Hei sinä lapsi, nuori tai nuori aikuinen!
Harrastatko / oletko harrastanut teatteria? Mahtavaa!
Kerro, mitä teatteriharrastus on sinulle antanut. Mitä olet oppinut? Miksi teatteriharrastus kiinnostaa? Oletko päässyt eroon epävarmuudesta tai onko itsevarmuutesi mielestäsi kasvanut? Ehkä olet teatterin avulla päässyt elämän ikävissä asioissa (masennus, koulukiusaaminen) eteenpäin?
Sana on vapaa. Vastauksia tullaan käyttämään tunnistamattomasti yliopistotutkimuksessa.
Kerro kokemuksiasi teatteriharrastuksesta!
1
158
Vastaukset
- BobArctor
Teatterin lava on minulle kirkko, jossa pyrin kohti kokonaista tietoista hetkeä. Kanavoin tunnesisältöjä sisältäni erilaisista lähteistä (ilo, suru, viha, rakkaus ja jopa epätoivo ja väsymys). Oleellista ei silti ole oma tunnekokemukseni vaan se mitä välitän yleisöön. Omat tunteeni ovat pelkästään työkalu. Prosessi on älyllinen.
Pyrin kohti sitä yhtä hetkeä, jolloin minä, hahmoni ja Se joka on me molemmat, on yhtä. Olen kerran yhden näytelmän yhden esityksen yhdessä hetkessä kokenut tämän ja se muutti minut pysyvästi.
Ellei se välity se on huonoa. Ellei se kuulu se on huonoa. Ellei se viihdytä se on huonoa. Ellei se näy se on huonoa. Pyrin armottomaan rehellisyyteen ja sen ymmärtämiseen missä omat rajani näyttelijänä kullakin ajan hetkellä kulkevat. Ihanteellisessa tilanteessa saan tehdä roolia, jossa joudun ylittämään näitä rajoja, mutta ne eivät ole mahdottoman kaukana. Pyrin kehittymään jokaisen produktion mukana paremmaksi ja myös niiden ulkopuolella. Yritän ymmärtää mikä nerokkaina pitämistäni näyttelijöistä tekee niin nerokkaita. Näytteleminen on työtä/harrastamista, jota tehdään aivoilla.
Tekniikkani olen parantanut ammattiohjaajien, kirjojen, erilaisten hyviksi katsomieni koulutusten sekä tietenkin katsomieni ammattilaisten ja muiden harrastajien esitysten avulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu615213Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti183282- 1422715
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett162338- 1321872
- 151673
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1611467Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731407Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1081340- 951297