Vain tämä merkitsee.

juusokalevi

Seurakuntaillan jälkeen pohdimme vanhoillislestadiolaisen uskonopin ydinkohtaa ja perusajatusta ja tulimme sellaiseen johtopäätökseen, että se on lyhyesti tämä, Jeesus ilmestyessään kuolemansa jälkeen opetuslapsille ikäänkuin olisi sanonut näin: " Kaikki, mitä Jumalan sana ja minä olen ennen julistanut syntien anteeksisaamisesta on nyt tästä lähtien kumottu, eikä päde, vaan nyt tästä lähtien vain tämä, mitä nyt sanon merkitsee:

Joh. 20:23

Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

32

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmaskymmeneshaarako

Eli mitään ette ole ymmärtäneet ei ennen eikä jälkeen pohtimisienne.

• korjataampa

Väärä johtopäätös.
      Kun apostolit toteuttivat Jeesuksen lähetyskäskyä, kukaan ei puhunut syntien anteeksijulistamisesta mitään.
      Tuossa Joh 20:23 tuo lupaus annettiin VAIN APOSTOLEILLE!!!

• juusokalevi

""Eli mitään ette ole ymmärtäneet ei ennen eikä jälkeen pohtimisienne.""

Oletko sitten vanhoillisena sitä mieltä, että synnit voi saada anteeksi myös ilman uskovaisen ihmisen julistamaa suullista synninpäästöä ja tämä olisi myös vanhoillislestadiolaisuuden virallinen linja?

• Missä kohti Hän mainitsi kuolemansa jälkeen syntien ateeksia antamisesta ja kuka ihminen menetteli normaalissa Raamatussa niin, että jaoi syntejä anteeksi Jeesuksen edestä.

Miksi ei ole enään sitä syntien anteeksi antamista; - suksen nimessä ja veressä seuroissa, kuten vielä 3 vuotta sitten? Teittekö parannuksen.

• sikisikövaisekosikopaha

Mites kirkon lattialla selällään sekaisin saa synnit anteeksi. Missä Raamatussa kerrotaan?

• Vl-rules
        sikisikövaisekosikopaha kirjoitti:

Mites kirkon lattialla selällään sekaisin saa synnit anteeksi. Missä Raamatussa kerrotaan?

Missä se pitäisi olla?

• weissnicht
        Vl-rules kirjoitti:

Missä se pitäisi olla?

Vajaakirkko sucks.

• Vl-rules
        weissnicht kirjoitti:

Vajaakirkko sucks.

Mikä on vaajakirkko.
        Tuleeko se Sinun mielen alemmuudesta "vajaavaisuudesta" vai mistä.
        Tarkasitin, sellaista ei ole rekisteröity ja Sinä olet puskista huuteleva vaajamielinen?
        Sinussa ja vaajakirkossa on tunnistettavissa tarkempi osoite; ass hole!

• Jeeesus käski saarnata syntejä anteeksi ja toisessa yhteydessä antoi avaimet Pietarille. Se on siirtynyt uskosta uskoon. Se ei ole vain meidän lestadiolaisten kanta, niin ovat opettaneet kirkotkin alun perin.

• Eihän muuta kantaa voi olla, koska se on kirjoiettu Raamattuun.

Se kuuluu; Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet.

Mutta sitä ei ole kirjoitettu, että Pietari olisi ne antanut muille?? Ymmärätkö.
        Kerho on tämän varastanut itselleen, vaikka ei ollut yhdenkään ihmisen voimalla paikalla.

Miten sitten Pietu olis voinut ne avaimet teille antaa, kuten miten myös Roomalle?
        Jos katsomme, miten "antaa" verbi Raamatussa toimi; 1. Moos. 2:20 Näin ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille, kaikille linnuille ja kaikille villieläimille. Mutta ihmiselle ei löytynyt sopivaa kumppania.

Kaikki eläimet kävivät näyttäytymässä Adamille, joten nimet jäi heidän omakseen.

Toinen esimerkki heti alusta; 1. Moos. 3:6 Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.

Siinä Eva antoi Adamille, mutta antaminen loppui, koska Jumala ajoi heidän pois luotaan.

Kolmas esimerkki anatmisesta, jossa antaminen jatkuu;Jes. 51:16 Minä olen pannut sanani sinun suuhusi ja kätkenyt sinut kätteni suojaan. Minä, joka levitin auki taivaan ja laskin maan perustukset, minä sanon Siionille: "Sinä olet minun kansani."

Israelin kansa on ikuisesti Jumalan kansa, joka ainoana kansana Raamatussa kerrotaan pelastuvan.

Room 11;26; Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä

Siinä on ketju,, mutta avaimissa ei muille kun Pyhille ihmisille, se on Jeesus itse.

• juusokalevi

"" Se ei ole vain meidän lestadiolaisten kanta, niin ovat opettaneet kirkotkin alun perin.""

Totta, katolinen kirkko, ei muut!

• Ennen ei ollut muuta kirkkoa kuin katolinen kirkko.

• rauhansanalainen kirjoitti:

Ennen ei ollut muuta kirkkoa kuin katolinen kirkko.

Idän kirkko Isranpulissa oli samoin kyllä, mutta ei lähtenyt tuohon avaijuttuun, höpötykseen mukaan.

• vlvaasa

Tässä Raamatunkohta, jota ei kuule seuroissa, vaikka tämä on Jeesuksen lähetyskäskyn ydintä mennä saarnaamaan Jeesusta Kristusta ja pelastusta Hänessä kaikkialle maailmaan.

Ap. t. 26:18

avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.

• Tämän Kerhon pitäisi tajuta ensin omalla kohdalla.

• anjaoinonen

Tämähän on mielenkiintoinen keskustelu. Minulle on jäänyt vähän epäselväksi seuroissa istuessani kuunnellessani kohdalleni synninpäästöä, että tarkoittaako puhuja, että minun pitää uskoa Jeesukseen Kristukseen, että saan Hänen nimessään syntini anteeksi vai häneen puhujaan, kun hän antaa minulle synninpäästön vai molempiin ja riittääkö, jos uskoo vain Jeesukseen Kristukseen, että Hänen nimessään saa synnit anteeksi?

• epälesta

Olen miettinyt tätä myös, en ole vl mutta on tullut kuunneltua paljon seuroja netistä. Minun ymmärtääkseni vl:t uskovat molempiin, siis sekä Jeesukseen, että hänen nimessään saa synnit anteeksi, mutta se saarna pitää kuulla toiselta uskovaiselta. Niin sitä olen miettinyt että miksi on näin? Jos kerran uskoo Jeesukseen syntien sovittajana, miksi toinen uskovainen tarvitaan sitä saarnaamaan? Onko se jotenkin helpompaa kuulla toisen sanovan ne sanat, jotta se olisi pyhempää? Tai enemmän oikein? Armostahan me kaikki olemme uskomassa.

• Kyllä olet oikeassa. Jeesuksessa itsessään on synnin sovitus, uskomalla Hänet Messiaksi, Hänhän ne sovitti jo Golagatalla.

1. Joh. 2:2
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

Toinen matkaa helopttava tekosi on ehtoollinen. Matt 26:28
        sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Toinen tärkeä seikka on katumus syntiin, sekä toivo Jeesukseen, ja jos ajattelet, miten maalikkopastori tietää vilkuttelaijan, onko Hän katumismielellä, tekeekö Hän parannuksen.

Täyttä huuhaata koko juttu, sehän kun Katolisuutta.

Kun saavuttaa Pyhyyden, on silloin Vanhurskas.

Jeesus sanookin, - olkaan Pyhiä, kuten minäkin olen Isäni edessä.

• epälesta
        Kesitas kirjoitti:

Kyllä olet oikeassa. Jeesuksessa itsessään on synnin sovitus, uskomalla Hänet Messiaksi, Hänhän ne sovitti jo Golagatalla.

1. Joh. 2:2
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

Toinen matkaa helopttava tekosi on ehtoollinen. Matt 26:28
        sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Toinen tärkeä seikka on katumus syntiin, sekä toivo Jeesukseen, ja jos ajattelet, miten maalikkopastori tietää vilkuttelaijan, onko Hän katumismielellä, tekeekö Hän parannuksen.

Täyttä huuhaata koko juttu, sehän kun Katolisuutta.

Kun saavuttaa Pyhyyden, on silloin Vanhurskas.

Jeesus sanookin, - olkaan Pyhiä, kuten minäkin olen Isäni edessä.

Mites se pyhyys saavutetaan? Vl:ssä korostetaan paljon syntisyyttä, olenkin miettinyt onko heillä jotenkin suurempi synnintunto kun pitää kokoajan olla pyytämässä anteeksi. En minäkää itseäni pyhäksi tunne, vaan syntiseksi ihmiseksi. Uskon kuitenkin Jeesuksen sovitukseen, että uskomalla häneen saamme kaikki synnit anteeksi.

• epälesta kirjoitti:

Mites se pyhyys saavutetaan? Vl:ssä korostetaan paljon syntisyyttä, olenkin miettinyt onko heillä jotenkin suurempi synnintunto kun pitää kokoajan olla pyytämässä anteeksi. En minäkää itseäni pyhäksi tunne, vaan syntiseksi ihmiseksi. Uskon kuitenkin Jeesuksen sovitukseen, että uskomalla häneen saamme kaikki synnit anteeksi.

Pyhitys, joka lähtee parannuksesta ja jatkuu Hengellisenä kasvuna, Jeesukseen uskovana, jossa Hän on erotettu tehtäväänsä, näin ihminen saa vanhurskauden, ja kelpaa Jeesukselle ja Jumalalle.

Pyhitys on Pyhän Hengen teko, jossa Messias kirkastuu kokonaan ihmisen sydämessä.
        Hänestä puuttuu kaikki epäpyhä, Hän on liitossa Jeesuksen kanssa.

Hän on näin myös Jumalan omaksi erotettu, kolmiyhteisen Jumalan omaa.

• 55557

Keneltä syntejä pyydetään anteeksi? Tietysti Jumalalta rukouksessa Jeesuksen Kristuksen kautta eli nimessä.

• Käsittämätöntä Jeesuksen alas ampumista.
        Eihän Jumala ole syntejä sovittanut oamlla verellään, vaan Jeesus.
        Miksi jonkun "kautta", kun on olemassa suora tie Jeesukseen?? Miksi?
        Siksi kun Kerhon saarnaajat kokevat olevansa korkeammalla kun Jeesus. He opettavat saatanallista "evankeliumia".

Jeesushan sanoo; 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. > Jakeen lisätiedot
        14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? > Jakeen lisätiedot
        14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. > Jakeen lisätiedot
        14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte.

Meneekö lestadiolaiset saarnamiehet tekemään teille tilankin? Vähän naurattaa.

Jeesus yksin on syntien anteeksi antaja, sekä niiden käsijä ristillä? Mitä on saarnaajanne kärsineet ristillä.

• suoraa

Miksi unohdat;
        Johannes 3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. "

• langastaväännettyä
        suoraa kirjoitti:

Miksi unohdat;
        Johannes 3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. "

Olisit vain rohkeasti jatkanut jaettasi, "iankaikkinen elämä MAAN PÄÄLLÄ". Pane se nyt mieleesi,
        MAAN PÄÄLLÄ, taivutan sen vaikka rautalangasta jotta se pysyy raukeamatta.

• suoraa

Tuo on totta, vain ne jotka Jeesus on valinnut morsian-luokkaansa menevät taivaaseen ja he syntyvät uudelleen Pyhän hengen vaikutuksesta ja muodostavat Jeesuksen kanssa Jumalan Valtakunta-hallituksen, joka ennallistaa Jumalan alkuperäisen tarkoituksen.

• suoraa kirjoitti:

Miksi unohdat;

Siinähän sanotaan, että uhrasi Jeesuksen, joten Jeesus on sovittanut kaikkien synnit, mutta saarnamiehet sekoittavat koko pakan, kun panevat näppinsä mukaan, heillä ei ole mitään tekemistä 2000v. sitten olevaan vapautukseen.

• Xsrkvl

Srkvlkultti on höpöuskonto.

• yltiölihainen

Ketkä "me" pohditte?

Juusokalevi ja ketkä/kuka muut?

• juusokalevi

""Ketkä "me" pohditte?
      Juusokalevi ja ketkä/kuka muut?""

Minä Juusokalevi, Martti, Kalevi, Anja ja Helena.

• selväätekstiä

Jeesus puhui aivan ilmeisesti optuslapsilleen, joten se ei koske meitä. Se kuka puhuu, ja kenelle, ja milloin, on mielestäni tärkeää. Yleisölle Jeesus saarnasi "yleisesti", mutta pyhän hengen saaneille lähimmille hän julisti erikseen. Raamayun perusta muuttuu kun sen ymmärtää. Ei Jeesus koskaan
      toivottanut kuulevaa yleisöä taivaaseen, vaan hän puhui paratiisimaisesta tilasta MAAN PÄÄLLÄ,
      ennallistetussa yhteiskunnassa, jossa ei tehdä vahinkoa eikä aiheuteta mitään pahaa. Jokainen syö
      omasta viikunapuustaan, siksi se ei voi tarkoittaa taivasta. Taivas on Jumalan taivas, mutta maan on hänantanut ihmisen lapsille.

• eihyvänenaika

Eikö se tul e mieleen että miten se toinen uskova on nyt yhtäkkiä jotenkin korkeammalla että voi toiselle syntejä antaa anteeksi !!?
      mistä tiedätte mitä syntiä se anteeksiantaja on justiinsa tehnyt !

Jos Jeesus on ainut syntien sovittaja ja anteeksianataja, ja asuu uudestisyntyneen ihmisen sydämessä niin eikö ole hullua että siihen anteeksipyytämiseen tarvitaan joku kolmas tapaus, on se hullua, vastaan itse.

• Juuri näin.
        Vl saaranamiehet ylentävät itsensä Jeesusken ylöpuolelle, istumaan Jumalan oikealla puolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      93
      3213
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1787
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1647
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      90
      1480
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      405
      1457
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      409
      1354
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1270
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1127
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      344
      959
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      272
      946
    Aihe