Sanon taas jotakin

Olen kirjoittanut palstalla pitkään ja paljon. Olen hyvin tietoinen puutteistani. Olen vain epätäydellinen ihminen, vammainenkin.

Järjestyksenpito on ollut minulle tärkeää, olinhan sheriffi. Kirjoitusten sisältöönkin olen pyrkinyt vaikuttamaan viihtyvyyden lisäämiseksi.

Nyt olen jo niin vanha ja parkkiintunut, että kestän mitä vain. Lunta tulee tupaan, mutta sehän vain virkistää Suomen hellekesissä.

Tällä palstalla on aina löytynyt niitä kultjyviä, joiden takia en voi kirjoituksistani luopua. Minunkin luopumisvuoroni tulee, niin myös meidän kaikkien kerran.

Kärsikäämme toisiamme sanoi elefantti.

5

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, kärsitään vaan töräytti yks elefantti.

      Muut kysyi: ootteko te liittyneet laulukuoroon ? Ei, miten niin ? No, kun veisaatte viimeisiänne. 😊

      • Loreena

        Odotellaan vielä siinä toivossa, ettei kutsua, VIIMEISEEN ILTAHUUTOON" hetkohta tulisi, Sillä maailma on kaunis, paljon vielä nähtävää, kokemuksiakin odotellaan!

        "Ilo pintaan, vaikk", syvän märkänis, näissä merkeissä kuten entinen puhenainen E-Karjalasta asian ilmaisee!!!!!!!!!!!!!!!!!!.


    • Tosikkona taisi Lorenaa kokea tuon laulukuorovitsini 😊 liian kipeitä tuntoja väistääkseen sitä vitsailee reippaasti mieluimmin.
      Kaipa meidän ikäpolvemme jo tiedostavat elämän voivan päättyä milloin tahansa, vaikka sitä ei koko ajan muistaisikaan!

      Silloin vanhusten kotiavustaja aikanani Sipoossa, meille tähdennettiin geriatrian luennoilla, ihmisellä olevan kuin kehittymässä olevia silmuja loppuun saakka.

      Aukeavathan jotkut ominaisuutemme täyteen kukintaansa vielä, jotkut uinuvat latentteina, mutta olosuhteiden ollessa otolliset , saattavat erikoisemmatkin puhjeta kukkaan. Nuppuinakin ne herättävät, -kaihoa.

    • Olen harrastanut sukututkimusta vuosikausia, nimenomaan harrastanut. Taitavammat olisivat jo päässeet vaikka kuinka pitkälle tutkimuksissaan, kun minä pakerran yhä lähisuvun tiedoissa.
      Eilen menin sukututkimuskurssille pitkästä aikaa. Ihan mukavaa oli kerrata tietolähteitä ja verrata luennoitsijan esimerkkejä omiin kokemuksiin.
      Sukututkimus tuo perspektiiviä elämään, kun saa huomata olevansa yksi lenkki ketjussa, jonka alkupäätä ei historian hämärästä edes näe. Silloin, kun innostukseni oli parhaimmillaan, elin ajatuksissani esipolvieni elämää, etsin tietoja ja juoksin museoissa. Vanhaa suvun esineistöä on kerääntynyt tuskastuttavia määriä. Niillä ei tietenkään ole käyttöä, huonekalut tilaa vieviä, käsityöt haperoita, vaateparret kunnostusta vailla jne. Myötätunnolla ajattelen jälkikasvuani, joka aikanaan joutuvat pesääni perkaamaan. Muu suku on aikojen kuluessa toimittanut minulle kaikenlaista omista yläkomeroistaan, enkä minä ole pystynyt vastustamaan. Toivon, että olen saanut kasvatetuksi jälkipolvistani samanlaisia hamstraajia.
      Mutta sukututkimus tuo harrastajalleen tiedon, että on yksi lenkki ketjussa, ja voin jo nyt nähdä, missä kohdassa sukutauluja nimeni on ja tulee jatkossakin olemaan.

    • Mulla oli ilo saada valmis sukuluettelo 1700 luvulle asti. Viidestoista polvi olen niistä tiedoista, ja olen ihmetellen lukenut otteita sen aikaisista sanomalehdistä, kirkonkirjoista ja kirjeistä. Valokuvat täydentävät sukukirjoja, joissa kaikki jälkipolvenikin on lueteltuna. Valokuvat sukulaisten hautakivistäkin on serkkuni mies tallentanut kirjoihin. Tosi kiitollinen saan olla omasta sukuhistoriastani, johon mielelläni joskus syvennyn.

      Sitä olen hieman ihmetellyt etteivät omat lapseni ole osoittaneet kovin suurta kiinnostusta äitinsä sukuun,..isänsä suomenruotsalaisuusko merkitsee heille enemmän? Tosin minun puoleltani on esi-isäni Johan Barck ruotsinvallan aikainen virkamies, joka vanhimman Margaretha tyttärensä naitti hämäläiseen sukuuni.

      Onhan perinteet hyvinkin mieleniintoisia, kovin paljoa tavaraa en tosin ole säilyttänyt, muistoihin vain tallentanut 😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe