Halpa nastarengas?

Roadrunner1995

Pitäsi ostaa 205/60 R16-nastarenkaat opiskelijan budjetilla. Noin kolmella sadalla oli saatavana Formula Ice (joku Pirellin halpismerkki) ja kiinalaiselta kuulostava Sailun Ice Blazer. Kummankohan laittaisin? Sailun oli Tuulilasissa testattukin, eikä ihan paskaksi moitittu, yli 8 pistettä sai arvosanaksi, Formula Icestä en kokemuksia löytänyt.

11

13056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha-pirelli

      Itse laittaisin formula ice.

    • asdgsgsgs

      Ainakin TM 2018 testissä Nankang Ice Activa SW-8 oli halvin nastoista mutta vasta 3. viimeisin tuloksissa.

      "Kohtalainen pito jäällä huomioiden hintatason"

    • 433463434

      Nuo Formulat ainakin kesärenkaina ulisevat mutkissa (paikkausten kohdalla) kun ajaa 80km/h 80 tiellä eli rajoituksen mukaisesti. Eli saat ESP valon vilkkumaan vaikka ajaa rajoitusten mukaan ja kuivalla asvaltilla.

      Toisin sanoen Formulat suorastaan hengenvaarallisia pidoltaan. Epäilee ovatko enemmän muovista kuin kumista tehty. Sellainen muistikuva on että Autobild olisi luokitellut Formulat joskus myös vaaralliseksi rengastestikarsinnassaan.

      Kesärengaskokemuksien perusteella siis en ole varma uskaltaisinko talvella kyytiin jos autossa Formula talvirenkaat.

      Esim Michelin Energy renkailla kun ajaa tuolla samalla 80 tiellä 100km/h ei vielä ulise ollenkaan, edes paikkauksien kohdalla. Kertoo kuinka valtava pitoero Formula ja laaturenkaan välillä.

      • Ostamatta-jätän

        Kyse talvirenkaista. Ei ulisekkaan Michelin, sutii niin saatanasti sateella, ei meinaa tiessä pysyä ja jarrutuspito todella surkea. Sen kyllä tiesimmekin testituloksestakin. Mukamas laaturenkaat, kaikkea muuta. Hinta järkyttävä. Luvattu kulutuskestokaan ei pidä paikkaansa.


    • NastaJuttu

      Tilaa vannetukusta tai 1001renkaasta, siellä useampikin merkki 200-300 eur/sarja. Ite oon näitä firmoja käyttäny.

      • Pystyheitto

        Vannetukusta älä tilaa mitään, takuu ei toimi. Vannetukun tuotteissa tarvitsee takuuta ja se on hankala.


    • pirelli

      Primerassa oli juuri tuon kokoiset Formula Ice-renkaat. Muistaakseni ne oli tehty Venäjällä, mutta niin on monet Nokialaisetkin.
      Pelasivat oikein hyvin, eikä nastat lähteneet irti Continentalien tapaan. Ostin keravalaisesta rengasliikkeestä, kun halvalla sai, enkä pettynyt kumeihin.

      • mustaJaPyöreä

        No nyt on perustelut todella huimat ja älykkäät, wauh mikä nerous ja tietämys tuossa kiteytyy.


    • Roadrunner1995

      Ei noita tilata mistään näköjään kannata kun menee pelkät kumit postikuluineen tuonne kolmeensataan, ja paikallisesta rengaskaupasta saa kolmella sadalla ja sisältää rengastyöt.

      • Pahaolo.lukiessa.tuli

        Huh mitä tekstiä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe