Unisef pyytää testamentteja TV-mainoksessa

miten.on

Onko se teistä moraalitonta?

20

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No ei oikeastaan koska totuushan on se, että viemällä se apu sinne paikanpäälle voidaan vaikuttaa ihmisten elämään ja myös tai etenkin siihen, ettei pakolaisvirtoja synny.

      Miksi siis ei siinä tilanteessa, ettei rintaperillisiä ole niin haluaisi jättää sen maallisen omaisuutensa heille? Kaikenlisäksi Unisef on täysin uskonnoton toimija joka todella vie sitä käytännönapua niille ihmisille ja toiminta on myöskin täysin läpinäkyvää.

      • Mitä pahaa on siinä jos avun viejä on uskonnollinen 😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitä pahaa on siinä jos avun viejä on uskonnollinen 😳❓

        Olisitkohan samaamieltä jos suomessa olisi jokin katastrooffi ja muslimit tekisi tänne avustusreissuja, antaen makaroonia ja samalla paasaten allahista. Tuskin pitäisit kovin hyvänä. Eikä se olekkaan. On kaksi eriasiaa oikeasti auttaa ihmistä tai kylää aineellisessa hädässä, kuin sitten taas lähetystyö.

        Ja ihan voin kokemuksesta sanoa, että paremmin se Herran sanakin sitten uppoaa kun on ensin tehty jotain käytännönhyviä tekoja. Ihmiset kun eivät ole edes kehitysmaissa aivan typeriä ja yhtäkään ihmistä en muuten tiedä joka olisi vaan pelkällä sanalla elänyt.


      • nähty.on kirjoitti:

        Olisitkohan samaamieltä jos suomessa olisi jokin katastrooffi ja muslimit tekisi tänne avustusreissuja, antaen makaroonia ja samalla paasaten allahista. Tuskin pitäisit kovin hyvänä. Eikä se olekkaan. On kaksi eriasiaa oikeasti auttaa ihmistä tai kylää aineellisessa hädässä, kuin sitten taas lähetystyö.

        Ja ihan voin kokemuksesta sanoa, että paremmin se Herran sanakin sitten uppoaa kun on ensin tehty jotain käytännönhyviä tekoja. Ihmiset kun eivät ole edes kehitysmaissa aivan typeriä ja yhtäkään ihmistä en muuten tiedä joka olisi vaan pelkällä sanalla elänyt.

        Mistä muslimeilla olisi varoja avustaa Länsimaita kun eivät pysty omiaankaan avustamaan😏❓


      • EverybodysFree2FeelGod
        usko.vainen kirjoitti:

        Mistä muslimeilla olisi varoja avustaa Länsimaita kun eivät pysty omiaankaan avustamaan😏❓

        Eivätkä tunne edes vastuutaan omista tekosistaan saati sitten muiden muusta hädästä.


      • TotuusSattuuQC
        usko.vainen kirjoitti:

        Mitä pahaa on siinä jos avun viejä on uskonnollinen 😳❓

        "Mitä pahaa on siinä jos avun viejä on uskonnollinen "

        Siinä tulee valitettavasti usein mieleen se että annetaan edes rivien välistä ymmärtää että lahjoitus olisi jotenkin velvollisuus jos kuuluu itse siihen uskonnolliseen yhteisöön tai että lahjoitus jotenkin antaisi henkilölle erityistä arvoa tuossa uskossa (=helpottaa taivaspaikkaa).
        En väitä että näin olisi todellakaan kaikilla uskonnollisilla toimijoilla mutta hiljaisen painostuksen mahdollisuus on silloin suurempi.


    • Miksi se olisi moraalitonta ? Itse aion tehdä Unicefille myös testamentin ja olen myös kuukausilahjoittaja.

      Entäpä kun telaketju-uskovaisten Patmos pyytää rahaa jota annetaan "silmäterämaahan" ja kyllä hekin testamentteja kinuavat. Tosi hurskasta. Puolin ja toisin.

      • Hienoa, että sinä et tuomitse uskovien varojenkeruutankuten jotkut aatetoverisi 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hienoa, että sinä et tuomitse uskovien varojenkeruutankuten jotkut aatetoverisi 🤓

        En mutta sen tuomitsen jyrkästi kun lahko alkaa käyttää taloudellisesti hyväkseen esim. sairas tai henkilöä jolle todellisuus on hämärtynyt.


      • kerro.lisää
        epikuros kirjoitti:

        En mutta sen tuomitsen jyrkästi kun lahko alkaa käyttää taloudellisesti hyväkseen esim. sairas tai henkilöä jolle todellisuus on hämärtynyt.

        Sinulla on varmaan ihan konkreettisia tapauksia, että nimeomaan lahkolaiset televät niin eivätkä ketkään muut?


      • kerro.lisää kirjoitti:

        Sinulla on varmaan ihan konkreettisia tapauksia, että nimeomaan lahkolaiset televät niin eivätkä ketkään muut?

        Ei, ei minulla ole casea jossa tulisi ilmi lakoko, henkilöt ja tapahtuma-aika. Mutta riittävän laajalla haulla sellaisia löytyy. Tosin taitaa lukumääräisesti olla kyseessä ne tapaukset, joissa sukulaiset ryhtyvät taisoon siitä kuinka paljon kukuin pystyy pesästä kuppaamaan.
        Vastaavasti voisitoko kertoa esim. enkeleistä joista sinulla on näyttöä kun lienet olet teisti.


      • Heh, korjaus. Kuollessa po. tehdessä kuolemaa. Kyllä tässä kuukausien pommituksesta oli kyse.


    • Roskapapereita

      Pyytävät vain leikatuilta ja leikkaamattomilta.

    • Ei ole. On hyvä muistuttaa erilaisista mahdollisuuksista.

    • täältä.löytyy

      Haluavatkio Uusia vai Vanhoja Testamentteja?

      • Minulla kävi sama mielessä. Ilmeisesti he haluavat Uusi Testamentteja sopivilla kielillä? Unisef haluaa tehdä lähestystyötä, siksi he haluavat paljon testamentteja?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Minulla kävi sama mielessä. Ilmeisesti he haluavat Uusi Testamentteja sopivilla kielillä? Unisef haluaa tehdä lähestystyötä, siksi he haluavat paljon testamentteja?

        Outoa ? Onko Unicef ryhtynyt tekemään myös lähetyssaarnaajien työtä?
        Pistäppä linkki.


      • epikuros kirjoitti:

        Outoa ? Onko Unicef ryhtynyt tekemään myös lähetyssaarnaajien työtä?
        Pistäppä linkki.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Unicef

        "Yhdysvalloissa, Kanadassa ja muutamassa muussa maassa Unicef tunnetaan ”karkki vai kepponen” – kampanjastaan, jossa lapset kiertelevät Halloweenina keräten rahaa Unicefille."

        Varoja ne tietysti keräävät testamenteilla, mutta pakko oli vitsailla, sillä luterilaisessa yhteydessä väkisin mieleen tulee Uusi Testamentti. Trick or treat” eli ”Karkki vai kepponen”, varsinkin Yhdysvalloissa suosittu halloween-perinne. Ehkä siinä hengessä voi vähän hassutella vakavan aiheen edessä myös täällä palstoilla? Unicef on hyvällä asialla, mutta myös esimerkiksi Sley ja Kansanlähetys. Näille luterilaisille lähetysyhdistyksille pitäisi myös saada rahaa, jotta he voisivat jakaa Gideonien tapaan Raamattuja ja tehdä lähetystyötä?


    • fwyeuyfy

      Noin yleisesti, testamentti saattaa vaikuttaa ikään. :D

    • Onko se moraalitonta kun Unisef pyytää testamenttejä Tv-mainoksessa?

      Ei minusta. Itse olen kuukausilahjoittaja mutta testamenttia en aio antaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe