Unisef pyytää testamentteja TV-mainoksessa

miten.on

Onko se teistä moraalitonta?

20

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No ei oikeastaan koska totuushan on se, että viemällä se apu sinne paikanpäälle voidaan vaikuttaa ihmisten elämään ja myös tai etenkin siihen, ettei pakolaisvirtoja synny.

      Miksi siis ei siinä tilanteessa, ettei rintaperillisiä ole niin haluaisi jättää sen maallisen omaisuutensa heille? Kaikenlisäksi Unisef on täysin uskonnoton toimija joka todella vie sitä käytännönapua niille ihmisille ja toiminta on myöskin täysin läpinäkyvää.

      • Mitä pahaa on siinä jos avun viejä on uskonnollinen 😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitä pahaa on siinä jos avun viejä on uskonnollinen 😳❓

        Olisitkohan samaamieltä jos suomessa olisi jokin katastrooffi ja muslimit tekisi tänne avustusreissuja, antaen makaroonia ja samalla paasaten allahista. Tuskin pitäisit kovin hyvänä. Eikä se olekkaan. On kaksi eriasiaa oikeasti auttaa ihmistä tai kylää aineellisessa hädässä, kuin sitten taas lähetystyö.

        Ja ihan voin kokemuksesta sanoa, että paremmin se Herran sanakin sitten uppoaa kun on ensin tehty jotain käytännönhyviä tekoja. Ihmiset kun eivät ole edes kehitysmaissa aivan typeriä ja yhtäkään ihmistä en muuten tiedä joka olisi vaan pelkällä sanalla elänyt.


      • nähty.on kirjoitti:

        Olisitkohan samaamieltä jos suomessa olisi jokin katastrooffi ja muslimit tekisi tänne avustusreissuja, antaen makaroonia ja samalla paasaten allahista. Tuskin pitäisit kovin hyvänä. Eikä se olekkaan. On kaksi eriasiaa oikeasti auttaa ihmistä tai kylää aineellisessa hädässä, kuin sitten taas lähetystyö.

        Ja ihan voin kokemuksesta sanoa, että paremmin se Herran sanakin sitten uppoaa kun on ensin tehty jotain käytännönhyviä tekoja. Ihmiset kun eivät ole edes kehitysmaissa aivan typeriä ja yhtäkään ihmistä en muuten tiedä joka olisi vaan pelkällä sanalla elänyt.

        Mistä muslimeilla olisi varoja avustaa Länsimaita kun eivät pysty omiaankaan avustamaan😏❓


      • EverybodysFree2FeelGod
        usko.vainen kirjoitti:

        Mistä muslimeilla olisi varoja avustaa Länsimaita kun eivät pysty omiaankaan avustamaan😏❓

        Eivätkä tunne edes vastuutaan omista tekosistaan saati sitten muiden muusta hädästä.


      • TotuusSattuuQC
        usko.vainen kirjoitti:

        Mitä pahaa on siinä jos avun viejä on uskonnollinen 😳❓

        "Mitä pahaa on siinä jos avun viejä on uskonnollinen "

        Siinä tulee valitettavasti usein mieleen se että annetaan edes rivien välistä ymmärtää että lahjoitus olisi jotenkin velvollisuus jos kuuluu itse siihen uskonnolliseen yhteisöön tai että lahjoitus jotenkin antaisi henkilölle erityistä arvoa tuossa uskossa (=helpottaa taivaspaikkaa).
        En väitä että näin olisi todellakaan kaikilla uskonnollisilla toimijoilla mutta hiljaisen painostuksen mahdollisuus on silloin suurempi.


    • Miksi se olisi moraalitonta ? Itse aion tehdä Unicefille myös testamentin ja olen myös kuukausilahjoittaja.

      Entäpä kun telaketju-uskovaisten Patmos pyytää rahaa jota annetaan "silmäterämaahan" ja kyllä hekin testamentteja kinuavat. Tosi hurskasta. Puolin ja toisin.

      • Hienoa, että sinä et tuomitse uskovien varojenkeruutankuten jotkut aatetoverisi 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hienoa, että sinä et tuomitse uskovien varojenkeruutankuten jotkut aatetoverisi 🤓

        En mutta sen tuomitsen jyrkästi kun lahko alkaa käyttää taloudellisesti hyväkseen esim. sairas tai henkilöä jolle todellisuus on hämärtynyt.


      • kerro.lisää
        epikuros kirjoitti:

        En mutta sen tuomitsen jyrkästi kun lahko alkaa käyttää taloudellisesti hyväkseen esim. sairas tai henkilöä jolle todellisuus on hämärtynyt.

        Sinulla on varmaan ihan konkreettisia tapauksia, että nimeomaan lahkolaiset televät niin eivätkä ketkään muut?


      • kerro.lisää kirjoitti:

        Sinulla on varmaan ihan konkreettisia tapauksia, että nimeomaan lahkolaiset televät niin eivätkä ketkään muut?

        Ei, ei minulla ole casea jossa tulisi ilmi lakoko, henkilöt ja tapahtuma-aika. Mutta riittävän laajalla haulla sellaisia löytyy. Tosin taitaa lukumääräisesti olla kyseessä ne tapaukset, joissa sukulaiset ryhtyvät taisoon siitä kuinka paljon kukuin pystyy pesästä kuppaamaan.
        Vastaavasti voisitoko kertoa esim. enkeleistä joista sinulla on näyttöä kun lienet olet teisti.


      • Heh, korjaus. Kuollessa po. tehdessä kuolemaa. Kyllä tässä kuukausien pommituksesta oli kyse.


    • Roskapapereita

      Pyytävät vain leikatuilta ja leikkaamattomilta.

    • Ei ole. On hyvä muistuttaa erilaisista mahdollisuuksista.

    • täältä.löytyy

      Haluavatkio Uusia vai Vanhoja Testamentteja?

      • Minulla kävi sama mielessä. Ilmeisesti he haluavat Uusi Testamentteja sopivilla kielillä? Unisef haluaa tehdä lähestystyötä, siksi he haluavat paljon testamentteja?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Minulla kävi sama mielessä. Ilmeisesti he haluavat Uusi Testamentteja sopivilla kielillä? Unisef haluaa tehdä lähestystyötä, siksi he haluavat paljon testamentteja?

        Outoa ? Onko Unicef ryhtynyt tekemään myös lähetyssaarnaajien työtä?
        Pistäppä linkki.


      • epikuros kirjoitti:

        Outoa ? Onko Unicef ryhtynyt tekemään myös lähetyssaarnaajien työtä?
        Pistäppä linkki.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Unicef

        "Yhdysvalloissa, Kanadassa ja muutamassa muussa maassa Unicef tunnetaan ”karkki vai kepponen” – kampanjastaan, jossa lapset kiertelevät Halloweenina keräten rahaa Unicefille."

        Varoja ne tietysti keräävät testamenteilla, mutta pakko oli vitsailla, sillä luterilaisessa yhteydessä väkisin mieleen tulee Uusi Testamentti. Trick or treat” eli ”Karkki vai kepponen”, varsinkin Yhdysvalloissa suosittu halloween-perinne. Ehkä siinä hengessä voi vähän hassutella vakavan aiheen edessä myös täällä palstoilla? Unicef on hyvällä asialla, mutta myös esimerkiksi Sley ja Kansanlähetys. Näille luterilaisille lähetysyhdistyksille pitäisi myös saada rahaa, jotta he voisivat jakaa Gideonien tapaan Raamattuja ja tehdä lähetystyötä?


    • fwyeuyfy

      Noin yleisesti, testamentti saattaa vaikuttaa ikään. :D

    • Onko se moraalitonta kun Unisef pyytää testamenttejä Tv-mainoksessa?

      Ei minusta. Itse olen kuukausilahjoittaja mutta testamenttia en aio antaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe