sastamala 1

vainio2

mitä hyvää on sastamalassa? ihmiset on ainakin kovin kateellista porukkaa

87

1695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkakeppi76

      hyvä asia täällä on, että on suojatiet

    • Tasaset-lämpötilat

      Täällä Kokemäkijokilaaksossa on läpi vuoden aina mukavan lämmintä.

      • Jajokiristeilyristeell

        Kokemäenjoki lähtee virtaan nokialta pyhäjärvestä ja päättyy pohjanmereen,ettäs tiät.


      • Ei-mene-Briteille-asti

        Suuresti epäilen että menisi tuonne Britannian ja Norjan välissä olevaan Pohjanmereen saakka tää meidän Kokemäenjokilaakson vesi.

        Vahvasti olen sitä mieltä Pohjanlahteen se laskuojana laskee, ja siitä Itämereen vesi leviää. Vähän siitä jää Pohjanmerelle asti annettavaksi. Saa nekin tietenkin aikanaan vähän lisäkosteutta siitäkin.


      • Jokikokemäessä

        Kokemäenjoki alkaa Sastamalan Liekovedestä, kulkee Huittisten, Kokemäen, Harjavallan, Nakkilan ja Ulvilan kautta, virtaa Porin sivuitse neljänä suuhaarana ja yhtyy Selkämereen Pihlavanlahdella.


      • Jajokiristeilyristeel

        No mikäs vesistö nokialla ja sasilla jne virtaa..nokian virtakoko..Muute hhai on nähty perämerellä


      • näinon___
        Jajokiristeilyristeell kirjoitti:

        Kokemäenjoki lähtee virtaan nokialta pyhäjärvestä ja päättyy pohjanmereen,ettäs tiät.

        Kokemäenjoki lähtee virtaamaan Sastamalan Hiukkasaaresta, Kokemäenjoen vesistö alkaa ylempää ettäs tiedät.


    • Hkloy

      Kokemäenjoki alkaa Pihlaja edeltä, Keuruun suunnasta.

    • Hkloy

      Siis Pihlajavedeltä.

    • Huokaus

      Itse ihmettelen kerta toisensa jälkeen, kuinka käsittämättömän ilkeitä sastamalalaiset ovat ja lähestulkoon kaikkea/kaikkia pitää haukkua. Onneksi oma lähipiirini on virkistävä poikkeus. Positiivisena koen vesistön läheisyyden.

      • Omista-pietään-huoli

        Tuo ei kyllä ole ihmettelyä vaan se on aika selvää kateutta. Ympäröivät alueet ovat satoja vuosia olleet kateellisia itsestään ja toisistaan huolta pitäville Sastamalan seudun sisukkaille ja vauraille asukkaille. Ne jotka osaa ne tekee, ja kädettömät kateellisena katselee ympärillä.


      • Huokaus

        Näköjään omista pidetään huolta.. Haukkumalla kateelliseksi, kun pikkasen kyseenalaistaa mentaliteettia. Kyky itsereflektioon tuntuu puuttuvan.


      • Mennään-käymään

        No kovasti pidät tämän paikkakunnan ihmisten mentaliteettia vääränlaisena, paljon kuulemma on mielestäsi kritiikille sijaa.
        Okei, otetaan sitten kritiikki vastaan, ja koetetaaan tässä ryhdistäytyä.

        Voisitko kertoa jonkun paikkakunnan nimen, jossa on sellaista mentaliteettiä johon meidän pitäisi pyrkiä? Varmaan olet jossakin tuollaisessa paikassa asunut aikaisemmin, ja pystyt sen kunnan nimenkin meille sanomaan.

        Mennään sitten vaikka ensi kesänä perheen kanssa autolla ajeleen ja kahvittelemaan sinne. Koetetaan samalla imeä väestöstä sitä parempaa ihmisen mentaliteettiä itseemme.

        Kerrot vaan sen paikkakunnan nimen, minne automme suuntaamme.


      • Huokaus
        Mennään-käymään kirjoitti:

        No kovasti pidät tämän paikkakunnan ihmisten mentaliteettia vääränlaisena, paljon kuulemma on mielestäsi kritiikille sijaa.
        Okei, otetaan sitten kritiikki vastaan, ja koetetaaan tässä ryhdistäytyä.

        Voisitko kertoa jonkun paikkakunnan nimen, jossa on sellaista mentaliteettiä johon meidän pitäisi pyrkiä? Varmaan olet jossakin tuollaisessa paikassa asunut aikaisemmin, ja pystyt sen kunnan nimenkin meille sanomaan.

        Mennään sitten vaikka ensi kesänä perheen kanssa autolla ajeleen ja kahvittelemaan sinne. Koetetaan samalla imeä väestöstä sitä parempaa ihmisen mentaliteettiä itseemme.

        Kerrot vaan sen paikkakunnan nimen, minne automme suuntaamme.

        En koe tarpeelliseksi ruotia muita kuntia, miksi pitäisi? Jotta voisi todeta "osataan sitä muuallakin olla ilkeitä" ? Kyllähän viestisi ilkeähkö, angstinen sävy kertoo paljon.


    • MääMitäänOmista

      Mistä tietää että on Satakunnassa ? No siitä kun on saapunut taloon jossa on piano, mutta kukaan asukkaista ei osaa soittaa sitä? No mistä tietää että on saapunut Tyrväälle (Sastamala)? No siitä kun naapuri on kateellinen toiselleen jopa siitäkin, ettei siellä kukaan osaa soittaa sitä siellä olevaa pianoa!

    • Hämäläinen

      Karjalaiset on ainakin pirun ahneita ja kateellisia .

    • Mikä-muu-paikkakunta

      > En koe tarpeelliseksi ruotia muita kuntia, miksi pitäisi?

      No miksi jätit ruotimisen pelkkään Sastamalaan? Kuitenkin aloitit tämän kummallisen ketjun näin rakentavasti toteamalla:
      "mitä hyvää on sastamalassa? ihmiset on ainakin kovin kateellista porukkaa"

      Ihan tuon perusteella kysyin esimerkkiä, että mikä on mielestäsi joku toinen paikkakunta, jossa on paljon vähemmän kateellisuutta kuin täällä Sastamalassa.

      • Huokaus

        En aloittanut aihetta/ketjua.


    • valtters

      oli vkon lopul taas baaris siiderivalaat liikkeellä ja naamat kauhees meikis .ylillihavia naisia .

      • Lihavat-mammat

        Suomalaisista naisista noin 30% on reilusti lihavia jo alle 20-vuotiaina. Kun ikää tulee 30 vuoden päälle, lihavien naisten osuus on jo 50%.

        Ihmettelin kun Maajussille Morsdian ohjelmassakin yli puolet naisista olivat lihavia mammoja, vaikka naisilla paras ikä puolison hakemiselle oli päällä.


      • Anonyymi
        Lihavat-mammat kirjoitti:

        Suomalaisista naisista noin 30% on reilusti lihavia jo alle 20-vuotiaina. Kun ikää tulee 30 vuoden päälle, lihavien naisten osuus on jo 50%.

        Ihmettelin kun Maajussille Morsdian ohjelmassakin yli puolet naisista olivat lihavia mammoja, vaikka naisilla paras ikä puolison hakemiselle oli päällä.

        Entä sitten? Ja lihavia miehiä on vielä enemmän


    • veeddoo

      Mukava täällä on asua enkä tunne kovin kateellisia ihmisiä lainkaan.

      Ehkä aloittaja liikkuu väärässä seurassa ja on niin kade että kateuttaan kirjoittaa perättömiä.

    • NäinSeMeneeTyrväälläkin

      Kateus pitää ansaita. Eli niillä joita karehditaan, on jotain jota monella muulla ei ole.

      • Anonyymi

        Kuten esim. vähän liian hienossa arkussa haudattiin ja tuotiin hautausmaalle vähän liian hienolla ruumisautolla. "Sitten ku mä kuolen, niin mulla pitää olla hienommin."


    • ford

      mul kävi niin että nälkälän rillil eräs lihava nainen pyys kyytiä mutta en ottanu ku vanhal foordil ajan ja leimaus eres ja paljon hitsattavaa on foordis muutenkin .pelkäsin jos ton naisen otan kyytii ni putoo etupenkki ku foordi ni ruostees ja taas tulis lisää hitsattavaa .no onneks huhtala myy peltiä halval jääköön naiset .foordi hyvä auto muuten .mutta laho

    • justiinsa1

      Juoruilua,toisten haukkumista,keksitään asioita mitä ei oo tapahtunu ja laitetaan toisten syyks! Muuttaisin,mutta lasten tähden olen täällä! missään ei oo tämmöstä ko täälä!

      • Muutat-naapuriin

        No voithan sinä muuttaa vaikka Huittisiin tai Nokialle asumaan. Sieltä on aika lyhyt matka tänne. Jos lasten koulun takia haluat täällä vielä olla.

        Tietenkään me paikkakuntalaiset ei haluta ketään väkisin täällä pitää Autetaan mielellämme että pääset johonkin semmoaiseeen kivaan paikkaan asumaan jossa viihdyt loppuelämäsi.


    • justiinsa1

      Kiitosta vaan! Mitenkähän mahtasit auttaa?

    • muuttolintu-

      Juoruilu ja toisten syytteleminen Sastamalalaisten pahin ominaisuus. Onneksi pääsin sieltä pois, asunnon kyllä jouduin halvalla myymään kun en jaksanut odotella parempia aikoja.

      • Sinne-vielä-muutan

        Minkä nimisillä paikkakunnilla Suomessa ei juoruilla? Antakaa muutamia vinkkejä.


    • justiinsa1

      Olen aivan samaa mieltä kanssasi muuttolintu-

    • mies11

      justiina 1 .kaipaatko hyvää mies ystävää?.

    • Tällaista-apua

      >> Kiitosta vaan! Mitenkähän mahtasit auttaa?

      No voin tulla vaikka auttamaan muutossa. Olen terveselkäinen mies, ja kannan helpolla sohvia ja isoja huonekasveja muuttoautoon. Jos tarviit ihan selvää rahaa, niin sitä ei ole itselläkään kovin paljoa. Mutta kyllä aina 50...100 € verran voin muuttokuluissasi auttaa.

      Mihinkään lastesi aamu- ja iltakuljetuksiin viikolla en valitettavasti voi osallistua, koska arkipäivät olen toisella paikkakunnalla töissä.

      Mutta pitäähän ihmisen päästä pois, jos ahdistaa, tämä on ihan selvä asia. Sinun pitää nyt nopeasti päästä ainakin 30...100 km päähän Sastamalan kuntakeskuksesta. Siellä tuskasi helpottaa jo varmasti.

    • justiinsa1

      Tällaista-apua,kiitos sinulle palaan asiaan,kun asia ajankohtaista. Hyvää jatkoa sinulle. Ja miesystävä asiaan mies11 mitenkä niin?

    • justiinsa1

      Juu,jos et juo,käyt töissä ja mun ei sua tarvi elättää

      • mies11

        kyllä työ elämässä olen ja autonkin omistan ym .ja olutta kyllä otan ainakin kerran vkossa .mutta ei minua tarvitse elättää


    • justiinsa1

      No sepä hyvä! :)

      • mies11

        moi justiina tulin just cm kaupasta .oli hyviä tarjouksia.


      • justiinsa1

        -mies11..ustiinsa1eipä taida olla ihan oikea palsta tämä tällasiten asioiden vaihtoon:) ja olen justiinsa en justiina:)


      • justiinsa1

        Sori noi kirjotusvirheet,kännykästä kun koitin vastailla


    • velitodistaa

      En pidä nuorten kannalta Sastamalaa hyvänä paikkana. Ajanvietemahdollisuudet aika huonot . Nuori kaipaa muutakin kuin joen rantaa.

      • veeddoo

        Opiston kautta löytyy toimintaa nuorille vaikka kuinka, käy selaamassa nettisivut, tulee terjonnan runsauden ähky nopeasti.. Meidän lapsi käy neljänä päivänä eri harrastuksessa ja viidentenä uimassa. Lisääkin löytyisi mutta meillä on myös kotiopetusta ja yksi löysempikin päivä pitää olla.

        Löytyy myös partio, jääkiekko, lentopallo, ringette, skeittiramppi, kirjasto, keilaus, kuntosalit, laskettelu ym ellvuoren tarjonta....

        Tuntuu oudolta jos näitä harrastusmahdollisuuksia ei löydä vaikka netti on niitä pullollaan.


    • justiinsa1

      Ei ny oikein onnistu,poistuu viestit

    • Viimmeset-toivotukset

      Taas täältä on poistunut mun viesti. Ihan vaan olisin halunnut sanoa että hyvää keskiviikkopäivää kaikille.

      Mutta ees sitä ei saa nyt sanoa, kun menee kuulemma rasismiksi se keskiviikkokin,

    • mies11

      kovin on kylmä ja sateinen ilma.

    • justiinsa1

      niimpä on. -mies11 oliko huono vai ok?

    • mies11

      ihan ok kun töis olin .ei haittaa sade

    • justiinsa1

      Mies11,mites se ikä juttu? Kerkisikkö kattoon viestin,ennenko se poistettiin?

    • mies11

      en kerenny .tääl kova toi sensuuri näimmä

    • justiinsa1

      Juu, monta viestiä poistettu.

    • mies11

      mites nyt edetään? oilis kiva tavata .oletko muuten Blondi.?

    • justiinsa1

      Olisi kyllä! En ole blondi. Entäs itse

    • mies11

      tumma mies olen .missä päin sastamalaa asut?

    • justiinsa1

      Keskustan tuntumassa

    • mies11

      laitas mtv 3 txt tv sivu 896 tietos ..odotan

    • justiinsa1

      Nyt ei mahdollista

    • justiinsa1

      Olisko muita ehdotuksia,miten saisimme yhteyden?

      • PunainenNeilikka

        Tavatkaa toisenne torilla, punainen neilikka rintapieleen, ehdotan! Arkiyönä klo yhden maissa torilla? Luultavasti osumatarkkuus, että löydätte toinen toisenne on sataprosenttisen varma? Turhaan tuota deittailua on tällä palstalla jatkaa, kun se ei näemmä kuitenkaan mihinkään johda?


    • Äijät-huutelee

      Huu, ei täälä ainakaan mitään normaaleja panoja synny. Olen melkoisen varma että sekä mies11 että justiinsa1 on keski-ikäisiä miehiä.
      Tietenkin nekin voivat viihtyä ihan hyvin keskenänsä, mutta kuten sanottu niin ei se sitten enää normaaleja treffejä ja panoja olisi.

    • justiinsa1

      Oon sellasessa paikassa missä ei ole tv:tä,olen mökillä. Siksi en saa nyt yhteyttä sinuun

    • justiinsa1

      Tää yhteyden otto haasteellista,emme nyt tiedä miten saisimme yhteyden toisiimme! Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta täällä Saastamalassa;)

    • justiinsa1

      -Siirinsisko...Voi juma! Ei oo todellista! Lapsiluku on todellakin täynnä!

    • mies11

      tulipa ajeltua tampereella kaupois ..hieno syys pvä shoppailla.

    • justiinsa1

      Tulin joku aika sitte mettästä marjoilta,puolukoita ja karpaloita ja nyt saunasta..reilu nelikymppinen

    • justiinsa1

      Ilm,liian vanha?

      • Mikä-painoindeksi

        Mutta ei mikään ikäloppu kumminkaan, ainakin pojaat harjoittelee vielä ihan hyvin. Pyörällä ajamaankin pojat oppi mummin 45-vuotta vanhalla Monarkilla:)

        No, nelikymppinen on oikeesti vielä ihan hyvä.
        Jos ei ole kovin runsaasti sitä extraa painonpuolta kertynyt matkan varrella.


    • mies11

      juu ei meistä taida justiinsa kanssa tulla paria.vaikka melkein samaa ikää ollaakin.ehkä olen vähän vanhempi

    • justiinsa1

      Millä vuosi kymmenellä syntynyt?

    • mies11

      1970 .nyt sitten justiinsa yhteys tietos laitat ?

    • justiinsa1

      Muuten kyllä,mutta edelleen ei tv:tä lähellä.miten muuten saatais yhteys?

    • justiinsa1

      Tv:tä ei ole lähimain vielä tänään,mutta lupaan -mies11 huomenna laittaa sinne txt sivulle yhteystietoni! :)

    • tyrvää

      Eli persuja on paljon.

      • Vaalit-7-kk

        Niitä persuja äänestäviä ainakin on aivan tuhottomasti paljon olemassa.

        Niitä on niin paljon kuin on tähtiä taivaalla, yhtä paljon kuin on hiekanjyviä meren rannalla.

        Niin suuri on persujen kannattajien määrä seuraavissa vaaleissa.


    • mies11

      eipä justiinsa sit mit laittanu .yht tietoja .no se siittä sitten

    • Maisemanihailija

      Kauniit maisemat, joita ei todellakaan osata hyödyntää tarpeeksi.

      • Maisemiavanhuksillekin

        Maisemat on ihanat, kunpa saataisiin joku vanhainkotikin järvimaisemiin!


    • Koulua

      Sastamalassa on hyvät koulut ja sasky ja wexve ja valepa!

    • KahviaJaKuvia

      Elinkeinotoimijat vailla vertaa, poseeraavat jokakuvassa kun ei oo mitään kiiruita.

    • Anonyymi

      Hyvää on se, että elinkeinotoimeen saadaan uusi johtaja, toivottavasti osaavampi.

    • Anonyymi

      Hianoo ku kylä poraa paikallislehteä myöten jonku itsensä irtisanoneen perään. Hyvä jos siitä tulee kansan tapa Sastamalas. Kehutaan kaikki irtisanoutuneet.

      • Anonyymi

        Tyrvään sanomien pääkirjoitus ja muut jutut elinkeinotoimesta hämmästyttivät ainakin niitä, jotka tietävät asiasta toisestakin kulmasta.


    • Anonyymi

      Hyvät koulut: sasky?? Kaikki ihan sekaisin koko koulussa!

      • Anonyymi

        Ei Tyrvis siitä ole kirjoittanut?


    • Anonyymi

      Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Kauniit maisemat (upea vesistö), hyvät lenkkeilymaastot, rauhallinen asuinalue Sileekalliolla, hyvää palvelua lähes kaikissa paikallisissa liikkeissä, leipomo-kahvila Arinan herkut (parempia ja edullisempia kuin Pyymäen), jne jne.

      Miinusta hit*n kalliista vedestä, jonka kustannukset nousee koko ajan. Joku tolkku ja raja pitäis siihenkin tulla.

    • Anonyymi

      Ei oikeestaan mitään

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe