Anonyymi

Näinhän siinä tuppaa käymään kun näistä ei saa oli kyseessä mies tai nainen.
      Ikää tulee ja sävyn äänet vaimenevat. Korkeintaan tuhnuja tulee.

• Anonyymi

Elämän nykymerkitykset moninaiset. Fyysinen työ ja naiminen puuttuvat. Unta ei tule.
      Tästäkin ongelmaa kuultu.

• Anonyymi

Joku iskee porakoneella ja vasaralla, on vissiin pikkasen ulalla, eipä kannata sanoa kun menee enemmän vaan huonoksi.. kaikenlaista stalkkailua ja huonosti käyttäytymistä muualla enemmän.. myös. Kasvokkain erilainen mutta.. enpä tiedä mikä oikein vaivaa.. hyssyn hyssyn kun en ymmärrä tuollaista..

• Anonyymi

Yläpuolellani asuu outo tallaaja, aina kun teen jotain mistä tulee vähän enemmän melua, tiskaan tai imuroin niin alkaa tömistely kuulua ylhäältä. Varmaan joku yksinäinen eläkeläis mummo.

• Anonyymi

Kannattaisi varmaan käydä asiallisesti juttelemassa, jos mielestäsi omassa toiminnassasi ei ole mitään moitittavaa. Hän kun näkee kuka alapuolella asuu ja kuulee että, tömistely on aiheetonta jne., niin kynnys sen jälkeen tömistelylle on korkeammalla.

• Anonyymi

Miksi ette vaan käy sanomassa näille naapureille suoraan 😔 ei kaikki tahalleen mölyä ja mistä tiedätte tekeekö joku töitä vai ei jos työskentelee eri aikaan kuin muut tai vaikka kotona? Lemmikeistäkin lähtee ääntä. Meillä kissat saattaa rämistää öisin, tiputtaa tavaroita, kaataa vaikka mitä lattialle.. 😳
      Tässähän tulee vainoharhaiseksi metelistä näitä lukiessa. Minä aina sanon miehelleni kaikesta meidän omasta metelistä ja hänestä yöireagoin... Meillä esim olkkarin lattia kumisee ja varmaan kuuluu alakertaan... Laminaatti muovimaton päällä ja elementtitalo. Aika hyvät äänieristykset noin muuten kyllä löytyy.. Kaikki meteli kuuluu etäisesti muualta.. Sitä vaan ei haluaisi olla häiriöksi muille. Mutta en minä nyt voi liikaakaan varoa.
      Täällä joku valitti että kaikkina vuorokauden aikoina metelöidään eli tämä joka kirjoitti on aina sitä asiaa kotona todistamassa eli ei itsekään käy töissä. Ok.

• Anonyymi

Tiedätkö kuinka monelle on käynyt köpelösti kun mennyt metelöitsijälle sanomaan metelistä? Turpaan tulee tai huonolla tuurilla pääsee hengestään

Toinen myös on et haistatellaan ja naureskellaan päin naamaa ja meteli jatkuu, tosin pahempana

Sinä et näköjään tiedä miltä tuntuu kuunnella yökaudet ryskettä, pauketta, huutoa yms kun pitöisi nousta aamulla klo 6-7 töihin ja olet saanut hyvällä tuurilla ehkä nukuttua 3 tuntia

• Anonyymi

Minun tilanne on todella ongelmallinen. Mies on metelöinyt tänäänkin kello 18:sta lähtien ja metelöi todennäköisesti puoleen yöhön saakka. Kuuntelin kovalla itse musiikki kello 19-21 protestiksi. Mies heitti jotain punttia hermostuksissaan betoniseinään. Minä olen tosin ilmoittanut muille naapureille, että kuuntelen päivisin kovalla musiikkia, kun ei näytä olevan mitään sääntöjä tässä taloyhtiössä. Minulle on sanottu, että kuuntele vaan, ei siinä mitään. Minusta ei vielä ole tehty virallista valituskaan, mutta siitä miehestä on tehty ja minäkin olen tehnyt. Isännöitsijä ei välitä mitään niistä valituksista.

• Anonyymi

Kerrostaloasuminen tekee selvästi monet aika harhaluuloiseksi. Aika sattumaa moni tuollainen että heti aletaan kolistaa jos itse siivoaa tms. Rentoutukaa ja jos sekään ei auta niin muuttakaa pois. Omaa asennettaan voi tutkia joskus myös.

• Anonyymi

Kuuntelin jälleen musiikkia tänään pätkittäin todella kovaa. Kyselin joiltakin lähinaapureilta eilen häitseekö se musiikin kuuntelu heitä, vastaus oli, ettei ollenkaan häiritse varmasti ketään. Mutta se bodarimies, joka asuu olohuoneen seinän takana taitaa olla nyt kuumana ja paiskoo siellä jotain tavaroita, saattaa olla kännissäkin.

