Mitä vaaditaan 70 luvun purkkarin saaminen vuokrauskäyttöön.
Itsellä olisi ylimääräisenä 25jalkainen purjevene ,jota ovat monet kyselleet vuokrattavaksi .
Ce laattaa noin vanhoissa ei ole ja minkälainen härdelli toi katsastus on vuokraveneeksi?
Purjevene vuokrauskäyttöön
58
1126
Vastaukset
- TrafiMäärää
Googlaamalla Trafi vuokravene löytyy tietoa. Ei liene kannattavaa.
- Aloittajaaa
Miksi ei ole kannattavaa ???
Juhannusviikosta oisin saanut 600e ja monet olisivat valmiit maksamaan 400e viikko
Mutta en ole viitsinyt pimeästi vai olisko pitänyt eli vajaa 2500e varmaa rahaa menetin mut se on vaan rahaa eli ei elämä tähän kaadu ,mutta toki 2500e aina maistuu....- TrafiMäärää
Ymmärtääkseni CE-kilvettömän veneen Trafi-katsastus on Todella kallis temppu. Jos joku Tietää mitä käytännössä on maksanut niin se olisi kiinnostava tieto.
- Kyttä2
Kaipa tuosta pitäisi maksaa pääomatuloverotkin. Otitko ne ja kalliimman vakuutuksen yms huomioon? Montako viikkoa ajattelit saada oikeasti vuokrattua?
- Alkupanija1
Saan vaikka koko kesäksi 👌 vene on siisti ja kaikki pelaa ,lämmittin ,plotteri reymarine a78 ym ja ei ole homeinen.
Nyt se on vaan ylimääräinen ,toki sillä seilailen kun täällä olen . - TrafiMäärää
No hyvä sitten. Ei muuta kuin rahoiksi vaan! Kun olet suorittanut Trafin katsastuksen, niin pyytäisin että kerrot meille muille asiasta kiinnostuneille, niin tiedetään mitä prosessi oikeasti sisältää ja mitä maksoi.
- Misse__
Kyselin oman veneeni jälkisertifioinnin hintaa. 4500-5500euroa ja kyseessä venetyyppi jota valmistettu myös vuoden 1996 jälkeenkin eli venetyypille on olemassa ce-hyväksynnän määritykset olemassa.
- Maa-Krapu
Juttelin Uivassa Skipperi-palvelun ihmisten kanssa ja he kertoivat että Vesiliikennelain uudistuksessa ollaan ilmeisesti/mahdollisesti luopumassa CE-merkinnän pakollisuudesta vuokraveneille samoin kuin TRAFI-katsastusvelvollisuudesta. Ainakin heillä oli kova odotus tämän suhteen ja "lähes varma tieto" että tämä menee läpi.
https://www.skipperi.fi/veneen-omistajan-abc kohta Katsastus
Ehkä kannattaa odottaa ja katsoa miten käy. Itsekin laitan paatin vuokralle jos tosta byrokratiasta luovutaan.- Jgfthg
Kannattaa odotella mutta ei ihan heti toteudu. Eikös se ollut aikaisintaan 2020?
- truth_is_out_there
tuon piti toteutua jo kaksi vuotta sitten. Jos uskoisin salaliittoteorioihin, niin sanoisin että joku jarruttaa muutosta tahallaan.
- Kansiomies
Eikö pursiseuran katsastus määräyksen mukaan toimitettuna riittäisi? Sillähän on kuitenkin vahva asema Suomessa ja huonoja ei ainakaan meidän seurassa leimata.
- MitaanTietamaton
Kansiomies kirjoitti:
Eikö pursiseuran katsastus määräyksen mukaan toimitettuna riittäisi? Sillähän on kuitenkin vahva asema Suomessa ja huonoja ei ainakaan meidän seurassa leimata.
Pursiseurojen katsastuksen painopiste on neuvonnassa eikä rakennetarkastuksissa. Sen taso on myös hyvin vaihtelevaa. Miten hoidettaisiin katsastustoiminnan valvonta ja tulojen tilitys?
Parempi olisi luopua koko katsastusvaatimuksesta, ei surffilautaa, soutvenettä, mopoa, moottoripyörää tai -kelkkaakaan katsasteta erikseen vuokrauskäyttöön. - Judde
Kansiomies kirjoitti:
Eikö pursiseuran katsastus määräyksen mukaan toimitettuna riittäisi? Sillähän on kuitenkin vahva asema Suomessa ja huonoja ei ainakaan meidän seurassa leimata.
Jokin aika sitten veneilijöitä kyseltiin palautetta. Varmaan laitoit silloin jo ajatuksiasi kyselijöille?
- seppomartti
Judde kirjoitti:
Jokin aika sitten veneilijöitä kyseltiin palautetta. Varmaan laitoit silloin jo ajatuksiasi kyselijöille?
Suositaan vain edelleenkin vapaaehtoisuutta huvivenekatsastuksissa niin säästymme toivottavasti pakolliselta viranomaiskatsastukselta, mikä on pakollista ansioveneilyssä
- Judde
seppomartti kirjoitti:
Suositaan vain edelleenkin vapaaehtoisuutta huvivenekatsastuksissa niin säästymme toivottavasti pakolliselta viranomaiskatsastukselta, mikä on pakollista ansioveneilyssä
Oletko SeppoMartti lukenut esityksen? Siellähän sanotaan että luovuttaisiin kaikista erityisesti vuokraveneille tarkoitetuista katsastuksista.
- seppomartti
Judde kirjoitti:
Oletko SeppoMartti lukenut esityksen? Siellähän sanotaan että luovuttaisiin kaikista erityisesti vuokraveneille tarkoitetuista katsastuksista.
Tätä päivää elän eikä tulevaisuuden laeista ole varmuutta. En tunne ehdotusta.
Yhden Suomessa hetken vuokralla olleen veneen vuokrausyritystä hieman seurasin. Ei toiminut. Toisen suomalaisen purjeveneen uusintakatsastusta ansiokäuttöön Portugalissa hieman seurasin, saattoi toimia. Oman veneeni annoin uutena hetkeksi charterkäyttöön Turkissa. Siellä sesonki on pitkä verrattuna Suomeen. Ei syntynyt bisnestä vaan paljon murhetta.
Asiassa on vielä yksi käsittelemätön puoli. Jos venettä käyttää myös itse ja vähentää kulut niin syntyykö verotettava etuus omasta käytöstä? - Aikuisten.leikkiä
Judde kirjoitti:
Oletko SeppoMartti lukenut esityksen? Siellähän sanotaan että luovuttaisiin kaikista erityisesti vuokraveneille tarkoitetuista katsastuksista.
Varmaan julkishallinnossa on jo oivallettu turhien määräysten ja holhouksen vähentämisen välttämättömys.
Mutta vapaaehtoissa vasemmistohenkisessä toiminnassa edelleen uskotaan määräysten mukaiseen vertaisvalvontaan. Puhutaan kauniisti neuvonnasta ja opastuksesta, jäsenpalveluista jne. Mutta kysymys on vallankäytöstä ja pohjattomasta uteliaisuudesta Stasin perinteitä noudattaen. Olisi aika jo herätä ja lopettaa viranomasen leikkiminen. - MitaanTietamaton
seppomartti kirjoitti:
Tätä päivää elän eikä tulevaisuuden laeista ole varmuutta. En tunne ehdotusta.
Yhden Suomessa hetken vuokralla olleen veneen vuokrausyritystä hieman seurasin. Ei toiminut. Toisen suomalaisen purjeveneen uusintakatsastusta ansiokäuttöön Portugalissa hieman seurasin, saattoi toimia. Oman veneeni annoin uutena hetkeksi charterkäyttöön Turkissa. Siellä sesonki on pitkä verrattuna Suomeen. Ei syntynyt bisnestä vaan paljon murhetta.
