Moikka,
-05 c5 II sitikka lyö tommosta vikaa ja käytin motomaatissa vikakoodit lukemassa ja tälläisen raportin sain. Tsekkasin tuon jarrunesteen tason mittarin ja se toimii tai se joka on tuon jarrunestesäiliön oikeassa kyljessa. Pohjassa oleva liitin en tiedä mikä se on mutta vaikutusta ei ollut oliko se kiinni vai ei voiko vika olla siinä? Vai aiheutuuko tuo ESP-vika tuosta ohjauskulman tunnistimesta?
Kiitos avusta ja perään vielä motomaatin raportti:
Autostasi löytyi 1 päästöihin liittyvä vikakoodi:
P0597 Lämmittimen termostaatin ohjainpiiri / auki
Toimintavalmiustestin osatestit:
ok Sytytyshäiriö (Moottorin ohjausmoduuli)
ok Polttoainejärjestelmä (Moottorin ohjausmoduuli)
ok Peruskomponentti (Moottorin ohjausmoduuli)
hylätty Katalysaattori (Moottorin ohjausmoduuli)
hylätty Happianturi (Moottorin ohjausmoduuli)
ok Happianturin lämmitin (Moottorin ohjausmoduuli)
hylätty Peruskomponentti (Ecu id = 164)
Ohjainlaitteista luetut vikakoodit järjestelmittäin:
Järjestelmä: Jarru, ABS (Lukkiutumaton jarrujärjestelmä) MT/AT MK 60 ESP
- Jarrunesteen määrä, liian pieni
- Ohjauskulman tunnistin
Järjestelmä: Monitoiminto, Ohjaustehostin MT/AT HPI
D205 Ohjauspyörän pyörintänopeus Jatkuva
Järjestelmä: Monitoiminto, Paineilmajousitus Valeo
U1205 Ei tietoyhteyttä ohjauspyörän kääntökulmatunnistimelle Jatkuva
C5 II ESP/ASR fault
10
7649
Vastaukset
- MotukkaFemma
Syksy tulee ja Sitikan virhekoodit aktivoituvat näköjään. Aurauskulmat kannattaa säätää, saat koodin pois ja säästät renkaita !! Ja ehkä välly keulalle suojaamaan anturoita
P.S Onkos noin vanhassa Femassa OK koodeja ?? - mikumiguli
no niin kaikki nettiteknikkotepot, nyt ratkaisemaan tämä pähkinä, vai onko tämä vaan kompa ???
Vikakoodit kertoo mikä vikana, ja sitten kysytään mikä vikana. Tätä voi pähkäillä, ratkaisut voi antaa tähän ketjuun - c5hdi
ESP / ASR ongelman ydin on ohjauskulman tunnistimen vika(ohjauspyörässä). Onko ratti vinossa eli tuo edellä mainittu pyörien suuntaus. Yleensä ratin vinous johtuu kuluneesta nivelestä (alapallo, takakynkän laakeri).
- C5vm2005
Tuon ikäisessä autossa kooditkin voivat olla sekaisin, ellei niitä ole päivitetty välillä.
Ja millä motomatikin versiolla tarkistit koodit ? Ehkä kannattaisi viedä maahantuojalle, niillä on yleensä tarkemmat koneet
Ja liittimet kannattaa putsata mikäli sit et ole jo tehnyt - ajetaan_me_citikalla
P0597 koodista on trafin sivulla selvitys.
Mahdollisesti autoon on vaihdettu sähköisen termostaatin tilalle mekaaninen termostaatti. - Mustis77665
Ratin asentoanturin kalibrointi, pitäisi onnistua millä tahansa korjaamolla.
- tokafemmakäytössä
Joissakin vanhoissa femmoissa voi moottorin ohjausmoduulissa olla vikaa, kannattaa tarkistaa, helppo homma vaihtaa
- Hdi136
Takakynkän laakerit vaihtoon. Sillä omassani korjautui ko. vika.
- Xantias
Laakerit ja ohjausnivel vaihtoon, korjaantuu
- c3vm2016
hieno raportti, mutta olisko syy jo vuosimallissa, lähes 15v vanha ja koodit sen mukaisia ??
Ei tämän vuosikymmenen autot tollaisia anna
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272820- 452574
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391291