Ihminen etsii elämän tarkoitusta

ElämänSuuriTarkoitus

Kysyköön sitä muurahaiselta. Se tietää sen paremmin kuin yksikään tutkija maan päällä.

59

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä on elämän tarkoitus. Minultakin on sitä tultu kyselemään.
      Muistan tapauksen kun eräs tuntemani nuori perheen isä kysyi sitä minulta. En ollut vielä silloin uskossa. Kysymys oli kuitenkin vakava, joten vastasin että, jokaisen on itse löydettävä elämälleen tarkoitus.
      Tämä samainen nuori isä kuoli tapaturmaisesti jonkin ajan kuluttua.
      Toivon, että hän olisi löytänyt mieltä askarruttaneeseen kysymykseensä oikean vastauksen.

      • Elämän tarkoitus on päästä yhteyteen Jeesuksen kanssa.
        Jos sitä ei ole niin kaikki todellakin on turhuutta kuten Saarnaaja kirjoitti 🤓


      • tar.coitus.eirek
        usko.vainen kirjoitti:

        Elämän tarkoitus on päästä yhteyteen Jeesuksen kanssa.
        Jos sitä ei ole niin kaikki todellakin on turhuutta kuten Saarnaaja kirjoitti 🤓

        Oletko päässyt, ja miten se ilmenee tällä palstalla, jolla nähtävästi viihdyt 24/7?


      • tar.coitus.eirek kirjoitti:

        Oletko päässyt, ja miten se ilmenee tällä palstalla, jolla nähtävästi viihdyt 24/7?

        Kyllä olen. Minulla on henkilökohtainen suhde Jeesukseen minun Herraani.
        Miten sen pitäisi näkyä tällä palstalla😏❓ Miten sinun oma suhteesi Häneen näkyy tällä palstalla❓


      • tar.coitus.eirek
        usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä olen. Minulla on henkilökohtainen suhde Jeesukseen minun Herraani.
        Miten sen pitäisi näkyä tällä palstalla😏❓ Miten sinun oma suhteesi Häneen näkyy tällä palstalla❓

        En minä ole sanonut suhteistani mitään. Ajattelin että jos Jeesus on hyvä ja suhde häneen myös, niin tuo näkyisi esimerkillisenä käytöksenä somessa.


      • tar.coitus.eirek kirjoitti:

        En minä ole sanonut suhteistani mitään. Ajattelin että jos Jeesus on hyvä ja suhde häneen myös, niin tuo näkyisi esimerkillisenä käytöksenä somessa.

        Kerro toki omastakin suhteestasi Häneen kun kerran kysyit minultakin.

        Sinulla taitaa olla oikein joku malli miten uskovat saavat ja eivät saa käyttäytyä❓ Kerro siitä enemmän 🤓


      • muurahainen___
        usko.vainen kirjoitti:

        Kerro toki omastakin suhteestasi Häneen kun kerran kysyit minultakin.

        Sinulla taitaa olla oikein joku malli miten uskovat saavat ja eivät saa käyttäytyä❓ Kerro siitä enemmän 🤓

        Kyllähän Paavali listasi monia uskovaisten ominaisuuksia kirjeissään. Luulisi niiden olevan sinullekin tuttuja? Käytännössähän ne ovat käyttäytymismalleja, joiden toivoisi kattavan kaiken elämän, mukaanlukien netissä notkutun.


      • tar.coitus.eirek
        usko.vainen kirjoitti:

        Kerro toki omastakin suhteestasi Häneen kun kerran kysyit minultakin.

        Sinulla taitaa olla oikein joku malli miten uskovat saavat ja eivät saa käyttäytyä❓ Kerro siitä enemmän 🤓

        Asia taisi jo selvitä. Hyvää päivänjatkoa teille molemmille.;)


      • muurahainen___ kirjoitti:

        Kyllähän Paavali listasi monia uskovaisten ominaisuuksia kirjeissään. Luulisi niiden olevan sinullekin tuttuja? Käytännössähän ne ovat käyttäytymismalleja, joiden toivoisi kattavan kaiken elämän, mukaanlukien netissä notkutun.

        Onko sinulla joku ongelma netissä notkumisestasi ❓
        Keskustelaan siitä🙂


      • tar.coitus.eirek kirjoitti:

        Asia taisi jo selvitä. Hyvää päivänjatkoa teille molemmille.;)

        Et sinä kertonut itsestäsi ja suhteestasi Jeesukseen vielä yhtään mitään 😳


      • tar.coitus.eirek
        muurahainen___ kirjoitti:

        Kyllähän Paavali listasi monia uskovaisten ominaisuuksia kirjeissään. Luulisi niiden olevan sinullekin tuttuja? Käytännössähän ne ovat käyttäytymismalleja, joiden toivoisi kattavan kaiken elämän, mukaanlukien netissä notkutun.

        Paavali kelpaa kun hän tuomitsee homoseksin, mutta ei enää kun hän kertoo miten kristitty käyttäytyy. :o


      • tar.coitus.eirek kirjoitti:

        Paavali kelpaa kun hän tuomitsee homoseksin, mutta ei enää kun hän kertoo miten kristitty käyttäytyy. :o

        Sinulle kalpaa Raamattu vain silloin kun tarkoituksesi on yrittää huitoa sillä uskovia päähän 😂
        Minulla ei ainakaan ole mitään hävettävää käytöksessäni eikä tarvetta vähätellä mitään Paavalin ohjeitA.
        Entä sinulla🤔❓


      • oppiaikä
        usko.vainen kirjoitti:

        Elämän tarkoitus on päästä yhteyteen Jeesuksen kanssa.
        Jos sitä ei ole niin kaikki todellakin on turhuutta kuten Saarnaaja kirjoitti 🤓

        Elämä on kyllä hukassa, jos ei löydä sen tarkoitusta. Jumala on rakkaus. Elämä on ilo Herrassa. Hän antaa meille elämäntarkoituksen ja ilon sekä rauhan. Sellaisen rauhan , mitä maailma ei voi antaa, sellaisen rauhan saamme vain Jeesusta alati seuraten.Kuuntele ja opi.http://www.tv7.fi/tv-opas/#.


      • oppiaikä kirjoitti:

        Elämä on kyllä hukassa, jos ei löydä sen tarkoitusta. Jumala on rakkaus. Elämä on ilo Herrassa. Hän antaa meille elämäntarkoituksen ja ilon sekä rauhan. Sellaisen rauhan , mitä maailma ei voi antaa, sellaisen rauhan saamme vain Jeesusta alati seuraten.Kuuntele ja opi.http://www.tv7.fi/tv-opas/#.

        Aamen, totisesti.


      • oppiaikä kirjoitti:

        Elämä on kyllä hukassa, jos ei löydä sen tarkoitusta. Jumala on rakkaus. Elämä on ilo Herrassa. Hän antaa meille elämäntarkoituksen ja ilon sekä rauhan. Sellaisen rauhan , mitä maailma ei voi antaa, sellaisen rauhan saamme vain Jeesusta alati seuraten.Kuuntele ja opi.http://www.tv7.fi/tv-opas/#.

        Miksi tuo rauha ei näy mitenkään "aitouskovien" palstakirjoituksista? Erinomainen esimerkki heiluu tässä ihan vieressä monena kappaleena.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinulle kalpaa Raamattu vain silloin kun tarkoituksesi on yrittää huitoa sillä uskovia päähän 😂
        Minulla ei ainakaan ole mitään hävettävää käytöksessäni eikä tarvetta vähätellä mitään Paavalin ohjeitA.
        Entä sinulla🤔❓

        >Minulla ei ainakaan ole mitään hävettävää käytöksessäni

        Juu, sepä on todellakin nähty, ettet osaa hävetä. Tuhansia kertoja, tuhansilla nimimerkeilläsi. 💩


      • kulttuuri.barksilainen
        usko.vainen kirjoitti:

        Elämän tarkoitus on päästä yhteyteen Jeesuksen kanssa.
        Jos sitä ei ole niin kaikki todellakin on turhuutta kuten Saarnaaja kirjoitti 🤓

        Entäpä jos Jeesus ei halua yhteyteen sinun kanssasi?

        Minulle riittää elämäntarkoitukseksi hyvä viini, hyvä patonki ja hyvä juusto, ainakin siihen saakka kun nautin olutta ja punajuuripizzaa.


      • kulttuuri.barksilainen kirjoitti:

        Entäpä jos Jeesus ei halua yhteyteen sinun kanssasi?

        Minulle riittää elämäntarkoitukseksi hyvä viini, hyvä patonki ja hyvä juusto, ainakin siihen saakka kun nautin olutta ja punajuuripizzaa.

        Tottakai Jeesus on halunnut yhteyteen myös minun kanssani ja haluaa sen suhteen pitää yllä. Jeesus ei hylkää niitä jotka Häntä etsivät ja haluavat olla Hänen kanssaan🤓

        Sinä tuletkin sitten vähästä tyytyväiseksi 😉


      • henkien.erottaminen
        usko.vainen kirjoitti:

        Tottakai Jeesus on halunnut yhteyteen myös minun kanssani ja haluaa sen suhteen pitää yllä. Jeesus ei hylkää niitä jotka Häntä etsivät ja haluavat olla Hänen kanssaan🤓

        Sinä tuletkin sitten vähästä tyytyväiseksi 😉

        Totisesti Jeesus rakastaa eniten typerimpiä, inhotuimpia ja hyljeksityimpiä. Kiitos ja ylistys, amen


      • henkien.erottaminen kirjoitti:

        Totisesti Jeesus rakastaa eniten typerimpiä, inhotuimpia ja hyljeksityimpiä. Kiitos ja ylistys, amen

        Sinä olet hyvin rakastettu, veljeni/sisareni 🤗


      • "Kysymys oli kuitenkin vakava, joten vastasin että, jokaisen on itse löydettävä elämälleen tarkoitus."

        Tässä olen aivan samaa mieltä. Elämän tarkoitus on perustavaa laatua oleva kysymys.


    • Kukaan tutkija ei voi antaa vastausta elämän tarkoitukseen muille kuin itselleen. Muurahaisia katsomalla voi toki löytää elämän tarkoituksen.

      • satiainen_

        Mitä sinä olet löytänyt muurahaisista?


      • satiainen_ kirjoitti:

        Mitä sinä olet löytänyt muurahaisista?

        Sanoinko löytäneeni?
        Toki muurahaisia atselemala voi miettiä vaikka yhteistyön merkitystä.


      • tyhjän.jauhajalle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sanoinko löytäneeni?
        Toki muurahaisia atselemala voi miettiä vaikka yhteistyön merkitystä.

        Ihan mitä tahansa katselemalla voi miettiä ihan mitä vain.


      • satiainen_
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sanoinko löytäneeni?
        Toki muurahaisia atselemala voi miettiä vaikka yhteistyön merkitystä.

        No, mitä sinä siitä olet miettinyt?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sanoinko löytäneeni?
        Toki muurahaisia atselemala voi miettiä vaikka yhteistyön merkitystä.

        Tai sitä, että hiljattain tunnelimuurahaisia tutkittaessa todettiin että 70 % laiskotteli ja 30 % teki työtä. 😉


      • väistäjalkasipahasta

        Kyllä on niinkin Sanassa, että katso muurahaisen menoa ja viisastu.
        Viisutta voi hankkia monellakin tavalla, mutta erityisesti Raamatun Sanasta.
        Maailman mammonaa palveleva tyhmenee, koska sen orjuudessa mikään ei riitä koskaan ja ihminen jää masennukseen.
        Jeesuksen seuraaja saa elämän tarkoituksen ja ilon iankaikkisen.

        Lue:Sananlaskut 4
        1 Kuulkaa, lapset, isän kuritusta ja kuunnelkaa oppiaksenne ymmärrystä.
        2 Sillä minä annan teille hyvän neuvon, älkää hyljätkö minun opetustani.
        3 Olinhan minäkin isäni poika, hento ja äitini ainokainen.
        4 Ja isä minua opetti ja sanoi minulle: "Pitäköön sydämesi minun sanoistani kiinni, noudata minun käskyjäni, niin sinä saat elää.
        5 Hanki viisautta, hanki ymmärrystä, älä sitä unhota, älä väisty pois minun suuni sanoista.
        6 Älä sitä hylkää, niin se varjelee sinua; rakasta sitä, niin se sinua suojaa.
        7 Viisauden alku on: hanki viisautta, ja kaikella muulla hankkimallasi hanki ymmärrystä.
        8 Anna sille korkea arvo, niin se sinut korottaa, se kunnioittaa sinua, jos sen syliisi suljet;
        9 se panee päähäsi ihanan seppeleen ja lahjoittaa sinulle kauniin kruunun."
        10 Kuule, poikani, ja ota sanani varteen, niin elämäsi vuodet enentyvät.
        11 Minä neuvon sinut viisauden tielle, ohjaan sinut oikeille teille.
        12 Käydessäsi eivät askeleesi ahtaalle joudu; juostessasi et kompastu.
        13 Tartu kiinni kuritukseen äläkä hellitä; säilytä se, sillä se on sinun elämäsi.
        14 Älä lähde jumalattomien polulle, älä astu pahojen tielle.
        15 Anna sen olla, älä mene sille, poikkea pois ja mene ohitse.
        16 Sillä eivät he saa nukkua, elleivät pahaa tee; se riistää heiltä unen, elleivät ole ketään kaataneet.
        17 Niin he syövät leipänään jumalattomuutta, juovat viininään väkivallan tekoja.
        18 Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.
        19 Jumalattomain tie on kuin pimeys: eivät he tiedä, mihin kompastuvat.
        20 Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni.
        21 Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään;
        22 sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.
        23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
        24 Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys.
        25 Katsokoot sinun silmäsi suoraan, eteenpäin olkoon katseesi luotu.
        26 Tasoita polku jaloillesi, ja kaikki sinun tiesi olkoot vakaat.
        27 Älä poikkea oikeaan, älä vasempaan, väistä jalkasi pahasta.


      • lslslslsl
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tai sitä, että hiljattain tunnelimuurahaisia tutkittaessa todettiin että 70 % laiskotteli ja 30 % teki työtä. 😉

        Sehän on enemmän kuin mamujen työllisyysaste.


      • tyhjän.jauhajalle kirjoitti:

        Ihan mitä tahansa katselemalla voi miettiä ihan mitä vain.

        No nyt olet kyllä nähdäkseni ihan ytimessä.


      • aatosta-jaloa
        satiainen_ kirjoitti:

        No, mitä sinä siitä olet miettinyt?

        Näin miehenä lähinnä munien kantamista, jota muurahaistyöläisetkin tekevät päivät pitkät.


    • ystäväni

      leivän muuttaminen paskaksi

      • tukea.yrittämiseen

        Maanviljelijät kiittävät.

        Jo vuodesta 8000 eKr alkaen.


    • muurahainen___

      Saarnaajan sanat ovat edelleen viisaita.

    • Rauhan tekeminen, tukeminen, oikeudenmukaisuuden puolustaminen .

      Jo siinä on tarkoitusta sille, ken sen oivaltaa.

      • Autuaita ovat rauhantekijät, sanoo jo Raamattukin.


      • muikunpäälle
        sage8 kirjoitti:

        Autuaita ovat rauhantekijät, sanoo jo Raamattukin.

        Sinkö olet rauhantekijä päätäsi aukomalla?


      • sage8.ei.kirj
        muikunpäälle kirjoitti:

        Sinkö olet rauhantekijä päätäsi aukomalla?

        Niinkö sanoin, vuoden kyttääjä.


      • totta_
        sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Niinkö sanoin, vuoden kyttääjä.

        Vuoden kyttääjä. sage 8 !!!!


    • elämänsätutkija

      Myös jokainen ihminen on tutkija. Lähes jokaisella lukemaan oppineella on Raamatun Sana, ainakn länsimaissa. Jokainen saa etsiä ja saa löytää vastauksen sieltä elämänsä tarkoitukselle. Pyhä Henki puuhuu itsekullekin Raamatun Sanan tutkijalle. Sen sana on edelleen Elävää Sanaa Elämän Leiväksi itsekullekin etsijälle. Tutkijalle , joka tutkii totuudessa. Jumala kyllä tutkii itsekunkin sydämet ja puhuu tavalla jos toisellakin; unissa , näyissä, Sanansa profetiassa ja myös sanansaattajien profetoinneissa .

