Sain kilpparin perjantaina se on ihana 8.w tyttö nelivarvas. Niin että voiko nelivarpaasta tai maa kilpparista yleensäkkään tarttua mitään muita tauteja ihmisiin kuin salmonella? kato se mun nelivarvas puraisi mua sormeen (oli salaatin hajua) niin tarttuuko siitä mitään jos ne puree onko ketään muuta purru konna. niin että vaikka sanotaan että konnan purema vaan nipistää niin se ei oo totta jos se tosissaan puree :(
ja voiko ihmisten tauti tarttua konnalle?
Asiaa!!
5
338
Vastaukset
- haisuli
mun kilpikonna on purassu mua ainakin sata kertaa eikä siitä mitään tauteja tartu. jotkut vaa pelleilee, siis ihmiset sillä jutulla että niistä tulee kauheesti tartuntoija.....ei ainakaan mun konnasta minkään laisia tartunija tule.en oo kylläkää ihan varma ,mutta luulen niin.
- kilppis
Ei kilpikonnasta tartu ihmiseen muu kuin tuo salmonella ja sekin huonon hygienian vuoksi.
Voit olla täysin huoletta noiden puremisten suhteen, kilpikonnat purevat ihmisiä, koska ne ovat uteliaita. Kyllä meidän konnan puremat sattuu ainakin, etenkin jos se sattuu vielä yllättämään ettei ole ehtinyt varautua... - kyunniös
siis et siis ei tarto helpost ees salmonellaa vai?
- kyönniös
vastailkaa
- Nasse setä
kyönniös kirjoitti:
vastailkaa
Käsien pesu,kun käsittelet konnaa tai pohjamateriaalia ynm...on riittävä toimenpide pitämään salmonellat sun muut loitolla.Myös terran siisteydestä on huolehdittava,elikkä ulosteet poistetaan päivittäin ..Lannoittamaton turve hiekkaseos vaihdetaan yleensä vähintäänkin syksyllä ja keväällä ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1425621Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1072092- 1411535
- 1051376
- 1121376
Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll311173Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate1961168- 491137
Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g671038IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57871