Mitä tuollaisille pitäisi tehdä?

onko.säilytys.turhaa

10

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakumies671

      Rattijuopoille kuin myös reaktio- ja huomiokyvyiltään rattijuopon tasolle taantuneet autoilevat vanhukset pitäisi laittaa mielisairaalaan. Eihän kukaan tervejärkinen sellaisessa kunnossa rattiin mene. Mieluiten ostettaisiin venäjän mielisairaalasta heille halpa hoitopaikka.

      • asce

        Oikkena näin.
        Rattijuoppo vs samalle tasolle taantunut vanhus. Maistissa ajava vaarantaa ja häiritsee liikennettä ehkä vain sen yhden ainoan kerran, joka sekin on toki liikaa. Mutta se ajo, reaktio- ja huomiokyiltään rattijuopon kanssa samalle tasolle taantunut "omilla normeillaan" ajava ikäkuski aihettaa sitä vaaraa ja häiriötä, parhaimmillaan tai paremminkin pahimmillaan joka heskutin päivä ja vuosien ajan.


      • Näytäesimerkkiä
        asce kirjoitti:

        Oikkena näin.
        Rattijuoppo vs samalle tasolle taantunut vanhus. Maistissa ajava vaarantaa ja häiritsee liikennettä ehkä vain sen yhden ainoan kerran, joka sekin on toki liikaa. Mutta se ajo, reaktio- ja huomiokyiltään rattijuopon kanssa samalle tasolle taantunut "omilla normeillaan" ajava ikäkuski aihettaa sitä vaaraa ja häiriötä, parhaimmillaan tai paremminkin pahimmillaan joka heskutin päivä ja vuosien ajan.

        Sähän voit ryhtyä vapaaehtoistoimintaan. Kuskaamaan vanhuksia kauppaan ja apteekkiin, ettei niiden tarvi itse ajaa.

        Itse voit sitten menehtyä nälkään ja hoidonpuutteeseen vanhuksena, jos sellaista kohtaloa pidät parempana.


      • Eipitäsuhota
        Näytäesimerkkiä kirjoitti:

        Sähän voit ryhtyä vapaaehtoistoimintaan. Kuskaamaan vanhuksia kauppaan ja apteekkiin, ettei niiden tarvi itse ajaa.

        Itse voit sitten menehtyä nälkään ja hoidonpuutteeseen vanhuksena, jos sellaista kohtaloa pidät parempana.

        Kovin uhoaa pakumies671.

        Sitten vuosien päästä kun vanhustenhoito alkaa olla hänelle ITSELLEEN ajankohtaista, hän kääntää kelkkansa ja suu vaahdoten haukkuu Suomen vanhustenhuollon.


      • asce
        Näytäesimerkkiä kirjoitti:

        Sähän voit ryhtyä vapaaehtoistoimintaan. Kuskaamaan vanhuksia kauppaan ja apteekkiin, ettei niiden tarvi itse ajaa.

        Itse voit sitten menehtyä nälkään ja hoidonpuutteeseen vanhuksena, jos sellaista kohtaloa pidät parempana.

        Miksi minun pitäisi ryhtyä ajo-ja huomikyttömyydestä kärsiä alkaa kauppaan ja aptekkiin kuskailemaan?
        Heille on yhteiskunnan puolesta järjestetty(toki liian vähäiset) taxi kyydit.

        Kerro nyt tarkemmin miksi ajo-ja huomiokyvyiltään vakavasti puuttellisten liikenteen sujuvuuden ja turvallisuuden vaarantajilla pitäisi edelleen olla ajo-oikeus?

        "Itse voit sitten menehtyä nälkään ja hoidonpuutteeseen vanhuksena,"
        Mitä nälkään ja hoidonpuutteeseen menehtymisellä on tekemistä liikenteseen ja sen turvallisuuteen? Joten kerro tarkemmin, olen kiinnostunut kuulemaan/lukemaan?


      • onko.vaikeaa
        Eipitäsuhota kirjoitti:

        Kovin uhoaa pakumies671.

        Sitten vuosien päästä kun vanhustenhoito alkaa olla hänelle ITSELLEEN ajankohtaista, hän kääntää kelkkansa ja suu vaahdoten haukkuu Suomen vanhustenhuollon.

        Voisitko osoittaa vastauksesi kirjoittajalla jota tarkoitat?


      • puttepup
        asce kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi ryhtyä ajo-ja huomikyttömyydestä kärsiä alkaa kauppaan ja aptekkiin kuskailemaan?
        Heille on yhteiskunnan puolesta järjestetty(toki liian vähäiset) taxi kyydit.

        Kerro nyt tarkemmin miksi ajo-ja huomiokyvyiltään vakavasti puuttellisten liikenteen sujuvuuden ja turvallisuuden vaarantajilla pitäisi edelleen olla ajo-oikeus?

        "Itse voit sitten menehtyä nälkään ja hoidonpuutteeseen vanhuksena,"
        Mitä nälkään ja hoidonpuutteeseen menehtymisellä on tekemistä liikenteseen ja sen turvallisuuteen? Joten kerro tarkemmin, olen kiinnostunut kuulemaan/lukemaan?

        Olen sanonut ainakin sata kertaa ja ylikin, että ratti juopoilta autot takavarikkoon heti eikä kolmas toista päivä. Onhan tuon jo nähnyt, ettei taparikollisiin mitkään valistukset tehoa. Vain auton menetys tehoaa, mutta kun ei nämä meidän pöllöt eduskunnan toopet osaa tehdä päätöksiä. Vanhukset yleensä tajuaa ajaa maltilla ja viisaasti, mutta rattijuopot ovat aivan omaa luokkaansa.
        Viina on vihollinen numero yksi. Viina on pirun kusta, jota tollo kansa lipittää ja seuraukset nähdään tappoina, murhina, reuhaamisina, pahoinpitelyinä , avioeroina, hulluus kohtauksina jne.
        Rattijuoppoja ei pidä hyysätä, vaan liikenne taposta 10 vuotta linnaa vedellä j a leivällä ja auto takavarikkoon.


      • pakumies671
        puttepup kirjoitti:

        Olen sanonut ainakin sata kertaa ja ylikin, että ratti juopoilta autot takavarikkoon heti eikä kolmas toista päivä. Onhan tuon jo nähnyt, ettei taparikollisiin mitkään valistukset tehoa. Vain auton menetys tehoaa, mutta kun ei nämä meidän pöllöt eduskunnan toopet osaa tehdä päätöksiä. Vanhukset yleensä tajuaa ajaa maltilla ja viisaasti, mutta rattijuopot ovat aivan omaa luokkaansa.
        Viina on vihollinen numero yksi. Viina on pirun kusta, jota tollo kansa lipittää ja seuraukset nähdään tappoina, murhina, reuhaamisina, pahoinpitelyinä , avioeroina, hulluus kohtauksina jne.
        Rattijuoppoja ei pidä hyysätä, vaan liikenne taposta 10 vuotta linnaa vedellä j a leivällä ja auto takavarikkoon.

        Tekopyhää touhua hyväksyä rattijuopon tasolle taantuneiden vanhusten ajo mutta kieltää samassa ajokunnossa olevan ajo siksi että henki haisee viinalle.

        Ei ajo-oikeus ja ajokortti ole mikään jokamiehen oikeus, tai jos reaktio- ja huomiokyvyiltään rattijuopon tasoiset vanhukset saa ajaa, sitten pitäisi poistaa koko ajokorttivaatimus ja kaikki muutkin saa ajaa vaikkei siihen kunnolla kykenisi.

        Yksikään vanhus ei ole siksi kuollut että ajo-oikeus on otettu pois mutta liian vähän niitä on otettu.

        Olipa sitten kännikuski tai vastaavilla kyvyillä ajava vanhus, ihan yhtä vastenmielisiä paskiaisia molemmat. Suljetulle kuuluisivat ja Venäjällä hoitaisivat varmaan halvemmalla.


      • pakumies671

        Arvatkaa kumpi on seuraavalla kerralla kyseessä kun uutisoidaan auton lähteneen ajamaan moottoritietä väärään suuntaan, vanhus vai rattijuoppo.

        Ei voi muuta kun toivoa että poliisipartio on se joka nokkakolariin silloin joutuu kun eivät uskalla noita vanhuksia kieltää ajamasta vaikka varmasti näkevät kun ei enää suju kohtuudella.


      • asce
        puttepup kirjoitti:

        Olen sanonut ainakin sata kertaa ja ylikin, että ratti juopoilta autot takavarikkoon heti eikä kolmas toista päivä. Onhan tuon jo nähnyt, ettei taparikollisiin mitkään valistukset tehoa. Vain auton menetys tehoaa, mutta kun ei nämä meidän pöllöt eduskunnan toopet osaa tehdä päätöksiä. Vanhukset yleensä tajuaa ajaa maltilla ja viisaasti, mutta rattijuopot ovat aivan omaa luokkaansa.
        Viina on vihollinen numero yksi. Viina on pirun kusta, jota tollo kansa lipittää ja seuraukset nähdään tappoina, murhina, reuhaamisina, pahoinpitelyinä , avioeroina, hulluus kohtauksina jne.
        Rattijuoppoja ei pidä hyysätä, vaan liikenne taposta 10 vuotta linnaa vedellä j a leivällä ja auto takavarikkoon.

        Sinulle on varmasti aivan uusi ja ihmeellinen asia käsite, osoittaa vastauksen sisältö asiaan jota kommentoi.
        Sanomisesi on huomioitu mutta miksi et "suosittele" samaa niille rattijuopon tasolle taantuneille ikäkuskeille?
        Mitä "malttia ja viisasta" näet kuskin ajossa jonka ajo-ja huomiokyky on muusta kuin viinasta johtuen taantunut samalle tasolle kuin sillä humalassa ajajavalla?
        Puhutko viinan "kiroista" kokemuksen (siis entisen/nykyisen dekun) syvällä rintaäänellä? Vai mistä noinkin syvälle menevä tietämys?
        Tarkoitatko taparikolisilla näitä puutteellisilla huomiokyvyillä sompailevia ikäkuskeja? Siis heillähän sen liikenteessä vaaraa tuottavan ajon voidaan katsoa olevan tapana.

        "Rattijuoppoja ei pidä hyysätä, vaan liikenne taposta 10 vuotta linnaa vedellä j a leivällä ja auto takavarikkoon."
        Oikein. Entä mitä sille samoilla kyvyillä ja samoin ajavalle taantuneelle ikäkuskille?

        Ihan mielenkiinnosta, tekstisi on kuin suoraan näillä palsoilla ajatuksiaan esittävän nimim. "viisasautoilija" otsalohkosta joten, näitä palstoja seuranneena, mieleen nousee kysymys, oletko mainittu kirjoittaja, nyt eri nimimerkillä, vai aivan eri mutta samat(lievästi sanoen erikoiset) arvot/ajatukset jakava kirjoittaja?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe