Ovatko naiset tyhmempiä?

Todistettu.on

56

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raguhijbb

      Tieteellisesti on tutkittu että naisen aivot ovat pienemmät kuin miehen.

      • NoMitenOnkaan

        On tieteellisesti tutkittu, että mies on sukupuolista se heikompi. Vaikeudet alkavat jo synnytyksessä

        ”Raskaudet, joissa odotetaan poikalasta, ovat usein hankalampia. Sikiöpussi repeytyy useammin ja ennenaikainen syntymä on todennäköisempi kuin tyttölasta odotettaessa. Täysiaikaisissa raskauksissa poikasikiö kasvaa tyttösikiötä todennäköisemmin liian suureksi, minkä vuoksi saatetaan joutua turvautumaan sektioon”, professori Marek Glezerman Tel Avivin yliopistosta kertoo. Kollegoineen hän kävi läpi tutkimukseensa kaikkiaan 66 000 synnytystä.

        Poikalapsen odotusta ei Glezermanin mukaan pidä kuitenkaan noin vain luokitella riskialttiimmaksi kuin tytön odotusta: Sukupuoli on raskauden ja synnytyksen riskejä arvioitaessa vain yksi tekijä monen joukossa. “Mutta yleensä ottaen pojan elämä on haavoittuvampaa kohdussa ja sen ulkopuolella läpi koko elämän. Miehet kuolevat naisia nuorempina, he ovat alttiimpia erilaisille tulehduksille ja he kestävät sairauksia naisia heikommin. Lyhyesti sanottuna miehet ovat heikompi sukupuoli”, sanoo Glezerman, jonka lääketieteellisenä erityisalana ovat sukupuolten ominaisuuksien vaikutukset ihmisen terveyteen.

        Pojat altistuvat vaaratilanteille tyttöjä herkemmin myös käyttäytymisensä vuoksi. Osin poikien ja miesten vaarallisia tempauksia selittää ryhmän painostus – kyllä minäkin hyppään katolta kun kaverikin hyppäsi – ja osin testosteroni. Pelkästään pahana professori Glezerman ei tätä pidä: ”Miehistä tulee naisia todennäköisemmin sotilaita, palomiehiä ja rakentajia. He ottavat kyselemättä riskejä perheensä ja yhteiskunnan turvaamiseksi”, hän sanoo.

        Glezerman peräänkuuluttaa sukupuolen huomioon ottamista lääketieteessä paljon nykyistä enemmän. ”Miehet ja naiset ovat lähestulkoon kuin eri lajia. Lääketieteellisestä näkökulmasta sukupuolten välillä on lukuisia merkittäviä eroja eikä niputtaminen siksi tee oikeutta miehille eikä naisille.”

        Lähde: Science Daily


    • Miksi siis se kaikitietävä ja täydellinen Raamatun satukirjan Jahve loi sen pienempiaivoisen ja tyhmemmän 'olion', jota oli helpompi manipuloida?

      • Ehdottomasti.näin

        Se nainen luotiin Aatamille vain panokaveriksi, synnytyskoneeksi ja lisääntymistä varten? Ei silloin viisaudella ole mitään tekoa. Harmi, että sen Eevan heikkoutena oli vielä se banaani.


      • NäinSeSatuMenee
        Ehdottomasti.näin kirjoitti:

        Se nainen luotiin Aatamille vain panokaveriksi, synnytyskoneeksi ja lisääntymistä varten? Ei silloin viisaudella ole mitään tekoa. Harmi, että sen Eevan heikkoutena oli vielä se banaani.

        No ei nyt ihan. Sadun mukaan Jumala loi ihmisen sekä naiseksi että mieheksi. Mutta koska mies koki itsensä yksinäiseksi eikä löytänyt itselleen kumppani eläimistä, päätti Jumalaa jakaa miehen ja naisen erilleen. Tästä syystä nainen on luotu miehestä ja mies on syntynyt naisesta. Tulee silti kuitenkin muistaa että ei ole erikseen miestä tai naista vaan kahden on pyrittävä tulemaan taas yhdeksi.


    • Kumma kyllä tyttöjen koulumenestys on varmasti joka ikisessä peruskoulussa parempi kuin poikien...

      • Todistetusti.näin

        Se johtuu siitä, että pojat keskittyvät muuhun kuin opiskeluun. Tosin yritysten johtajista suurin osa on miehiä.
        Kun mennään astetta syvemmälle, niin kaikki kuuluisat ja arvostetut tiedemiehet ovat nimensä mukaan miehiä.
        Koulumenestyksellä voi pyyhkäistä siis persettään. Se on vain 12 vuotta hukkaan heitettyä aikaa.
        Kuinka moni hyödyntää elämässään sitä 12 vuoden hukkaan heittämäänsä aikaa?


      • Todistetusti.näin kirjoitti:

        Se johtuu siitä, että pojat keskittyvät muuhun kuin opiskeluun. Tosin yritysten johtajista suurin osa on miehiä.
        Kun mennään astetta syvemmälle, niin kaikki kuuluisat ja arvostetut tiedemiehet ovat nimensä mukaan miehiä.
        Koulumenestyksellä voi pyyhkäistä siis persettään. Se on vain 12 vuotta hukkaan heitettyä aikaa.
        Kuinka moni hyödyntää elämässään sitä 12 vuoden hukkaan heittämäänsä aikaa?

        "Kuinka moni hyödyntää elämässään sitä 12 vuoden hukkaan heittämäänsä aikaa?"

        Itse tässä pohdiskelin tässä eräänä päivänä saunaoluiden ääressä aivan samaa.
        Omalta kohdaltani voin todeta, että sen 12 vuoden rupeaman olisi voinut suorittaa aivan hyvin vaikka kahdessa vuodessa.

        Oman yrityksen johtajana voin sanoa, että yritystoiminnassani siitä 12 vuodesta ei ole ollut paskankaan hyötyä. Eikä liioin siitä 4 vuoden jatkostakaan.

        Ainoa mikä on opettanut on itse se työ ja sen kautta kantapään kautta opitut asiat.

        Kun itse aloitin IT-alalla 1980-luvun puolessa välissä, niin se ala oli vielä lapsen kengissä. Kehitys kuitenkin oli alussa hyvin nopeaa, joten ajan tasalla alassa pysyminen oli se kaikkein tärkein asia. Ellet itse hallitse, et voi toisiakaan valmentaa. Teoria ei riitä, vaan käytäntö ja soveltaminen ovat ratkaisevimmassa osassa.

        Olen kyllä pannut merkille, että naisilla tuo käytäntö ja sen soveltaminen on usein hyvin hankalaa.


      • Kokemuspohjalta
        Adventtiairut kirjoitti:

        "Kuinka moni hyödyntää elämässään sitä 12 vuoden hukkaan heittämäänsä aikaa?"

        Itse tässä pohdiskelin tässä eräänä päivänä saunaoluiden ääressä aivan samaa.
        Omalta kohdaltani voin todeta, että sen 12 vuoden rupeaman olisi voinut suorittaa aivan hyvin vaikka kahdessa vuodessa.

        Oman yrityksen johtajana voin sanoa, että yritystoiminnassani siitä 12 vuodesta ei ole ollut paskankaan hyötyä. Eikä liioin siitä 4 vuoden jatkostakaan.

        Ainoa mikä on opettanut on itse se työ ja sen kautta kantapään kautta opitut asiat.

        Kun itse aloitin IT-alalla 1980-luvun puolessa välissä, niin se ala oli vielä lapsen kengissä. Kehitys kuitenkin oli alussa hyvin nopeaa, joten ajan tasalla alassa pysyminen oli se kaikkein tärkein asia. Ellet itse hallitse, et voi toisiakaan valmentaa. Teoria ei riitä, vaan käytäntö ja soveltaminen ovat ratkaisevimmassa osassa.

        Olen kyllä pannut merkille, että naisilla tuo käytäntö ja sen soveltaminen on usein hyvin hankalaa.

        Useimmilta naisilta puuttuu ainakin 3D-hahmotuskyky. Osittain siitä syystä, he voivat eksyä ihan tutussakin ympäristössä ja suuntavaisto heiltä katoaa täysin.
        Monta riitaa olemme käyneet esimerkiksi siitä, että kumpaan suuntaan autolla tulisi mennä ja joka kerta vaimo on ollut väärässä ja joutunut pyytämään käytöstään anteeksi.


      • Kokemuspohjalta kirjoitti:

        Useimmilta naisilta puuttuu ainakin 3D-hahmotuskyky. Osittain siitä syystä, he voivat eksyä ihan tutussakin ympäristössä ja suuntavaisto heiltä katoaa täysin.
        Monta riitaa olemme käyneet esimerkiksi siitä, että kumpaan suuntaan autolla tulisi mennä ja joka kerta vaimo on ollut väärässä ja joutunut pyytämään käytöstään anteeksi.

        Mä olenkin sitten ilmeisesti nainen onnettoman suuntavaistoni takia.


      • Ihan-hyvin
        Tipale kirjoitti:

        Mä olenkin sitten ilmeisesti nainen onnettoman suuntavaistoni takia.

        "Mä olenkin sitten ilmeisesti nainen onnettoman suuntavaistoni takia."

        Voit ihan hyvin ollakin. Olet vain saanut väärät vehkeet alakertaan.


      • Kokemuspohjalta kirjoitti:

        Useimmilta naisilta puuttuu ainakin 3D-hahmotuskyky. Osittain siitä syystä, he voivat eksyä ihan tutussakin ympäristössä ja suuntavaisto heiltä katoaa täysin.
        Monta riitaa olemme käyneet esimerkiksi siitä, että kumpaan suuntaan autolla tulisi mennä ja joka kerta vaimo on ollut väärässä ja joutunut pyytämään käytöstään anteeksi.

        Tasan ei käy kohtalon antimet. Minun vaimoni on oikein taitava suunnistamaan.


      • Suuntavaisto-eri
        v.aari kirjoitti:

        Tasan ei käy kohtalon antimet. Minun vaimoni on oikein taitava suunnistamaan.

        Osaako vaimosi suunnista ilman kompassia ja karttaa ja GPS-laitteita käyttämättä?
        Minä osaan suunnistaa metsään joutuessani täysin ilman mitään apuvälinettä, mutta vaimo ei osaa edes käyttää navigaattoria.

        OIemme usein metsässä sienestämässä tai marjoja poimimassa ja kysyn aina välillä vaimoltani metsässä, että mihin suuntaan hän lähtisi ja missä meidän automme hänen mielestään on. Hän osoittaa aina väärään suuntaan ja usein aivan toiseen suuntaan kuin missä automme on. Minä olen aina palannut autollemme n. 50m tarkkuudella, vaikka olisimme olleet kuinka syvällä tuntemattomassa metsässä.
        Olen aina korostanut vaimolleni, että hän pysyisi metsässä kuuloyhteyden päässä minusta, että löytäisin hänet. Siitä syystä vaimollani on aina käytössä myös erotuomareiden käyttämä 'hernepilli".


      • Suuntavaisto-eri kirjoitti:

        Osaako vaimosi suunnista ilman kompassia ja karttaa ja GPS-laitteita käyttämättä?
        Minä osaan suunnistaa metsään joutuessani täysin ilman mitään apuvälinettä, mutta vaimo ei osaa edes käyttää navigaattoria.

        OIemme usein metsässä sienestämässä tai marjoja poimimassa ja kysyn aina välillä vaimoltani metsässä, että mihin suuntaan hän lähtisi ja missä meidän automme hänen mielestään on. Hän osoittaa aina väärään suuntaan ja usein aivan toiseen suuntaan kuin missä automme on. Minä olen aina palannut autollemme n. 50m tarkkuudella, vaikka olisimme olleet kuinka syvällä tuntemattomassa metsässä.
        Olen aina korostanut vaimolleni, että hän pysyisi metsässä kuuloyhteyden päässä minusta, että löytäisin hänet. Siitä syystä vaimollani on aina käytössä myös erotuomareiden käyttämä 'hernepilli".

        Jep. Hän on tältä osin, mutta onneksi vain tältä osin, varsin miesmäinen.


    • Advis

      Naiset eivät sen ole tyhmempiä kuin miehetkään. Miesten pelko naisten älykkyyttä kohtaan saa miehet alistamaan ja haukkumaan naisia ja pitämään heitä mitättöminä. Myös se fakta, että miehet ovat ihan naisten armoilla kun puhutaan seksuaalisuuteen liittyvistä asioista saa miehet alistamaan naisia makuuhuoneen puolella. Naisten mollaaminen ja huonompina pitäminen tulee hyvin esille Raamatussa, eikä miesten töykeys naisia kohtaan ole korjantunut edes kahdessa tuhannessa vuodessa. Ehkä täällä Suomessa asia on hieman paremmalla tolalla.

      Minun vaimoni on insinööri, kuten minäkin. Hänellä on kaksi muuta tutkintoa niin kuin minullakin. Ei ole tyhmempi. Palkka oli korkeampi kuin minulla, samoin eläke on suurempi. Äitini oli perheen korkeasti koulutettu, johtotehtävissä pitkän uran työskennellyt. Miehiltä muuten usein puuttuu johtotehtävissä tarvittavaa tunneälyä, jota taas naisilla on.

      • Naiset-kukkoilevat

        "Miehiltä muuten usein puuttuu johtotehtävissä tarvittavaa tunneälyä, jota taas naisilla on."

        Ei pidä paikkaansa. Täyttä valhetta.
        Tutkimusten mukaan johtajanaiset ovat miehia paljon tunteettomampia ja jopa sadistisia. Heidän mielestään alaisten kiusaaminen on jopa nautinnollista. Naiset ovat yleensä hyvin tunteetomia silloin kun heillä on valtaa.
        Naiset ovat petoja johtajina. Siitä syystä Raamattukaan ei anna mitään tukea naisen johtajuudelle, päinvastoin. Naisen tulee vaieta esimerkiksi seurakuntakokouksessa. Nainen olkoon aina miehelleen alamainen.


      • Nainen-aisan-kantajana
        Naiset-kukkoilevat kirjoitti:

        "Miehiltä muuten usein puuttuu johtotehtävissä tarvittavaa tunneälyä, jota taas naisilla on."

        Ei pidä paikkaansa. Täyttä valhetta.
        Tutkimusten mukaan johtajanaiset ovat miehia paljon tunteettomampia ja jopa sadistisia. Heidän mielestään alaisten kiusaaminen on jopa nautinnollista. Naiset ovat yleensä hyvin tunteetomia silloin kun heillä on valtaa.
        Naiset ovat petoja johtajina. Siitä syystä Raamattukaan ei anna mitään tukea naisen johtajuudelle, päinvastoin. Naisen tulee vaieta esimerkiksi seurakuntakokouksessa. Nainen olkoon aina miehelleen alamainen.

        Olet oikeasssa.
        Mm. maahanmuuttovirastossa päätäntävaltaa pakolaisten käännytyksi käyttävät naiset.
        Suomi onkin Euroopan käännytystilastoissa sijalla yksi käännytysten suhteen. Ylivoimaisesti suurin prosentti käännytyksistä on Suomen 'kunnia' asiana.


      • Näin.se.on

        Ei koulutus tee kenestäkään viisasta tai älykästä. Älykkyys on geeneissä ja se on syntymälahja.
        Voit olla esim. matemaattisesti lahjakas, mutta käytännön soveltaminen ja käsistään kätevä oleminen ei ole yhtä kuin matemaattinen osaaminen.
        Kaikkein tärkeintä ihmisessä on se, mitä hän osaa tehdä käsillään, ei se, mitä hänen päässään raksuttaa teoriatasolla. Teoreetikot ovat täysin hyödyttämiä, ellei heillä ole käytännön osaamista.


      • Turvallistatunneelämää
        Naiset-kukkoilevat kirjoitti:

        "Miehiltä muuten usein puuttuu johtotehtävissä tarvittavaa tunneälyä, jota taas naisilla on."

        Ei pidä paikkaansa. Täyttä valhetta.
        Tutkimusten mukaan johtajanaiset ovat miehia paljon tunteettomampia ja jopa sadistisia. Heidän mielestään alaisten kiusaaminen on jopa nautinnollista. Naiset ovat yleensä hyvin tunteetomia silloin kun heillä on valtaa.
        Naiset ovat petoja johtajina. Siitä syystä Raamattukaan ei anna mitään tukea naisen johtajuudelle, päinvastoin. Naisen tulee vaieta esimerkiksi seurakuntakokouksessa. Nainen olkoon aina miehelleen alamainen.

        Nainen ei analysoi toimiiko se toinen nainen loistavasti työssään, vaan kokonaisvaltaisesti ja salamannopeasti laskee yhteen yksi tuhat ilmitulevaksi sen, pitääkö hän siitä toisesta naisesta vai ei. Onko vaaraksi itselle tai perheelle tjsp. Älykkäät naiset, siinä merkityksessä kuin sillä sitä miehistä älyä tarkoitetaan, eivät välttämättä etene asioissaan. Ovat "muita".


      • Advis
        Näin.se.on kirjoitti:

        Ei koulutus tee kenestäkään viisasta tai älykästä. Älykkyys on geeneissä ja se on syntymälahja.
        Voit olla esim. matemaattisesti lahjakas, mutta käytännön soveltaminen ja käsistään kätevä oleminen ei ole yhtä kuin matemaattinen osaaminen.
        Kaikkein tärkeintä ihmisessä on se, mitä hän osaa tehdä käsillään, ei se, mitä hänen päässään raksuttaa teoriatasolla. Teoreetikot ovat täysin hyödyttämiä, ellei heillä ole käytännön osaamista.

        Niinpä tämä puolisoni on veistänyt veneitä, rakentanut omakotitaloja ja korjannut autoja. Lisäksi hän maalaa tauluja ja tekee käsitöitä. Aarre löydöksi sanoisin.

        Että semmosta. ..


      • Puoliso-munalla
        Advis kirjoitti:

        Niinpä tämä puolisoni on veistänyt veneitä, rakentanut omakotitaloja ja korjannut autoja. Lisäksi hän maalaa tauluja ja tekee käsitöitä. Aarre löydöksi sanoisin.

        Että semmosta. ..

        Kumma kun se sinun puolisosi ei ole luonut koko universumia?
        Niin kätevä käsistään, että taitaa puolisollasi olla munat siellä alakerrassa ja tuuheat rintakarvat ja perskarvat myös?


      • Advis
        Puoliso-munalla kirjoitti:

        Kumma kun se sinun puolisosi ei ole luonut koko universumia?
        Niin kätevä käsistään, että taitaa puolisollasi olla munat siellä alakerrassa ja tuuheat rintakarvat ja perskarvat myös?

        Taidat olla vain kateellinen. Puoliakaan en tuossa hänen taidoistaan luetellut. Minusta se älyllinen puoli tulee kuitenkin oikeasti esille hänen tavassaan soveltaa oppimaansa ja kokemustaan käytännössä kun hän ohjaa suunnittelua ja tuotekehitystyötä.


    • VainYksiSukupuoli

      Jeesuksen kuten Paavalinkin mukaan ei ole erikseen olemassa naista eikä miestä vaan meissä jokeisessa on kumpaakin ja siksi meidän tulisi pyrkiä siihen että teemme kaksi yhdeksi. Jumala itse teki ihmisen MIEHEKSI ja NAISEKSI, omaksi kuvakseen.

    • Adventistisisar

      Kyllä naiset ovat kiistatta miehiä tyhmempiä.
      Se ei merkitse sitä, etteivätkö naiset voisi olla miehiä kierompia ja laskelmoivampia.
      Nainen muuttui käärmeeksi, kun hän kuunteli käärmeen sanomaa ja hyväksyi käärmeen juonet.

      • satujajatarinoita

        Valitettavasti tyhmiä miehiä ja naisia löytyy, jotka uskovat puhuviin käärmeisiin.


    • käärme = sun penis

      sun penis = sun sanoma

      = ei mitää ihmettä että naiset on tyhmiä jos sun penistä kuuntelee

      • Kyllä.näin.on

        Mitä harhainen mielesi tahtoi viestiä "anti-jumala".

        Raamatun perusteella naisen pitää pitää turpansa kiinni kun mies puhuu.
        Nainen kuuluu vain keittiöön ja makuuhuoneeseen.
        Se on Raamatun selvä sanoma.


      • pyhpyh2398479234
        Kyllä.näin.on kirjoitti:

        Mitä harhainen mielesi tahtoi viestiä "anti-jumala".

        Raamatun perusteella naisen pitää pitää turpansa kiinni kun mies puhuu.
        Nainen kuuluu vain keittiöön ja makuuhuoneeseen.
        Se on Raamatun selvä sanoma.

        Valehtelet.


    • Dogma

      Joidenkin tutkimusten mukaan älykkyyden ääripäissä ovat miehet: älykkäimmät ja tyhmimmät. Naiset taas sijoittuvat enemmän keskiarvoon. Harvat hyvin älykkäät miehet kehittävät yhteiskuntaa eri tavoin. Kehitysvammaisissa näyttää olevan paljon poikalapsia. Raamatun sana ei katoa eikä totuus häviä vaikka sanaa pilkataan tarkoituksella. Miksi satua pitäisi yrittää selitellä ja vaivautua sitä edes pohtimaan. Henkilö tietää sen totuudeksi, mutta ei halua sitä uskoa ja siksi toteuttaa pimeyden aivoituksia.

      • Tuo on todettu monissa tutkimuksissa, että melkein kaikissa ominaisuuksissa miesten jakaumat ovat leveämpiä, mukaanluettuna polvien asento istuessa…

        Älykkäimmät ja tyhmimmät ovat miehiä, rikkaimmat ja köyhimmät ovat miehiä, pisimmät ja lyhimmät ovat miehiä ja niin edelleen. Poikkeuksena tästä on elinikä: pitkäikäisimmät ovat enimmäkseen naisia.


      • Tutkittu.ja.hutkittu
        v.aari kirjoitti:

        Tuo on todettu monissa tutkimuksissa, että melkein kaikissa ominaisuuksissa miesten jakaumat ovat leveämpiä, mukaanluettuna polvien asento istuessa…

        Älykkäimmät ja tyhmimmät ovat miehiä, rikkaimmat ja köyhimmät ovat miehiä, pisimmät ja lyhimmät ovat miehiä ja niin edelleen. Poikkeuksena tästä on elinikä: pitkäikäisimmät ovat enimmäkseen naisia.

        Nainen kiusaa miehen hengiltä aikaisemmin.
        Toraisa nainen on kuin räystäältä tippuva vesi. Se on myös hyväksi havaittu kidutusmuoto.
        Ihminen saadaan hulluksi, kun hänet sidotaan tippuvan veden alle niin, että säännöllisesti vesitippa tippuu otsan päälle.
        Siitä johtuu se naisten pitempi eliniänodotuskin.
        Nainen kirjaimellisesti näännyttää lopulta miehen.


      • Nainen-on-peto
        Tutkittu.ja.hutkittu kirjoitti:

        Nainen kiusaa miehen hengiltä aikaisemmin.
        Toraisa nainen on kuin räystäältä tippuva vesi. Se on myös hyväksi havaittu kidutusmuoto.
        Ihminen saadaan hulluksi, kun hänet sidotaan tippuvan veden alle niin, että säännöllisesti vesitippa tippuu otsan päälle.
        Siitä johtuu se naisten pitempi eliniänodotuskin.
        Nainen kirjaimellisesti näännyttää lopulta miehen.

        Milloin naisesta tulee toraisa?
        Vaihdevuosien jälkeen, jolloin seksuaalinen vetovoima mieheen hiipuu.
        Sen jälkeen alkaa miehen näännyttäminen. Se liittyy siihen, että nainen alkaa inhoamaan miestään ja nalkuttaa joka asiasta happamalla naamalla. Nainen osaa olla suustaan hyvin paha ja piikittelevä.
        Mies kuihtuu pois vähitellen ja se onkin sen naisen päätarkoitus.


    • Samaajauhamista

      Miksi miehet ette sitten jätä meitä naisia rauhaan, jos kerran olemme niin tyhmiä ja kamalia?

      • Turha-kapistus

        Osaan itse valmistaa ruokani, pestä pyykkini ja astiani, siivota, rakentaa vaikka uuden talon jne.
        Mihin ylipäätään tarvitsen naista? En ole naista tarvinnut mihinkään yli 50 vuoteen.
        Olen jättänyt naiset täysin rauhaan, koska tiedän, että heistä koituu vain harmia ja pään vaivaa sekä rahan menoa.


    • PasiToivonen

      >>Mm. maahanmuuttovirastossa päätäntävaltaa pakolaisten käännytyksi käyttävät naiset.
      Suomi onkin Euroopan käännytystilastoissa sijalla yksi käännytysten suhteen. Ylivoimaisesti suurin prosentti käännytyksistä on Suomen 'kunnia' asiana.>>

      Parempi että pysyvät Suomen rajojen ulkopuolella.

    • PasiToivonen

      Naiset-kukkoilevat, muuta Afganistaniin, k-u-s-i-p-ä-ä.

      • Kolulutusleirille

        Oliko kommenttisi kohdistettu naisille?
        Naisten pitäisi tosiaan saada kouluttaa itseään afganistanissa. Esim. vuosi afganistanissa opettaa naiselle paljon. Sen reissun jälkeen suomipojat olisivat kullannuppuja.


    • Viisautta-se-on-vain

      Viisaat naiset pitävät turpansa kiinni ja vastaavat ainoastaan silloin kuin heiltä jotain kysytään.

      • 1234567---

        Viisaat naiset eivät havittele pastorin virkoja. He ymmärtävät että nainen ei voi olla pastori.


      • Naiset-kukkoilevat
        1234567--- kirjoitti:

        Viisaat naiset eivät havittele pastorin virkoja. He ymmärtävät että nainen ei voi olla pastori.

        Nainen ei tietenkään voi olla pastori, koska pastori puhuu seurakunnassa, mutta naisen tulee vaieten vain kuunnella, jos ylipäätään hän voi olla seurakunnan tilaisuudessa. Varsinkaan lepopäivän jumalanpalveluksissa nainen ei saa olla mukana.
        Vain miehet saivat Raamatunkin aikaan kokoontua synagokaan ja naisten tuli viettää lepopäivä hiljaisuudessa kotonaan. Se on oikea Raamatun mukainen lepopäivän vietto.


      • pyhpyh29834798234
        1234567--- kirjoitti:

        Viisaat naiset eivät havittele pastorin virkoja. He ymmärtävät että nainen ei voi olla pastori.

        Olet väärässä.


    • Todistetusti.näin

      Ovat.

    • tyhmyyttävaiviisautta

      Lähimmäisten mollaaminen ja mustavalkoiset yleistykset kuullostavat melko tyhmiltä. Kuvastanevat palstan filosofien aivotoiminnan vajautta, eivät sen rikkautta.

      Myönnetään - on olemassa tyhmiä naisia, mutta aivan yhtä varmasti myös viisaita ja fiksuja. Mutta tyhmiä lähimmäisiään mollaavia ja mustavalkoisesti ajattelevia miehiä näyttää myös löytyvän runsain määrin (erityisesti tämän palstan keskusteluissa). Onneksi miestenkin joukkoon on eksynyt muutama viisaskin.

      • Viisautta-se-on-vain

        Mikä miehestä mielestäsi tekee viisaan?
        Hänen mielipiteensä naisista? Vai hänen kaunopuheisuutensa ja ihana kielensä, joka kaataa naisen kuin naisen?
        Vai hyvän peesaajan lahjat ja välttyäkseen riidoilta viisas mies yhtyy naisen mielipiteeseen?

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että kyse on pitkälti vallasta ja sen käytöstä, kun kyse on naisen ja miehen välisestä suhteesta. Ei siinä viisauden kanssa ole mitään tekemistä.
        Mitä ylipäätään viisaus on? Eikö se ole vaikenemista? Se on väistämistä ja poistumista paikalta, kun tilanne niin vaatii. Se on viisautta.


      • Advis
        Viisautta-se-on-vain kirjoitti:

        Mikä miehestä mielestäsi tekee viisaan?
        Hänen mielipiteensä naisista? Vai hänen kaunopuheisuutensa ja ihana kielensä, joka kaataa naisen kuin naisen?
        Vai hyvän peesaajan lahjat ja välttyäkseen riidoilta viisas mies yhtyy naisen mielipiteeseen?

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että kyse on pitkälti vallasta ja sen käytöstä, kun kyse on naisen ja miehen välisestä suhteesta. Ei siinä viisauden kanssa ole mitään tekemistä.
        Mitä ylipäätään viisaus on? Eikö se ole vaikenemista? Se on väistämistä ja poistumista paikalta, kun tilanne niin vaatii. Se on viisautta.

        Jos sinun kokemuksesi se, että miehen ja naisen välisessä suhteessa kyse on pitkälti vallankäytöstä, niin muista se, että väitteesi kuvastaa myös sinua itseäsi. Meidän perheessämme ei ole kyse siitä.

        Molempien mielipide on tärkeä ja kumpaakin kuunnellaan. Usein tahtomiset ja haluamiset ovat samoja ja jos eivät ole, niistä keskustellaan. Periaatteena on, että kumpikin saa yhteisistä päätöksistä hyvän mielen.

        Otetaanpa esimerkki. Rakensimme talon. Vaimo halusi ison lasitetun kuistin, jossa juoda aamukahvia ja kasvattaa kasvejaan. Minulle tuo sopi mainiosti mutta minä taas halusin oman kotiteatterihuoneen. Vaimoa ei taas kotiteatteri juuri kiinnosta. Hyvä jos televisiota edes katsoo. Niinpä ehdotin, että jos tehtäisiin hänelle tuo kuisti ja minulle tuo kotiteatterihuone. Kumpikin oli tyytyväinen ja sai haluamansa. Ja loppujen lopuksi kumpikin tykkäsi oleskella välillä kummassakin tilassa.

        Mutta kyllä meilläkin riidellään asioista. Tosin kerran ehkä viidessä vuodessa vain. Sanoisin, että kun toinen kunnioittaa toista ja hänen mielipiteitään, niin ei tarvitse riidellä.

        Kun kumpikin osapuoli tajuaa sen, että kun toinen saa haluamansa, niin se ei ole mistään pois parisuhteessa, niin silloin molemmat voittavat.

        Tässä ei välttämättä ole kyse tyhmyydestä ellei tyhmyydeksi lasketa sitä, ettei ymmärrä arvostaa puolisoaan.


    • tavatmuuttuvat

      tän ketjun lukeminen oli
      kuin olisi kävellyt polttavan kuuman
      m*** imi - afga - turbanipäisten äijälauman läpi
      jotka vihaa naisia ja
      joukossa taisi olla pari
      mukavassa suhteessa elävää normaalia
      länsimaalaista sielua

      huh, huh

      Kuulin jo noin 60 vuotta sitten vanhukselta neuvon, että
      poikalapset pitää kasvattaa kuvittelemaan, että ne on viisaampia ja parempia

      ja viesti on vissiin mennyt perille.

      Jokaisen kommentista kuulee
      millaisen kokemuksen itse on elänyt - siinä omassa kyläyhteisössään.

      Eikä silti, en minäkään pidä junkkeria, niinistöä tai putinia
      muuna kuin "miehinä".
      Yhä harvemmin tapaa ihmisiä.

      Ja onhan se kiva, että itse tuntee onnistuneensa niin paljon paremmin
      miehenä - kollektiivinaKIN.

      • 1234567---

        Löytyy viisaita miehiä, samoinkuin löytyy viisaita naisiakin, jotka ymmärtävät Raamatun sanomaa. Ymmärtävät myöskin tämän, että nainen ei voi olla pastori, eikä kaikista miehistäkään ole pastorin virkaan.
        Ennenvanhaan kukaan nainen ei havitellut pastoriksi. Oli itsestään selvää, että mies on pappi. Eikä tässä ole kysymys mistään alistamisesta.


      • Näin-lahkoissa

        "Ymmärtävät myöskin tämän, että nainen ei voi olla pastori.."

        On tosiaan parempi, ettei se nainen ole se paskanjauhaja siellä lahkon kokouksessa.
        Antaa niiden miespastoreiden jauhaa sitä paskaa rahankiilto silmissä.
        Sitä paitsi sillä naisella ei ole siellä lahkossa mitään sijaa sen lahkon eliitin touhuissa.
        Ei semmoisiin kokouksiin naisia huolita. Voivat vielä laverella asioista, kun ne naisten kielenkannat ovat muutenkin löysemmällä. Nainen kyllä voi olla siellä lahkon toimistossa siihteerinä, joka vain kirjoittaa lahkon eliitin sanelemat viestit.


      • Advis
        1234567--- kirjoitti:

        Löytyy viisaita miehiä, samoinkuin löytyy viisaita naisiakin, jotka ymmärtävät Raamatun sanomaa. Ymmärtävät myöskin tämän, että nainen ei voi olla pastori, eikä kaikista miehistäkään ole pastorin virkaan.
        Ennenvanhaan kukaan nainen ei havitellut pastoriksi. Oli itsestään selvää, että mies on pappi. Eikä tässä ole kysymys mistään alistamisesta.

        Mistä ihmeestä sinä aina keksit palata tuohon naisten toimimiseen seurakunnassa? Asia ei edes liity aloitukseen mitenkään. Onko sinulla traumoja siitä? Aiheesta, joka on vain perinnäissääntöihin ja vanhoihin huonoihin tapoihin perustuva ja jolla ei ole minkäänlaisia teologisia perusteita.


      • Näin.se.vain.on
        Advis kirjoitti:

        Mistä ihmeestä sinä aina keksit palata tuohon naisten toimimiseen seurakunnassa? Asia ei edes liity aloitukseen mitenkään. Onko sinulla traumoja siitä? Aiheesta, joka on vain perinnäissääntöihin ja vanhoihin huonoihin tapoihin perustuva ja jolla ei ole minkäänlaisia teologisia perusteita.

        Nainen sai Raamatun mukaan olla temppelissä vain puutteessa elävien pappien halujen tyydyttäjänä. Heitä kutsuttiin pyhäkköportoiksi, eli temppelihuoriksi.
        Muutoin naiselta oli kielletty jyrkästi ja kuoleman uhalla menemästä sen ajan kirkkoon.


      • Advis
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Nainen sai Raamatun mukaan olla temppelissä vain puutteessa elävien pappien halujen tyydyttäjänä. Heitä kutsuttiin pyhäkköportoiksi, eli temppelihuoriksi.
        Muutoin naiselta oli kielletty jyrkästi ja kuoleman uhalla menemästä sen ajan kirkkoon.

        Raamatussa sanotaan kaikenlaista muutakin.

        Ei TEOLOGISIA perusteita!


      • 1234567---
        Advis kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan kaikenlaista muutakin.

        Ei TEOLOGISIA perusteita!

        Raamatussa sanotaan: Vallanalaisuus on tämä: Jumala on säätänyt ja määrännyt vallanalaisuuden. Jumala on Kristuksen pää, Kristus seurakunnan pää ja mies vaimon pää. Kirjoitettu on. Paavali: Minä en salli että nainen opettaa, eikä sellaista tapaa ole Jumalan seurakunnassa.

        Vallan alaisuutta ei ole säätänyt ja määrännyt Paavali, vaan itse Jumala.


      • näin.ajat.muuttuvat
        1234567--- kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan: Vallanalaisuus on tämä: Jumala on säätänyt ja määrännyt vallanalaisuuden. Jumala on Kristuksen pää, Kristus seurakunnan pää ja mies vaimon pää. Kirjoitettu on. Paavali: Minä en salli että nainen opettaa, eikä sellaista tapaa ole Jumalan seurakunnassa.

        Vallan alaisuutta ei ole säätänyt ja määrännyt Paavali, vaan itse Jumala.

        Naiset ovat olleet pappeina jo 30 vuotta. No ei kovin pitkää aikaa kuitenkaan.


      • pyhpyh236482364
        1234567--- kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan: Vallanalaisuus on tämä: Jumala on säätänyt ja määrännyt vallanalaisuuden. Jumala on Kristuksen pää, Kristus seurakunnan pää ja mies vaimon pää. Kirjoitettu on. Paavali: Minä en salli että nainen opettaa, eikä sellaista tapaa ole Jumalan seurakunnassa.

        Vallan alaisuutta ei ole säätänyt ja määrännyt Paavali, vaan itse Jumala.

        Vääristelet Paavalin tekstiä.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan: Vallanalaisuus on tämä: Jumala on säätänyt ja määrännyt vallanalaisuuden. Jumala on Kristuksen pää, Kristus seurakunnan pää ja mies vaimon pää. Kirjoitettu on. Paavali: Minä en salli että nainen opettaa, eikä sellaista tapaa ole Jumalan seurakunnassa.

        Vallan alaisuutta ei ole säätänyt ja määrännyt Paavali, vaan itse Jumala.

        "Kirjoitettu on. Paavali: Minä en salli että nainen opettaa, eikä sellaista tapaa ole Jumalan seurakunnassa.

        Vallan alaisuutta ei ole säätänyt ja määrännyt Paavali, vaan itse Jumala."

        Höpöhöpö. Paavali ei kirjoittanut 1 Tim, vaan se on pseudoepigrafi joka kirjoitti 1 ja 2 Tim sekä Tiit, kenties jonkun seurakunnan johtohenkilö, mutta ei missään nimessä Paavali.

        Koska kirjoittaja on valehdellut olevansa Paavali, ei hänen tekstiinsä ole paljon uskomista muutenkaan. Joten Jumalan määräykseksi tuota ei voi tulkita.


    • erämaa

      mikään koulutus ei suo naiselle parempaa.miehet(jotka muuton naiset kasvatti)on ja tulee olemaan n:1000 v.oimassa mielestään parempia.siis.NAISET perustakaa naisten yritys.tasaarvoko???hmmmm.nytkö on????ROHKEUTTA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1684
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      901
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      833
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      792
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      783
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      783
    Aihe