Puskanikki

naseva

Mielestäni on törkeätä käyttää rekkaamattomista puskanikki nimitystä.

129

2166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korppiksenpuolesta

      Se on toisen palstalaisen aloarvioimista. Tässä uuden palstalaisen ohjeet vanhemmille:

      "Siispä ehdotan hyvin yksinkertaista ratkaisua teille, jotka jo olette täällä pitemmän aikaa kirjoitelleet. Käyttäkää samaa puskanikkiä jos omillanne ette tohi kirjoittaa ja kohdistakaa vastaukset heille joille asian haluatte esittää".

      • Ihmisroskaako.olemme

        Vähän niin kuin ihmisroska.

        Roska on helppo nähdä toisen silmässä, vaikka itsellä olisi hirsi silmässä.


    • hyväsinä

      Samaa mieltä.

    • Tuhatnikkinen

      Onko nimityksellä mitään väliä kun sanojat ovat otaksuttavasti niitä samoja, jotka kirjoittelevat varsin ikävänoloisia kommentteja nikeillään(kin)? Tai ei meitsille ainakaan mitään merkitystä.

      • ME....AIKUISET

        Me aikuiset olemme kovia paheksumaan nuorten kiusaamista, mutta mihin meillä on unohtunut se oman esimerkkimme antama malli?

        Jossain metsänkorvessa rohkeutena pidetään pahuutta ja ilkeyttä toisia kohtaan,
        vaikka todellista rohkeutta on mennä kiusatun viereen tueksi ja puolustaa häntä.

        "Kiusaamisesta

        02.09.2018
        YLEISET PÄÄN AUKOMISET

        Kaupallinen yhteistyö: Jounin Kauppa
        Kiusaamisesta puhuminen rajoittuu lapsiin ja nuoriin vaikka aikuiset kiusaavat yhtälailla.

        Viimeaikoina olen lukenut lehdistä lukuisia otteita koulukiusaamisesta. Lehdistössä ja nettien keskustelupalstoilla aikuiset paheksuvat nuorten käyttäytymisestä ja vaativat tuntuvampia rangaistuksia kiusaajille. Mielestäni on hyvä, että aiheesta puhutaan ja nuoria koitetaan saada toimimaan järkevämmin.

        Olen itsekin nuoruudessa kokenut molemmat puolet kiusaamisesta. Olen kiusannut ja ollut kiusattavana. Kummastakaan puolesta minulle ei ole jäänyt erityisen hyviä muistoja. Mikä sitten saa ihmisen kiusaamaan? Omalla kohdallani peittelin epävarmuuttani ja koin hyökkäämisen hyvänä tapana välttyä kiusaamiselta. Kuka haluaisi tulla kiusaamaan, koska riskinä olisi ollut että hyökkään päälle. Tämmöisen roolin kantaminen on todella raskasta, varsinkin kun sen koviksen roolin kokee itsekin vääräksi.


        Mikä sitten on kiusaamista? Minusta kaikki toiminta, millä aiheutetaan tarkoituksella mielipahaa toiselle ylittää kiusaamisen kriteerit. Kiusaamisen ei tarvitse olla fyysistä tai edes verbaalista. Monesti huomioimattomuus on jopa kovempi pala nuoren ihmisen niellä, kuin ikävien sanojen tai tekojen. Nuori rakentaa jatkuvasti minäkuvaansa ja siihen vaikuttaa todella voimakkaasti ympäristötekijät. Kun itsetunto pääsee järkkymään jo nuorena niin se voi jättää elinikäiset arvet yksilöön, jotka heijastuvat läpi elämän. Muistan kuinka jo ala-asteella opettajat valistivat yläluokan oppilaita, että heidän pitää huomioida pienempiä ja tukea heidän matkaansa koulun varrella. Tämä esimerkin voima on mahtava ja siitä jaksettiin meitä muistuttaa vähän väliä.

        Palaan nyt aiheessa tekstin alkuun. Me aikuiset olemme kovia paheksumaan nuorten kiusaamista, mutta mihin meillä on unohtunut se esimerkin antamisen malli?


        Kun aukaisen Facebookin tai vaikkapa Iltalehtien jutuista kommenttiosion, niin näen älyttömän määrän negatiivista kirjoittelua. Varsinkin kun kyse on henkilöistä, kommentit ovat välillä niin törkyisiä, että ikinä ei uskoisi niiden kirjoitusten takana olevan aikuisia ihmisiä. Esimerkkinä eilen jaoin yhden huumorimielellä tehdyn kyselyn. Siinä Iltasanomat oli tehnyt testin, jossa vastaavaa salaista sielunkumppania julkisuudessa työskentelevistä ihmisistä. Iltasanomat olivat laittaneet myös minut sinne yhdeksi ehdokkaaksi, joten huumorimielessä jaoin testin myös Jounin Kaupan Facebook-sivuilla.

        Erehdyin hölmöyksissäni lukemaan kommentteja, mitä oli kertynyt testin alle ja vastaukset olivat pääsääntöisesti todella negatiivisia. Siinä ei ollut mitään uutta minulle mutta rupesin pohtimaan tätä kiusaamis ongelmaa. Miksi aikuiset olettavat, että lapset käyttäytyisivät yhtään sen fiksummin kun edes me aikuiset ei sitä osata. Vastaavan tyyppiset kommentit ja huutelut eivät rajoitu pelkästään someen, vaan näihin piikittelyihin törmää myös ihan live-tilanteissa. Yleensä ne ikävät sanat ovat
        peiteltyjä ilkeilyjä naamioituna huumoriin."


      • Pahoittelen

        Sori kultsi, kirjoitat niin hyvin että tekee mieli uskoa juttusi mutta tuo yksi asia panee epäilemään. Iltsari panee sinut "ehdokkaaksi" mutta olet täällä meidän tavisten seurana. Hmmm ...


    • Tällaiset keskustelijat kirjoittavat puskista,ei avoimesti. Nimitys on osuva.

      • Suoraanselkeästi

        Jos vaikka kirjoittaisinkin "puskista", niiin avoin olen aina. Ts. sanon juuri niin kuin tunnen ja tiedän - tai olen tietävinäni - enkä vähän sinne päin miten sattuu epäselkokielellä.


      • Nähty.onjo

        Niin ja ruuna on kastroitu hevonen, joten osuva nimitys sinulle olisi ruunaman


      • Sivustaseurannut

        Entinen sheriffi on lukenut jostain, että korppiksella on 84-vuotias poikakaveri, joten yrittää nyt tehdä vaikutusta jos vaikka kainuulaista alkaisi kiinnostamaan ikäloppu suomi-mies. :)


      • vois-onnistua
        Sivustaseurannut kirjoitti:

        Entinen sheriffi on lukenut jostain, että korppiksella on 84-vuotias poikakaveri, joten yrittää nyt tehdä vaikutusta jos vaikka kainuulaista alkaisi kiinnostamaan ikäloppu suomi-mies. :)

        On se ruune ainakin komeempi ja nuorempikin.


      • vanhapiikaparka
        vois-onnistua kirjoitti:

        On se ruune ainakin komeempi ja nuorempikin.

        Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun minua ei kukaan, mutta korppia kaikki.


      • teesamoin
        vanhapiikaparka kirjoitti:

        Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun minua ei kukaan, mutta korppia kaikki.

        Laita joka päivä uusi kuva kun oot jotain syömässä ja varsinkin jonkun kanssa , varmasti sinuakin sitten kaikki.


    • kukahanlienen

      Olen puskanikki ja olen rekattu, kirjoitan mielipiteeni, en puhu muiden puolesta, en tunne muita, ei ole tarvetta tulla tutuksi, saa nimitellä millä nimellä tahansa.
      Itsetunto kestää vaikka omalla nimellä kirjoittamisen.

      Rikolliset pelkäävät ja
      heikolla itsetunnolla varustetut rekatut haukkuvat muita pensaan takaa,
      aina se on niin ollut ja aina se niin on!

      Pimeää on vielä täälläkin puskassa.

      • peilisikertoo

        Kas kun itsetuntosi ei kestä sillä rekatullasi kirjoittamista edes. Tunnut hyvin tietävän heikon itsetunnon omaavan rekatun, katsot juuri peiliisi.


      • Pussipikkupiru
        peilisikertoo kirjoitti:

        Kas kun itsetuntosi ei kestä sillä rekatullasi kirjoittamista edes. Tunnut hyvin tietävän heikon itsetunnon omaavan rekatun, katsot juuri peiliisi.

        Kyllä se on ihan yleisessä tiedossa, että rekatut alkavat puolustaa itseään puskista, kun itseluottamus on niin heikko. Ihan läpinäkyvää ollut aina ja tulee jatkumaan niin kauan, kun rekkaamattomuus hyväksytään.


      • pussiinpuhutitsesi
        Pussipikkupiru kirjoitti:

        Kyllä se on ihan yleisessä tiedossa, että rekatut alkavat puolustaa itseään puskista, kun itseluottamus on niin heikko. Ihan läpinäkyvää ollut aina ja tulee jatkumaan niin kauan, kun rekkaamattomuus hyväksytään.

        Joidenkin itseluottamus on niin heikko ettei kestä edes rekata nikkiä. Puhut varmaan omasta puolestasi, et voi tietää varmuudella kenenkään muun tapoja. Siinähän arvailet. Miksi rekatulle olisi nikittä kirjoittaminen itsetuntokysymys sen enemmän kuin sellaiselle jolla ei rekattua nikkiä ole tai ei enää sitä käytä ?


      • naseva
        pussiinpuhutitsesi kirjoitti:

        Joidenkin itseluottamus on niin heikko ettei kestä edes rekata nikkiä. Puhut varmaan omasta puolestasi, et voi tietää varmuudella kenenkään muun tapoja. Siinähän arvailet. Miksi rekatulle olisi nikittä kirjoittaminen itsetuntokysymys sen enemmän kuin sellaiselle jolla ei rekattua nikkiä ole tai ei enää sitä käytä ?

        Vastaa sinä itse, äläkä kysy tyhmiä. Sinähän se rekattu olet.


      • puskis.valoisaanaikaan
        naseva kirjoitti:

        Vastaa sinä itse, äläkä kysy tyhmiä. Sinähän se rekattu olet.

        Juuri siksi kirjoitinkin nikillä - - kukahanlienen - - ?

        Kuvasin juuri niitä rekattuja jotka puskasta haukkuvat muut. Sellainen kun on tapa täällä!

        Tiedän, koska olen ainakin kymmenren vuotta seurannut palstakirjitteluja monella foorumilla. Täällä palstalla on riitaisin joukko!

        Hyvä! Sainhan ämmät liikkelle!

        En ikinä rekkaisi tänne nimimerkkiä!


      • asialinjalla
        Pussipikkupiru kirjoitti:

        Kyllä se on ihan yleisessä tiedossa, että rekatut alkavat puolustaa itseään puskista, kun itseluottamus on niin heikko. Ihan läpinäkyvää ollut aina ja tulee jatkumaan niin kauan, kun rekkaamattomuus hyväksytään.

        Juu, osoitit sen erittäin nopeaan tahtiin.
        Juoksit miinaan! Se oli ansa rekatuille!


    • tääonniintätä

      Todella ala-arvoista käyttää toisesta palstalaisesta nimitystä puskanikki. Sillä yritetään nostaa omaa egoa aivan kuin rekattu kirjoittaja olisi jossain suhteessa parempi. Ihan yhtälailla he suoltavat väliin kommentteja jollakin muulla kuin rekistyröidyllä nimimerkillä. Järjestelmä antaa ihan oikeuden siihen, laita rasti ruutuub ja vastaa jollakin mulla kuin omalla nimimerkilläsi.

      • Nähty.onjo

        Kirjoitustyylistä tunnistaa hyvin sen milloin rakatut kirjoittaa puskista. Useimmiten heidän omat keskustelut eivät vedä lukijoita ja aletaan pistää omiaan rekkautumattomana.


      • onkosullakristallipallo
        Nähty.onjo kirjoitti:

        Kirjoitustyylistä tunnistaa hyvin sen milloin rakatut kirjoittaa puskista. Useimmiten heidän omat keskustelut eivät vedä lukijoita ja aletaan pistää omiaan rekkautumattomana.

        Ai tyylien tunnistaja ennustaja eukko taas liikkeellä. Puhu vaan omasta puolestasi, et voi tietää miten paljon ketjuja luetaan. Riitaketjut täällä eniten vetää oli rekatulta tai ei ja Skillanin kahvipirtti.


      • bessie--

        "Järjestelmä antaa ihan oikeuden siihen, laita rasti ruutuub ja vastaa jollakin mulla kuin omalla nimimerkilläsi."

        Järjestelmä antaa MAHDOLLISUUDEN osallistua keskusteluun käyttämättä rekisteröityä nimimerkkiään. Voihan sitä tietysti oikeutena ja vaikkapa omiin tarkoitusperiinsä sopivana työkalunakin pitää, minä pidän sitä vain vaihtoehtona joka on hyvä olla olemassa.


      • montatapaa
        bessie-- kirjoitti:

        "Järjestelmä antaa ihan oikeuden siihen, laita rasti ruutuub ja vastaa jollakin mulla kuin omalla nimimerkilläsi."

        Järjestelmä antaa MAHDOLLISUUDEN osallistua keskusteluun käyttämättä rekisteröityä nimimerkkiään. Voihan sitä tietysti oikeutena ja vaikkapa omiin tarkoitusperiinsä sopivana työkalunakin pitää, minä pidän sitä vain vaihtoehtona joka on hyvä olla olemassa.

        Järjestelmä antaa mahdollisuuden myös käyttää koko ajan rekattuaan sinisenä tai vakinikkinään. Varmasti sellaisiakin on. se on persoonallinen tapa siinä missä nikittömyyskin.


      • bessie--
        montatapaa kirjoitti:

        Järjestelmä antaa mahdollisuuden myös käyttää koko ajan rekattuaan sinisenä tai vakinikkinään. Varmasti sellaisiakin on. se on persoonallinen tapa siinä missä nikittömyyskin.

        ???

        Kommenttini oli vastaus nimimerkin "tääonniintätä" kommenttiin...


    • Hmmm.....jos esim. kadulla kohtaa jonkun uuden ihmisen niin alkaa molemmille muodostua välittömästi historiaa, ja kun seuraavan kerran kohdataan molemmilla on tiedossa minkälainen toinen ihminen on noin suunnilleen ja mitä enemmän kohdataan sitä paremmin opitaan tuntemaan.
      Jos historia joka kerta kohtaamisessa häivytetään miten silloin koskaan opitaan toisiaan tuntemaan?

      • Ihantaviskotka

        Viimeksi kun tällainen samanlainen avaus tuli palstalle, kiirehti kaikkien hyvin tuntema "uusi " palstalainen poistamaan aloituksen. Hän oli juuri aikaisemmin kommentoinut rekistyröimättömiä puskanikeiksi ja jopa kehdannut antaa ohjeita muille kirjoittajille. Se kertoo todella paljon ihmisestä, enkä ainakaan itse välitä tietää hänestä sen enempää.


      • kenestäkyse
        Ihantaviskotka kirjoitti:

        Viimeksi kun tällainen samanlainen avaus tuli palstalle, kiirehti kaikkien hyvin tuntema "uusi " palstalainen poistamaan aloituksen. Hän oli juuri aikaisemmin kommentoinut rekistyröimättömiä puskanikeiksi ja jopa kehdannut antaa ohjeita muille kirjoittajille. Se kertoo todella paljon ihmisestä, enkä ainakaan itse välitä tietää hänestä sen enempää.

        Kenestä nyt kirjoitat ? Miten voit tuollaisia tietää ?


      • Sivustaseurannut
        kenestäkyse kirjoitti:

        Kenestä nyt kirjoitat ? Miten voit tuollaisia tietää ?

        Tuolla aikaisemmin oli jo korppiksen lainaus:
        "Siispä ehdotan hyvin yksinkertaista ratkaisua teille, jotka jo olette täällä pitemmän aikaa kirjoitelleet. Käyttäkää samaa puskanikkiä jos omillanne ette tohi kirjoittaa ja kohdistakaa vastaukset heille joille asian haluatte esittää".
        Sen jälkeen avaus poistui nopeasti.


    • Meinaako aloittaja, että me rekatut ollaan moilasia ?..))

      En itse muista käyttäneeni tuota "puskanikki"-sanaa, mutta jos olen käyttänyt, yritän varoa sanan käyttöä jatkossa. Niin ei kenenkään mieli pahoitu ?

      Tuosta kiusaamisesta muistuu mieleeni tapaus, joka sattui päiväkodissa. Pari vähän raisumpaa poikaa oli kiusannut arkaa tyttöä. Heidät otettiin puhutteluun, vedottiin tytön arkuuteen. "Siitähän - kiusaamisesta - se sitten rohkastuu", totesi toinen pojista.
      Voihan siinä käydä niinkin. Tai sitten ei. Voi mennä lukkoon entistä enemmän.

      Nykyinen linja vaikuttaisi tosiaan olevan se, että hätiin mennään pienestäkin vinkistä - onko se sitten" varhaista puuttumista" vai millä nimellä tätä valppautta nykyisin kutsutaan ? En ole ihan vakuuttunut tuonkaan linjan oikeellisuudesta.

      Eli aasinsiltana aloitukseen: jos lähdetään perkaamaan nykyistä kielenkäyttöä - missä minunkin mielestäni on perattavaa - voidaan päätyä tilanteeseen, jossa kiellettyjen sanojen lista kasvaa niin pitkäksi, ettei niitä kukaan jaksa pitää mielessään. Ja onko steriili ilmapiiri sitten tavoittelemisen väärti ? Meidän "moniarvoinen" yhteiskuntamme taitaa sittenkin olla aika ahdas suhteessa erilaisuuteen. Kaikki kukat saavat kukkia, kunhan ovat kauniita, hivelevät silmää...

      • kanttikestää

        Täällä on varmasti sellaisia, joilla on kanttia kirjoittaa aina rekattuna, kuten demeterin uskon olevan. Itselle ei ole satunnaisesti käyvänä tarpeen rekata, mutta sinänsä se on ok.


      • kanttikestää kirjoitti:

        Täällä on varmasti sellaisia, joilla on kanttia kirjoittaa aina rekattuna, kuten demeterin uskon olevan. Itselle ei ole satunnaisesti käyvänä tarpeen rekata, mutta sinänsä se on ok.

        Kantista en tiedä, mutta ehkä tämä rekattu nikki on minua itseäni varten, että osaisin vähän sovitella sanojani..))


    • viloSohvi-

      Aamuinen ajatus !



      Syksy saapuu
      värjää maan
      puut ja lehdet
      maisena on kuin taideteos

      kaunis ilma
      pusikossa tuule
      linnut ovat lähteneet

      syksyn tuoksu huumaa
      pyörryttää
      rakastan rakastan rakastan
      veilä elämää

      rakastan
      syksyä kevättä
      kesää ja talvea

      olen vielä olemassa
      tekin olette

      kun tuuli käy ylitseni
      ei minua enään ole
      eikä
      puskalaista enään tunneta

      pumerangi mukava lelu
      kun sen heittää
      se tulee takasi

      sanan säilän kun lentoon heittää
      se tulee taksi
      kaksinkerroin vahvempana
      voi haavoittaa heittäjää,

      rakstan vielä elämää

    • Majatalo

      Korppi männyn latvuksissa mietti, outo naakka.
      Kuis se tänne korpeen asti, kaupungista saakka.

      Naakka näki ruuhen rähjän läpi harnaankaihin,
      kiersi kaarsi, putos alas, rähmällensä maihin.

      Takkusulat levällänsä löytöänsä tutki,
      savisia siipiänsä nokallansa sutki.

      Onko tilaa väsyneelle, ruuhen sisään huusi.
      Tää on meitsin majatalo, horo, kerää luusi.

      Suksi suohon törkyturpa, haen avuks halon,
      pilaat vanha naakka raato meitsin majatalon.

      Eihän täällä kukaan yövy, naakka parka ankäs.
      Älä houri omiasi, joku vastaan vänkäs.

      Naakka anoi väsyneenä, auta, kiltti mua,
      oon nasevan siskotyttö, muistutankin sua.

      Miksiskö, miksikö, siksikö juuri,
      Korppikin minua sinuksi luuli.

      Mandi 3.4.2018 (muunneltu alkuperäisestä)

      • viloSohvi-

        Hyvin kirjoitit,
        runot kertoo aina jotain itsestä,


      • Luin runon uusiksi voisin vaihtaa yhden sanan sillä sanoistahan on tänä päivänä moni asia kiinni.

        Siispä naseva = tuhatnikki

        Naakka anoi väsyneena, auta, kiltti mua,
        Olen tuhatnikin siskotyttö, muistutankin sua.


      • minäkin.huomannut

        Oikeassa olet korppis. Naseva on tuhatnikki ja riidankylväjä.


      • tutultatuntuu
        minäkin.huomannut kirjoitti:

        Oikeassa olet korppis. Naseva on tuhatnikki ja riidankylväjä.

        Haiskahtaa ihan siltä joka susm kimppuun kävi. Ei voi sietää vähän räväkämpiä suosittuja persoonia. Monella nikillä on yrittänyt. Teki alotuksia puskasta ja jos hyvin veti, tuli esiin nikillään.


      • nmbv

        Ihmisroskaako olemme

        Otsikkoon vastaisin :Vähän niin kuin ihmisroska.

        Roska on helppo nähdä toisen silmässä, vaikka itsellä olisi hirsi silmässä.


    • hyvä-osainen-

      Puistossa makaa mies / nainen
      kylmissään,
      vaateet risaset
      haisee hiukan
      haavoittiko joku joskus,
      potkaisiko elämä pahoin
      sielu särkyi
      ihminen ei mahtunu maailmaan

      minäkö syyllinen kurjuuteen

      sieluun koskee
      viiltää

      anteeksi,

    • kaikki

      koulujakäynee sais lakasta samaan vasuun heistä ei oo mihinkkää
      ylpeilemässä siinollaan

      • oppimatontollo

        Me, tyhmät, kouluja käymättömät,
        Niihin kai minäkin kun kaiken osaamisen ja opin olen kerännyt kokemuksen kautta, koulu opettaa vain kirjatietoutta joka ei paljon työmarkkinoilla nuoruudessani ollut tarpeen, silloin sai hyin palkattuakin työtä kun oli rehellinen ja halusi oppia.

        Mitä muuta koulujakäyneet ovat? Ylpeileviäkö?

        Tuntuu, että mitä vähemmän koulutettu, sen kärkevämmin puhuu ja riitelee asiasta josta ei kannattaisi edes riidellä. Sitä esiintyy joka uolella, ei vain tällä palstalla, että äläpäs ota nyt nokkiis.
        Kerro sinä mitä ne koulutetut tekevät sellaista josta on sinulle haittaa?


    • NNainen

      Kunpa jäisikin puskanikki nimittelyksi, mutta kun tuolla kuuskymppisten puolella korppis nimittelee paskapuskiksi tai räyskiksi yms ihan ala-arvoisilla kirjoitteluilla. Sääliksi käy kouluja käymätön ja ehkä siksi niin sivistymätön ihminen. Loukkaavaa ja säälittävää käytöstä ikäihmiseltä.

      • A-Nainen.eikätyhmä

        NNainen
        16.9.2018 17:14
        Jos täällä jotakin pitäis sääliä, niin se olet Sinä, mutta ei noin itsekeskeistä ihmistä edes viitsi sääliä, kieriskele vain omissa liemissäsi, niihin ei kukaan tule makamaan, eikä vie paikkaasi.
        Älykkyytesi ilmenee koko tuon viestin sisällöstä ja sillä edustat vain itseäsi, et korppista joka vaikuttaa kymmenen kertaa fiksummalta kuin sinä kateuksisasi huutamassa tuhoa muille.

        Noutaja tulee kaikille, eikä silloin kysytä ketä säälit ja ketä vihasit!
        Sääli sinä, mutta älä kerro miksi!


    • no.kyllä.väki.tietää

      Ei puska- vaan p*skanikki.

      • määkans

        olepa sinä hu*ra hiljaa


    • Mutti

      Kummallista kun tähän keskusteluun ei osallistu Ruunemanin lisäksi muut rekatut. Kaikissa korppista ylistävissä kommenteissa on sama kaiku kymmenen kertaa paremmasta ihmisestä, joten en ihmettelisi vaikka olisi itse kirjoittanut kuinka upea palstalainen hän onkaan...

      • ihmetelläpitää

        Onhan tuolla järkevän tuntuinen demeter sentään mutta hänkin näitä 60 tulleita. Korppista ei täällä vielä tunneta ja varmuudeksi esitteli bloginsa .Nyt on suku ja varsinkin poika(!)ystävän suku tuputettu tarjolle samoin kymmenen vuoden ruokalistat. Kävin sitä vilkasemassa eikä tosiaan selvinnyt miksi se on pitänyt julkiseksi tehdä ja miksi se muka kateutta herättäisi. Suomessa ei ole nälänhätää kellään. Me osataan arvostaa omia suomalaisia puolisoitamme ja miniöitämme ja vävyjämme, on lapsenlapsia ja seuraavaakin polvea. On juhlia ja tapaamisia. On suvussa oikeasti kauniita ja komeita, on menestyneitä mutta kukaan muu ei niitä tällaisella palstalla esittele kuvien kanssa.


      • A-nainenrehellisesti
        ihmetelläpitää kirjoitti:

        Onhan tuolla järkevän tuntuinen demeter sentään mutta hänkin näitä 60 tulleita. Korppista ei täällä vielä tunneta ja varmuudeksi esitteli bloginsa .Nyt on suku ja varsinkin poika(!)ystävän suku tuputettu tarjolle samoin kymmenen vuoden ruokalistat. Kävin sitä vilkasemassa eikä tosiaan selvinnyt miksi se on pitänyt julkiseksi tehdä ja miksi se muka kateutta herättäisi. Suomessa ei ole nälänhätää kellään. Me osataan arvostaa omia suomalaisia puolisoitamme ja miniöitämme ja vävyjämme, on lapsenlapsia ja seuraavaakin polvea. On juhlia ja tapaamisia. On suvussa oikeasti kauniita ja komeita, on menestyneitä mutta kukaan muu ei niitä tällaisella palstalla esittele kuvien kanssa.

        Eihän korppiksen blogi ole tällä palstalla!
        Älä mene lkemaan kun et itse voi kertoa omasta elämästäsi ja sinua noin kovin kiusaa kun muut uskaltaa kertoa itsestään ja jopa suvustaan.
        Minullakin on blogi, jopa useampi nettisivu ja julksiujani on pitkin poikin Suomen maata, enkä ole kade Korpikirjailijalle, enempää kuin muilekkaan bloggaajille.

        Kaikilla on samat oikeudet kertoa tai olla kertomatta, joillekin se tuntuu olevan piikki nielussa kun pitää kakoa koko aika toisten kirjoituksien vuoksi.
        Paraan tuo yskä jollain muulla kuin muiden kirjoituksien laatua arvotelemalla, taoi asettamalla arjoja selliseen johon sinulla ei ole sanan sijaa eikä oikeuksia.

        Liity julkisiin bloggaajiin ja kirjoita puskanikilläsi kaikki mitä tiedät muista 70 palstan kirjoittajista, että saavat tietämättömätkin valistusta.
        Täällä jo kaikki tietävät mitä kukin kirjoittaa ja missä, ei sinun ole tarve joka ketjussa kymmentä kertaa niitä julistuksena suustasi laukoa.

        Parempaa elämää Sinulle.
        Koita nyt etsiä vaikka korppu sinne leukojesi väliin!


      • naseva
        A-nainenrehellisesti kirjoitti:

        Eihän korppiksen blogi ole tällä palstalla!
        Älä mene lkemaan kun et itse voi kertoa omasta elämästäsi ja sinua noin kovin kiusaa kun muut uskaltaa kertoa itsestään ja jopa suvustaan.
        Minullakin on blogi, jopa useampi nettisivu ja julksiujani on pitkin poikin Suomen maata, enkä ole kade Korpikirjailijalle, enempää kuin muilekkaan bloggaajille.

        Kaikilla on samat oikeudet kertoa tai olla kertomatta, joillekin se tuntuu olevan piikki nielussa kun pitää kakoa koko aika toisten kirjoituksien vuoksi.
        Paraan tuo yskä jollain muulla kuin muiden kirjoituksien laatua arvotelemalla, taoi asettamalla arjoja selliseen johon sinulla ei ole sanan sijaa eikä oikeuksia.

        Liity julkisiin bloggaajiin ja kirjoita puskanikilläsi kaikki mitä tiedät muista 70 palstan kirjoittajista, että saavat tietämättömätkin valistusta.
        Täällä jo kaikki tietävät mitä kukin kirjoittaa ja missä, ei sinun ole tarve joka ketjussa kymmentä kertaa niitä julistuksena suustasi laukoa.

        Parempaa elämää Sinulle.
        Koita nyt etsiä vaikka korppu sinne leukojesi väliin!

        Kyllä sinä olet ihan samanlainen puskanikki, ei tuo korppiksen palvominen paranna mitään. Eikä plogien, tämä on keskustelupalsta.


      • A-nainenihanite
        naseva kirjoitti:

        Kyllä sinä olet ihan samanlainen puskanikki, ei tuo korppiksen palvominen paranna mitään. Eikä plogien, tämä on keskustelupalsta.

        Enhän minä ketään puolusta, mutta kerron, että jokaisella on oikeus kirjoittaa itsestään ja omaisistaan mitä haluaa. Hän ei ole nasevan luvista riippuvainen ja vastaa itse sanomisensa, kuten minäkin ja olen puskanikki niinkuin Sinäkin - naseva-. Vai esittelitkö jossain itsesi?

        Muut ne niistä Korpikirjailijan blogi kirjoituksista puheenpärinää ovat täällä pitäneet jo viikkoja, minä sanoin jotain vasta ihan ekan kerran, enkä ota sanojani takaisin!

        Pure korppuja, älä kirjoittajia!

        Ps. niin sinähän et ole puskassa, ethän?


    • Ihnetelläpittää@

      Terveiset mökkimaisemistani. Päivitin syystyökuvia profiiliin. Hups elä kato ; )

      Saa ihmetellä avoimesti ja kauhistella sellaista mikä on tätä päivää. Ilmeisesti et kuulu mihinkään nettiryhmään. Facebookissa on varaa valita ryhmistä, jotka sivuavat intressejäsi.

      Tätä päivää on kertoa esim. sisustusharrastuksestaan kuvin ja sanoin esitellä kotia, kesämökkiä, koti- ja mökkipalstaa. Lapset ja lapsenlapset kirmailevat kuvissa ja illallispöydän ympärille on kokoontunut koko suku syömään isännän savustamaa lohta. Kauniita kuvia iloisista ihmisistä.

      Bloggaus on monen harrastus. Miksi bloggaan kysyt. Olen jo kertonut blogini nimi kertoo mitä se sisältää. Korvesta maailmalle, eläkeläisen päiväkirja.

      Sinulla on halu kertoa omaa tarinaasi. Kerroit jo elämästäsi minulle ja muille lukijoille. Kerroit suomalaisesta puolisostasi, suomalaisista lapsistasi, suomalaisia ovat myös lapsenlapsesi, juhlistasi ja tapaamisistasi. Komeita, kauniita ja menestyviä, kerroit sukulaisistasi.

      Blogia pitävät tietävät mitä blogin sisällä, kulisseissa tapahtuu. Tilastot kertovat lukijamäärät lähteet mistä blogia on luettu ja lukijoiden nettiselaimet. Mistä maasta tai maanpallon osasta on tehty blogivierailuja.

      Suomi24 kautta on viime päivinä tehty runsaasti vierailuja. Tiedän myös mitä blogin kirjoituksia on luettu.

      Pitäisikö suomi24 kautta tulevilta lukijoilta katkaista pääsy blogiini, koska se aiheuttaa syvää mielipahaa osassa lukijoita.

      • Huomenta korpikirjailija, demeter1, puskat….
        Minun korvissani "puskanikki"-sana sinänänsä viaton. Tarkoittaa edelleenkin vain anonyymiä kirjoittajaa. Neutraali sana, ei ylennä eikä alenna.
        Minä kävin blogissasi ja jätin pienen kommentin, ihan vain merkiksi siitä olen käynyt, lukenut, ihaillut valokuviasi (varsinkin omien luovien käsiesi aikaansaannokset ovat tosi upeita) jne.
        Minullakin on blogi, parikin, vaikka en ole niitä päivittänyt aikoihin. Matkablogeja, puutarha-ja pihablogi,..blog(g)aaminen omasta elämästä, omista tekemisistä on mukavaa ja jos sitä tekee harrastuksena, ei kaupallisesti) myös kivaa ja antavaa luettavaa muillekin. Nyt keskityn kyllä vain muun tyyppiseen kirjoittamiseen, joten blogit saavat levätä.
        Mikä minua eniten hämmästyttää on se kiihko jolla hyökätään meidän bloggaajien kimppuun. Eihän kenenkään ole PAKKO lukea kenenkään blogeja eikä blogaaminen tee kenestäkään sen suurempaa tai parempaa. Se on vain mukava harrastus josta ei koidu vahinkoa kenellekään. Jos sinä, arvoisa puska, kudot vaikka sukkia ja joku ihailee ja kehuu upeita kantapääkavennuksia, ihan vaikka julkisestikin tai somessa, niin tekeekö se sinusta jotenkin merkkihenkilön? Pieni on elämä, pienet on kuviot jos antaa tällaisten asioiden häiritä itseään.


    • e.lä.mä

      Sanassa ei mitään pahaa.

      Puskaan paskantajia on Suomessa paljon. Taukopaikat teitten varsilla paskaa. Helsingi siellä täällä vain paskaa, en ihmettele-- Suomi on se pieni venäjä. Olen suomalainen ja rakastan Suomea sanon vain totuuden.

    • jatketaanko-sanasotaa-

      Mikä ihmeen sanasota palstalaisia vaivaa ?

      -----
      Puskassa vaan tuulee
      myrsky käy
      torasanat sinkoilee
      ylitse puskasulemin
      pelottaa

      mistä moinen sana sota,
      miksi raivo ravistaa
      sanavalmiita sankareita,

      kateusko kaiken takana

      solmittaan sopu soma
      palsta olis kuin oma

      kehtaisi taas kehuskella
      menestyksellä mahtailla,

      kaikilla meillä on jotain hyvää
      kylväkäämme sopu jyvää

      uteliaisuus kuitenki kaikkia vaivaa
      miksi verta nenästä kaivaa

      puskasta voi kirjoitaa
      eihän se meitä haittaa

      kiinostaa kaikki jutut
      kohdataan vanhat tutut

      kaikki me vanhenemme
      kohta vain muistoissa elämme,

    • e.lä.mä
    • e.lä.mä
    • Viär

      Yhden naisen (korppis) show tuntuu jatkuvan?

      • Show must go on. Jos Korppis nostetaan päärooliin on rooli vietävä loppuun asti, muuten tuottaja/aloittaja pettyy. On tuottajia, joille shown pituus on tärkein tavoite.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Show must go on. Jos Korppis nostetaan päärooliin on rooli vietävä loppuun asti, muuten tuottaja/aloittaja pettyy. On tuottajia, joille shown pituus on tärkein tavoite.

        Vai petytkö sinä, korppis ? Ellet ole pääroolissa...))

        Pää- tai sivurooli, mikä kenellekin luontuu. Ja ellei roolijako miellytä, perästä
        kuuluu..))

        Vaihtuvalla nimimerkillä - tai sillä samalla rekkaamattomalla - kirjoittajia on nyt ryöpytetty niin paljon, että myötämieli alkaa olla heidän puolellaan. Vaikka itse ajattelen vähän Kolavankotkan tapaan, keskustelun olevan tapahtuma. jossa ollaan tietyllä jatkumolla, tutustutaan myös ihmiseen hänen mielipiteensä takana, näen hyviä puolia myös tässä kevyemmässä versiossa. "mummo. pulassa" kirjoittikin siitä tuolla kivasti ja rakentavasti.
        Vaikka itsekin syyllistyn siihen, että huomion helpommin rekisteröidyt ja tutummat kirjoittajat, mihinkään paremmuusjärjestykseen en heitä mielessäni aseta ja pyrin vastailemaan kaikille tasapuolisesti, ellei nyt ihan silmille hypitä..))

        Kaikki eivät varmastikaan odota tältä palstalta samoja asioita ja harva kai tässä iässä enää hakee lähempää tuttavuutta tai sielunkumppanuutta. Monille, kuten itselleni, riittää kevyt, irtonainen jutustelu. Jos jotakin vierastan niin kyllä se tietysti on tuo oman elämän esittely, siinäkin mielessä, että se on selvästi asia, joka täällä ärsyttää monia, saa riitaa aikaiseksi. Tietysti on niitä, joiden avoin puhe tavoittaa lukijat eikä korosta kirjoittajan persoonaa, mutta raja esittelyn ja jakamisen välillä taitaa olla hiuksenhieno ja lukija kai senkin viime kädessä määrittää.

        No, täällä me entiset 60 ollaan omine eväinemme ja jatketaan taivalta täällä.
        Yritetään olla ihmisiksi..)) Muistanet, korppis, että kun meidän entiselle palstalle tuli väkeä, kukaan ei tykännyt siitä, joka tuli "takki auki" ja alkoi ensi töikseen luomaan
        "uutta järjestystä", opastamaan muita. Niin se on varmasti täälläkin.
        Toisaalta ei kai kenellekään aikuiselle voi laittaa suitsia suuhun, mutta jos eripuraa syntyy, siinä on yleensä kaksi osapuolta, useampiakin, kun lasketaan huutosakit mukaan..))


    • Observe

      Kaikki kirjoittajat ovat yhtä tärkeitä. Jos rekatutut alkavat ylpityä liikaa, pidetään huolta siitä että heidät saadaan maan pinnalla ja että he pitävät jalat maassa. Palsta on täysin rekkaamattomien varassa, heillä on enemmistö ja heiltä tulevat parhaat keskustelut ja vastaukset.

      • hrrzzxxrrs

        Kaikenlaisia aivoituksia kirjoitellaan. Oikein kirjoittajia muka erotellaan ja palstalla voi jopa ylpistyä,,voi herranjestas. Tajuu nyt lopulta palstan juju,mahtaisko olla mainostulojen keräilyjä. Riidelkää niin saatte tupakka, sanottiin ennenvanhaan Aller siitä nettoaa.
        Observoi nyt vaan ja hönkäise noita epäluulojasi ilmoille jospa ne vaikka helpottaisi oloasi.


      • Se on taas sinun mielipiteesi.
        Mitä ihmeen jantelakia ja sakinhivutusta oikein yrität saada aikaan täällä?
        Toivon todellakin että palstan uudistuminen tapahtuu siten että tulee rekkauspakko silloin nähdään kenellä riittää kantti ja kenellä on puhtaat jauhot pussissa. Kuka uskaltaa vielä laittaa pärstäkertoimensakin profiilikuvaan ja sanoa hei, mä olin se silloinen puskanikki/moninikki/räysky ja perskärpänen, olen tässä.
        ***
        Jääköön kuitenkin kirjoihin ja kansiin että noin yleisesti ottaen anonyymit kirjoittavat ovat suuri osa palstan luonnetta ja antia ja tuovat/ovat tuoneet arvokasta sisältöä keskusteluihin ja parhaimmillaan kannattaneet pitkiäkin asiaketjuja.


      • mielipiteeni
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Se on taas sinun mielipiteesi.
        Mitä ihmeen jantelakia ja sakinhivutusta oikein yrität saada aikaan täällä?
        Toivon todellakin että palstan uudistuminen tapahtuu siten että tulee rekkauspakko silloin nähdään kenellä riittää kantti ja kenellä on puhtaat jauhot pussissa. Kuka uskaltaa vielä laittaa pärstäkertoimensakin profiilikuvaan ja sanoa hei, mä olin se silloinen puskanikki/moninikki/räysky ja perskärpänen, olen tässä.
        ***
        Jääköön kuitenkin kirjoihin ja kansiin että noin yleisesti ottaen anonyymit kirjoittavat ovat suuri osa palstan luonnetta ja antia ja tuovat/ovat tuoneet arvokasta sisältöä keskusteluihin ja parhaimmillaan kannattaneet pitkiäkin asiaketjuja.

        Sinullakin näyttää olevan kuva, joka on otettu vuosia ja vuosia sitten. Mitä rohkeutta se sitten vaatii?

        Miten muuten jaksat vuodesta toiseen jankuttaa tästä rekkaamisesta? Tuntuu siltä, että sinulla ei ole elämässä mitään muuta, kuin netti, mutta mitäpä hänessä.


      • mielipiteeni kirjoitti:

        Sinullakin näyttää olevan kuva, joka on otettu vuosia ja vuosia sitten. Mitä rohkeutta se sitten vaatii?

        Miten muuten jaksat vuodesta toiseen jankuttaa tästä rekkaamisesta? Tuntuu siltä, että sinulla ei ole elämässä mitään muuta, kuin netti, mutta mitäpä hänessä.

        Kuva on otettu tyttären luona viime jouluna. Eli siis aika tuore.

        Kyllä kai minä saan sanoa myös mielipiteeni. Vuodesta toiseen. Muuten, jatkaisin kirjoittamista myös jos rekkautuminen ja profiilit poistettaisi kokonaan; ns. vakinikkinä.


    • ErkkiTwistaa

      Erittäin ikävä seurata muutaman rekatun vakinikin räyskytystä kuinka rekistyröitymispakko muuttaisi jotain. Se vähentää kirjoittajia, sillä tätä palstaa pitävät pystyssä rekkaamattomat! Muutamat itsensä rekanneet luulevat kuuluvansa johonkin herraskansaan, jotka saavat sotkea rekkaamattomat muka suohon. Itsensä rekatut tekevät naurettaviksi.

      • ErkkiTwistaa

        Pitäisi kyllä tämä nikki rekisteröidä ennenkun joku toinen sen nappaa itselleen.


      • ghjkl
        ErkkiTwistaa kirjoitti:

        Pitäisi kyllä tämä nikki rekisteröidä ennenkun joku toinen sen nappaa itselleen.

        Älä turhaan rupea rekisteröimään. Mielummin voit häipyä täältä hemmettiin koska et osaa muuta kuin nälviä ja räkyttää. Mitään asiapitoista ei sinulta tunnu irtoavan.


    • mummo.pulassa

      Niin kauan kuin olen palstoilla roikkunut, eka kertaa vuonna 2001, en ole edes ajatellut rekkautumista.
      Näinä vuosina olen ollut yleensä lukijana, ajankuluksi itseni iloksi olen näitä palstoja seurannut.
      Turhaa räkätystä, toisten aliarvioimista ja komenteluahan on vuosiin kuulunut, mutta myös mielenkiintoisia ja osuvia ajatelmia olen saanut lueskella, joita on tullut "puskista" sekä noilta rekisteröityneiltä, kiitos siitä molemmille tahoille.

      Mutta, mutta. Vieläkin, 8-kymppisenä haluan olla "villi ja vapaa", en halua orjuutua saman nimimerkin alle, enkä näe syytä olla niin tärkeä ja mahtava, että sanaseni olisivat "kuolemattomia".
      Vaihtelu virkistää vielä tässä iässäkin , vaikka välillä tykkään käyttää useamman kerran samaa puskanikkiäni, Sanoistani vastaan itse, huomiota en kaipaa sen enempää kuin sanaseni aiheuttavat.

      Hyvää päivänjatkoa kaikille palstalla kävijöille, olittepa rekattuja tai ette. Kaikki sanat ovat arvokkaita, lukijoita ja kirjoittajia palsta kaipaa.🤗

    • no.noin.se.on

      P*skanikki on rekattu vakinikki, joka muita ja nimittelee toista puskanikiksi tahi kirjoittelee tyhmiä runoja. Kyllä niistä esimerkkejä on.

    • Nikittömyys.kunniaan

      En tiedä olenko ainoa, jonka mielestä 70 keskustelut ovat muuttuneet tylsiksi. Se tuskin johtuu siitä, että moderointi olisi tiukentunut, vaan ehkäpä pikemminkin juuri päinvastoin. Kun moderointi sallii rekistyneiden riidanhaastamisen, on useampi rekistyröimätön vakikirjoittaja samanaikaisesti vähentänyt kirjoitteluaan tai lopettanut kirjoittelun kokonaan. Tässä minun näkemykseni asiaan.

      • Palstalla

        Samaa mieltä ja varsinkin nämä Tellukka ja Korpikirjoittaja tyyppiset uudet tuulet pilaavat täyttä vauhtia ennen niin hienoa palstaamme. Tämä oli hyvä ja kirjoitustasoltaan paras ikäkausipalsta, kannattaisi hieman rajoittaa riidanhaastamista juuri näiden tulokkaiden.


      • vanhapalstalainen
        Palstalla kirjoitti:

        Samaa mieltä ja varsinkin nämä Tellukka ja Korpikirjoittaja tyyppiset uudet tuulet pilaavat täyttä vauhtia ennen niin hienoa palstaamme. Tämä oli hyvä ja kirjoitustasoltaan paras ikäkausipalsta, kannattaisi hieman rajoittaa riidanhaastamista juuri näiden tulokkaiden.

        Tai, vanhat vois pitää suunsa kiinni!
        Itsehän sinä olet hyvä arvostelemaan tulijat, mutta et huomaa kuinka asenteellisesti kirjoitat.
        Olen vanha tällä palstalla ja toivotan uudet tervetulleiksi, vanhoilla olis käytöksessään parantamisen varaa uusia kohtaan.

        Niitä korppuja!


      • Ikävä kuulla. "Nikittömyys.kunniaan" ja "Palstalla". Järjestöelämässä pidetään yleensä järjestäytymiskokous, kun uusia jäseniä tulee joukkoon. Jaetaan tehtäviä ja yritetään tottua toisiinsa. Jospa tässäkin on kyse siitä ? Me uudet ollaan täällä vähän kuulolla, etsimässä sitä omaa paikkaamme, kuka vähän rehvakkaamin, kuka hillitymmin, kuka tietäen "omat oikeutensa", kuka vähän kysellen itseään muilta..))
        Tahtoisin uskoa, että kyllä me vielä toisiimme totutaan, tuskin kukaan tahtoo toisten mieliharmina olla...


      • Palstalla kirjoitti:

        Samaa mieltä ja varsinkin nämä Tellukka ja Korpikirjoittaja tyyppiset uudet tuulet pilaavat täyttä vauhtia ennen niin hienoa palstaamme. Tämä oli hyvä ja kirjoitustasoltaan paras ikäkausipalsta, kannattaisi hieman rajoittaa riidanhaastamista juuri näiden tulokkaiden.

        Olen minä tuolta arkistosta vilkuillut tätä teidän "ennen niin hienoa" palstaanne, kuinka hienoa täällä on ollut ennen minun tänne tuloani.
        Joko sinulla on pikkusen erikoinen maku hienoudesta tai sitten muistisi heittää pahemman kerran.
        Näitä tämän tyylisiä puskanatkutusketjuja sieltä löytyy vaikka millä mitalla. En minä opi koskaan niin hienosti kirjoittamaan kuin tämän linkittämäni ketjun puskissa osataan

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15227884/palstaa-hallitsee-kylla-aloitukset


    • Pylykerö

      Olen ymmärtänyt näin, että puskanikkien haukkujat ovat näiden "kaupallisten toimijoiden" palveluksessa. Jos ei ole rekisteröitynyt, kirjoittajalle on hankalampi kohdentaa mainontaa.
      Minua saa oikaista jos olen väärässä, mutta älkää rumasti haukkuko ! Ilkeä kommentointi on osoitus kirjoittajan ikävästä olemuksesta, oli sitten rekisteröitynyt tai ei.
      Kaupalliset toimijat kyselivät juuri käytäntöjä, huomasitte kai.

      • Nähty.onjo

        Näille puskanikkien haukkujille on myös yhteistä se, että heillä on tapana länkyttää myös toinen toisilleen samaa alatyyliseen sävyyn. Pystyy selvästi havaitsemaan kyseisten sivistymättömyyden ja rääväsuu asenteen kaikkeen muuhunkin elämässä.


    • pylykerö:
      ketkä ovat puskanikkien "haukkujia? Yleistäen kaikki puskasta kirjoittajat ja haukkuen tasapuolisesti sekä asialliset että asiattomat kommentoijat?
      Itseäni en laske kuuluvaksi sellaisen nimikkeen alle, vaikka olenkin jo pitkään puhunut rekisteröitymisen puolesta ja kritikoinut tiettyjä multinikkejä joilla ei ole ollut muuta asiaa kuin pahan puhuminen muista, etenkin rekisteröidyistä. Katson palstan perusheikkouden olevan sen kaksijakoisuus: joko kaikki puun oksalla tai peffallaan nurmikolla.
      ***

      • Pylykerö

        En haudo mielessäni vihoja ketään kohtaan, mutta jos esim. joku tietty nimimerkki on minulle usein ilkeästi vastannut, omasta mielestäni aiheetta, minä pistän mielessäni hänet typerien kastiin. Siitä voi kohentua jos haluaa. Hyvin herkästi meitä rekisteröitymättömiä syytetään massana. Ettehän tekään ole massaa. Joukossa on sekä mukavia että väliin ilkeästi heittäviä.
        Pääasia, että joskus loppuisi ainainen jauhaminen toisista kirjoittajista, kirjoiteltaisiin asioista mistä hyvänsä. Emmehän me vaikuta toistemme elämään mitenkään syvemmin. Ilkeys on silti loukkaavaa ja pahaa tuottavaa.


      • tsiisus

        En ymmärrä miksi vedät "puskanikit" samaan kastiin.
        Olet tietty tietoinen rekattujen moninikkien jyräämisestä useilla palstoilla.Ja he eivät suinkaan ole nykynuorisoa, kaukana siitä.Tämän palstan "häiriköinnit" kohdistuvat mielestäni rekattujen (muutaman) jatkuvaan "ei- rekattuna" kirjoitteluun. Esimerkkejä olisi vaikka ja kuinka esittää.
        Tuskin itsekään et ole tietoinen mikä täällä on se suurin ja ikuinen ongelma.Tokkopa täällä saadaan mitään muutettua lukuisista hyvistä yrityksistä huolimatta.

        Voit hyvin olla haukkumasi "puskanikki" sitä halutessasi, koska ethän sitä pysty kuitenkaan palstalla todistamaan millään lailla, ainakaan minulle.En edes halua moista puuronkeittoa lukea.
        Perusheikkous lähtee ihmisestä itsestään.Siihen ei mitään nikkiperusteluita eikä makuupaikkoja ole tarpeen jaella.

        En ole puskis jatkossakaan!


      • Pylykerö kirjoitti:

        En haudo mielessäni vihoja ketään kohtaan, mutta jos esim. joku tietty nimimerkki on minulle usein ilkeästi vastannut, omasta mielestäni aiheetta, minä pistän mielessäni hänet typerien kastiin. Siitä voi kohentua jos haluaa. Hyvin herkästi meitä rekisteröitymättömiä syytetään massana. Ettehän tekään ole massaa. Joukossa on sekä mukavia että väliin ilkeästi heittäviä.
        Pääasia, että joskus loppuisi ainainen jauhaminen toisista kirjoittajista, kirjoiteltaisiin asioista mistä hyvänsä. Emmehän me vaikuta toistemme elämään mitenkään syvemmin. Ilkeys on silti loukkaavaa ja pahaa tuottavaa.

        Mites se Pylykerö on taas eksynyt tänne typerien kastiin.
        Vai ehkä et olekaan sama Pylykerö, jolla on vielä muutama vuosi seitenkymppisiin? Noita mustia nikkejä kun pystyy kuka vain käyttämään samoja.


      • naseva
        Tellukka kirjoitti:

        Mites se Pylykerö on taas eksynyt tänne typerien kastiin.
        Vai ehkä et olekaan sama Pylykerö, jolla on vielä muutama vuosi seitenkymppisiin? Noita mustia nikkejä kun pystyy kuka vain käyttämään samoja.

        Kyllä tollukan kannattaa keskittyä ihan omiin sanomisiin ja jättää muut vähemmälle. Ruotsalaista ex-siivoojaa ei pidetä kaikkein luotettavampana tiedonvälittäjänä, joten keskity ihan vaan itseesi ja jätä suomalaiset rekkaamattomat vähemmälle huomiolle.

        PS. Teepä joskus itsekin avaus


      • naseva kirjoitti:

        Kyllä tollukan kannattaa keskittyä ihan omiin sanomisiin ja jättää muut vähemmälle. Ruotsalaista ex-siivoojaa ei pidetä kaikkein luotettavampana tiedonvälittäjänä, joten keskity ihan vaan itseesi ja jätä suomalaiset rekkaamattomat vähemmälle huomiolle.

        PS. Teepä joskus itsekin avaus

        Teinhän minä tuonne kuuskymppisiin kerran aloituksen ihan sinua varten (itsestäni), että olisit saanut purkaa sappeasi siihen, mutta jotenkin sinua alkoi ujostuttaa ...


    • Itselle sinänsä nikin värillä muuta merkitystä kuin se ettei minun nimissäni kuka hyvänsä kykene kirjoittamaan tekstiä, kuten tapahtui kun en ollut rekattu. Mustanakin pyrin kirjoittamaan samalla nimimerkillä, samassa ketjussa, "joku" ... sitten innostui kirjoittamaan minun nimmarillani :)
      Myös monet tekstit häipyivät "mustana" ollessa, kuin tuhka tuuleen, nyt on säilynyt paremmin.

      • Pylykerö

        Muistelen joskus hyvin kauan sitten olleeni rekisteröitynyt. Joku alkoi kirjoitella nimimerkilläni mustana. Siihen aikaan oli jopa vielä ilkeämpi henki.

        Tämä tästä, en kestä enää samaa vatvomista.


    • Ihan terve reaktio! Avauksesta lähtien on kuin petattu -golem effektiin, jossa odotetaan osallistujilta kielteistä suhtautumista! Koska nikittömät kuitenkin ENIMMÄKSEEN vastaavat normalisti, ei koko joukkoa saisi jonkun häirikön takia tuomita.

      Melkoista kirjoittajakaartiahan rekisteröimättömät edustaa, ihan ylläpitäjän luvalla ja suosituksella !
      Entäpä jos vastakohtana kokeiltaisikin pygmalion effektiä, jolloin oltaisi vakuuttuneita nikittömienkin kyvystä osoittaa luovuuttakin lyhyillä ja humoristisillä repliikeillään ?

      • yksjasamateho

        Sinä ja sun repliikkis!
        Kaikkea olet jo kokeillut, monta nikkiäkin.


      • tsiisus

        Sirkku ja sun jutut!
        Tottakai ylläpito /Aller/mainostajat perheineen kirjoittavat samaan tahtiin minkä muilta töiltään ehtivät.Ja hehän ehtivät, huomattu on kiitettävästi.

        Halutaanko nikittömiltä humoristisia sanahelinöitä yhdistettyinä kenties humoristisiin aforismisanontoihin?Siitäpäs itse asiaan kirjoittaminen karkaa hakoteille ja rekatut on toistensa kimpussa uusin hupikommentein ilman rekattua nikkiä.Onko tuokin hyväksyttävää ylläpidon taholta?Tähän asti on ollut ja todennäköisyydellä jatkuu tappiin saakka.

        Luovuutta täällä:DDD


      • sini.sirkku.ek
        yksjasamateho kirjoitti:

        Sinä ja sun repliikkis!
        Kaikkea olet jo kokeillut, monta nikkiäkin.

        Onko nikin vaihto muka Ylläpidon kieltämä ? Olen aina ilmoittanut uuden nikkini, mutta en esittänyt uutta tulokasta. Sekään ei ole kiellettyä, eikä ilman nikkiä kommentoiminenkaan, joten
        kiukutelkaa ihan rauhassa. 🤣))


    • Olemmeko.me

      puskanikit ihmisroskaa?

      Räväkät muiden haukkujat ovat sitten varmaan ihmisaatelia?

    • vaikeasanoaoikein

      no saapiko sitten sanoa puskaryssa ,,vai pensas neuostoliittolainen,,tai pensas venakko?

    • Niinhän se uutistenlukijakin kysyi: Mitenkäs sinun puskasi?

      • robotti-taas

        Olenko käsittänyt väärin tuon uuden uudistuksen tiimoilta, että kaikkien pitää rekisteröityä, mutta sitävastoin on kaikila on mahdollisuus myö valita tuo toisela nikillä kirjoittelu, joten mitä se muuttaa entiseen?

        Näinhän ollut ennenkin , joten nyt on kysymyksessä joku mainos- tai joku muu intressi, että jokaisen tiedot saadaan esiin, jotka sieltä kuuluisesta puskasta kirjoittavat ja nämä halutaan saada ruotuun, ilmeisesi mainosten vuoksi, tai tiedä häntä, ketun häntä.

        Ainakin minä olen jo luovuttanut tietoni ja mitään häiriöitä ei ole tullut, paitsi s-postini tulvii jos jonkunlaista roskapostia, mutta senkin oleno eliminoinnut, että kaikki menee spämmin ja yksi painallus vain ja sielähän kaiki on pois.

        Aloitukseen voisin vain vastata, että mitä me tämänikäiset jaakaamme jostain puskista ja nikeistä?,

        Täällähän lyödään turpiin kirjoittajia, kuin nakkikioksilla ja kuka siellä edes tuntee nimeä? Täällä vaaditaan, että ainakin joku tunnistettava nimmari täytyisi löytyä, että todellakin osaisi sitä oikea vetäistä turpiin?


      • robotti-taas kirjoitti:

        Olenko käsittänyt väärin tuon uuden uudistuksen tiimoilta, että kaikkien pitää rekisteröityä, mutta sitävastoin on kaikila on mahdollisuus myö valita tuo toisela nikillä kirjoittelu, joten mitä se muuttaa entiseen?

        Näinhän ollut ennenkin , joten nyt on kysymyksessä joku mainos- tai joku muu intressi, että jokaisen tiedot saadaan esiin, jotka sieltä kuuluisesta puskasta kirjoittavat ja nämä halutaan saada ruotuun, ilmeisesi mainosten vuoksi, tai tiedä häntä, ketun häntä.

        Ainakin minä olen jo luovuttanut tietoni ja mitään häiriöitä ei ole tullut, paitsi s-postini tulvii jos jonkunlaista roskapostia, mutta senkin oleno eliminoinnut, että kaikki menee spämmin ja yksi painallus vain ja sielähän kaiki on pois.

        Aloitukseen voisin vain vastata, että mitä me tämänikäiset jaakaamme jostain puskista ja nikeistä?,

        Täällähän lyödään turpiin kirjoittajia, kuin nakkikioksilla ja kuka siellä edes tuntee nimeä? Täällä vaaditaan, että ainakin joku tunnistettava nimmari täytyisi löytyä, että todellakin osaisi sitä oikea vetäistä turpiin?

        Tottunut jo rekisteröinteihin muilla palstoilla kun käy niin joutuu rekkautumaan jokainen joka haluaa niillä kirjoittaa, siksi ole mitään ongelmaa olla rekatulla täälläkään.

        Onkohan sillä mitään merkitystä, mainosten kannalta, onko rekattu vai ei? Läppärillä adblock, joten mainoksia ei juurikaan näy, kännykällä näkyvät mutta niistä mitään haittaa ole.

        Aika paljon tullut netin kautta tilattua tavaraa ja siksi sähköpostiin tulee mainoksia/tarjouksia, yleensä klikkailen aukaisematta pois.

        Liikkeissä asioidessa tulee kännykältä katseltua hintoja, toisinaan jää tavara hyllyyn ja tilaan netistä, jos ei heti ole tarvetta.

        Samahan se on saako turpaan nikiltä vai ilman nikkiä olevalta, yhtälailla se sattuu :)


      • minäkuvaaeiole

        Enpä ole ikinä liikkeessä tarvinnut hintoja älypuhelimesta hakea, ne kun ovat yleensä jo merkitty tuotteeseen tai ainakin lähelle sitä.

        Tietokoneella voi etsiä hintavertailun ennen liikkeeseen menemistä. Ups. ja valitsee halvimman jos on jokin tavara tarpeen, tao odottaa alennuksia.
        Kulmakaupat loppuvat nettiostajien toimesta. Ruokakin tilataan ovelle.
        Jos ostaa netistä ja saa mainoksia sp. miksi ei lue niitä: Nehän ovat ostotarjouksia nettikaupasta ostaville ja mitä sitä tavalliseen nurkkakauppaan kantamaan ostoksia kotiin, kun netti tuo ne aikanaan.

        Puhelin on puhumista varten. Otan sillä joskus kuvia kun sattuu ns. nyt just* hetki ja tilanne. Puhelimessa on hyvä kamera juuri sellaiseen kuvaamiseen. Selfietä ei kamerallani ole otettu. Etukamerassa on laastari, se kuvamuoto onomasta määräyksestäni *pip* kamerassani. Kun haluan katsoa omaa naamaani, menen peilin eteen!

        Jos täällä saa arvostelua, ei minuun satu!
        Olen puhunut omalla viestilläni ja siitä saa kukin olla mitä mieltä tahansa. Asiasta puhutaan ei kirjoittajan henkilöllisyydestä kun minusta moitteita kuuluu. En ole naamatuttu, enkä nimmarituttu.

        Tätä palstaa ei voi verrata mihinkään muuhun keskustelupalstaan.
        Tänne on pesiytynyt määrätty joukko jolle minä persoona on liian tärkeä. On ollut kautta aikojen minkä olen palstaa saanut seurata näin sivusta, olematta sejokaaina.

        Tuttavat ovat toisaalla, kavereita tarpeeksi ja ajankuluhupi löytyy täältä.
        Aika ajoin naurattaa, toisinajoin ihan itkettää. Kuka pyyhkii kyyneleet, tai, kuka kanssani nauraa, ei kuulu tämän palstan tietoverkostoon.

        Hei. - Nyt joku jo sanoo, siinähän kerrot itsestäsi. Kyllä sinut tunnetaan!
        Just. Luullaan ja löydetään joka sanan takaa joku joka aina jne. Tunnen tätä palstaa toki sen verran, vaikka en tunne sanojia.


    • oleihanrauhassa

      Tuntuupa vaan monella ihan nikillään kirjoittavalla olevan vilkas seuraelämä, miten nämä toisiaan muka poissulkisivat ? Ole sinä vaan rauhassa, kukaan ei halua ainakaan katkeruutta huokuvan viestisi perusteella sinuun tutustua, ei livessä eikä täällä. Sitä paitsi tämä on oikeaa elämää myöskin, itsekin tänne kirjoitat ja ilmeisesti tarkkaan seuraat, valitettavasti katkeroituneena.

      • OhMyGodnes

        Taas se sini.sirkku yrittää piilovidduilla puskista, tule esiin korvasi näkyvät. Sinut on helppo tunnistaa, kun et osaa kohdistaa viestejäsi jollekin kirjoittajalle, vaan ne tulevat aina alimmaiseksi ja saa ihmetellä kenelläköhän se nyt kirjoittaa. Sinulla byt ei ainakaan mitään seuraelämää ole, jos luulet rekattuna suoli24 kirjoittajana olevasi sellainen niin...

        Buahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


      • OhMyGodnes kirjoitti:

        Taas se sini.sirkku yrittää piilovidduilla puskista, tule esiin korvasi näkyvät. Sinut on helppo tunnistaa, kun et osaa kohdistaa viestejäsi jollekin kirjoittajalle, vaan ne tulevat aina alimmaiseksi ja saa ihmetellä kenelläköhän se nyt kirjoittaa. Sinulla byt ei ainakaan mitään seuraelämää ole, jos luulet rekattuna suoli24 kirjoittajana olevasi sellainen niin...

        Buahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

        En näe mitään halveksittavaa siinä, jos joillakin ei ole ns "seuraelämää" (mitä sillä sitten tarkoittanetkin). Jokainen elää kuin elää, eikä tässä iässä kaikki jaksa enää olla niin seurallisia, etteikö osaisi jo olla yksinkin. Jotkut ikäluokastamme jopa saattavat löytää onnellisuuden ihan vain seinään tuijottamalla, olen kuullut.
        Nuorempana sitä oli enemmän mennä humputtamassa ympäriinsä, mutta ainakin minulle on koti käynyt niin kovin rakkaaksi, enkä sen takia tunne olevani kyläluutia huonompi.


      • seuraelämää
        Tellukka kirjoitti:

        En näe mitään halveksittavaa siinä, jos joillakin ei ole ns "seuraelämää" (mitä sillä sitten tarkoittanetkin). Jokainen elää kuin elää, eikä tässä iässä kaikki jaksa enää olla niin seurallisia, etteikö osaisi jo olla yksinkin. Jotkut ikäluokastamme jopa saattavat löytää onnellisuuden ihan vain seinään tuijottamalla, olen kuullut.
        Nuorempana sitä oli enemmän mennä humputtamassa ympäriinsä, mutta ainakin minulle on koti käynyt niin kovin rakkaaksi, enkä sen takia tunne olevani kyläluutia huonompi.

        "minulle on koti käynyt niin kovin rakkaaksi, enkä sen takia tunne olevani kyläluutia huonompi."

        Samoin minulle koska en halua olla jokaisessa " kirjekuoren avajaisissa", joista näitä pintaliitäjiä on hyvin kuvattu.

        Siis, ei minua ole pyydettykään mihinkään julkkis juttuihin ja kotimenotkin on jo hyvin rajattu.

        Mitä tuokin seuraelämä sitten sisältää, että on mukamas seuraelämässä, niin kenen? Sukulaiset ovat kaukana ja hekin ovat jo iäkkäitä, kuten minäkin, että ei ole enää sellaista "seuraelämää", kuten meilläkin ennen.

        Silloin meilläkin pidettiin sitä "seuraelämää", juhlittiin, laulettiin ja meluttiin ja naureskeltiin vain, että ei voi naapurit valittaa melusta, koska kaikki olimme samassa porukassa.

        Nyt on jo osa kuollut ja toiset on ties missä kunnossa. Ei tule kuuloonkaan, että sitä entisenlaista "seuraelämää" tulisi koskaan, muuta kuin ehkä taas uudet hautajaiset.

        Tietenkin meillä jokaisella on myös lapset ja lapsenlapsen, mutta ainakin minä pidättäydyn puuttumasta lapseni seuraelämään, koska ovathan he minulle tuntemattomia.


      • OhMyGodnes kirjoitti:

        Taas se sini.sirkku yrittää piilovidduilla puskista, tule esiin korvasi näkyvät. Sinut on helppo tunnistaa, kun et osaa kohdistaa viestejäsi jollekin kirjoittajalle, vaan ne tulevat aina alimmaiseksi ja saa ihmetellä kenelläköhän se nyt kirjoittaa. Sinulla byt ei ainakaan mitään seuraelämää ole, jos luulet rekattuna suoli24 kirjoittajana olevasi sellainen niin...

        Buahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

        Sini.sirkun luppakorvat oli joku piilossa näkevinään, en ole päässyt osallistumaan mihinkään koneen reistaillessa. Jatkuvasti se ilmoitti ettei internetyhteyteni ole suojattu, katkaisi Allerin sinisen sivun ilmoitukseen palstaparannuksesta. Lopulta läksin muihin hommiini, eihän tällaista ketjua edes kaipaa.

        Hernekeittokin aiheutti parin päivän vatsakipuja, nyt pitää jo uskoa, ettei se sovi enää ruokavaliooni.
        Palataan taas hauskemmissa merkeissä!


    • En.ole.mitättömyys

      Kyllä tuntuu pahalta lukea näiden tulokkaiden käyttämiä nimityksiä toisista palstalaisista. Ihan itse ovat aiheuttaa toraa ja pahaa mieltä monelle paljon ilman vaki nimimerkkiä kirjoittavalle. Toivoisin suvaitsevaisuutta myös niitä kohtaan, jotka eivät halua rekistyröityä mihinkään järjestelmiin ja tykkäävät ihan vaan tarinoida palstalla. Heidät tunnetaan täällä ihan samalla tavalla ja enemmistö pitää palstasta juuri sen vuoksi, kun voi tulla ilman mitään kirjautumista.

      • Jos tällaisesta palstakirjoittelusta jollekin vielä tämän ikäiselle aikuiselle ihmiselle tulee "paha mieli" niinkuin lapselle, niin kyllä silloin olisi aika kääntyä tutkimaan itseään, että olisiko omassa itsetunnossaan jotain, mitä pystyisi korjaamaan.


      • Twelvepoints

        Täyskymppikommentti, "Tellukka" !


    • Pylykerö

      Voitaisko tänään korvata sana puskanikki jollain paremmalla ? Ilonikki, hymynikki, pehmonikki...
      Ihana syyspäivä. Nautitaan päivästä itse ja annetaan muille mieluummin hyvää mieltä.

      • Monimielinen

        Yeap, olen täydellinen, tyytyväinen ja todellinen tuhatnikkinen.


    • Voitaisiko alkaa kirjoitella jostain muusta kuin turhanpäiväistä vaikerrusta jostain sanasta joka ei ole edes loukkaava millään tavalla? (En nyt tarkoittanut erityisesti sinua Pylkerö, vaan etupäässä häntä joka tekee näitä aloituksia yhden toisensa jälkeen)

      • voi-onnetonta

        Voisitko millään lopettaa tuon iänikuisen toisten kirjoittajien ohjeistamisen.

        Miksi roikut tässä ketjussa, jos se on mielestäsi turhanpäiväinen. (tosin onhan se lempiaiheesi...joskin puskistahan sinä aina jauhat)


      • voi-onnetonta kirjoitti:

        Voisitko millään lopettaa tuon iänikuisen toisten kirjoittajien ohjeistamisen.

        Miksi roikut tässä ketjussa, jos se on mielestäsi turhanpäiväinen. (tosin onhan se lempiaiheesi...joskin puskistahan sinä aina jauhat)

        @onneton;
        olet oikeassa, tämä ketju on aivan turhanpäiväinen ja jopa vähän säälittävä, mutta oliko tämä sinun aloituksesi, ei aavistustakaan. Olenkin jo sanonut sanottavani ja aion tulla seuraavaankin "voi minua reppanaa kun on minua on hakuttu puskanikiksi". aloitukseesi sanomaan mitä mieltä olen itsesäälipisteitä keräävistä puskista ja heidän aloituksistaan.

        Yritä nyt ryhdistäytyä.
        Hyvää alkavaa viikkoa, Paloma, melkein kirjailija :))


      • voi-onnetonta
        Paloma.se.co kirjoitti:

        @onneton;
        olet oikeassa, tämä ketju on aivan turhanpäiväinen ja jopa vähän säälittävä, mutta oliko tämä sinun aloituksesi, ei aavistustakaan. Olenkin jo sanonut sanottavani ja aion tulla seuraavaankin "voi minua reppanaa kun on minua on hakuttu puskanikiksi". aloitukseesi sanomaan mitä mieltä olen itsesäälipisteitä keräävistä puskista ja heidän aloituksistaan.

        Yritä nyt ryhdistäytyä.
        Hyvää alkavaa viikkoa, Paloma, melkein kirjailija :))

        Sinulla on yhtä likainen kristallipallo, kuin ystävälläsi Korvesta.


    • tee.aloituksia

      Tee sinä nyt sitten oikein kiva aloitus, kun olet oikea kirjailijakin. Kiva kun saatiin kertaheitolla kaksi kirjailijaa.

      • Hahahaha en ole vielä "oikea" kirjailija mutta esikoiseni on painatusvaiheessa, pitäisi saada valmiiksi ennen joulua ja toista olen saanut n. 35 kirjasivullista valmiiksi. Onhan tää sellainen harrastus, niin kuin kanttarellimetsässä ravaaminen tai kurpitsojen viljely. Pitää toisaalta pois pahanteosta ja turhista iäisyysväittelyistä aina vaan the same the same.
        Olinkin jo miettinyt tekaista pari aloitusta, mutta mikä on "kiva" aloitus?


    • bessie--

      Onko joku käyttänyt rekkaamattomista nimitystä puskanikki tarkoittaen sillä ihan jokaista "rekkaamatonta"? Tuskinpa vain, mutta jos on, niin kannattaako siitä välittää. Voihan se joskus olla vain helppouden takia valittu neutraaliksi tarkoitettu yleisnimitys (ei kovin hyvä minusta) kaikille rekkaamattomina kirjoittaville, rehellisille ja asiallisillekin, ei kai kukaan tosissaan ole edellyttänyt tai 'vaatinut' että jokaisen tänne kirjoittavan pitää olla rekisteröity.

      Useimmiten "puskanikillä" kai viitataan kirjoittajiin jotka tieten tahtoen haluavat piileskellä puskassa etenkin silloin kun mustamaalaavat, nimittelevät tai ilkeästi arvostelevat milloin ketäkin ja mitäkin. Toki sieltä piilosta annetaan kehuja ja tukeakin, aika tavallista on itsensä kehuminen ja tukeminen. Ei ole mielestäni ollenkaan törkeää käyttää heistä nimitystä "puskanikki", aika harmittomalta tuo minun korviini kuulostaa.

    • kattelen-sivusta-rähinää

      Sammakoita , sammakoita, sammakoita,
      palstalaisilla sammakot pesii suussa,
      niitä loikkii jo jokaisen pöydälle koneesta, siivotkaa suunne,
      mikä ihme teitä entisiä kuuskyt vaivaa,
      nyt ku olette täyttäneet seitkyt
      rähinä senku pahenee,

      • Miten sinä olet onnistunut loikkaamaan yli seitenkymppiseksi olematta koskaan kuuskyt ?
        Miten niin kattelet sivusta, kun justiinhan itse osallistuit ketjuun? Et malttanut katella vain sivusta.


      • annetaanolla
        Tellukka kirjoitti:

        Miten sinä olet onnistunut loikkaamaan yli seitenkymppiseksi olematta koskaan kuuskyt ?
        Miten niin kattelet sivusta, kun justiinhan itse osallistuit ketjuun? Et malttanut katella vain sivusta.

        Paska lentää, kaikkien puskanikkien kruunaamaton törkykuningatar luikki taas puskaan kurapaskalle.


      • keksi-lisää-valheita
        annetaanolla kirjoitti:

        Paska lentää, kaikkien puskanikkien kruunaamaton törkykuningatar luikki taas puskaan kurapaskalle.

        "annetaanolla "

        jäit kiinni valheista, sinulla on vilkas mielikuvitus,
        olet keksiny leskeydenki mielikuvitusmaailmastasi, heh,
        sen kaikki uskoo,
        olet ollu jonkun ukkomiehen riippakivi, kolmaspyörä,
        eikä sinulla leskeneläkettä ole, senki olet keksiny,
        sinut on tunnistettu


    • noin.se.menee

      Kyllähän puskaton on siistimpi,joten siinä mielessä ymmärtää vastenmielisyyden puskaa pitäviä kohtaan

    • Pylykerö

      Jotta tänään ei menisi aivan vain vertailuksi Puskanikkien ja Paskanikkien välillä, kertokaa minkä hyvän työn aiotte tänään tehdä ?

    • tyhmyyksissänisanon

      Osoitan oman tyhmyyteni, mutta siitä huolimatta sanon; Tämän palstan keskusteluissa on vähemmän järkeä kuin leikkikoululaisten iltasaduissa.

      Maalitehtaalla on tullut virhe, sanoi tyttö kun maalasi apinan sinipunaiseksi.

      Täällä tehdään paljon suurempia virheitä.

      • Virheet on ihmisen omaisuus, tulevia elämiä varten :)


      • melkoisiaajatuksia
        KolavanKotka kirjoitti:

        Virheet on ihmisen omaisuus, tulevia elämiä varten :)

        Helkutin ikävää elämää jos pitää virheitäkin kerätä tulevaa elämää varten!
        Luuletkos uudessa elämässäsi sitten muille niitä jakelevan samana tyhjänpäiväisyytenä jollaista se täällä on?

        En halua kuulua kuulijakuntaan.
        Tyhmyydet ovat ikävä kyllä kerääntyneet tälle palstalle asumaan, ei niitä perinnöksi jaeta, ei!


      • Pylykerö
        melkoisiaajatuksia kirjoitti:

        Helkutin ikävää elämää jos pitää virheitäkin kerätä tulevaa elämää varten!
        Luuletkos uudessa elämässäsi sitten muille niitä jakelevan samana tyhjänpäiväisyytenä jollaista se täällä on?

        En halua kuulua kuulijakuntaan.
        Tyhmyydet ovat ikävä kyllä kerääntyneet tälle palstalle asumaan, ei niitä perinnöksi jaeta, ei!

        Sattuu sitä Eduskunnassakin! Juhana Vartiainen painoi POISSA-nappia kuulemma vahingossa äänestyksessä. Hih, ovatkohan arvon edustajat äänestyskuntoisia?


      • melkoisiaajatuksia kirjoitti:

        Helkutin ikävää elämää jos pitää virheitäkin kerätä tulevaa elämää varten!
        Luuletkos uudessa elämässäsi sitten muille niitä jakelevan samana tyhjänpäiväisyytenä jollaista se täällä on?

        En halua kuulua kuulijakuntaan.
        Tyhmyydet ovat ikävä kyllä kerääntyneet tälle palstalle asumaan, ei niitä perinnöksi jaeta, ei!

        Kerro joku viisaus, jonka jonka voisin omistaa :)


      • Ainaihana
        KolavanKotka kirjoitti:

        Kerro joku viisaus, jonka jonka voisin omistaa :)

        Voit oppia tuntemaan tällä palstalla rekkaamattomia kirjoittajia aivan yhtä hyvin kuin sininikkisiä. Ei se kirjautuminen tee kenestäkään parempaa, vaikka muutamat rouvat selvästi kuvittelevat niin.


      • Säälittävää
        Ainaihana kirjoitti:

        Voit oppia tuntemaan tällä palstalla rekkaamattomia kirjoittajia aivan yhtä hyvin kuin sininikkisiä. Ei se kirjautuminen tee kenestäkään parempaa, vaikka muutamat rouvat selvästi kuvittelevat niin.

        Korpikirjoittaja alkoi sen päänaukomisen ja Tellukka yhtyi huuteluun. Miten kehtaavatkin tulla toiselta palstalta tänne vitduilemaan muille. Luulisi jotain käytöstapoja olevan, mutta ei kun raakatun kuin korppikotka ja ruotsalaisvahvistus peesaa perässä...


      • Sivustaseurannut
        Säälittävää kirjoitti:

        Korpikirjoittaja alkoi sen päänaukomisen ja Tellukka yhtyi huuteluun. Miten kehtaavatkin tulla toiselta palstalta tänne vitduilemaan muille. Luulisi jotain käytöstapoja olevan, mutta ei kun raakatun kuin korppikotka ja ruotsalaisvahvistus peesaa perässä...

        Korppis on kato vähän vertti :)


      • Säälimätön
        Säälittävää kirjoitti:

        Korpikirjoittaja alkoi sen päänaukomisen ja Tellukka yhtyi huuteluun. Miten kehtaavatkin tulla toiselta palstalta tänne vitduilemaan muille. Luulisi jotain käytöstapoja olevan, mutta ei kun raakatun kuin korppikotka ja ruotsalaisvahvistus peesaa perässä...

        Voisikohan se toinen toisensa alas ampuminen loppua, jos lopettaisit tuon säälimisestä kertomisen.
        Ei mikään riita jatku yksin huutelemalla, näyttää olevan kovempi tuo vastus kuin Sinun Säälittävää voimasi. Turhaan potkit tutkainta vastaan.
        Parempi olla hiljaa jos ei tykkää.
        Nyt alan olemaan hiljaa kun en sinustakaan ole oppinut tykkäämään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe