Niin, kretujen jumalkäsitys kertoo meille että jumala on aika kädetön. Kun esimerkiksi kysyi asiaa bibbeliltä vastaus oli:
"4) Miksei jumala osannut suunnitella geeniä joka ei rappeutuisi olosuhteista huolimatta?
Varmasti osasi. Syntiinlankeemuksen seurauksena Jumala kirosi luomakunnan. Sen jälkeen aloimme vanheta, kuolla ja kokea geneettistä rappeutumista."
Eli jumala ei osannut suunnitella sellaista geeniä joka ei rappeutuisi, koska tiesi etukäteen että syntiinlankeemus tapahtuisi.
Kädetön jumala
13
194
Vastaukset
- Devilisdevilwithoutbrain
Raamattu sanoo että elä heitä helmiä sioille, sillä eivät he niistä mitään hyödy.
Sinä taidat olla tuollainen sika, vai mitä?- BlueDevil
Sika on fiksu eläin, toisin kuin kaltaisesi suolinkainen...
”Syntiinlankeemuksen seurauksena Jumala kirosi luomakunnan.”
Jumala [Elohim] ei kironnut mitään. Toisen luomismyytin Jahve kirosi. Eikä hän kironnut luomakuntaa vaan pelkästään maan.
17 Ja miehelle hän sanoi:
-- Koska teit niin kuin vaimosi sanoi
ja söit puusta, josta minä kielsin sinua syömästä,
niin olkoon maa sinun takiasi kirottu.
Kovalla työllä sinun on hankittava siitä elantosi
niin kauan kuin elät.
On huomattavaa, että Jahve poisti kirouksen tulvamyytin jälkeen.
21 Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: "Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein."Jumala [Elohim] ei kironnut mitään. Toisen luomismyytin Jahve kirosi. Eikä hän kironnut luomakuntaa vaan pelkästään maan"
Suomenkielisessä Raamatussa ei esiinny kumpaakaan Jumalan nimeä. Hbreankielisessä alkutekstissä on Elohim ja JHWH, joka voidaan ääntää joko Jahve tai Jehova.. Kysymys on kaikissa tapauksessa kuitenkin samasta Jumalasta eri nimityksillä."On huomattavaa, että Jahve poisti kirouksen tulvamyytin jälkeen.
21 Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: "Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein. "
Ensinnäkään Raamattu ei puhu mistään tulvamyytistä. Toiseksi Jumala lupasi ettei Hän vedenpaisumuksella enää tuhoa maata ja siitä muistuttamaan Hän loi sateenkaaren.Mark5 kirjoitti:
"Jumala [Elohim] ei kironnut mitään. Toisen luomismyytin Jahve kirosi. Eikä hän kironnut luomakuntaa vaan pelkästään maan"
Suomenkielisessä Raamatussa ei esiinny kumpaakaan Jumalan nimeä. Hbreankielisessä alkutekstissä on Elohim ja JHWH, joka voidaan ääntää joko Jahve tai Jehova.. Kysymys on kaikissa tapauksessa kuitenkin samasta Jumalasta eri nimityksillä.Hyvä Mark5, et vastannut edes kysymykseen kirosiko jumala pelkästään maan vai koko luomakunnan?
Mark5 kirjoitti:
"On huomattavaa, että Jahve poisti kirouksen tulvamyytin jälkeen.
21 Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: "Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein. "
Ensinnäkään Raamattu ei puhu mistään tulvamyytistä. Toiseksi Jumala lupasi ettei Hän vedenpaisumuksella enää tuhoa maata ja siitä muistuttamaan Hän loi sateenkaaren."Toiseksi Jumala lupasi ettei Hän vedenpaisumuksella enää tuhoa maata ja siitä muistuttamaan Hän loi sateenkaaren. "
Mutta Jahve ei luvannut ettei hän vedenpaisumuksella enää tuhoa maata eikä Jahve luonut sateenkaarta.Mark5 kirjoitti:
"Jumala [Elohim] ei kironnut mitään. Toisen luomismyytin Jahve kirosi. Eikä hän kironnut luomakuntaa vaan pelkästään maan"
Suomenkielisessä Raamatussa ei esiinny kumpaakaan Jumalan nimeä. Hbreankielisessä alkutekstissä on Elohim ja JHWH, joka voidaan ääntää joko Jahve tai Jehova.. Kysymys on kaikissa tapauksessa kuitenkin samasta Jumalasta eri nimityksillä."Suomenkielisessä Raamatussa ei esiinny kumpaakaan Jumalan nimeä."
Kyllä suomenkielisessä Raamatussa esiintyy Jahve. Lue Raamattusi paremmin. Esimerkiksi Exoduksen alussa hän ilmoittaa olevansa Jahve ja samalla valehtelee, ettei ole paljastanut Jahve -nimeään Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille.
2 Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen Jahve, Herra. 3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.
"Eli jumala ei osannut suunnitella sellaista geeniä joka ei rappeutuisi, koska tiesi etukäteen että syntiinlankeemus tapahtuisi."
Kyllä osasi, mutta ei tehnyt sitä, koska se olisi riistänyt ihmiseltä vapaan tahdon.- BlueDevil
Eli ei osannut ja on kädetön idari.
Ennen kuin otat kantaa rappeutumiseen ja maan kiroamiseen, sinun tulisi ottaa kantaa siihen, missä aiot viettää iäisyytesi kun kerran kuolet? Se on paljon tärkeämpi ja ensisijaisempi asia ja.
Keskity siihen, koska se on ihmisen ylivoimaisesti tärkein asia.- BlueDevil
En missään. Iäisyyttä ei ole.
Kaikista, kaikista tärkein asia on, että missä sinä vietät tämän elämän. Sinä tuhlaat tämän, todellisen elämäsi, haaveilemalla elämästä ”sitten kun”. Kiellät tämän todellisuuden, koska olet tyytymätön elämääsi ja itseesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 662975
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252093Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671678Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241530- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161277Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001