• Anonyymi

Itselläni tuo, lisättynä siihen, et hirveätä ryskettä ja pauketta ja ryminää pitää hiljaisuuden aikana, nukutuksi ei saa, vituttaa maksaa kallista vuokraa, muutti n 2 viikkoa sitten tuohon yläpuolelle

Ihme kusipäille vuokrataan asuntoja, tuokaan paska ei käy töissä, aina jatkuvaa ryminää ja pauketta

Itse joudun heräämään töihin klo 7,,nytkim taas ryminää ja pauketta, kikatusta sen hemmetin akkansa kanssa, kovaäänistä puhetta

• Anonyymi

Tunnelmat ova samat täälläkin. Minullekin on tullut tuo "kusipää" nimitys mieleen. Tälläkin miehellä on akka ja ei ole todellakaan kauneudella pilattu. Ovat kai sopineet, että jos toinen heistä on vain kotona, niin silloin pitää rymistellä jotenkin naapureiden kiusaksi. Taitaa se akka olla työtönkin, mies saattaa käydä jossain hommassa, ainakin välillä. Tuo kotimatkalla viinaa kotiinsa ja sitten ryypätään.

• Anonyymi

Tää muakin ihmetyttää, ihan kuin joku sopimus että saa kiusata naapureita hiljaisuuden aikaan. Jouduin edellisestä taloyhtiöstä muuttamaan metelöinnin takia mut sama jatkuu täällä uudessa taloyhtiössä,.. Hermot on kireällä ja stressi taso päällä. Missään kerrostalossa ei tunnu olevan rauhaa, aina löytyy yksi tai kaksi kusipäätä jotka saa terrorisoida työssäkäyviä asukkaita. Ja aina minun ala tai yläpuolelle asuntoa sattuu nää kusipäätä asustamaan.

Töissä ei käydä tai ylipäätänsä yhtään missään, jatkuvaa ryminää ja pauketta. Ainakun vähänkään hiljaista niin pelko siitä et taas rymisee on jatkuvasti läsnä. Nyt on suht hiljaista ollut yöllä ehkä isännöitsijä sanonut asiasta, tiedä häntä, mutta tuskin kauaa rauha kestää jos ei oo mennyt pysyvästi perille et yöllä ei melskata

Olen töistä tultuani joutunut käyttämään tulppia, ja olen kostanut sillä tavalla et laitan radion täysillä, hengellistä musiikkia ja jeesuksesta kertovia tarinoita radiosta soimaan ja nautin:D tätä soitan töistä tultuani 6-7 tuntia illalla, kuuluu mukavasti tuonne yläkerran puupäälle, siinäpähän on ja oppii

On se kumma kun me työssäkäyvät olemme alinta pohjasakkaa kerrostalossa, se on kuten joku fiksu kirjoitti et sama asia kuin kiusattu koulussa joutuu vaihtamaan paikkakuntaa eikä se kiusaaja, joka saa jatkaa terrorisointiaan monta vuotta

• Anonyymi

Tuo hengellinen musiiikki kovalla on todella hyvä !. Minä olen sitäkin aikaisemmin käyttänyt. Mutta nyt kuuntelin eilen sitä kanadalaista Rush-yhtyettä, onhan siinäkin jotain hengellisiä ulottuvuuksia, mutta hard rockia se on ja myös ns. progressiivista rockia. Se on ihan mieletöntä se naapurin metelöinti, ei kylläkään musiikia, vaan työkalupakin viskelyä sisällä ja sen sellaista, tänään siis heitti myös jotain punttia betoniseinään, kun kuuntelin sitä Rush-yhtyettä. Minä kyllä kuuntelen nykyään hirvittävän kovaa HIFI-kaiuttimista, mutta vain päiväsaikaan, sehän on periaatteessa sallittua.

• Anonyymi

Kyllä siltä vaikuttaa, että ainoa lääke tähän vaivaan on oikein vanhat perinteiset turpakäräjät.

• Anonyymi

Ei kannata kerrostalossa kuunnella muista asunnoista kantautuvia ääniä. Itse kuuntelen taustaäänet kokonaan sulkevilla kuulokkeilla TV:tä, radioa ja musiikkia. Nukkuessa saa halutessaan korvatulpat korviin, jos taloyhtiössä on yöhäiriköitä.

Ihminen on evoluution myötä jossain vaiheessa noussut kahdelle jalalle, ja laji on kehittynyt kanta-astujaksi. (Vertaa: kissa = varvas-astuja). Näin ollen ihmiselle on luontaista kävellä ns. kantapäillä. Myös esim. karhu kuuluu kanta-astujiin.

• Anonyymi

Evoluutio on valhetta, vaan tyhmä luulee että ihminen on kehittynyt apinasta:D ehkä jotkut onkin sen verran käyttäytyy apinamaisesti nää metelöitsijät

• Anonyymi

Hermo menee aina kotona olevaan kantapää-hakkaajaan. Se ääni on niin kova että hänen on pakko kantapäitään suorastaan hakata, että voi muodostua tollainen ääni. olen itse kokeillut ja rullaavalla kävelytyylillä ei saa moista aikaan. Ainoastaan hakkaamalla kantapäitä.

• Anonyymi

Hakkaa ne minunkin naapurit nimenomaan kantapäillä. Kun tulevat jostakin vaikka kello 22 kotiin, kuten tavallista niin heti ovesta tultuaan hakkaavat parkettilattiaan kantapäillään kovasti. Minä olen itse päivisin siis kuunnellut kovalla musiikkia, tänään kuuntelin illalla Kinksiä yli tunnin, siis heidän viimeistä virallista studioalbumiaan. Ei ole Kinksin parhaita, mutta siinä on sitä räminärokkia ihan kivasti kuitenkin. Siis Phobia on se albumi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      328
      7925
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2216
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1886
    4. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      0
      1720
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1452
    6. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1307
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1291
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      173
      1260
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1230
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1101
    Aihe