Tuoreita kommentteja lääkäriliitosta

Tässä on lääkäriliiton toiminnanjohtajan tuoreita kommentteja abortista.

www.laakariliitto.fi/uutiset/blogi/seksuaalikasvatus-ja-ehkaisy-vahentavat-raskaudenkeskeytyksia/

Hänkin toteaa todellisuuden aborttilaista:
"Suomen lain mukaan abortin SAA PYYTÄMÄLLÄ raskausviikolle 12 saakka.
(...)Enkä voisi kuvitellakaan, että vaatisin paluuta siihen virkkuukoukkujen ja teräshenkareiden aikaan oman henkilökohtaisen vakaumukseni paapomiseksi."

"Paras tapa vähentää raskaudenkeskeytyksiä ei suinkaan ole aborttien vaikeuttaminen vaan seksuaalikasvatuksen ja ehkäisyn saatavuuden helpottaminen. Muutamat kunnat tarjoavat jo nuorille maksutonta ehkäisyä – aivan erinomaisilla, toivotunlaisilla tuloksilla."

"Elämän pyhyyden kunnioittamista on myös se, että suojelee tyttöjä ja naisia puoskarien tekemiltä raskaudenkeskeytyksiltä."

Kiitoksia asialliselle kirjoittajalle, näitä asiantuntijakommentteja totisesti kaivataan.

32

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AsiatAsianaVain

      Jälleen kerran ihan suoraan sanottu. Jospa palstamme trollit vähitellen alkaisivat ymmärtää typeryytensä ja siirtyisivät muihin puuhiin.

      • JärjenÄäni

        "Jospa palstamme trollit "

        Tällä tohvelisankarilla on oikein ikioma pikku mur.hapalsta. Kuinka söpöö..


    • Ruusuja

      Kerrankin joku korkeassa asemassa oleva lääkäri sanoo suorat sanat asiasta. 🌹🌹🌹 Ruusuja hällekin.

    • DomPerignon-34

      "Ainoa taho, mikä asian pystyy määrittelemään faktisesti, on biologia ja lääkärit."

      Näin fiksusti totesi nimimerkki kunhan_vastaan.

      Lääkäri tuossa määritteli oikein tyhjentävästi miten ne asiat on ja määritellään. Uskotaan lääkäriä. 😊

    • DomPerignon-34

      Tosi hyvä kannan otto viralliselta taholta. Onkn ihan riittävästi jätetty asiat täysin sivullisten ja ääripoliitikkojen kommentoitavaksi.

    • kunhan_vastaan

      Voi tätä ilonpäivää! "Seksuaalikasvatus-ja-ehkaisy-vahentavat-raskaudenkeskeytyksia!!!! Aivan pitää hattua nostaa jatkuvan "naisen oikeus seksiin aina halutessaan ja ongelmaratkaisuna abortti" -propagandan sijaan. Taitaa olla ensimmäinen kerta, kun juhlin samaa asiaa tieteilijän kanssa!! Hip hei hurraa!
      "heittää kärrynpyörää"

      • SimppeliRatkaisu

        "Aivan pitää hattua nostaa jatkuvan "naisen oikeus seksiin aina halutessaan ja ongelmaratkaisuna abortti" "

        Miksi mies on tunkemassa sitä tsörbää joka paikkaan? Miksette pidä sitä vaikka reiteen teipattuna. Raamatussakin sanotaan että jos jokin jäsen viettelee sinut hakatkoon sen pois. Jos ei miehet olis vonkumassa ja unissaankin tökkimässä niin eihän abortteja tarttiskaan!


      • AsiatAsianaVain

        Ymmärtänet, että sana "seksuaalikasvatus" sisältää muutakin kuin vain kehoituksen pidättäytyä seksistä?

        Avauksen OLENNAINEN sisältö on se, että sinun loputon vääristelysi jälleen kerran (!) osoitetaan selkeästi.


    • ainapyytääsaa

      Yhden henkilön näkemykselliset mutulausunnot ei muuta sitä tosiasiaa, että sieltä hakemuksesta on edelleen löydyttävä ne elämänoloihin ja muihin olosuhteisiin liittyvät lain edellyttämät seikat, joiden perusteella päätetään heruuko tappamislupaa vaiko ei. Mutta suosijaf.anaatikon "faktat" löytyy aina jostain blogimielipiteistä, keskustelupalstoilta yms. :-)

      • JustJust

        (Ihmisen)tappamislupaahan Suomessa ei saa mitenkään. Raskaudenkeskeutykseen saa helposti, mutta se onkin eri asia kuten hyvin tiedät.

        Jostain voisi olettaa, että Lääkäriliiton toiminnanjohtaja mutuilee oman alansa asioista "pikkasen" vähemmän kuin joku raivopäinen multinikkinettitrolli.


      • DomPerignon-34

        "sieltä hakemuksesta on edelleen löydyttävä ne elämänoloihin ja muihin olosuhteisiin liittyvät lain edellyttämät seikat, "

        Kuten tulevaisuuden suunnitelmat 😊
        "tulevaisuudensuunnitelmiini kuuluu vapaaehtoinen lapsettomuus"


      • HandyMC

        "hakemuksesta on edelleen löydyttävä ne elämänoloihin ja muihin olosuhteisiin liittyvät lain edellyttämät seikat"

        Väitätkö että lääkäriliiton puheenjohtaja rikkoo lakia? Mees osoittamaan tämä kommentti rohkeesti siihen blogiin kun siihen voi kommentoida. Mutta jätä ne tavalliset haukkumanimet pois tälläkertaa.


      • Rasittunut

        "Mutta suosijaf.anaatikon "faktat" löytyy aina jostain blogimielipiteistä, keskustelupalstoilta yms. :-)"

        Onhan tänne tuotu Thl -tietoa siitä mitä lääkärin tehtäviin kuuluu. Ei ole ristiriidassa lääkäriliiton johtajan blogin kanssa.


      • samapascaeripaketissa

        "se onkin eri asia kuten hyvin tiedät."

        Tismalleen sama asia ei vaan kaunistelevilla termeillä ja lakipykälillä muuks muutu.

        "joku raivopäinen multinikkinettitrolli. "

        Ai niin kuten sinä mutuilet omias joidenkin virallisempien tahojen lausunnoista, ja väännät faktoiks jotain mitä ne ei edes itekään oo sellasiks väittäny. Eihän kukaan asiaa tunteva ammattilainen vois olla niin hölmö että alkais väittää omiaan kaikkien nähtävissä olevia lakipykäliä vastaan.

        "Kuten tulevaisuuden suunnitelmat "

        Todisteet esille sitten vaan että se riittää sellasenaan ja kuuluu niihin lain edellyttämiin elämänoloihin ja olosuhteisiin.


    • HandyMcCoy

      Ei abortinvastustajat ole kiinnostuneita vähentään abortteja. Muutenhan abortinvastustajatkin taistelis ilmaisen ehkäisyn puolesta. Abortinvastustajat on kiinnostuneita jostain muusta. Mistä?

      • "Abortinvastustajat on kiinnostuneita jostain muusta. Mistä?"

        Vallasta on kyse. Mutta tämä koskee vain muita kuin itseä. Abortinvastustajat vastustaa yhtä paljon sitä, ettei kukaan saa puuttua heidän omiin asioihinsa, kuin sitä että muilla ei ole oikeutta määritellä omia rajojaan itse.

        Vallanpitäjät on ikiajoista lähtien pyrkineet hallitsemaan ihmisten seksuaalisuutta, varsinkin naisen seksuaalisuutta siitä, kelle se kuuluu. Naisen seksuaalisuus on ollut kontrolloidumpaa siksi, koska nainen pystyy luomaan uutta elämää ja tieto jälkeläisen alkuperästä, kenen perillinen lapsi on, on agraarikulttuureissa ollut olennainen tieto naisten vaginan vahtimisessa.

        Ihmettelen, että on vieläkin näitä laasasia, jotka narisee sitä, ettei naisella ole oikeutta valita itselleen mieluista seksikumppania vaan naisen seksuaalisuus on jonkun muun omaisuutta. Tämä naiseläjänä kummastuttaa tajuttomasti. Antaako se laasanenkaan kaikille jotka haluaisi maistaa laasasen rakkauden hehkuvaa puutarhaa? Mitä jos joku mies olis ihastunut just laasaseen? Mikä oikeus laasasella on kieltäytyä seksistä miehen kanssa, jos ei kerran naisillakaan tätä oikeutta ole? :D

        Luin tässä taannoin teoksen arkielämän ja intiimin kanssakäymisen kontrollista. Joskus 1600-luvulla kirkonmiehet antoivat rahvaalle oikein ohjeet siitä, minä viikonpäivinä intiimia kanssakäymistä sai harjoittaa ja milloin se oli ehdottomasti kiellettyä. Oli määritelty jopa asennot, miten homma piti suorittaa. En muista teoksen nimeä (kulttuurihistorian opus) , mutta laitan sen tänne jos tulee vastaan.


      • TekoviisauttaTuoOn
        tieteilijä kirjoitti:

        "Abortinvastustajat on kiinnostuneita jostain muusta. Mistä?"

        Vallasta on kyse. Mutta tämä koskee vain muita kuin itseä. Abortinvastustajat vastustaa yhtä paljon sitä, ettei kukaan saa puuttua heidän omiin asioihinsa, kuin sitä että muilla ei ole oikeutta määritellä omia rajojaan itse.

        Vallanpitäjät on ikiajoista lähtien pyrkineet hallitsemaan ihmisten seksuaalisuutta, varsinkin naisen seksuaalisuutta siitä, kelle se kuuluu. Naisen seksuaalisuus on ollut kontrolloidumpaa siksi, koska nainen pystyy luomaan uutta elämää ja tieto jälkeläisen alkuperästä, kenen perillinen lapsi on, on agraarikulttuureissa ollut olennainen tieto naisten vaginan vahtimisessa.

        Ihmettelen, että on vieläkin näitä laasasia, jotka narisee sitä, ettei naisella ole oikeutta valita itselleen mieluista seksikumppania vaan naisen seksuaalisuus on jonkun muun omaisuutta. Tämä naiseläjänä kummastuttaa tajuttomasti. Antaako se laasanenkaan kaikille jotka haluaisi maistaa laasasen rakkauden hehkuvaa puutarhaa? Mitä jos joku mies olis ihastunut just laasaseen? Mikä oikeus laasasella on kieltäytyä seksistä miehen kanssa, jos ei kerran naisillakaan tätä oikeutta ole? :D

        Luin tässä taannoin teoksen arkielämän ja intiimin kanssakäymisen kontrollista. Joskus 1600-luvulla kirkonmiehet antoivat rahvaalle oikein ohjeet siitä, minä viikonpäivinä intiimia kanssakäymistä sai harjoittaa ja milloin se oli ehdottomasti kiellettyä. Oli määritelty jopa asennot, miten homma piti suorittaa. En muista teoksen nimeä (kulttuurihistorian opus) , mutta laitan sen tänne jos tulee vastaan.

        Feministi suoltaa taas feminismin kuraa palstalle. Sinäkin olet monesti valitellut, että laitetaan sanoja suuhun. Mitä itse juuri teet? Ei sinulla ole oikean mielipiteen monopolia, miksi kukin vastustaa aborttia. Kirjoituksestasi kyllä käy hyvin selville sinun omat motiivisi.
        Ne ovat: uskontovastaisuus, feminismi, miesviha.
        Olet niin sokaistunut omasta "oikeasta" mielipiteestäsi, että sinun kanssasi ei taida livenä kukaan viitsiä keskustella.
        Sinulle maailmassa on kolme pahuutta: 1. Jumala. 2. Mies. 3. Oikeat Naiset jotka eivät aivopesuusi lähde mukaan.


      • TekoviisauttaTuoOn kirjoitti:

        Feministi suoltaa taas feminismin kuraa palstalle. Sinäkin olet monesti valitellut, että laitetaan sanoja suuhun. Mitä itse juuri teet? Ei sinulla ole oikean mielipiteen monopolia, miksi kukin vastustaa aborttia. Kirjoituksestasi kyllä käy hyvin selville sinun omat motiivisi.
        Ne ovat: uskontovastaisuus, feminismi, miesviha.
        Olet niin sokaistunut omasta "oikeasta" mielipiteestäsi, että sinun kanssasi ei taida livenä kukaan viitsiä keskustella.
        Sinulle maailmassa on kolme pahuutta: 1. Jumala. 2. Mies. 3. Oikeat Naiset jotka eivät aivopesuusi lähde mukaan.

        Oi palstaviisas, kerro minun motiivini ja pahuuteni.


      • JustLeikkiiViisastaTaas
        JustJust kirjoitti:

        Oi palstaviisas, kerro minun motiivini ja pahuuteni.

        Kirjoita tuommoinen hieman pitempi kirjoitus niin saa kuvan motiiveistasi.
        Nuo sinun yhden lauseen oivalluksesi eivät tarjoa mahdollisuutta saada koko kuvaa.
        Yritäpä josko osaisit tuottaa yli 5 virkettä. 10 olisi jo superia.


      • OlisikoNiin
        JustLeikkiiViisastaTaas kirjoitti:

        Kirjoita tuommoinen hieman pitempi kirjoitus niin saa kuvan motiiveistasi.
        Nuo sinun yhden lauseen oivalluksesi eivät tarjoa mahdollisuutta saada koko kuvaa.
        Yritäpä josko osaisit tuottaa yli 5 virkettä. 10 olisi jo superia.

        Tai sitten onkin niin, että juju onkin tieteilijän yhden lauseen apunikki.
        Reagointi oli aika omituinen..


      • OlisikoNiin kirjoitti:

        Tai sitten onkin niin, että juju onkin tieteilijän yhden lauseen apunikki.
        Reagointi oli aika omituinen..

        Eiku ajattelin, et tuomitsisitkohan minutkin miestenvihaajaksi. Usein olen nimittäin samaa mieltä nti/rva tieteilijän kanssa.


      • OikeaNainen23
        TekoviisauttaTuoOn kirjoitti:

        Feministi suoltaa taas feminismin kuraa palstalle. Sinäkin olet monesti valitellut, että laitetaan sanoja suuhun. Mitä itse juuri teet? Ei sinulla ole oikean mielipiteen monopolia, miksi kukin vastustaa aborttia. Kirjoituksestasi kyllä käy hyvin selville sinun omat motiivisi.
        Ne ovat: uskontovastaisuus, feminismi, miesviha.
        Olet niin sokaistunut omasta "oikeasta" mielipiteestäsi, että sinun kanssasi ei taida livenä kukaan viitsiä keskustella.
        Sinulle maailmassa on kolme pahuutta: 1. Jumala. 2. Mies. 3. Oikeat Naiset jotka eivät aivopesuusi lähde mukaan.

        "Oikeat Naiset jotka eivät aivopesuusi lähde mukaan."

        Minä kyllä kuuntelen toista naista ja naisten puolustajaa enemmän kuin jotain naisvihaajaa ja alistajaa. Enkä pidä siitä että minua joku määrää mitä saan kuunnella. Enkä aijo koskaan tehdä lapsia vaan pysyä vapaana.


      • EttäSemmottis
        OikeaNainen23 kirjoitti:

        "Oikeat Naiset jotka eivät aivopesuusi lähde mukaan."

        Minä kyllä kuuntelen toista naista ja naisten puolustajaa enemmän kuin jotain naisvihaajaa ja alistajaa. Enkä pidä siitä että minua joku määrää mitä saan kuunnella. Enkä aijo koskaan tehdä lapsia vaan pysyä vapaana.

        "Minä kyllä kuuntelen toista naista ja naisten puolustajaa enemmän kuin jotain naisvihaajaa ja alistajaa."
        Eli sukupuoli on tärkeämpi, kuin kuultu asia. Olet siis itsekin fempura. Osoitapa viestistäni se naisviha ja alistus. Ei taida löytyä. Se on sinun korviesi välissä.

        "Enkä pidä siitä että minua joku määrää mitä saan kuunnella. "
        Näytäpä missä kohdassa sinua joku yritti estää kuuntelemasta vaikka beethovenia. Taas koetaan voimakkaasti omassa pienessä päässä. Kyllä, ajattelukyvyltään pienessä.

        "Enkä aijo koskaan tehdä lapsia vaan pysyä vapaana."
        Siksihän täällä palstalla päivystätkin, kun on niin ihqu ja vapaa elämä, että..
        Taitaa olla jo muutama kaavinta takana?

        Mitä tulee nikkiisi. Saathan sinä haaveilla olevasi Oikea Nainen.
        Nytkö esität 23 v:tä?
        Hah hah.


      • TekoviisauttaTuoOn kirjoitti:

        Feministi suoltaa taas feminismin kuraa palstalle. Sinäkin olet monesti valitellut, että laitetaan sanoja suuhun. Mitä itse juuri teet? Ei sinulla ole oikean mielipiteen monopolia, miksi kukin vastustaa aborttia. Kirjoituksestasi kyllä käy hyvin selville sinun omat motiivisi.
        Ne ovat: uskontovastaisuus, feminismi, miesviha.
        Olet niin sokaistunut omasta "oikeasta" mielipiteestäsi, että sinun kanssasi ei taida livenä kukaan viitsiä keskustella.
        Sinulle maailmassa on kolme pahuutta: 1. Jumala. 2. Mies. 3. Oikeat Naiset jotka eivät aivopesuusi lähde mukaan.

        "Ei sinulla ole oikean mielipiteen monopolia, miksi kukin vastustaa aborttia. Kirjoituksestasi kyllä käy hyvin selville sinun omat motiivisi.
        Ne ovat: uskontovastaisuus, feminismi, miesviha."

        Ööh...en kylläkään vastusta aborttia vaan puolustan aborttioikeutta. Kannatan myös uskonnonvapautta, sukupuolten tasa-arvoa eli kaikkia demokratian hedelmiä. Sepä tässä meidän demokratiassa on niin kummallista, että monet nauttii demokratian eduista, mutta ei haluaisi suoda näitä oikeuksia muille.

        Ja rakastan miehiä. Varsinkin erästä. ;)) Ja hänkin on varmaan feministi, kun kannattaa näitä samoja arvoja kuin minä. Työkavereista suurin osa on ollut aina miehiä, ja erittäin fiksuja tyyppejä on olleet. Ei ole osunut tielle ketään, kuka ainakaan kehtaisi omalla naamallan alkaa halveeraamaan avoimesti naisia. Nämä on monesti persoonakysymyksiä, ja kun kunnioittaa toista niin saa itsekin kunnioittavaa kohtelua. Ihan sukupuolesta riippumatta.


      • tieteilijä kirjoitti:

        "Abortinvastustajat on kiinnostuneita jostain muusta. Mistä?"

        Vallasta on kyse. Mutta tämä koskee vain muita kuin itseä. Abortinvastustajat vastustaa yhtä paljon sitä, ettei kukaan saa puuttua heidän omiin asioihinsa, kuin sitä että muilla ei ole oikeutta määritellä omia rajojaan itse.

        Vallanpitäjät on ikiajoista lähtien pyrkineet hallitsemaan ihmisten seksuaalisuutta, varsinkin naisen seksuaalisuutta siitä, kelle se kuuluu. Naisen seksuaalisuus on ollut kontrolloidumpaa siksi, koska nainen pystyy luomaan uutta elämää ja tieto jälkeläisen alkuperästä, kenen perillinen lapsi on, on agraarikulttuureissa ollut olennainen tieto naisten vaginan vahtimisessa.

        Ihmettelen, että on vieläkin näitä laasasia, jotka narisee sitä, ettei naisella ole oikeutta valita itselleen mieluista seksikumppania vaan naisen seksuaalisuus on jonkun muun omaisuutta. Tämä naiseläjänä kummastuttaa tajuttomasti. Antaako se laasanenkaan kaikille jotka haluaisi maistaa laasasen rakkauden hehkuvaa puutarhaa? Mitä jos joku mies olis ihastunut just laasaseen? Mikä oikeus laasasella on kieltäytyä seksistä miehen kanssa, jos ei kerran naisillakaan tätä oikeutta ole? :D

        Luin tässä taannoin teoksen arkielämän ja intiimin kanssakäymisen kontrollista. Joskus 1600-luvulla kirkonmiehet antoivat rahvaalle oikein ohjeet siitä, minä viikonpäivinä intiimia kanssakäymistä sai harjoittaa ja milloin se oli ehdottomasti kiellettyä. Oli määritelty jopa asennot, miten homma piti suorittaa. En muista teoksen nimeä (kulttuurihistorian opus) , mutta laitan sen tänne jos tulee vastaan.

        "Luin tässä taannoin teoksen arkielämän ja intiimin kanssakäymisen kontrollista. Joskus 1600-luvulla kirkonmiehet antoivat rahvaalle oikein ohjeet siitä, minä viikonpäivinä intiimia kanssakäymistä sai harjoittaa ja milloin se oli ehdottomasti kiellettyä. Oli määritelty jopa asennot, miten homma piti suorittaa. En muista teoksen nimeä (kulttuurihistorian opus) , mutta laitan sen tänne jos tulee vastaan."

        Nyt muistan teoksen. :))
        Se on "Ulkokultaisen käytöksen kirja eli eurooppalaisten tapojen tarina" 1995. En viitsi laittaa tekijän nimeä, kun tekoäly innostuu nimestä. Sama kirjoittaja on tehnyt muitakin hauskoja opuksia, kuten "valheen, vilpin ja vääristelyn historiaa" ja "Pahan merkit, eli, Taikauskoisten tapojen tarina".


      • tieteilijä.ei.kirj
        EttäSemmottis kirjoitti:

        "Minä kyllä kuuntelen toista naista ja naisten puolustajaa enemmän kuin jotain naisvihaajaa ja alistajaa."
        Eli sukupuoli on tärkeämpi, kuin kuultu asia. Olet siis itsekin fempura. Osoitapa viestistäni se naisviha ja alistus. Ei taida löytyä. Se on sinun korviesi välissä.

        "Enkä pidä siitä että minua joku määrää mitä saan kuunnella. "
        Näytäpä missä kohdassa sinua joku yritti estää kuuntelemasta vaikka beethovenia. Taas koetaan voimakkaasti omassa pienessä päässä. Kyllä, ajattelukyvyltään pienessä.

        "Enkä aijo koskaan tehdä lapsia vaan pysyä vapaana."
        Siksihän täällä palstalla päivystätkin, kun on niin ihqu ja vapaa elämä, että..
        Taitaa olla jo muutama kaavinta takana?

        Mitä tulee nikkiisi. Saathan sinä haaveilla olevasi Oikea Nainen.
        Nytkö esität 23 v:tä?
        Hah hah.

        "Minä kyllä kuuntelen toista naista ja naisten puolustajaa enemmän kuin jotain naisvihaajaa ja alistajaa."
        Eli sukupuoli on tärkeämpi, kuin kuultu asia. Olet siis itsekin fempura. Osoitapa viestistäni se naisviha ja alistus. Ei taida löytyä. Se on sinun korviesi välissä.

        "Enkä pidä siitä että minua joku määrää mitä saan kuunnella. "
        Näytäpä missä kohdassa sinua joku yritti estää kuuntelemasta vaikka beethovenia. Taas koetaan voimakkaasti omassa pienessä päässä. Kyllä, ajattelukyvyltään pienessä."

        ---
        Kommentoin näihin, vähän toisten puolesta. Aika epäjohdonmukaista tuo sinun ajatuksenjuoksusi. Eihän sukupuolella ole minusta ainakaan väliä, jos kohtelee kunnioittavasti toisia. Sitä ei voi oikein päätellä sinun teksteistäsi. Juuri tuotahan me feministit halutaan: että sisältö ratkaisee, eikä se kukaa puhuu.

        Olen luterilaisuus-palstalla kertonut, että olen kokeillut ihan tieteen nimissä esiintyä sekä miehenä että naisena uskonasioista(kin). Miehenä esiintyessä keskitytään asiaan, mutta naisnikkiäni kohtaan aletaan halventaa seksuaalisesti ja suhtaudutaan alentuvasti ja henkilöön käyvästi, kun on jääty häviölle, tämä on toistuvaa. Tosi kuvaavaa oli myös toteamus, etten voi mistään ymmärtääkään, koska olen nainen. Miehenä samasta asiasta keskustellessa kukaan ei sanonut mitään tuollaista, vaan keskityttiin väittelemään asiasta ja kun asia loppui se loppui. Minusta tämä oli ihan hyvä koe osoittaakseni juuri sen että sukupuolella juurikin on väliä, muiden silmissä siis.

        Kunnioituksen ja asiallisuuden puute tekee ihmisen kaikin puolin vastenmieliseksi, eikä kukaan viitsi itseensä kohdistuvia herjauksia kuunnella.


      • yhtähulluuttataas

        "Ei abortinvastustajat ole kiinnostuneita vähentään abortteja. "

        Samaa sarjaa kieroutuneessa logiikassa kun sakin väite "lapsia suojelevat ne lapsia vihaa!" :-D

        "Vallasta on kyse. Mutta tämä koskee vain muita kuin itseä. "

        Mistä ihmeen vallasta? Suosijathan niitä vaginoita hinkuaa vahtia ja sorkkiakin.. Ja mites tiukempi laki ei koskis samoin niitä naisia jotka ei lakia nytkään käytä eikä tarvi?

        "Usein olen nimittäin samaa mieltä nti/rva tieteilijän kanssa. "

        No se oiskin vielä häiriint.yneempää olla eri mieltä itsensä kanssa.

        "kuin jotain naisvihaajaa ja alistajaa."

        Niin? Mihin tää nyt liitty.. kun ei ainakaan tän palstan lasten suojelijoihin. Ehkä niihin jtoka vihaa naisia niin että viekottelee ne vihaan lapsiaan ja tappaan niitä kylmä ver.isinä m . . . a koneina..

        "kun kunnioittaa toista niin saa itsekin kunnioittavaa kohtelua."

        Kuten si nä kunnioitat aborteissa tapettavien lasten ihmisoikeutta? Tekopyhyys kukoistaa aina vaan...

        "Eihän sukupuolella ole minusta ainakaan väliä, jos kohtelee kunnioittavasti toisia. "

        Eipä niin, yhtä halveksuttavia on lapsia tappavat miehetkin. Joten siinäkin mielessä suosijafanaatikon syytökset naisvihasta menee pöpelikköön. Ja Oikeat Naiset on tietenkin kokonaan eri asia kun lapsiaan laht.aavat m . . . a-mantat. Jälkimmäisiä onneksi pikku vähemmistö, kuten saman mielisiäkin kiihk.oilijoita.

        "aletaan halventaa seksuaalisesti ja suhtaudutaan alentuvasti ja henkilöön käyvästi,"

        En tiedä uskontopalstoista mutta liekö kyse samoista vain.o harh.oista joita su lla täälläkin ilmenee. Samoista syistäkö esiinnyt täälläkin parilla mies.nikillä?

        "Kunnioituksen ja asiallisuuden puute tekee ihmisen kaikin puolin vastenmieliseksi, eikä kukaan viitsi itseensä kohdistuvia herjauksia kuunnella. "

        Voit itse siis vaikuttaa siihen kuinka vasten.mieliseksi sin ut koetaan.


    • Tyttöjen.puolesta

      Ei yhden vakaumusta voi ottaakkaan huomioon silloin kun on toisen asioista ja päätöksistä kyse. Ajatelkaas jos meillä olisi vaikka lääkärinä maahanmuuttaja mies jonka kulttuurissa tyttöjen sukuelimet silvotaan ja hän alkaisi vaatia samaa kaikille suomalaisillekin tytöille, vaikka neuvolassa lähettäisi silvottavaksi. Koska hänellä on tämä pyhänä pidetty "vakaumus".

    • asiapuhuja

      Onkin kummallista että jotkut haluaa lisätä aborttien määrää nyt kun meillä on saatu ne laskemaan. Miksikähän jotkut sitä haluaa?? Luulin että abortinvastustajat olis tästä onnellisia mutta ei...he haluaa laittomat abortit takaisin, ehkäisyn pois jne. Seuraavaksiko sitten tuota tyttöjen silpomista, jos se kerran kuuluu lääkärin vakaumukseen tehdä niitä. Miksi toisen vakaumusta pitää kunnioittaa, jos ei kaikkien lääkäreiden vakaumusta kunnioiteta? Kummallista että se kunnoitus tapahtuu siten, että naisia pidellään pahoin.

      • kerrotkovielä

        sen käsittämättömän logiikan millä tavoin tiukempi laki lisäis aborttien kokonaismäärää?

        "Seuraavaksiko sitten tuota tyttöjen silpomista,"

        ?? Kuten myös tälle silpomis sec.oilulle..

        "Kummallista että se kunnoitus tapahtuu siten, että naisia pidellään pahoin. "

        En tiedä kuka naisia näin "kunnioittaa", ei lapsia suojelevat ainakaan.. mutta suosijasakki kai sitten samalla logiikalla kunnioittaa lapsia tapp.amalla heitä?


    • oikeusitseensä

      mielestäni:aborttiin oikeus on ja pysyy naisen asiana.kelle se tuo vapautuksen on ok.ehkäsynä,toistuvasti,ei ole oikein.moraali on kuitenkin pidettävä.ja naisen tuomitseminen on lyhytnäköstä ja ajattelamattomien ihmisten typeryys.kyl nainen on kuitenkin omasta kehostaan päättävä.siihen ei muut puutu.

      • feminadziciihkoo

        Toisen ihmisen tappaminen ei vaan koskaan ole mikään m . . . aajan "oma asia".

        "moraali on kuitenkin pidettävä."

        Mitä moraalia siinä on, missä se tässä sunkaan tapp.amisen puolustelua uhkuvassa paat.oksessa näkyy?

        "naisen tuomitseminen on lyhytnäköstä"

        Itsekk.äät lastensa kuol.emaan tuomi.tsijat saa mitä ansaitsee. Todellakin ajattelemattomien typer.ysten touhuja.

        "nainen on kuitenkin omasta kehostaan päättävä.siihen ei muut puutu. "

        Ai kuten muutkin m . . .aajat, kehollaan saa tehdä mitä huvittaa, vaikka list.iä muita viattomia oman nap.ansa tieltä?
        Viime kädessä kyllä ei kukaan abortin hakija päätä siitä tässäkään maassa. Täällä kun ei edelleenkään ole täysvapaata aborttia, onneks.
        Päättäkööt vaan kukin omasta, mutta VAIN omasta kehostaan, ei lapsensa, ja tämän koko elämästä!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe