Asuinalueena Tesoma, Tampere?

muuttaja + koirat

Harkitsen tässä muuttamista Tampereen Tesoma nimiselle asuinalueelle... ja koska en ole paikkakuntalainen, olisi kauhean mukava saada kokemuksia, ajatuksia ja mahdollisesti mieleipiteitä asuinalueesta...palvelut, ympäristö, asukkaat jne.

Koiraharrastajana kiinnostavat lenkkimaastot ja muut oleelliset asiat tietysti kanssa. Kaikki muutkin kokemukset ovat tervetulleita!

28

9380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Tesoma on huonossa maineessa, koska siellä asuu kohtalainen määrä epäsosiaalista väkeä. Ulkoilumaastot ovat hyvät. Paikallinen K-kauppa on hyvä, joskaan ei halpa. Kirjasto on Tampereen parhaita sivukirjastoja. Bussiyhteydet keskustaan kelvolliset.


      • kartturi

        kiitos tosta karttasivusta. hemmetin hyvä linkki!


      • asunut
        sharyn kirjoitti:

        Tesoma on huonossa maineessa, koska siellä asuu kohtalainen määrä epäsosiaalista väkeä. Ulkoilumaastot ovat hyvät. Paikallinen K-kauppa on hyvä, joskaan ei halpa. Kirjasto on Tampereen parhaita sivukirjastoja. Bussiyhteydet keskustaan kelvolliset.

        Epäsosiaalista ainesta tosiaan on: mm.autovarkaita (omak. kokemus) ja väkivaltaisia työttömiä juoppoja, joihin törmää kuitenkin vain paikallisissa kuppiloissa. Lisäksi päättäjät aikovat viedä meiltä terveysasemankin pois! Viinakauppaakaan ei enää ole - onneksi?

        Luonto on kaunista ja palveluitakin kohtuullisesti.
        Kyllä täällä iltaisin kulkea uskaltaa, ja ihmiset ovat ihan mukavia.
        Sorsia ja oravia piisaa...


      • tesomalainen

        Itse oon tesomalla viihtyny. Naapurit on välillä mitä on, mutta jos ei anna niitten muutamien häiritä. Suurin osa mukavaa sakkia. Itsekkin muutaman koiran omistajana oon tykänny kun on mettää ympärillä ja muutenkin hyvät lenkkeily mahdollisuudet! Tervetuloa


      • Anonyymi
        tesomalainen kirjoitti:

        Itse oon tesomalla viihtyny. Naapurit on välillä mitä on, mutta jos ei anna niitten muutamien häiritä. Suurin osa mukavaa sakkia. Itsekkin muutaman koiran omistajana oon tykänny kun on mettää ympärillä ja muutenkin hyvät lenkkeily mahdollisuudet! Tervetuloa

        Mikä helvetti näitä ihmisiä vaivaa. Sanokaa yksikin asuinalue mistä tahansa kaupungista jossa ei olisi juoppoja narkkareita, mä oon asunut 10 eri kaupungissa Suomessa joka helvetin kylässä on edellä mainittuja tyyppejä ollut. Et tesoma on ihan normi lähiö se siitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä helvetti näitä ihmisiä vaivaa. Sanokaa yksikin asuinalue mistä tahansa kaupungista jossa ei olisi juoppoja narkkareita, mä oon asunut 10 eri kaupungissa Suomessa joka helvetin kylässä on edellä mainittuja tyyppejä ollut. Et tesoma on ihan normi lähiö se siitä

        epilänharju radasta lämminpäänristeykseen. elvalankatu.ja muut tämmöset asuinalueet kysy poliisilta montako narkkaria tai kännistä on haettu naapurien häirinnästä putkaan kyllä näitä alueita on mut taidat asustella yhteiskunnan tuella josain luuserialueella ehkä ja käydä baaris poraamas kaljalasiin ku muija ei ymmärrä ja vuokra nousi ja sossusta pitäs saada enempi rahaa (kaljaan) elämiseen lopeta surkuttelu mene töihin niitä kyllä on jos on työhaluja


    • minä

      Itse tykkäsin asua Tesomalla, kun siellä joskus viime vuosituhannella vähän aikaa asuin. Moni on tosin täysin toista mieltä, eikä sinne muuttaisi mistään hinnasta. Ainakin paikalliset pubit on vähän sellasia roskaväen juottoloita, mutta näinhän se on kaikkien lähiöpubien kohdalla. En sitten tiedä, ovatko itse siellä asuneet nämä kritisoijat. Asuinkustannuksiltaan on kuitenkin ihan kohtalainen alue ja yleensä paljon kämppiä tarjolla.

    • matti

      Maineeltaan Tesoma on varmaankin Tampereen huonoin lähiö. Ympäristöltään ja palveluiltaan hyvä, mitä nyt talot ovat tyypillisiä 60-70- luvun elementtirumiluksia.

      Eiköhän tuolla kuitenkin aika rauhassa saa asustella, ellei nyt naapuri satu olemaan sitä kovaäänisintä pohjasakkaa.

      Hinnassahan nuo huonot puolet on huomioitu, tuolta löytyvät varmaankin Tampereen halvimmat kämpät.

      Jos asuinpaikalla Tampereen sisällä, esim. itä-länsi suunnassa ei ole väliä, niin suositellen Peltolammia.

      Asuntojen hinta Peltolammilla hyvinkin kohtuullinen, hyvät yhteydet keskustaan, peruspalvelut löytyvät ja koiranomistajalle ihanteelliset lenkkimaastot. Peltolammilta etelään sijaitsevaan Multisiltaan ei sen sijaan tule eksyä.

    • Tesomahomo

      Laitapuolen kulkijasta ei ole vaaraa selvin päin liikkujalle. Mutta kukapa suoraryhtinen sellaisia haluaa katsella. Muutoin Tesomassa hyvät maastot liikkua.

    • Kontulan väki

      lenkkipolkujen kiviä vasten....siististi.

    • Anonyymi

      Tesoma on nykyään 2021 todella siisti ja rauhallinen asuinalue jossa luonto on lähellä ja palvelut huipputasoa suurinosa taloista on kokenut mittavat remontit ja uusiakin taloja on runsaasti. Palveluista senverran että kulkuyhteydet busseilla ja lähijunalla erinomaiset, kaupat k ja s sekä tokmanni ,alko,apteekki .... sieltä ei puutu mitään, käy paikanpäällä ja totea itse .

      • Anonyymi

        Uimahalli ja jäähallikin löytyy sekä urheilutalo ja tanssikeskus ,koulut päiväkodit huipputasoa.


      • Anonyymi

        Joo paskan puhujia riittää. Jos on niin helvetin hieno olevinaan niin muuta Lapin korpeen ei juoppoja ei saapi olla ihan rauhassa


    • Anonyymi

      Kuinka on Haiharankatu 11?

    • Anonyymi

      Lopettakaa tää eri paikkakuntien moittiminen ei oo vittu pakko muuttaa jos ei tykkää. Tänne ei vitun kitisijoita tarvita

      • Anonyymi

        ihan oikein kitisijöille ja kyttääjille pitäis olla omat asuinalueet tesomalla oli 2000 luvun alus yksi 3 kerroksinen talo jonka yhdes rapus oli koira joka asunnos ja ihme mut sopu säily kukaa ei valittanu jos koirat vähä haukku eli samanhenkiset ihmiset samalle alueelle


    • Anonyymi

      Aloitus on tehty 20.02.2005. Aika paljon on seutu muuttunut vuodesta 2005.

    • Anonyymi

      Kuukauden asuminen täällä. Eihän helvetti ihminen voi täällä keskittyä? Käy kaupassa - narkit tai muuten häiriintyneet häiriköi! Viikonloppuisin pelkkää pohjasakkaa kulkee asunnosta toiseen nappejaan myymässä. Kahdeksan kertaa joutunut poliisit soittamaan pelkästään ahdistuneiden nuorien näytöksiin liittyen.

      • Anonyymi

        Westerin edustalla istuvat narkit mölyävät joka kerta kun menen kauppaan. Oikein on istuimet laitettu pelottavan näköisille ihmisille.
        Oletan kuitenkin että istuimet ovat invaliideja varten, kun odottavat palvelubussia eivätkä jaksa seisoa.
        En ole Tampereella missään nähnyt moista touhua.


    • Anonyymi

      Tesoma on hyvä asuinalue. On uusia taloja ja palveluita.
      Mitä huonoa olen nähnyt ja kokenut on westerin edessä olskelevat narkomaanit.

    • Anonyymi

      tesoma kuten tampere muutenkin ihan ok asuinpaikka. ainut et noi junantuomat aiheuttaa ongelmia.ovat yleensä maalta ja juoppoja jo tullessa. eivät osaa asua pitävät meteliä.häiritsevää käytöstä kerrostaloissa.silti kehuvat kun maalla on mukavaa.miksi eivät sitten mene sinne jos sielä on kivaa.ei me kaupunkilaiset haluta maalle eikä maalaisia tänne.pysykää sielä.

      • Anonyymi

        Aivan, oikeassa olet. Keskustassa varsinkin Westerin ympäristössä on paljon ihmisiä jotka ovat pois tästä maailmasta. Tämä joukko on kasvava.
        Kauhea mölyäminen kuuluu asiaan.

        Muuten on kiva asuinalue kun uusia asuntoja valmistuu ja väkeä muuttaa kokoajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, oikeassa olet. Keskustassa varsinkin Westerin ympäristössä on paljon ihmisiä jotka ovat pois tästä maailmasta. Tämä joukko on kasvava.
        Kauhea mölyäminen kuuluu asiaan.

        Muuten on kiva asuinalue kun uusia asuntoja valmistuu ja väkeä muuttaa kokoajan.

        Sen takia on tärkeetä että olisi puistoja ostoskeskusten ympärillä. Ettei aloiteta kaljanjuontia heti kaupasta ulos tultua.


    • Anonyymi

      On hyvät lenkkipolut ja Tesomajärvi ja Tohloppi lähellä. Saa uida ja kulkea luonnossa.
      Palvelut ovat hyvät, kaikkea saa Tesomalta.

    • Anonyymi

      kiinteistövälittäjä älä viitsi.

    • Anonyymi

      Uskaltaakohan Tesoman keskustaan hyvien yhteyksien lähelle muuttaa, jos on pari pientä lasta...? Ei kiinnosta kyllä "pois tästä maailmasta olevia" väistellä lasten kanssa!

      • Anonyymi

        Tesomasta saisi helpolla vielä viihtyisämmän paikan ihmisille, jos metsiä perattaisiin
        enemmän. Aivan kerrostalojen ympärilläkin on valtavaa metsäryteikköä jota ei ole
        perattu vuosikymmeniin. Valtavat kuusipuut ovat lähes kuolemassa pystyyn ja niitä on
        todella tiheässä. Valo ei pääse paljoa paistamaan. Onko tässä kyse metsän suojelusta?
        Metsäryteikkö taajamassa ei ole kovin viihtyisää katsella ja kaikki sitä ihmettelee kun
        tälläistä on muuten viihtyisällä asuinalueella. Ei uskalla oikein pimeällä eikä muutenkaan
        tälläisellä metsässä kulkea. Kirjanpainajat ovat varmaan jo kohta asialla, eikä puusta ole
        enää kauppatavaraksi. Odotetaanko vain metsän kuolemista pystyyn?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe