Köyhät armeijaan

Menevätkö köyhät ihmiset armeijaan, kun ei ole välttämättä mitään muuta tekemistä. Rikkaammat ei välttämättä mene.

8

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jxgchxzhv

      Liian huonokuntoisia, ei kelpaa.

    • 5467

      Aloittaja tarkoittaa ilmeisesti sitä, että menevätkö köyhistä perheistä tulevat nuoret armeijaan?
      Harvalla asevelvollisuusikäisellä on suuremmassa määrin omaa omaisuutta, paitsi, jos on saanut perinnön tai voittanut jossain rahapelissä.
      Tässä viitataan ilmeisesti USA:han, missä armeija tarjoaa köyhille mahdollisuuden kohtalaisen hyväpalkkaiseen työhön.
      Suomessa on yleinen asevelvollisuus, minkä suorittamisella ei ole suoraa yhteyttä asevelvollisen sosiaalis-ekonomiseen asemaan.

    • Suomeen palkka-armeija. Köyhät menisi sinne, mutta ei rikkaat.

    • Toisaalta jos on yritystoimintaa ja jotkut ei mene sen takia armeijaan, koska se tulee kalliiksi ja mitä siitä seuraa jos joku yritetään ajaa sisään siksi ajaksi että on pakko käydä joku vitun armeija.

    • Yleisestä asevelvollisuudesta on luovuttava Suomessa. Monet ei halua mennä armeijaan ja monet pelleilee siellä. Jotkut haisee siellä pahalle mutta sehän kuuluu toisaalta asiaan. Ei siellä monet mene suihkuun varmaan pariin viikkoon ja haisee tosi pahalle

      • Ylikessu72

        Mikä sitten olisi vaihtoehto? Hippisivarit täällä trollailee, mutta mitä sitten tilalle? Itänaapurissa on despoottinen militaristinen aseita kalisteleva diktatuuri, joka kaappaa maakuntia naapurimaista, vainoaa omia kansalaisiaan ja nomenklatuura siirtää valtion rahoja omille tileilleen. Eikä kunnioita muuta kuin voimaa ja rautaa. Onneksi itänaapurin systeemi on niin laho, ettei se kykene pitämään enää yllä kuin 700.000 ukon armeijaa sidottuna 30.0000 km rajoille. Suomessa Nato ei kelpaa, palkka-armeijat ovat osoittautuneet menneen ajan jutuksi, joista maailmalla haluttaisiin jo eroon. Palkka-armeija on ongelma eikä ratkaisu.


    • Soziaaliministeri

      "Menevätkö köyhät ihmiset armeijaan, kun ei ole välttämättä mitään muuta tekemistä. "

      Hyvä idea.

      Kannatankin vastikkeellista sosiaaliturvaa.

    • Kyllähän monet menee sinne ja sitten kun paljastuu että on köyhä, ei ole välttämättä saanut kun yhden lämpimän aterian päivässä jos sitäkään, ei ole välttämättä tottunut mihinkään älyttömiin ruokamääriin. Eikä ole välttämättä varaa käydä sotilaskodissa. Kun ei ole rahaa käydä siellä. Armeijan päivärahat on ihan mitättömiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe