Onko Picasson käyttäjiä

Onks tietoo

Haluan mielipiteitä Picasson käyttäjiltä EI muilta. Risuja ja ruusuja. Entä tämä ajankohtainen lämmityslaite ja ilmanvaihto.

Näillä sivuilla vierailevat p:n puhujat pysykööt poissa! Kaivakaa rauhassa pukamianne peräkamarissanne.

15

1895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Julle

      Niinkuin tuossa edellisessä Picassoa koskeneessa keskustelussa totesin,on
      Picasson lämmitys-ja ilmanvaihtolaitteisto aivan riittävällä tasolla.Auto (1.8) kulkee vakaasti ja mukavasti.Ainoat harmit ovat olleet kovalla pakkasella kiinni hirttänyt kaasu ja takaluukun irtoileva ilmanvaihtoritilä.

      • Picasso 1,8 sx

        Auto toimii kuin unelma. Vaihdoin alle kitkarenkaat, jotka täydentävät leppoisuudellaan ja äänettömyydellään autoa. Ei nitise tai natise. Renkaita vaihdettaessa huomasin, että auton pohjassa on aika paljon kaikenlaisia suojaamattomia liittimiä ja lenkkejä, jotka voivat (?) irrota osuessaan johonkin. Aika kömpelö toisinaan kaupungissa. Ulkomittoja vaikeahko hahmottaa. Hyvät tilat ja penkit.

        Lämmityslaite riittää hyvin kovillakin pakkasilla ja hurteenpoisto pelaa hyvin, paljon paremmin kuin edellisessä TDI -autossani. Niin, tämä on siis 1,8 l bensa. Muuten kone on riittävä, joskus yllättävänkin pirteä. Veto ei ole tietysti yhtä muhevaa ja ennenkaikkea tasaista (joskus vedossa ikäänkuin kuolleita kohtia) kuin dieselissä, mutta kuitenkin OK.

        Bensaa palaa aika paljon, kulutusmittarin mukaan joskus "hirveästi", mutta kilometrien mukaan viimeksi 6,9 l, kaupungissa, pikku pyörityksessä koti --> työ, helposti yli 10 l.

        1,6 l ehkä vähän liian pieni koneeksi.


    • Kajahtaa

      Tää viesti oli sauniksen sivuilla, mutta en tiedä, että pitääkö paikkansa, mutta "mielenkiintoisen" oloinen, jos on vain autosta kiinnostunut, valitettavasti:

      "Jos haluat harmeja elämääsi, osta uusi Picasso!" Mekin ostimme ja saimme auton tekeleen, joka on
      ollut joka kuukausi korjaamolla:
      1. tuulilasin pesijän moottori rikkoutui heti alussa
      2. ensimmäinen yöpakkanen syyskuussa (-2 astetta), auton tekele ei tahtonut käynnistyä päivällä
      3. polttoaineen siirtopumppu rikkoutui kuukausi oston jälkeen
      4. marraskuussa pakkasta ensi kerran -20, auto ei käynnistynyt -> lavettiautolla korjaamolle
      Korjaamolla korjailtiin hehkutusta yms. pientä.
      5. Tapanina seur. kerran pakkasta -> "vuoden auto" ei käynnisty -> korjaamolle,korjaamolla tehtiin
      uusia säätöjä
      6. Jo 15:ssä pakkasasteessa auton tekele on käynyt kuin vanha traktori
      7. Nyt helmikuun alussa oli jälleen -20 astetta ja kottura ei käynnisty -> korjaamolle, jossa vaihdettiin nyt uusi akku, siellä sanottiin
      lisäksi, että akku on liian heikko talvikäyttöön ja akun paikka autossa kuskin penkin alla on liian pieni suuremman akun laittamiseksi.
      7. Lisäksi korjaamolla huomattiin, että lokilämmitys on ollut rikki koko ajan.
      8. Automaatti-ilmastointi on pelkkä puhaltaja, joka puhaltaa täysillä joko lämmintä tai kylmää
      automaattisesti, eikä sitä voi sen takia pitää päällä jatkuvasti
      9. Nyt huomattiin, että -20 pakkasasteessa siinä ei tarkene takapenkillä, auton ikkunat jäätyvät
      helposti
      10. Polttoaineen kulutus on suurta: 8,2 l maantieajossa, esitteissä luvataan 5,5 litraa. Se
      ei todellakaan pidä paikkaansa.
      11. Vaihteisto on erittäin jäykkä ja "kulmikas" käyttää
      12. Jarrut vinkuvat jatkuvasti, vaikka heti alussa vaihdettiin kaikki jarrupalat
      13. Pohjalevy oli irti myös heti alussa, muoviruuvit eivät kestäneet.

      YHTEENVETO: Koskaan meillä ei ole ollut näin huonoa autoa, ei uutta eikä varsinkaan vanhaa !

      • Einari

        Luin saunalahdessa myös kyseisen jutun ja olisin halunnut hiukan tarkentavia kysymyksiä, mutta ajattelin että olkoon. Kyllä nykyisissä autonkäyttäjissä paistaa uusavuttomuus, jos auto ei käynnisty -20C pakkasella vaikka on roikassa. Luulisi epäilyksen heräävän, että onko lohkis kunnossa, kun lisäksi vaihteisto on kankea (tämä pätee myös huollon toimintaan, ensimmäiseksi varmistaa lohkiksen vastuksen kunto). Sinällään aivan oikeita vikojakin on ollut mm. polttoaineen siirtopumppu.

        Sitä vaan jäin ihmettelemään, että olikohan kyseesä HDI-dieseli kun hehkuista puhui ja lisäksi rikkoututnut polttoainepumppu viittaa siihen? (joissakin HDI-dieseleissä on ollut siirtopumppuongelmia). Kulutusmittauksissa vaan täytyy olla mittauvirhe, sillä HDI:llä 8,2 litraa ei saa menemään autobahnallakaan.


      • Mike
        Einari kirjoitti:

        Luin saunalahdessa myös kyseisen jutun ja olisin halunnut hiukan tarkentavia kysymyksiä, mutta ajattelin että olkoon. Kyllä nykyisissä autonkäyttäjissä paistaa uusavuttomuus, jos auto ei käynnisty -20C pakkasella vaikka on roikassa. Luulisi epäilyksen heräävän, että onko lohkis kunnossa, kun lisäksi vaihteisto on kankea (tämä pätee myös huollon toimintaan, ensimmäiseksi varmistaa lohkiksen vastuksen kunto). Sinällään aivan oikeita vikojakin on ollut mm. polttoaineen siirtopumppu.

        Sitä vaan jäin ihmettelemään, että olikohan kyseesä HDI-dieseli kun hehkuista puhui ja lisäksi rikkoututnut polttoainepumppu viittaa siihen? (joissakin HDI-dieseleissä on ollut siirtopumppuongelmia). Kulutusmittauksissa vaan täytyy olla mittauvirhe, sillä HDI:llä 8,2 litraa ei saa menemään autobahnallakaan.

        HDI moottorissakin on hehkutulpat kuten kaikissa dieseleissä. Siirtopumppua ei commonrail moottoreissa ole mutta polttoaine pumppu on kyllä tankissa.


      • Expertti
        Mike kirjoitti:

        HDI moottorissakin on hehkutulpat kuten kaikissa dieseleissä. Siirtopumppua ei commonrail moottoreissa ole mutta polttoaine pumppu on kyllä tankissa.

        Ihan vaan sitä, että olipa roikassa tahi ei, niin pitäisi -20 C:ssa lähteä käyntiin ihan ämpyilemättä. Jos ei lähde, niin paska auto.


      • HDI
        Expertti kirjoitti:

        Ihan vaan sitä, että olipa roikassa tahi ei, niin pitäisi -20 C:ssa lähteä käyntiin ihan ämpyilemättä. Jos ei lähde, niin paska auto.

        Kyllä HDI lähtee kevyesti käyntiin ainakin -25 asteessa, tuli pakkasten aikana kokeiltua useamman kerran ilman lohkolämmitintä.


      • Sami Laaksoharju
        HDI kirjoitti:

        Kyllä HDI lähtee kevyesti käyntiin ainakin -25 asteessa, tuli pakkasten aikana kokeiltua useamman kerran ilman lohkolämmitintä.

        Tuo foorumi on kyllä sellanen paikka, että en usko tuota kirjoitusta. Kokemusta on hdi:stä ja lähtee ilman lohkista kevyesti -31C pakkasesta käyntiin. Uskon vahvasti että kyseinen henkilö ei ole koskaan ajanut picassoa ja hänellä on ennakkoluuloja kyseiseen merkkiin... näissä Suomi24 keskusteluissakin riittää näitä pellejä jotka kirjoittelevat tänne roskaa !

        Ehdottaisi että nämä foorumit laitettaisiin käyttäjätunnuksen taakse ja ylläpitoon tulisi ilmoittaa auton rekisteri nro ja he tarkistaisivat että pitääkä tiedot paikkaansa. Tai jotain tuonne päin...


      • BXisti
        Sami Laaksoharju kirjoitti:

        Tuo foorumi on kyllä sellanen paikka, että en usko tuota kirjoitusta. Kokemusta on hdi:stä ja lähtee ilman lohkista kevyesti -31C pakkasesta käyntiin. Uskon vahvasti että kyseinen henkilö ei ole koskaan ajanut picassoa ja hänellä on ennakkoluuloja kyseiseen merkkiin... näissä Suomi24 keskusteluissakin riittää näitä pellejä jotka kirjoittelevat tänne roskaa !

        Ehdottaisi että nämä foorumit laitettaisiin käyttäjätunnuksen taakse ja ylläpitoon tulisi ilmoittaa auton rekisteri nro ja he tarkistaisivat että pitääkä tiedot paikkaansa. Tai jotain tuonne päin...

        Samilla loistava idea!

        Olisi kiva, jos Sitikka-palstalla olisi jatkossakin asiallista keskustelua.

        Täältä sentään uskaltaan tulla kysymään jotain ja saa varmasti asiallisen vastauksen. Toista se on esim. Saunalahdella.... :(

        Täytyy sanoa, että Sitikkamiehet ovat fiksua porukkaa.


      • Einari
        HDI kirjoitti:

        Kyllä HDI lähtee kevyesti käyntiin ainakin -25 asteessa, tuli pakkasten aikana kokeiltua useamman kerran ilman lohkolämmitintä.

        No niin minullakin HDI-Xsara rämähtää eka startilla empimättä käyntiin -30C pakkasella, olen parikertaa joutunut laittamaan ja ei ongelmia. Tuossa pitkassä Picasson vikalistassa, oli noita käynnistyvyysongelmia ollut kerrakseen jo lähes 'nollakeleillä'. Jos se todellakin on dieseli, niin epäilen, että vikana voisi olla alkuperäiset tehtaan öljyt, jotka ei ole välttämättä synteettisiä ja viallinen akku. Muuten tuo ei ole mahdollista.

        Autothan on teknisiä laitteita ja niissä toki saattaa olla vikoja, pahojakin, mutta jälkihoidolla on ratkaiseva merkitys eli se huoltoliike on aika ratkaisevassa asemassa.


      • Hui, lunta, en käynnisty!
        Einari kirjoitti:

        Luin saunalahdessa myös kyseisen jutun ja olisin halunnut hiukan tarkentavia kysymyksiä, mutta ajattelin että olkoon. Kyllä nykyisissä autonkäyttäjissä paistaa uusavuttomuus, jos auto ei käynnisty -20C pakkasella vaikka on roikassa. Luulisi epäilyksen heräävän, että onko lohkis kunnossa, kun lisäksi vaihteisto on kankea (tämä pätee myös huollon toimintaan, ensimmäiseksi varmistaa lohkiksen vastuksen kunto). Sinällään aivan oikeita vikojakin on ollut mm. polttoaineen siirtopumppu.

        Sitä vaan jäin ihmettelemään, että olikohan kyseesä HDI-dieseli kun hehkuista puhui ja lisäksi rikkoututnut polttoainepumppu viittaa siihen? (joissakin HDI-dieseleissä on ollut siirtopumppuongelmia). Kulutusmittauksissa vaan täytyy olla mittauvirhe, sillä HDI:llä 8,2 litraa ei saa menemään autobahnallakaan.

        Jos joku nykyauto EI lähde käyntiin 20 asteen pakkasessa ILMAN lohkolämppäriä, niin auto ei silloin ole sitten tarkoitettu edes Suomen olosuhteisiin! En ole vielä tavannut autoa, joka ei lähtisi tuossa pikku-pakkasessa käyntiin ilman lohkoa, ja eihän jokapaikassa ole edes lämmitysmahdollisuutta, vai (mökillä, työpaikalla, laskettelukeskuksessa yms.)? Joten vaikka lohkolämppäri on ollut rikki, niin kyllä pistäisin ko. auton VÄLITTÖMÄSTI myyntiin, jos noin siinä on noin huono kylmäkäynnistyvyys! Joten ei siihen tarvii olla edes uusavuton, että tajuaa tuon, ja silloin VIKA EI OLE AINOASTAAN siinä vastuksessa, vaan autossa itsessään. Miettikää nyt vähän.....


      • Sami Laaksoharju
        Hui, lunta, en käynnisty! kirjoitti:

        Jos joku nykyauto EI lähde käyntiin 20 asteen pakkasessa ILMAN lohkolämppäriä, niin auto ei silloin ole sitten tarkoitettu edes Suomen olosuhteisiin! En ole vielä tavannut autoa, joka ei lähtisi tuossa pikku-pakkasessa käyntiin ilman lohkoa, ja eihän jokapaikassa ole edes lämmitysmahdollisuutta, vai (mökillä, työpaikalla, laskettelukeskuksessa yms.)? Joten vaikka lohkolämppäri on ollut rikki, niin kyllä pistäisin ko. auton VÄLITTÖMÄSTI myyntiin, jos noin siinä on noin huono kylmäkäynnistyvyys! Joten ei siihen tarvii olla edes uusavuton, että tajuaa tuon, ja silloin VIKA EI OLE AINOASTAAN siinä vastuksessa, vaan autossa itsessään. Miettikää nyt vähän.....

        Itse en kyllä usko tuota saunalahden keskustelufoorumin juttua. Mitä olen sieltä lukenut juttuja niin kyllä siellä sellasta P***AA puhutaan että huh huh !. Se on oikea merkkien mollaus palsta. En suosittele! Itse kirjoittajat eivät varmaan ole tietoisia koko autosta,,, joo kuulin esson baarista.. kuulin kaverin kaverin kaverilta jne...

        Itselläni ei tällähetkellä ole citroenia, mutta yksi on ollut (Saxo) ja hyvä auto oli. Merkki kuitenkin vaihtui ihan kokeilu mielessä Peugeotiin kun sain sellaisen tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä! ja hyviä autoja nuo Peugeotit ja citroenit nykyään ovat :)

        tarkemmin voi tutustua...
        http://netti.nic.fi/~slaaksoh/


      • Fiasko-Picasso
        Einari kirjoitti:

        Luin saunalahdessa myös kyseisen jutun ja olisin halunnut hiukan tarkentavia kysymyksiä, mutta ajattelin että olkoon. Kyllä nykyisissä autonkäyttäjissä paistaa uusavuttomuus, jos auto ei käynnisty -20C pakkasella vaikka on roikassa. Luulisi epäilyksen heräävän, että onko lohkis kunnossa, kun lisäksi vaihteisto on kankea (tämä pätee myös huollon toimintaan, ensimmäiseksi varmistaa lohkiksen vastuksen kunto). Sinällään aivan oikeita vikojakin on ollut mm. polttoaineen siirtopumppu.

        Sitä vaan jäin ihmettelemään, että olikohan kyseesä HDI-dieseli kun hehkuista puhui ja lisäksi rikkoututnut polttoainepumppu viittaa siihen? (joissakin HDI-dieseleissä on ollut siirtopumppuongelmia). Kulutusmittauksissa vaan täytyy olla mittauvirhe, sillä HDI:llä 8,2 litraa ei saa menemään autobahnallakaan.

        Passaa soittaa Niemelän Autoon Rovaniemelle ja kysellä sieltä, samoin maahantuojalle, siellä on sama lista ihmeteltävänä! Ei siis ikinä Citroenia enää meillle (eikä kenellekään muulle).


    • Tyytyväinen Picasso

      Minulla ei ainakaan ole moittimisen aihetta. Pieniä asioita toivoisin olevan toisin.

      Picasso 1.6 l. Tuntuu riittävän minun ajotyyliini. Hintaero oli iso
      10000 mk/0.2 l. Ajettu nyt 11000km

      Keskikulutus tankkausten perusteella 7.5 l/100
      Maantiellä säästellen ajaen 5-6 l/100 kesärenkailla. Kitkarenkailla eteläsuomen "pakkasilla" 6-6.5 l/100.
      Ajotietokone opettaa säästäväiseen ajotapaan.

      Istuimet ovat mukavat. Enää ei tunnu lonkkakipu.
      Myös vaimo tykkää ajaa tätä autoa.
      Pyörät ovat mukavan isot. Kääntösäde on kulmissa olevien pyörien takia melko iso verrattuna sedan mallisiin autoihin.
      Jotkut testaajat moittivat lampunpesimien puutetta. Tuntuu, kuin tuulilasinpesuneste kestäisi ikuisesti, kun sitä ei tuhlata lampunpesimiin. Lamput eivät tunnu likaannuvan kovin herkästi vinon muodon takia.

      Kylmäkäynnistyksen jälkeen on käyntiääni hiukan nakuttava. Nakuttava ääni muuttuu pian normaaliksi moottorin lämmettyä. Aion pyytää ensihuollossa apua asiaan.

      Toisin haluisin:
      Moottorin käydessä kaikki valot pitäisi voida sammuttaa.
      Mikäli kuuntelee radiota moottori sammutettuna, systeemi menee jonkin ajan kuluttua "energy saving modelle" ja radio sammuu.
      Edessä olevasta tupakansytyttimestä saa virtaa vain kun virta-avain on käännetty ja silloin taas syttyvät valot.
      Vaalea kojelaudan yläosa saisi olla heijastamattomaksi pinnoitettu. Nyt se peilaa päivällä tuulilasista.
      Ajotietokoneen menua pitäisi voida selata molempiin suuntiin.
      Nyt pitää kiertää ympäri pitkän tien kautta.
      Yleensä ottaen {;>)

    • Fiasko-Picasso

      Lue viestini "Picasso vain tauluna",
      kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe