Ostin noin viikko sitten Lenovo Legion Y520T 25-icz -pelikoneen. Se toimi pari päivää täydellisesti, mutta sen jälkeen kesken pelin kuva jäätyi, eikä mitään muuta voinut tehdä kun sammuttaa kone. Olin käynnistämässä konetta uudestaan, mitään ei tapahtunut, näyttö oli harmaa ja siinä pyöri sininen rinkula. Kone oli päällä monta tuntia muttei käynnistynyt kunnolla. Nyt ei aina edes tunnista näyttöä. Mikäköhän on vikana ja miten sen vois saada toimimaan taas? Haluaisin muitakin vastauksia kuin ”vie huoltoon” :D vien kyllä jossei mitään ole tehtävissä, muuten en jaksais montaa viikkoa odottaa.
Lenovo Legion Y520T ei käynnisty
23
1896
Vastaukset
- Läppärit-ei-kestä
Kuumenee.
Käytä läppäri tukea tai korokkeita alla, ettei se kuumene liikaa, että ilma pääsee kiertämään alla.
Et varmaan ehtinyt ottaa varmuuskopiota muistitikulle?
Läppäreitä ei ole pelikoneiksi vielä.- digi-info
No kyllä sillä pasianssi pyörii, jos sininen rinkula tulee niin vika on todennäköisesti päivityksessä joissa on ollut ongelmia mm. intelin ja jonkun muun ssd levyn sekä ajurien kuin tietoturvaohjelma avastin kanssa sitten kevään, paitsi jos sellasta ei ole siihen hankittu, se voi olla haittaohjelmankin saastuttama. Käynnistä tietokone vikasietotilaansa (kolme epäonnistunutta käynnistysä laukasee valikon käyttöön). Koita palautusta edelliseen toimineeseen tilaan tai viimeisenä tehdä laitteen tehdastilan palautus, samasesta vikasietotilasta käsin. Jos nekään ei toimi, ehdottomasti takuupalautus.
- Mikävikana
digi-info kirjoitti:
No kyllä sillä pasianssi pyörii, jos sininen rinkula tulee niin vika on todennäköisesti päivityksessä joissa on ollut ongelmia mm. intelin ja jonkun muun ssd levyn sekä ajurien kuin tietoturvaohjelma avastin kanssa sitten kevään, paitsi jos sellasta ei ole siihen hankittu, se voi olla haittaohjelmankin saastuttama. Käynnistä tietokone vikasietotilaansa (kolme epäonnistunutta käynnistysä laukasee valikon käyttöön). Koita palautusta edelliseen toimineeseen tilaan tai viimeisenä tehdä laitteen tehdastilan palautus, samasesta vikasietotilasta käsin. Jos nekään ei toimi, ehdottomasti takuupalautus.
Kokeilin tätä, ei onnistunut. Kun näytölle ei tule windowsin logoa vaan pelkästään se rinkula 🤔
- Mikävikana
Ei ole läppäri.
Eikä ole ede pelikone. Joku markettiräpsy jossa huonolaatuiset osat. Itse kasaamalla olisi saanut laadukkaampaa jopa samaan hintaan!
- Helpottiko
Mutta se on ostettu ja palautusaika liene ummessa, joten sillä se sit menee, tällä jälkiviisaudella ei oo mitää apua kysyjälle ja taas joutavaa lässytystä joltai joka ei ymmärrä tekniikasta yhtää mitää ...
Tyhmästä päästä kärsii. Vuosia on nettifoorumeilla varoitettu kajoamasta markettipelikoneisiin kun niiden osien laadusta ei voi etukäteen tietää ja päivitettävyys on yleensä heikkoa.
PowerSD kirjoitti:
Tyhmästä päästä kärsii. Vuosia on nettifoorumeilla varoitettu kajoamasta markettipelikoneisiin kun niiden osien laadusta ei voi etukäteen tietää ja päivitettävyys on yleensä heikkoa.
Ja vuosia nettifoorumitrollit eivät ole tajunneet että on mahdollista tsekata valmiiden koneiden speksit / sisuskalut ja verrata itse niiden hintoja tietääkseen kannattaako itse rakentaa, tai miten paljon siitä maksaa että joku muu on rakentanut.
- xderfvcfgg
Palauta kone ostopaikkaan ja ota uusi kone tai rahat.
- jalaa1x
Palauta kone tehdasasetuksiin ainakin alkuun. Mikäli tämä onnistuu, niin asenna koneelle LenovoThinkVantage Tool, tällä saat päivitettyä koneen kaikki keskeisimmät ajurit ja BIOS:in. Konetta voi koittaa rasittaa esim. Ultimate Boot CD:ltä löytyvällä Memtest86 :lla. Tällä näkee onko koneen muistit kunnossa. Toinen hyvä testausohjelma vakauden testaamiseksi on Prime95, tästä on olemassa ihan Windows -versiokin. Jos näiden toimenpiteiden jälkeen kone ei toimi, niin sit yhteyttä takuuhuoltoon. .
- Mikävikana
Koneella ei pysty tehdä mitään...
- jalaa1x
Tuo on hieman leveä käsite. Eli käynnistyykö kone ollenkaan? Eli syttyykö mikään merkkivalo koteloon, lähtevätkö tuulettimet pyörimään? Tuleeko kuvaa, ja jos tulee, niin minkälaisena se tulee? Onko vääristynyt tai näyttääkö normaalilta?
- Mikävikana
Kone käynnistyy, valot palaa, mutta näyttöön ei tule mitään muutakuin se sininen latausmerkki
- jalaa1x
Tarkoitat ilmeisesti sitä Windowssin lippulogoa?
- Mikävikana
Ei tule sitäkään, vain sininen rinkula(?)
- jalaa1x
Kun laitat koneen käyntiin, niin yritä mahdollisimman nopeasti painaa F1:stä. Tuon pitäisi viedä koneen BIOS:iin. Toinen vaihtoehto on yrittää painaa F12:sta, minkä pitäisi avata Boot Menu. Tuolla pitäisi näkyä se kiintolevy/SSD, mistä kone yrittää käynnistyä. Mikäli, mikään näistä ei toimi, niin suosittelen ottamaan suoraan yhteyttää Lenovon huoltoon tai myyjäliikkeeseen. Koneessa on kuitenin takuu, niin itse säätämällä voi vaan aiheuttaa lisää ongelmia.
- Enmämitääntiedä
Käytitkö voimakasta jäähdytystä pelatessasi? Voisiko koneeseen olla tullut virus pelin mukana?
- jalaa1x
Nimimerkkisi kertoo jo ihan riittävästi sun tietämyksen tasosta.
- Tietokone
Mut on se mahdollista, et pelissä on ollut tietokonevirus. Syy ei välttämättä oo koneessa. Kun sä korjaat koneen, niin kerro mis vika oli.
- jalaa1x
Sanoisin, että mahdollisuus on todella pieni. Enemmänkin tuo viittaa rautapuolen ongelmaan. Eli jos ei osaa auttaa, ei kannata kirjoittaa mitään.
- Missevikaoli
Osaat sä sitten auttaa? Ootko korjannut tietokoneita.? Mistä sä tiedät mikä vikana, jos et oo nähnyt laitetta? Ois mukava tietää se oikea vika. Mitä sanoo alkuperäinen kirjoittaja?
- jalaa1x
Olen korjannut/kasannut koneita hyvinkin paljon. Vuodesta 1998 lähtien. IT-alalla olen tälläkin hetkellä töissä. Annoin tuola aiemmissa viesteissä ohjeita miten toimia/mitä kokeilla, mutta ap. kysyjä katosi kuvioista. Noilla ohjeilla kannattaa lähteä ainakin liikkeelle. Mikäli kone ei osoita minkäänlaista toimintahalua, ei tuo kuvaa, pysty lukemaan USB-portteja, yritä edes lähteä käynnistymään, niin silloin kone on vietävä huoltoon. Tuo kone on lisäksi takuun alainen, eli itse ei kannata kauheasti säätää sitä. Softapuolen viasta tuskin on kyse, enemmänkin rautapuolen ongelmasta. En vain pysty ohjeistamaan enempää, kun tätä kyselijää ei enää näy.
- Mikävikana
Kone on lähetetty huoltoon muutama päivä sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285