    • Withoutyou

      AbbaIsä sentään!

    • Tääolitässä

      Njoo, lähdetään luterilaisuudesta.

    • Tämä onkin aloitus ;) Tavallaan olet oikeassa niin kauan kun ihmisen ylivertainen älykkyys vei voiton niin juurikin elimme "kuten muurahaispesässä" kaikilla oli se homma mikä piti hoitaa mutta tavallaan tuo loppui jo siihen kun ensimmäinen "ihminen" keksi tulen.

      Toki ihminen etsii tavallaan elämäntarkoitusta, ei ehkä välttämättä uskonnollissamielessä mutta jo pelkästään se, että olisimme ainoat meidänkaltaiset, koko universumissa. Älykkäänä ihminen etsii mahdollisimman loogisia ja järjellisiä selityksiä. Siksi esimerkiksi ajatus siitä, että koko tässä "avaruudessa" olemme ainoita on jokseenkin kestämätön tai ainakin jollainlailla turvattomuutta aiheuttava.

      Oman aspektinsä antaa myöskin ihmisen älystä johtuva tietty "kykenättömyys ja itsekkyys" hyväksyä sitä, että meillä on vain tämä hetki, tämä, elämä.

      Haluamme siis jotakin vielä lisää. Tuskinpa antiloopit noin ajattelevat, "no ei hätää vaikka leijonat söivät minut heti, elän kuitenkin sitten siellä taivaassa"

      Tavallaan tuo ajattelu johtaa myös sellaiseen nurinkuriseen, että ajatellaan, että tällä maallisella elämällä ei ole mitään väliä. On sillä. Raamattu ei missään vaiheessa anna ihmisille vapautusta siitä miten maata hoitaa. Maa joka annettiin on siis lahja jonka "vartioiksi" meidät laitettiin. Ihminen on pahin "otus" mitä maapäällänsä kantaa. Emme siis hoitaneet luottovirkaa kovin hyvin.

      Vähän on myrskyjäkin liikkellä, kuivuutta, tolkutonta sadetta, napajäätikön sulamista mutta ei tietenkään vika ole meissä. Kun sitten merienpinta nousee sen 58metriä voidaan olla , että kuinka kukaan ei sanonut. Kyllä sanoi, aika pitkääkin, me ei vaan kuunneltu.

      • Herrassaturva

        Maallisella elämällä on väliä ja tulevilla sukupolvillamme. Miten heidät kasvatimme ja johdatimme Herran yhteyteen , siitä erityisesti vastaamme Jumalalle.
        Matt. 18:10
        "Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa."

        Raamatun Sana myös ilmoittaa yksiselitteisesti "äidin opetukset ja isän kuritukset" . Raamatussa ei kehoiteta näitä tehtäviä delegoimaan kenellekään muille.

        Psalmi 102
        25 (102:26) Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi.
        26 (102:27) Ne katoavat, mutta sinä pysyt, ne vanhenevat kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne muuttuvat.
        27 (102:28) Mutta sinä pysyt samana, eivätkä sinun vuotesi lopu.
        28 (102:29) Sinun palvelijaisi lapset saavat asua turvassa, ja heidän jälkeläisensä pysyvät sinun edessäsi.


      • Herrassaturva
        Herrassaturva kirjoitti:

        Maallisella elämällä on väliä ja tulevilla sukupolvillamme. Miten heidät kasvatimme ja johdatimme Herran yhteyteen , siitä erityisesti vastaamme Jumalalle.
        Matt. 18:10
        "Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa."

        Raamatun Sana myös ilmoittaa yksiselitteisesti "äidin opetukset ja isän kuritukset" . Raamatussa ei kehoiteta näitä tehtäviä delegoimaan kenellekään muille.

        Psalmi 102
        25 (102:26) Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi.
        26 (102:27) Ne katoavat, mutta sinä pysyt, ne vanhenevat kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne muuttuvat.
        27 (102:28) Mutta sinä pysyt samana, eivätkä sinun vuotesi lopu.
        28 (102:29) Sinun palvelijaisi lapset saavat asua turvassa, ja heidän jälkeläisensä pysyvät sinun edessäsi.

        ...jatkuu psalmit

        Vuoretkin sulavat -
        Psalmi 97

        1 Herra on kuningas! Riemuitkoon maa; iloitkoot saaret, niin monta kuin niitä on.
        2 Pilvi ja pimeys on hänen ympärillänsä, vanhurskaus ja oikeus on hänen valtaistuimensa perustus.
        3 Tuli käy hänen edellänsä ja polttaa hänen vihollisensa, yltympäri.
        4 Hänen salamansa valaisevat maanpiirin; maa näkee sen ja vapisee.
        5 Vuoret sulavat niinkuin vaha Herran edessä, kaiken maan Herran edessä.
        6 Taivaat julistavat hänen vanhurskauttansa, ja kaikki kansat näkevät hänen kunniansa.
        7 Kaikki kuvain kumartajat joutuvat häpeään, kaikki, jotka epäjumalista kerskaavat. Kumartakaa häntä, kaikki jumalat.
        8 Siion kuulee sen ja iloitsee, ja Juudan tyttäret riemuitsevat sinun tuomioistasi, Herra.
        9 Sillä sinä, Herra, olet Korkein yli kaiken maan, sinä olet ylen korkea, ylitse kaikkien jumalain.
        10 Te, jotka Herraa rakastatte, vihatkaa pahaa. Hän varjelee hurskasten sielut, jumalattomien kädestä hän heidät pelastaa.
        11 Vanhurskaalle koittaa valkeus ja oikeamielisille ilo.
        12 Iloitkaa Herrassa, te vanhurskaat; kiittäkää hänen pyhää nimeänsä.


    • Huiputtajatiede

      Se on henkinen olemassaolon kysymys. Se edustaa henkeä. Kun kysytään samaa kivenmurikalta ja ateisti tiedemieheltä, saat molemmilta saman arvoisen materialistisen vastauksen: ei mitään. Toinen sanomattakin vastaa: ei mitään.

      • 3e4r5t6y

        Todella nerokkaan ajatuksen heitit. Jos sairastut ja joudut menemään lääketieteen edustajien pakeille niin muista sanasi.


      • Koska se on niin. Vaikka se on vastoin ihmisen omaakin uskomusta tai toivetta, siksihän ihmiset ikäänkuin vimmatusti hakevat jotakin. Jotakin sellaista , että olisi ikäänkuin suurempisyy miksi olemme täällä. Ihminen kun ei voi älykkäänä jotenkin hyväksyä sitä, että olemme ainoat vaan tavallaan toivomme, että jostakin kaukaa tulisi joku joka olisi ns. samanlainen (kyllin älykäs) tähän samaan nojaa tietyllä tapaa kreatonismi vaikkakin oikeastihan maa on planeettana kaksonen ja me olemme lopputulos tuosta törmäymäyksestä.
        Niin kreatonistit haluavat kieltää kaikki fossiilisit löydöt. Koska edes yhden niiden tunnustaminen rikkoisi sen kaavan johon he uskovat kuten myöskin se, että ateistit sanovat uskovansa Jumalaan heti kun Jumala heitä puhuttelisi tai korjaisi jotakin tiettyjä vääryyksiä. Molemmat ovat siis tavallaan ihmisiä jotka etsivät selitystä kokojutulle. Argumentit vain vaihtelevat.


      • Krokotiili
        nähty.on kirjoitti:

        Koska se on niin. Vaikka se on vastoin ihmisen omaakin uskomusta tai toivetta, siksihän ihmiset ikäänkuin vimmatusti hakevat jotakin. Jotakin sellaista , että olisi ikäänkuin suurempisyy miksi olemme täällä. Ihminen kun ei voi älykkäänä jotenkin hyväksyä sitä, että olemme ainoat vaan tavallaan toivomme, että jostakin kaukaa tulisi joku joka olisi ns. samanlainen (kyllin älykäs) tähän samaan nojaa tietyllä tapaa kreatonismi vaikkakin oikeastihan maa on planeettana kaksonen ja me olemme lopputulos tuosta törmäymäyksestä.
        Niin kreatonistit haluavat kieltää kaikki fossiilisit löydöt. Koska edes yhden niiden tunnustaminen rikkoisi sen kaavan johon he uskovat kuten myöskin se, että ateistit sanovat uskovansa Jumalaan heti kun Jumala heitä puhuttelisi tai korjaisi jotakin tiettyjä vääryyksiä. Molemmat ovat siis tavallaan ihmisiä jotka etsivät selitystä kokojutulle. Argumentit vain vaihtelevat.

        Ihmiset ei osaa olla tappelematta, ne ei tunne empatiaa, narsistinen luonne ei ole kehittynyt, ihminen henkisessä kehityksessä toukka asteella, ei ne usko edes pyhiä opettajia, jotka loistavat jo omalla olemuksella ja sisäisellä rauhalla.
        Rahanahneita harhaan johtajia ja sotakimasia uskotaan., oikein nuoleskellaan sankareina. Missä on henkinen sivistys, veljeys , oikeudenmukaisuus ja muut hyveet, nykyisen ylenkatseen kerskakulutuksen rinnalla?
        Rauhan kaipuun kadotessa kuolee ihmisyys mukana. Ihmisestä tulee alligaattori tunne-elämältään, se on pitkän evoluution tulos, hyvin koiteltu ja vahva luonne.


    • Kambäk

      Alussa oli aktiivista. Tuki tuli perästä.

      • ootko.huomannu

        Sulla kaikki tulee sieltä.


    • viimeinen.tuomio.2

      Usko.vainen luulee, että elämän tarkoitus on mahdollisimman monella aliaksella sekoittaa tätä muurahaispesää S24:ssä ja katsoa millä palstalla tulee eniten vipinää.

      Elämässä voisi olla tietysti muitakin asioita. Mutta usko.vaisen elämä ja sen tarkoitus oli siinä,

      • Pitäisikö minun kysyä sinulta lupa aloituksiini ja kommetteihini 😂❓


      • viimeinen.tuomio.2
        usko.vainen kirjoitti:

        Pitäisikö minun kysyä sinulta lupa aloituksiini ja kommetteihini 😂❓

        Saattaisi olla ensimmäinen ehdottamasi hyvä idea ;D

        Et sinä välitä kielloista, neuvoista, luvista, säännöistä. Täysin vastuuton ihminen.


      • hyvät.neuvot.tarpeen
        usko.vainen kirjoitti:

        Pitäisikö minun kysyä sinulta lupa aloituksiini ja kommetteihini 😂❓

        Lääkäriin sinun pitäisi mennä ja pyytää apua lut.palstan addiktio-oireisiin.


      • hyvät.neuvot.tarpeen kirjoitti:

        Lääkäriin sinun pitäisi mennä ja pyytää apua lut.palstan addiktio-oireisiin.

        Mene sinä lääkäriin ja kysy mitä sinun pitäisi tehdä kun et ymmärrä, että on täysin normaalia kirjoitella yleisellä saitilla😂
        Mutta jos se sinua vaivaa sinun kannattaa itse pysyä poissa täältä kaikilla nikeilläsi, eiks niin 😉❓


      • viimeinen.tuomio.2
        hyvät.neuvot.tarpeen kirjoitti:

        Lääkäriin sinun pitäisi mennä ja pyytää apua lut.palstan addiktio-oireisiin.

        Ei se usko niitä lääkäreitäkään. Paitsi vissiinkin jonkun diagnoosin mukaan on parantunut syövästä? Vai oliko se luulotautia?

        Ja jonkun asian myöntäminen, kuten esimerkiksi lukuisat ADDiktionsa? Se on myöskin utopiaa usko.vaiselle.


      • juuri.noin
        usko.vainen kirjoitti:

        Mene sinä lääkäriin ja kysy mitä sinun pitäisi tehdä kun et ymmärrä, että on täysin normaalia kirjoitella yleisellä saitilla😂
        Mutta jos se sinua vaivaa sinun kannattaa itse pysyä poissa täältä kaikilla nikeilläsi, eiks niin 😉❓

        Juuri noin!


    • En nyt tiedä, oliko tuo muurahainen ihan hyvä vertaus. Kun tietää mitä monet muurahaislajit poikkeavat toisistaan tai ylipäätään muurahaisten elämästä, niin vähän vaikeaa on samaistua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe