Mikä ihme näitä Lieksan poliiseja vaivaa. Olen kolmen viime vuoden aikana, kun olen viettänyt kesälomaani Lieksassa joutunut poliisin ajojahdin kohteeksi. Kun tulevat vastaan niin kääntyvät perään ja pysäyttävät ja puhalluttavat. Joskus sitä mennään kyläilypaikan pihaan siniset valot vilkkuen. Niinpä yksi tuttavani vitsaili että olet ainoa Lieksalainen joka saa kulkea turvallisessa poliisisaattueessa, järjestys on vain väärä kun poliisit ovat takana eivätkä etupuolella.
en tiedä vaikuttaako se kun kärähdin ratista neljä vuotta sitten, ja se on niin harvinainen ilmiö täällä.
Tiytysti ymmärrän että pitäähän poliisilla olla jotakin ajan kulua täällä syjäkylilläkin, mutta oli kyllä viimeinen kesä kun tule lomallani tänne.
Lieksan poliisilla alemmuuden tunnetta
14
560
Vastaukset
- ijoijio
Varmaan kauhea menetys tommonen rattijuoppo kylän raitilta.
- Driver12345
Olen asunut Lieksassa n. 8v ja yhden kerran ajanut puhallusratsiaan ja muutenkin vähän näkyvät katukuvassa. Saisi useamminkin näkyä;) Taitaa laaja alue olla kuitenkin.
- paljon.puhaltanut
Olin harjoittelijana Lieksanjoen vesivoimalaitoksilla kauan sitten nimismies Ville-Pentti Tuomisen aikaan. Yhden vuoden aikana poliisi puhallutti minua yksitoista kertaa ja lähes kaikki niistä talviaikaan aamulla 7 - 8 välillä Kerantien ja Yrjöläntien risteyksessä Pankakoskella. Onneksi poliisit eivät jääneet autoni alle koikkelehtiessaan yhtäkkiä auton eteen pimeällä liukkaalla tiellä.
- hhij
Jospa riisuisit ne bandidos liivit pois. Ei ne bandidoksetkaan tykkää että niitä sivulliset käyttää. Saat poliisin lisäksi vielä heidätkin kimppuusi ja sitten ei naarata.
Aloittajan otanta Lieksan poliiseista on aika suppea ja niukka. Aloituksesi tekstistä on havaittavissa suurta epäjohdonmukaisuutta. Tai olet sitten punavihervärisokea. Tai toisena vaihtoehtona tulkitsen, että et tiedä mikä on niiden peilien käyttötarkoitus ajoneuvon kuljettajalle. Yhtä kaikki. Kerran keksittyä aina epäillään. Oma vika, jos kännissä joskus ajelit. Häpeä sitä, ja suuresti. Tiytysti titityy ymmärtää sen, mitä voi kännikalalle sattua, kun laittaa yleiseen liikenteeseen tonnin painavan tykinkuulan lasten sekaan? Haloo...
Kyllä minäkin kännään joskus, tällä palstallakin, mutta liikenteessä on oltava ehdoton nollatoleranssi.
Tavatessani rattijuopon, poltan välittömästi. Uskontoon, rotuun, sukulaissuhteeseen tai muuhun katsomatta. Ajattelen niin, että saatan pelastaa jonkun henkikullan. Kaikkein pahinta, kun viaton lapsi kuolee rattijuoppotörpön takia.
Lieksan poliisit ovat aina olleet kohteliaita minulle, joskus jopa liian kohteliaita. Pieni ylinopeus on tulkittu, annettavaksi suulliseksi varoitukseksi, vaikka olisi ollut syytä... en tiedä.- vakkarilla.ajelija
80-100 kmh alueella alle 7 kmh ylitys tuo vain huomautuksen. Jos ylitystä on tuo 7 kmh niin saat alimman rikesakon joka taitaa olla 200€..?
Mutta! Poliisi tekee mitatusta nopeudesta -3 kmh varmuusvähennyksen tutkavirheen eliminoimiseksi.
Voit siis ajaa ihan rauhassa 9 kmh ylinopeutta niin sakkoa ei tule. Mutta jos ajat 10 kmh ylinopeutta niin maksat tuon 200e... Se on pienestä kii sano entinen likka. vakkarilla.ajelija kirjoitti:
80-100 kmh alueella alle 7 kmh ylitys tuo vain huomautuksen. Jos ylitystä on tuo 7 kmh niin saat alimman rikesakon joka taitaa olla 200€..?
Mutta! Poliisi tekee mitatusta nopeudesta -3 kmh varmuusvähennyksen tutkavirheen eliminoimiseksi.
Voit siis ajaa ihan rauhassa 9 kmh ylinopeutta niin sakkoa ei tule. Mutta jos ajat 10 kmh ylinopeutta niin maksat tuon 200e... Se on pienestä kii sano entinen likka.Sakko on 140 € mainitsemassasi tapauksessa.
- Temputtaja
Jospa veisit poliisille kukkia ja ottaisit kaulasta, niin et varmasti olisi turvassa missään päin suomea.
Parkkisakkoja on tullut aika monta.
- liikenne-expertti
Onko Lieksassa maksullinen pysäköinti.
- LisääPoliiseja
Lieksassa ajetaan autolla ja samalla räplätään kännykkää, puhutaan puhelimeen ja plärätään papereita. Törkeää välinpitämättömyyttä liikenneturvallisuudesta. Poliisivalvontaa tarvitaan lisää ihan perusasioissa.
- Rampevaan
No en kyllä ymmärrä tuota perässäajojuttua. Itselläkin kokemusta että tullaan perässä puhalluttamaan vieraiden ihmisten pihamaalle. Maalaisjärjen käyttö sallittua myös poliisilla. Kohta hommaavat yleisavaimen, ja tulevat puhalluttamaan yöpetille.
- Rampevaan
No mitenkähän tuokin tähän asiaan liittyy? Kelaa vähän alkuun. Mikä oli ensimmäinen viesti, tai kohta me keskustellaan marssiin muutosta.
- läskipäät.kaahailee
Ylinopeuksiin olisi lieksassa syytä puuttua ja laittaa uusia hidastetöyssyjä pielisentien liikenneympyrästä vehkakankaalle saakka siihen rastintien risteykseen! Eiköhän loppuisi bemariporukoilta kiihdyttely ja yliajot!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510212
- 816803
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon424887- 614537
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella714237Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313799- 472878
- 362655
- 402300
- 2161912