Asiassa on vielä yksi käsittelemätön puoli. Jos venettä käyttää myös itse ja vähentää kulut niin syntyykö verotettava etuus omasta käytöstä?"Jos venettä käyttää myös itse ja vähentää kulut niin syntyykö verotettava etuus omasta käytöstä?"
Jotakin siinä syntyy tai ainakin syntyi. Kaveri koetti 90-luvulla kesän taksiveneillä, mutta hänen mukaansa se ei onnistunut, koska verottaja hinnoitteli yksityisajot mökille niin suuriksi, ettei liiketoiminta kattanut niitä. Virvelikalastajilta ja muilta kulkijoilta ei saanut sellaisia summia, mitä itselle katsottiin etuudeksi omista ajoista. - seurataan.aikaa.jooko
seppomartti kirjoitti:
Suositaan vain edelleenkin vapaaehtoisuutta huvivenekatsastuksissa niin säästymme toivottavasti pakolliselta viranomaiskatsastukselta, mikä on pakollista ansioveneilyssä
No ei ole pienintäkään pelkoa, että tuollainen tulisi. Ihmisten vaivaaminen turhilla asioilla ei onneksi oikein ole enää muodissa ja ei varmaan sitä vähääkään enää jatkossa.
Tämän vuoksi venekatsastus seuroissa tulisi myös muuttaa vapaaehtoiseksi, ne joita asia kiinnostaa tai kokee määräyksen mukaisen vertaisarvioinnin hyödylliseksi niin voivat hoidella hommat keskenään. Ja muut vastaavat asioistaan sitten ihan itse. Ei ole keneltäkään pois. - Villivene
seurataan.aikaa.jooko kirjoitti:
No ei ole pienintäkään pelkoa, että tuollainen tulisi. Ihmisten vaivaaminen turhilla asioilla ei onneksi oikein ole enää muodissa ja ei varmaan sitä vähääkään enää jatkossa.
Tämän vuoksi venekatsastus seuroissa tulisi myös muuttaa vapaaehtoiseksi, ne joita asia kiinnostaa tai kokee määräyksen mukaisen vertaisarvioinnin hyödylliseksi niin voivat hoidella hommat keskenään. Ja muut vastaavat asioistaan sitten ihan itse. Ei ole keneltäkään pois.Kenenkään ei ole pakko kuulua mihinkään pursiseuraan tai veneily klubiin tms. Kaupungeilla on paljon "villejä" paikkoja. Silloin ei tarvitse katsastaa venettään mitenkään.
- osaan.kyllä
Villivene kirjoitti:
Kenenkään ei ole pakko kuulua mihinkään pursiseuraan tai veneily klubiin tms. Kaupungeilla on paljon "villejä" paikkoja. Silloin ei tarvitse katsastaa venettään mitenkään.
Parhaat kaupunkien paikat on annettu seuroille joissa näitä leikkejä sitten puuhaillaan. Pakko tulee käytännössä tätä kautta.
Eihän kesämökkiä tarvitse katsastaa vaikka katto voi romahtaa, siellä voi olla vaarallisia muita rakenteita, hometta, sähköiskun vaara ja vaikka sun mitä - vaikka hirvi juosta ikkunasta sisään.
Miksi ihmeessä jonkun pitää tulla nuuskimaan miten asiat on kussakin veneessä? Onhan veneily säänneltyä ja vastuiltaan _täysin selkeää toimintaa_ jo muutenkin! - et.osaakaan
osaan.kyllä kirjoitti:
Parhaat kaupunkien paikat on annettu seuroille joissa näitä leikkejä sitten puuhaillaan. Pakko tulee käytännössä tätä kautta.
Eihän kesämökkiä tarvitse katsastaa vaikka katto voi romahtaa, siellä voi olla vaarallisia muita rakenteita, hometta, sähköiskun vaara ja vaikka sun mitä - vaikka hirvi juosta ikkunasta sisään.
Miksi ihmeessä jonkun pitää tulla nuuskimaan miten asiat on kussakin veneessä? Onhan veneily säänneltyä ja vastuiltaan _täysin selkeää toimintaa_ jo muutenkin!Kaupungeilla varmaan on joku syy antaa parhaat paikat seuroille. Arvattavasti niistä on vähiten huolta kaupungille, ehkäpä seurojen katsastustoiminto on siihen yksi osatekijä. Mutta mikään pakko ei ole mennä parhaalle paikalle, jos se niin kipeää tekee. Toiseksi parhaallakin paikalla vene säilyy yhtä hyvin.
Kesämökkiä ei katsasteta, mutta sitä säädellään paljon tiukemmin rakennusvalvonna toimesta. Löysit mahdollisimman huonon vertailukohdan. - Joakim1
MitaanTietamaton kirjoitti:
"Jos venettä käyttää myös itse ja vähentää kulut niin syntyykö verotettava etuus omasta käytöstä?"
Jotakin siinä syntyy tai ainakin syntyi. Kaveri koetti 90-luvulla kesän taksiveneillä, mutta hänen mukaansa se ei onnistunut, koska verottaja hinnoitteli yksityisajot mökille niin suuriksi, ettei liiketoiminta kattanut niitä. Virvelikalastajilta ja muilta kulkijoilta ei saanut sellaisia summia, mitä itselle katsottiin etuudeksi omista ajoista.Jos vene on omassa omistuksessa, ei voi syntyä verotettavaa etuutta omista ajoista. Tilanne on toinen, jos ostaa veneen firmalle. Toiminimessä firman ja oma omaisuus on sekaisin ja käyttö ratkaisee tulkitaanko verotuksessa vene yritysomaisuudeksi vai henkilökohtaiseksi omaisuudeksi,
Ihan sama juttu kuin auton kanssa. Jos saat ajella firman autolla, tulee siitä maksaa käyttöetua. Jos taas ajat firman ajoja omalla autolla, voit laskuttaa firmalta kilometrikorvaukset. - laivanrakennusinsinööri
et.osaakaan kirjoitti:
Kaupungeilla varmaan on joku syy antaa parhaat paikat seuroille. Arvattavasti niistä on vähiten huolta kaupungille, ehkäpä seurojen katsastustoiminto on siihen yksi osatekijä. Mutta mikään pakko ei ole mennä parhaalle paikalle, jos se niin kipeää tekee. Toiseksi parhaallakin paikalla vene säilyy yhtä hyvin.
Kesämökkiä ei katsasteta, mutta sitä säädellään paljon tiukemmin rakennusvalvonna toimesta. Löysit mahdollisimman huonon vertailukohdan.Voi sinun surkuhupaisaa uskoa valvontaan perustuvan järjestelmän tehokkuuteen. Rakennusten osalta voi vaan ihmetellä, kun uudisrakennuksetkin on ihan mitä sattuu niin mitenköhän jokaista autioituvaa mummon ja muuta mökkiä ehtiikään rakennusvalvonta tarkastelemaan?
Kyllä vapaaehtoisuus olisi ihan ajan mukaista kehitystä, Vesiliikennelaki kyllä kattaa tarvittavilta osin yleiset velvoitteet ja vaatimukset veneilijälle. Ne joita vertaistuki kiinnostaa voisivat panostaa tähän ja ne jotka kokevat että pärjäävät omillaan voisivat tehdä näin. Varmaankin joku pykälä voisi jäädä, jolla tarkastusoikeus seuralla säilyisi mikä muu omaisuus esim naapurivene, laiturirakenne jne olisi vaarantunut vaikka veneen huonon kunnon mukaan. - Ifvkm
Joakim1 kirjoitti:
Jos vene on omassa omistuksessa, ei voi syntyä verotettavaa etuutta omista ajoista. Tilanne on toinen, jos ostaa veneen firmalle. Toiminimessä firman ja oma omaisuus on sekaisin ja käyttö ratkaisee tulkitaanko verotuksessa vene yritysomaisuudeksi vai henkilökohtaiseksi omaisuudeksi,
Ihan sama juttu kuin auton kanssa. Jos saat ajella firman autolla, tulee siitä maksaa käyttöetua. Jos taas ajat firman ajoja omalla autolla, voit laskuttaa firmalta kilometrikorvaukset.Näin on.
Vuokraveneen kuluja ei toisaalta välttämättä pääse vähentämään tulonhankkimismenoina, jos omaa hupikäyttöä on. Samankaltainen tilanne vuokramökeissä, joita omistajalla on mahdollisuus käyttää vapaa-ajan viettämiseen. - koskaymmärrät
laivanrakennusinsinööri kirjoitti:
Voi sinun surkuhupaisaa uskoa valvontaan perustuvan järjestelmän tehokkuuteen. Rakennusten osalta voi vaan ihmetellä, kun uudisrakennuksetkin on ihan mitä sattuu niin mitenköhän jokaista autioituvaa mummon ja muuta mökkiä ehtiikään rakennusvalvonta tarkastelemaan?
Kyllä vapaaehtoisuus olisi ihan ajan mukaista kehitystä, Vesiliikennelaki kyllä kattaa tarvittavilta osin yleiset velvoitteet ja vaatimukset veneilijälle. Ne joita vertaistuki kiinnostaa voisivat panostaa tähän ja ne jotka kokevat että pärjäävät omillaan voisivat tehdä näin. Varmaankin joku pykälä voisi jäädä, jolla tarkastusoikeus seuralla säilyisi mikä muu omaisuus esim naapurivene, laiturirakenne jne olisi vaarantunut vaikka veneen huonon kunnon mukaan.Edelleen jäsenyys ja sen mukana tuleva katsastus on vapaaehtoista. Voit vapaasti ottaa joko kunnan tai yksityisen tarjoaman laituripaikan. Se on sinulle kerrottu tuhannen kertaa, mutta ei tunnu menevän perille.
- määräysonmääräys
koskaymmärrät kirjoitti:
Edelleen jäsenyys ja sen mukana tuleva katsastus on vapaaehtoista. Voit vapaasti ottaa joko kunnan tai yksityisen tarjoaman laituripaikan. Se on sinulle kerrottu tuhannen kertaa, mutta ei tunnu menevän perille.
Kerro nyt vielä miksei Trafi hyväksy seuran katsastusta? Jos on tehty määräyksen mukaisesti?
- Hikfkvblnb
määräysonmääräys kirjoitti:
Kerro nyt vielä miksei Trafi hyväksy seuran katsastusta? Jos on tehty määräyksen mukaisesti?
Öööh... olisko vaikka siksi että trafilla ja seuroilla on kummallakin omat sääntönsä? Heillä on siihen oikeus. Siksi.
- ehdotontaasennetta
Hikfkvblnb kirjoitti:
Öööh... olisko vaikka siksi että trafilla ja seuroilla on kummallakin omat sääntönsä? Heillä on siihen oikeus. Siksi.
No eikö Trafi voisi hieman joustaa.
Määräyksen mukaan tehty katsastus on kuitenkin tiukka ja tarkka. Määräys on kuitenkin määräys eikä mikään ohje tai suositus vai kuinka?
- SähköSeilori
Toivotaan, että tuo byrokratian purku tässä asiassa toimii. Saattaa olla, että laitan omanikin vuokralle ensi kesänä.
Itsellä on kokemusta aiheesta. Olisin saanut lahjaksi USA:ssa veneen. Kyseessä malli jota on tuotu myös Eurooppaan. Eurooppaan tuoduissa on ollut tietty tämä CE läpyskä. Tämä yksilö oli myyty USA:ssa eikä siinä ollut heille merkityksetöntä CE-leimaa. Kun otin yhteyttä eri tahoihin, niin olisi pitänyt jälkisertifioida ja lisäksi maksaa jotain ALV- ja mahdollisesti tullimaksu tästä lahjapaatista.- TrafiMäärää
Kyllä sinä olisit sen lahjapaatin voinut tuoda ilman CE kilpeäkin, siis omaan käyttöön. ALVt, lahjaverot yms asiat eivät liity CE kilpeen mitenkään.
- virkamiehelletyötä
Kyllä tsaarinaikainen byrokratia on elämän suola ja meidän kaikkien yhteisen turvallisuuden tae.
Sen lisäksi jotkut piirit tienaa näillä hallintohimmeleillä mukavasti fyrkkaa.
Esimerkiksi vaikka kaikille tuttu, joka keväinen jauhesammuttimen kopautus kuminuijalla, ja uuden päiväyksen laitto tussikynällä! Tietääkö kukaan ainuttakaan tapausta, jossa sammutin olisi hylätty tässä "vuosikatsastuksessa"?- JärkiKäteen
Niin siis tästä CE-merkistä saat kiittää Brysselin byrokraatteja. Nythän ei saa edes käyttää puuta omasta metsästä omaan taloon ellei siinä ole CE-leimaa.
En tiedä onko sitten tuo tulkinta CE-vaatimuksesta vuokraveneisiin kuitenkin Trafin oma. Täällä Suomessahan viranomaiset pelkäävät EU:ta ja noudattavat orjallisesti kaikkia sieltä tulevia pykäliä vaikkei niin aina tarvitsisikaan. En muuten oikein usko tuota CE-vaatimusta, eikös Suomessa ole vuokrakäytössä vanhoja kuunareita yms.
EU-alamaisuus näkyy toisaalta myös siinä ettei uskalleta asettaa kansallisia pykäliä silloin kun siihen olisi tarvis ja vaikka EU sen sallisi. Esimerkkinä vaikka takavalopakko jota Trafi ei uskalla autoihin vaatia. - NäinOn
JärkiKäteen kirjoitti:
Niin siis tästä CE-merkistä saat kiittää Brysselin byrokraatteja. Nythän ei saa edes käyttää puuta omasta metsästä omaan taloon ellei siinä ole CE-leimaa.
En tiedä onko sitten tuo tulkinta CE-vaatimuksesta vuokraveneisiin kuitenkin Trafin oma. Täällä Suomessahan viranomaiset pelkäävät EU:ta ja noudattavat orjallisesti kaikkia sieltä tulevia pykäliä vaikkei niin aina tarvitsisikaan. En muuten oikein usko tuota CE-vaatimusta, eikös Suomessa ole vuokrakäytössä vanhoja kuunareita yms.
EU-alamaisuus näkyy toisaalta myös siinä ettei uskalleta asettaa kansallisia pykäliä silloin kun siihen olisi tarvis ja vaikka EU sen sallisi. Esimerkkinä vaikka takavalopakko jota Trafi ei uskalla autoihin vaatia.https://www.trafi.fi/veneily/veneilyturvallisuus/vuokraveneet
Vanha vuokravene
Vanha vuokravene on vene, jonka peruskatsastus on tehty ennen 1.1.2010. Kaikki vanhat vuokraveneet voivat edelleen toimia vuokraveneinä.
Vanhojen vuokraveneiden rakenteen tulee täyttää niiden säännösten ja määräysten vaatimukset, jotka ovat olleet voimassa ja joita on sovellettu silloin, kun kyseinen vene on peruskatsastettu vuokraveneeksi.
Uusi vuokravene
Uusi vuokravene on huvivene, jonka peruskatsastus on tehty 1.1.2010 tai sen jälkeen. Vain huvivene, jolla on CE-merkintä, voidaan katsastaa uudeksi vuokraveneeksi.
- seppomartti
Minulta hylättiin sammuttimet kun tekstit eivät olleet suomenkielisiä. Mahtaisikohan kukaan malttaa lukea tekstejä kun palaa?
- Navigarenecce
Kun pullo vanhenee, niin se ei mene läpi ilman painekoetta. Tämä hylkäys on tullut minullekin vastaan.
Uuden pullon osto on halvempi kuin tuon kokeen teettäminen. - Misse__
sammuttimessa pitää lisäksi olla tekstit Suomeksi, edes ruotsinkieliset tekstit eivät kelpaa vaikka maan periaatteessa pitäisi olla kaksikielinen.
- Selkee.homma
Kuria tarvitaan. Omalla vastuulla ei pärjää.
- kopautustyöllistäminen
Eikö ole ihan sama tarkastaako venepoliisi että sammuttimessa on leima kuin että hän tarkastaa onko sammutin vanhentunut tai siinä vääränkieliset tekstit?
Ei virallisesti saa, mutta pimeästi kyllä. Jos vene on joskus ollut vuokravenekatsastettu, sen saa uudestaankin katsastettua. Itsellä oli tällainen vene, mutta myin sen pois.
Suhtaudun hiukan epäillen, koska vuokraveneet vapautetaan katsastuksesta. Sen piti jo tapahtua, mutta asia on nyt hidastunut, ehkä haudattu. Tässä on kaksi asiaa, veneen vuokraus ja taksiveneet. Bernerillä oli visio taksivenebisneksen laajentamisesta, mutta se kuoli, kun yhteysalusmaksut torjuttiin. Mahtaako hän enää tuhlata veneisiin aikaansa?- Riuhhhbb
Taas Bossulogiikkaa tuutin täydeltä.
Virallisesti ei saa, pimeästi kyllä...? Kyllä mitä? Pimeästi saa kyllä rikkoa lakia, vai mitä vittua tarkoitit? Mitä saa pimeästi tehdä?
Koko loppusönkötyksestä en sano mitään. Yhteysalusmaksut..., huooh, joopa joo,.. Riuhhhbb kirjoitti:
Taas Bossulogiikkaa tuutin täydeltä.
Virallisesti ei saa, pimeästi kyllä...? Kyllä mitä? Pimeästi saa kyllä rikkoa lakia, vai mitä vittua tarkoitit? Mitä saa pimeästi tehdä?
Koko loppusönkötyksestä en sano mitään. Yhteysalusmaksut..., huooh, joopa joo,..Varmasti pimeästi niitä vuokrataan paljon. Olen joskus vuokrannut itsekin viinaa vastaan. Tiedän myös muita, jotka ovat vuokranneet ainakin pieniä veneitä. Isoa purjevenettä en ehkä vuokraisi, pienen ehkä.
Yhteysalusmaksut liittyvät tähän siten, että Berner suunnitteli valtion yhteysalusten korvautuvan yksityisyrittäjien veneiden isolla joukolla. Samassa yhteydessä piti vaatimusten helpottua ja piti tulla taksiveneille kyydinvälitysportaali. Kun yhteysalusten maksut kaatuivat, loppui myös puhe vastimusten helpottumisesta ja siitä portaalista.- Etuisuustorjunta
Veneenhän voisi myydä ja ostaa takaisin tekemällä molemmat kauppakirjat samaan aikaan eri päivämäärillä, kun haluaisi vuokrata. Viranomaisten mielestä täytyy olla parempi että veneet seisovat käyttämättöminä ja kaikilla on ikävää eikä kukaan hyödy mitään.
- Ssppss
Etuisuustorjunta kirjoitti:
Veneenhän voisi myydä ja ostaa takaisin tekemällä molemmat kauppakirjat samaan aikaan eri päivämäärillä, kun haluaisi vuokrata. Viranomaisten mielestä täytyy olla parempi että veneet seisovat käyttämättöminä ja kaikilla on ikävää eikä kukaan hyödy mitään.
Kun ostaja ajaa kiville "vuokra-aikana" olet ostanut raadon ja saat korjauskustannukset hoidettavaksesi. Missä on busines?
- HessuHomo
Ssppss kirjoitti:
Kun ostaja ajaa kiville "vuokra-aikana" olet ostanut raadon ja saat korjauskustannukset hoidettavaksesi. Missä on busines?
Kauppa puretaan, kun tavara ei ole luvatussa kunnossa
- Ssppss
HessuHomo kirjoitti:
Kauppa puretaan, kun tavara ei ole luvatussa kunnossa
Tulee monimutkainen riita, kun olet jo ostanut etukäteen. " Vuokraaja" ei todennäköisesti ole samaa mieltä kunnosta ja purkamisesta.
- Suomivuokraus
Noh, sitten myydään vene ja ostetaan se heti takaisin hieman korkeammalla hinnalla, ja vasta sen jälkeen se veneen hetkeksi itselleen ostanut lainaa venettä ilmaiseksi.
- TrafiMäärää
Suomivuokraus kirjoitti:
Noh, sitten myydään vene ja ostetaan se heti takaisin hieman korkeammalla hinnalla, ja vasta sen jälkeen se veneen hetkeksi itselleen ostanut lainaa venettä ilmaiseksi.
Jos tarkoitus on kiertää katsastuspakko niin Trafi itse antaa tekstissään siihen vinkin: katsastusta ei tarvita jos vene kuuluu osana jonkin muun, esim telttapaikan vuokrauseen.
- seppomartti
Suomivuokraus kirjoitti:
Noh, sitten myydään vene ja ostetaan se heti takaisin hieman korkeammalla hinnalla, ja vasta sen jälkeen se veneen hetkeksi itselleen ostanut lainaa venettä ilmaiseksi.
Ostat takaisin saman tien oman veneen myyntihintaa korkeammalla hinnalla ja lainaat ilmaiseksi vieraalle!. Siinä ei totisesti synny verotettavaa businesta. Miksiköhän muut eivät ole keksineet?.
- Kyttä2
seppomartti kirjoitti:
Ostat takaisin saman tien oman veneen myyntihintaa korkeammalla hinnalla ja lainaat ilmaiseksi vieraalle!. Siinä ei totisesti synny verotettavaa businesta. Miksiköhän muut eivät ole keksineet?.
Paitsi myyntivoitto eli luovutusvoitto. Se on pääomaveron alaista.
- lisävälietuvero
Kyttä2 kirjoitti:
Paitsi myyntivoitto eli luovutusvoitto. Se on pääomaveron alaista.
Myin joskus vuosia sitten veneeni josta sain yllätyksekseni voittoa, mutta ei tullut mieleen tuollainen vero
- Kyttä2
lisävälietuvero kirjoitti:
Myin joskus vuosia sitten veneeni josta sain yllätyksekseni voittoa, mutta ei tullut mieleen tuollainen vero
Sait voittoa vaikka vähensit myyntihinnan ja ostohinnan erotuksesta kulut kuten vakuutukset joka vuodelta, nostot, laskut, vahat ym tökötit jne?
- Älyttömyyttä
Kyllä on veneensä vuokraaminen kaverille tehty vaikeaksi.
- lisävälietuvero
Kyttä2 kirjoitti:
Sait voittoa vaikka vähensit myyntihinnan ja ostohinnan erotuksesta kulut kuten vakuutukset joka vuodelta, nostot, laskut, vahat ym tökötit jne?
Näin nopeasti laskettuna, kyllä, sain silti hieman voittoa
- lisävälietuvero
Vasta "5000 euron ylittävä osa koti-irtaimiston luovutusvoitoista on verotettavaa tuloa".
Veneeni ei silloin edes ollut kuin tuon hintainen ja voitto pieni, samoin kustannukset
- Len-Setä
Ei kukaan halua vuokrata 25-jalkaista venettä. Ei siellä jaksa kukaan kontata tai ihmetellä hidasta etenemistä enää vuonna 2018. Ne 2-3 ehdokasta käyvät kerran kokeilemassa ja muita tuskin tuleekaan. Hulluja haihatteluja.
- eikö
Luulis viidellä tonnilla saavan viikoksi pariksi vuokrattua jotain isompiakin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1502387- 271958
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha231938Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.851730Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?671520Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se201296Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo381190- 111188
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan371183Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101167