Miksiköhän Serenade on harhaillut äsken tuolla Porkkalan edustan saarien seassa?
https://s15.postimg.cc/rwo2awnaz/serenade_porkkala.png
Serenaden Porkkalan seikkailut
17
1585
Vastaukset
- Sandelssonn
Ne ajelee sieltä väyliä pitkin aina silloin tällöin. Myös viikkari tekee niin usein.
- talviväylä
Se on nimeltään Etelä-Suomen talviväylä. Useimmiten olen nähnyt sielä juuri viikkarin, mutta näköjään siljakin ajaa välillä sitä kautta.
https://www.liikennevirasto.fi/ammattimerenkulku/liikkuminen-vesivaylilla/vaylakortit
VÄYLÄKORTTI 31.8.2015
ETELÄ–SUOMEN TALVIVÄYLÄ
PORKKALA-HELSINKI
VÄYLÄTIEDOT
Linjaus ja merkintä: Porkkalan – Helsingin 9,0 m rannikkoväylä alkaa Kantvikin 10 m väylältä, kulkien Sommarön pohjoispuolitse ja Porkkalanniemen etelä- ja itäpuolitse Helsingin edustalle. Merkitty linjatauluin.
Pituus n. 50,8 km/27,4 mpk. Kardinaalimerkintä, välillä Mäkiluoto – Kytö lateraalimerkintä. Valaistu.
Väylän mitoitustiedot: Mitoitusalus (irtolastialus): l = 175 m, b = 25 m, t = 9,0 m.
Kulkusyvyys 9,0 m. Haraussyvyys (MW2012) -10,5 m. Minimileveys 151 m. Minimikaarresäde 900 m.
Ankkurointialueet: Ankkuroida voi Sommarön saaren lounaispuolella olevalle Inkoon 13,0 m väylän ankkurointialueelle. Kardinaalimerkintä.
VÄYLÄN NAVIGOITAVUUS
Väylä tarjoaa ulompaan avomerireittiin nähden tuuliolosuhteiltaan suojaisemman ja vaikeina jäätalvina jääolosuhteiltaan helpomman rannikon suuntaisen reitin Suomenlahden satamiin.
Navigointiolosuhteet: Väylän alkuosa Inkoon 13,0 m väylän luotsipaikalta Stora Träsköön on suojaton SW-SSE tuulille ja aallokolle. Stora Träsköstä väylä jatkuu saarien ja karien hyvin suojaamana Äspkäriin. Ja edelleen harvojen saarien ja karien lomitse Isosaaren pohjoispuolelle jatkuva väylä on ajoittain melko avoin etelän puoleisille tuulille.
Maksimikulkusyvyydessä kulkevien alusten tulee huomioida nopeuspainuma yli 11 solmun nopeuksissa Äspskärin edustan matalikolla.
Nopeusrajoitukset: Koiraluodon ja Harmajan välillä nopeusrajoitus kaikille kauppa-aluksille 30 km/h.
Jääolosuhteet: Väylällä voi etelänpuoleisilla tuulilla esiintyä ajoittain jääahtaumia.
Tuulimittarit: Harmajalla, Mäkiluodossa ja Bågaskärissä (Ilmatieteenlaitoksen tuulimittarit).- khfruo8
Stora Träskö niminen saari ei ole 9m väylän vieressä, se on n. 5 mailia lounaaseen.
khfruo8 kirjoitti:
Stora Träskö niminen saari ei ole 9m väylän vieressä, se on n. 5 mailia lounaaseen.
MIhinkähän saareen mahdat viitata? Tuo väyläkortin "Stora Träskö" viittaa siihen 9m väylän pohjoispuolella Porkkalan selän itäreunassa olevaan saareen, jolla ainakin Navionicsin kartassa on myös nimi "Storlandet". Ko. saarella olevien linjamerkkien nimet muuten ovat Stora Träskö ylempi ja alempi.
Ja kyllä nuo laivat aina välillä sitä 9m väylää ajavat.- ökh6789
10-14 kirjoitti:
MIhinkähän saareen mahdat viitata? Tuo väyläkortin "Stora Träskö" viittaa siihen 9m väylän pohjoispuolella Porkkalan selän itäreunassa olevaan saareen, jolla ainakin Navionicsin kartassa on myös nimi "Storlandet". Ko. saarella olevien linjamerkkien nimet muuten ovat Stora Träskö ylempi ja alempi.
Ja kyllä nuo laivat aina välillä sitä 9m väylää ajavat.Tarkkuuta lukemiseen!
Vanhassa kartassa saaren nimi oli Stor Träskö ja linjataulut ovat vieläkin Stor Träskö ylempi ja alempi.
Stora Träskö on aivan eri saari. ökh6789 kirjoitti:
Tarkkuuta lukemiseen!
Vanhassa kartassa saaren nimi oli Stor Träskö ja linjataulut ovat vieläkin Stor Träskö ylempi ja alempi.
Stora Träskö on aivan eri saari.No, valita Liikennevirastolle. Tuo ylläoleva nimimerkin "talviväylä" lainaama teksti on nimittäin selvä copy-paste heidän väyläkortistaan.
Huomasin kyllä a-kirjaimen puuttumisen linjataulujen nimistä, mutta arvelin sitä vain lyhennykseksi, koska se olisi kielioppivirhe muuten.
- Serenoinut
No nyt tuli sellaista puppua että uskotko itsekkään?
- Ailatta
Olisko ollut sama kippari joka eksyi Porkkalan matalille Sally Albatrossilla muutama vuosi sitten? Huonostihan siinä kävi. Sumuinen ilma tai liikaa promilleja niin kuka tahansa voi navigoida harhaan. Suomen rannikko on melko haastava seilattava. On vain ajan kysymys milloin sinne upotetaan seuraava laiva.
- Vanhaajuttua
No ainahan noi ruotsinlaivat on tuolla ajellu. Ei mitään ihmeellistä. Useinmiten ajavat ulkokautta, mutta käyttävät myös tätä ko. väylää.
- CostaConcordia
Minkä takia lähtevät vasiten kerjäämään pohjakosketusta?
- nuukaniilo
Ajavat tuota reittiä sillointällöin jotta päällikön luotsioikeudet kyseiselle väylälle pysyvät virkeinä.
- Itiootit
Antakaa nyt pojat ammattimiesten ajella laivaväylillä. Menee ne päivittäin saarten lomassa niin Helsingin kuin Tukholman kuin Ahvenanmaankin alueilla. Ihan normihommaa.
- CostaConcordia
Mitä virkeinå? Ihme juttuja teillä.
- Eurolla-lähtisin
Jos eurolla seikkailee, niin lähden mukaan.
- CostaConcordia
Ookoo. Saat minulta euron. Koska seikkaillaan?
- Idiootit
Tämä on ehkä yksi typerimpä ketjuja mitä olen lukenut!
- Kaputtikippari
Mää olim niin stanan pierussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2744694Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343040Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442867Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k292851Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761801Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061654Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601429
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151180