Eli lukion jälkeen aion hakea lääkikseen, luultavasti Ouluun tai Kuopioon. Mitkä olis hyvät aineet kirjoittaa? Oon nyt siis lukion 1 ja meen luultavasti lukion kolmeen ja puoleen vuoteen. Ajattelin kirjoittaa ainakin äidinkielen, pitkän matematiikan, englannin ja luultavasti saksan. Kirjotanko biologian, kemian ja fysiikan, vai niistä vain 2? Auttaako se jotenkin, jos kirjoittaa kaikki kolme?
Mitä kannattaa kirjoittaa, jos haluaa lääkikseen?
3
2038
Vastaukset
- Tällähetkellänäin
Niin kauan, kun on pääsykokeet ja ne perustuvat lukion kemian, fysiikan ja biologian kursseihin, on syytä kirjoittaa kaikki nämä kolme ainetta. Syy: opit asiat paremmin, kun joudut ponnistelemaan enemmän, lisäksi niistä saa lisäpisteitä. Kirjoitukset ovat halpa keino harjoitella pääsykokeita varten. Saksaa et tarvitse mihinkään, jätä se pois listalta. Pitkä englanti on tarpeellinen. Pitkää matematiikkaa et oikeastaan tarvitse, mutta jostain syystä melkein kaikki lääkiksessä ovat sen kirjoittaneet, joten kirjoita myös se.
- Jassåå
Kuten tuossa ylhäällä ammattimaisesti neuvottiinkin, niin kirjota saksa, jos siltä tuntuu. Saksa ei kuitenkaan juuri lääkiksen kannalta ole tarpeellinen, mutta en lähtisi vähättelemään yhtäkään kieltä tulevaisuuttasi ajatellen. Pitkää matikkaa sun ei ole mikään PAKKO kirjoittaa, mutta suosittelen kyllä. Se kannattaa.
- tonttumainen
Kirjoita joulupukille .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1464824- 1843923
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1163604Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432911- 1381876
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta411673Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?591330Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261299Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211271Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231213