Osuuspankilla on ollut puoltoista vuotta ennakkomarkkinoinnissa uudelle Moision alueelle rakennettava kahden rivitalon asunto-osakeyhtiö. Yhtään asuntoa kahdeksasta ei ole tässä ajassa varattu. Nyt on ryhdytty markkinoimaan saman kadun toiselle puolelle rakennettavaa kymmenen asunnon rivitaloyhtiötä, siis tätä Sievitalon Auringonkukkaa. Auringonkukka poikkeaa Oriveden tarjonnasta kahdellakin tavalla, pihanhoito kuuluu vastikkeeseen ja talot tehdään vuokratontille. Oriveden kaupunki ei ole tähän mennessä juuri vuokratontteja tarjonnut, mutta jos oletetaan kaupungin noudattavan yleistä käytäntöä, on vuosivuokra 5% tontin markkinahinnasta. Kymmenelle asunnolle tasan jaettuna se tarkoittaisi suunnilleen yhden kuukauden vastikkeen kulumista pelkkään tonttivuokraan. Pihojen hoito ei kovin paljon taida tulla maksamaan, koska tällä rakennustehokkuudella asuntojen piha-alueet jäävät parin metrin suikaleiksi. Piilohintaa asunnoille tulee myös siitä, että sekä autokatos- että tolppapaikat ovat erikseen maksullisia, katospaikka melkein viisi tonnia. Asuntojen mainostaminen palvelujen läheisyydellä myös huvittaa, lähimpään kauppaan kun tulee yli kilometrin matka. Saa nähdä, alkaako tästä yhtiöstä Oriveden asuntotuotannon uusi kultakausi.
Sievitalon as oy Auringonkukka
7
433
Vastaukset
- Korpionkorpi
Sopiva hinta on 30000€. Vuokratontilla 25000€.
- nääsvilleen
Jos ihminen haluaa asua Orivedellä ja maksaa tuntuvasti suurempia veroja ja vesimaksuja, niin luulisi että haluaa myös vastineeksi jotain. Esim. tilaa tai lyhyet etäisyydet edes niihin harvoihin palveluihin. Sievitalon hanke ei tarjoa niistä mitään.
- realistic
Vähänkin vanhemman rivarin saa kymppitonneja halvemmalla ja paremmalta paikalta. Eikä tarvi sitoutua toisten velkoihin yhtiölainojen muodossa.
- TeukkaT
Sma yhtiölainajuttu on nykyään kaikissa osaketaloissa. Sillätavalla on saatu pumpattua hintoja ylemmäs asiakkaiden maksukyvystä piittaamatta. Onneksi nykyään asiasta jo puhutaan ja jopa pankkiherrat varoittelevat.
- toksmanni
Ainahan asuntoyhtiö voi ottaa asunnon haltuunsa ja panna sen vuokralle jos ei lainanlyhennykset onnistu.
- PuuhaPaavo
Jos vaan sattuu löytymään tarpeeksi maksukykyisiä vuokralaisia.
Kelan kultakortillahan se tietty onnistuu. - Thames
Kuka haluaisi asua Orivedellä, joka on täynnä öyhöttäviä pikkunatseja?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1532984Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3702069- 411825
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii391796Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles112956Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792