Laskin, että jos Uberilla ajaa 200 h kuukaudessa, siitä saa bruttoliikevaihtoa n. 3600 eur JOS (mitä vahvasti epäilen) kyytejä on lukumääräisesti saman verran kuin vaikka TH välityksessä. Tuosta kun vähentää komission 25% ,sekä alimmat mahdolliset vakuutukset ja Yel maksut sekä polttoaineen ja verot, käteen jää n 1200 kuukaudessa. Auton pääoma/huolto/rengaskulut eivät ole vielä mukana tuossa, joten veikkaan ,että Suomessa Uberia ajavat ovat äkkiä samanlaisessa suossa kuin muuallakin maailmassa. Taxifyn kuljettajat Virossa suurin piirtein samassa tilanteessa, eli rahat vaan ei riitä.
Tienestit Uberilla
39
16396
Vastaukset
- ViidenTähdenUber
Olet oikeassa, kyytejä ei ole saman verran kuin TH:n välityksessä. Niitä on paljon enemmän, Uber on suositumpi ja edullisempi palvelu jolla siirrytään helposti myös lyhyitä matkoja keskustan sisällä. Kalliosta, Töölöstä jne. siirrytään keskustan konttorille nykyään Uberilla eikä julkisilla.
- UberOnVitsi
Taksihelsingissä yksi ahkera päivävuoromies ajaa bruttoliikevaihtoa n. 10000€/kk noilla aloittajan mainitsemilla 200 kuukausitunneilla. Ei voi puhua edes samana päivänä, että uber saisi edes puolta tuosta. Sitten vielä uberkuskilta otetaan se 25% välitysmaksu. Tshät tshät koettaa kaikkensa, ettei tuota 25% edes mainittais.
UBER ON VITSI!- Lllffllflf
Kokemukseni on vanhentunut jo muutaman vuoden, mutta kuulostaa täydeltä utopialta, että 10000e / 200h pääsisi kukaan. Ehkä 400 tunnissa.
Silloin muutama vuosi sitten kun itse ajoin, niin päivällä ei käytännössä päässyt yli 30e/h millään. Parhaan ruuhkan aikaan, jos sai ajaa tukka putkella, käymättä lainkaan tolpilla odottelemassa, jäi tuntiansio silti alle 40e/h. Monesta normaalin hiljaisesta päivästä alle 20e/h.
Öisin tuli parhaimmillaan jopa melko säännöllisesti 50e/h, mutta sitten alkoivat yötkin hiljentyä ja 40e/h alkoi jäädä haaveeksi varsinkin arkiöistä, ajoittain viikonlopuistakin.
No, taksat ovat nousseet. Ehkä sitten asiakasmäärätkin viime vuosina kasvaneet? Mutta nyt kun kilpailu lisääntyy, niin asiakasmäärät per auto oletettavasti painuvat mitättömiksi. - UberOnVitsi
Lllffllflf kirjoitti:
Kokemukseni on vanhentunut jo muutaman vuoden, mutta kuulostaa täydeltä utopialta, että 10000e / 200h pääsisi kukaan. Ehkä 400 tunnissa.
Silloin muutama vuosi sitten kun itse ajoin, niin päivällä ei käytännössä päässyt yli 30e/h millään. Parhaan ruuhkan aikaan, jos sai ajaa tukka putkella, käymättä lainkaan tolpilla odottelemassa, jäi tuntiansio silti alle 40e/h. Monesta normaalin hiljaisesta päivästä alle 20e/h.
Öisin tuli parhaimmillaan jopa melko säännöllisesti 50e/h, mutta sitten alkoivat yötkin hiljentyä ja 40e/h alkoi jäädä haaveeksi varsinkin arkiöistä, ajoittain viikonlopuistakin.
No, taksat ovat nousseet. Ehkä sitten asiakasmäärätkin viime vuosina kasvaneet? Mutta nyt kun kilpailu lisääntyy, niin asiakasmäärät per auto oletettavasti painuvat mitättömiksi.500€ kassa on ihan tavanomainen arkisin, kun muistaa olla ahkera. Siitähän tuo 10000€ sitten tuleekin. Jos vielä viitsii ajaa joskus viikonloppunakin, niin kaikki on extraa. Siinä saa uupeukkelit vaan ihmetellä ja kirjoitella tänne provoja, kuten tuo tshät sää mikä lie koettaa epätoivoisesti tehdä.
UBER ON VITSI! - Kkffkkfkflfkflf
UberOnVitsi kirjoitti:
500€ kassa on ihan tavanomainen arkisin, kun muistaa olla ahkera. Siitähän tuo 10000€ sitten tuleekin. Jos vielä viitsii ajaa joskus viikonloppunakin, niin kaikki on extraa. Siinä saa uupeukkelit vaan ihmetellä ja kirjoitella tänne provoja, kuten tuo tshät sää mikä lie koettaa epätoivoisesti tehdä.
UBER ON VITSI!500e oli aikoinaan hyvä kassa yöstä. Pidemmästä viikonloppuyöstä sen sai keskimäärin melko varmastikin hyvinä ja keskinkertaisina aikoina. Päivistä ei koskaan.
Sitä en sinänsä ihmettele, jos joku joskus sen 500e päivistä tekee, mutta kun väität, että sen ajaisi kymmenen tunnin työpäivän aikana, niin hyvin vaikea uskoa. Vähintään tuossa kymmenessä tunnissa ei sitten ole mukana lainkaan taukoja eikä autonpesua. Ja todennäköisemmin tuntejakin 16h, jolloin 500e/16 = 31,25e/h, alkaa kuulostaa realismilta ”ahkeralle”. Ei vaan enää mahdu siihen 10000e/200h yhtälöön, vaan on 10000e/320h. Eli tuplatunneilla keskivertopalkansaajaan verrattuna saa lähes keskipalkan.
Jos olisi tarjolla päivätyötä 50e/h eli siis kuskille karkeasti tippeineen 17-18e/h, niin ei olisi koskaan nähtykään mitään pulaa taksikuskeista. Itsekin alkaisin ilomielin taas ajamaan. Totuus vaan on noin puolet tuosta. Ja millään ahkeruudella ei ole asian kanssa tekemistä, taksikuskit ovat yleensä rahanahneita ja ajo kyllä maistuu, jos sitä on tarjolla. Ahkeralla tolpalla päivystämisellä ei vaan 50e/h tulosta tehdä, vaan pakoputken pitäisi olla punaisena aamusta iltaan.
On kai mahdollista, että jollain firmalla on niin maagiset sopimusajot, että tuo 50e/h päiväajosta toteutuu, muttei se todellakaan mikään keskiarvo ole, eikä kenenkään uuden kuskin tai isännän kannata laskea sen varaan. Välityskeskuksesta riippumatta. - UberOnVitsi
Kkffkkfkflfkflf kirjoitti:
500e oli aikoinaan hyvä kassa yöstä. Pidemmästä viikonloppuyöstä sen sai keskimäärin melko varmastikin hyvinä ja keskinkertaisina aikoina. Päivistä ei koskaan.
Sitä en sinänsä ihmettele, jos joku joskus sen 500e päivistä tekee, mutta kun väität, että sen ajaisi kymmenen tunnin työpäivän aikana, niin hyvin vaikea uskoa. Vähintään tuossa kymmenessä tunnissa ei sitten ole mukana lainkaan taukoja eikä autonpesua. Ja todennäköisemmin tuntejakin 16h, jolloin 500e/16 = 31,25e/h, alkaa kuulostaa realismilta ”ahkeralle”. Ei vaan enää mahdu siihen 10000e/200h yhtälöön, vaan on 10000e/320h. Eli tuplatunneilla keskivertopalkansaajaan verrattuna saa lähes keskipalkan.
Jos olisi tarjolla päivätyötä 50e/h eli siis kuskille karkeasti tippeineen 17-18e/h, niin ei olisi koskaan nähtykään mitään pulaa taksikuskeista. Itsekin alkaisin ilomielin taas ajamaan. Totuus vaan on noin puolet tuosta. Ja millään ahkeruudella ei ole asian kanssa tekemistä, taksikuskit ovat yleensä rahanahneita ja ajo kyllä maistuu, jos sitä on tarjolla. Ahkeralla tolpalla päivystämisellä ei vaan 50e/h tulosta tehdä, vaan pakoputken pitäisi olla punaisena aamusta iltaan.
On kai mahdollista, että jollain firmalla on niin maagiset sopimusajot, että tuo 50e/h päiväajosta toteutuu, muttei se todellakaan mikään keskiarvo ole, eikä kenenkään uuden kuskin tai isännän kannata laskea sen varaan. Välityskeskuksesta riippumatta.En tästä ala kanssasi väittelemään. Minulla on palkattuna yksi kuski, itse en ajanut ollenkaan, vuosibrutto 124.000€. Ahkera mies, lähti aamuaikasella duuniin, piti reilun parin tunnin ruokiksen ja lopetti n. 19-20 aikoihin.
Usko sitten tai ole uskomatta. Miksi tuota valehtelisinkaan, en näe siihen syytä. Väitän, että joku toinen pani vielä paremmaksikin.
P.S. Päivisin on nykyisin stadissa paremmin ajoa, kuin yöllä.
UBER ON VITSI - Kkkfkfkfkfkg
UberOnVitsi kirjoitti:
En tästä ala kanssasi väittelemään. Minulla on palkattuna yksi kuski, itse en ajanut ollenkaan, vuosibrutto 124.000€. Ahkera mies, lähti aamuaikasella duuniin, piti reilun parin tunnin ruokiksen ja lopetti n. 19-20 aikoihin.
Usko sitten tai ole uskomatta. Miksi tuota valehtelisinkaan, en näe siihen syytä. Väitän, että joku toinen pani vielä paremmaksikin.
P.S. Päivisin on nykyisin stadissa paremmin ajoa, kuin yöllä.
UBER ON VITSINo miten tuo ”aamuaikaisesta” eli jostain viideltä aloittaen ja kasiin ajaen, eli 15h työpäivä, sitten liittyy siihen väitteesi kymmeneen tuntiin? Nythän paljastui, että minun arvioni viiteen hunttiin vaadittavista tunneista oli oikeampi. Ja tuohon 15h päivään vielä pesut ja kuittisulkeiset päälle.
Sitten kun palastellaan päivätasolle, jos 220 arkipäivää töissä vuodessa, niin 220 * 500 = 110 000e. Bruttotulo eli liikevaihto oli 124000e, eli tuo 14000e vielä viikonlopuista. Tuollainen ”ahkera” eli tyhmä työnarkomaani ajoi varmasti keskimäärin yhden viikonloppuillan viikossa, eli 50*500 = 25 000e. Eli nyt brutto olisi 110000e 25000e = 135000e, eli meni jo yli ilmoittamastasi. Eli kymppitonni pois niistä arkipäivistä, joiden arvio oli yliampuvampi kuin tuo viikonloppuarvio.
Millä tahansa alalla olisi samalla tuntimäärällä tienannut paljon enemmän.
Stadissa ei päivisin pysty yli 40e/h ajamaan, koska liikenne estää, vaikka olisi jatkuvasti data punaisena huutamassa keikkaa. Aikaa menee liikennevaloihin ja ruuhkiin niin paljon. Tietäisit tämän, jos olisit joskus itsekin ajanut. - severisuhari
Ja kun ottaa huomioon, että esim elielin aukiolla olevien taksien määrän, niin siellähän ne seisovat, eikä rahaa tule. Ihmettelen vaan.
- zhätzhätzhää
Siis kuljettajana oleminen joko UBER issa tai TAXIfyssä ei olekaan tarkoitettu päätyöksi.
Perinteisen taksinkuljettajan työt ovat nyt suomessa loppumassa.
Koko taksimarkkina on muuttunut ja muuttumassa suomessa sitten UBERin sekä TAXIFYn tulon markkinoille, ei ole enää juurikaan kuin ehkä joitakin helsingissä jotka pystyvät täysin elämään taksitoiminnasta, sikäli mikäli on sopimusasiakkaita.
Jos perustaa taksitoiminna pelkästään tolpalla seisomiseen, odotteluun ja puhelinvälityskeskuksen tilauksiin, on se tuhoon tuomittu, sillä ei tule enää parin vuoden kuluttua elämään kukaan.
UBER sekä TAXIFY toiminnan tarkoitus, on tuoda kuljettajille uudenlainen ansaintamahdollisuus oman päätyönsä oheen, siis pelkällä UBER tai TAXIFY ajolla ei ole alunperinkään tarkoitus että elettäisiin.
Se tuo ainoastaan lisätienistiä perheeseen.
Jos esim. perheessä isäntä on juuri päässyt eläkkeelle, mutta vaimo vielä joitakin vuosia töissä, voi isäntä erityisen hyvin aloittaa taksiajon vaikka molemmilla yhtäaikaa, siis UBERilla ja TAXIFYllä. Kojelaudalla on kaksi puhelinta, toisesta napataan TAXIFY kyytejä ja toisesta UBER kyytejä, pääasia, että pyörät pyörivät.
Aina kun emäntä on töissä, isäntä avaa puhelimensa ja on "töissä", napailee kyytejä halujensa mukaan.
Näillä UBER ja TAXIFY lisätienisteillä pariskunta käys itten muutaman kerran lomalla etelän auringossa ja hankki ehkä lapsenlapsilleen polkupyöriä ja ottaa mukaan lomilleen.
Kyllä perinteisten taksisuharien perinteinen elämä on nyt auttamatta ohitse mennyt.
kjäh kjäh kjäh
näin se vain on- nainmenee2
Ei ole nää kaksi näkyny markkinoilla mitenkään, ainakin pari asiakasta siityi normi taksiin kokeiltuaan halpaa Uberia. Toinen meni Kaikukadulta asema-aukiolle 31 ekee, toinen Kampista lentokentälle 69 ekee. Molemmille oli kerrottu apin hinnanlisäykseksi ruuhka-aika. Pummeja mitä pummeja nää kuljettajat. Ja tämä kannattaja katellaan parin vuoden päästä mitäpä näistä enää mainostamaan täällä, näyttää Uberilla olevan hätä kun joutuvat mainostamaan Suomi24 lla!!! Muilla menee hyvin ei tarvii mainostaa, asiakkat arvostavat luotettavuutta.
kjähkjäh
NÄIN SE MENEE - UberOnVitsi
”....siis pelkällä UBER tai TAXIFY ajolla ei ole alunperinkään tarkoitus että elettäisiin. ”
Eihän sillä voi mitenkään elääkkään, johtuen ahneen Uberin 25 prosentin kyytikomissiosta!
Jännää, miten sinä et koskaan muista mainita tuota uberin ROSVOAMAA 25% komissiota? Et tässäkään trollissasi.
Kun et ole koskaan taksia ajanut, on ihan tarpeetonta trollailla sellaisilla asioilla, jotka ei pidä paikkaansa.
Itse asiassa Taksihelsingin kassat ovat suurentuneet vapautuksen jälkeen, ei tarvitse enää noudattaa ajovuorolistoja, näinollen autot tulevat ajoon vasta sitten, kun ajoa on. Odottelu on taksihelsingin autoilla jäänyt minimiin, koska ilman ajovälitystä olevat uudet mamuvoittoiset ”isännät” hoitavat odottelun ja tolpalla päivystämisen.
Huomaatko muuten koskaan, edes nää uudet mamutkaan eivät kaikki ala ajamaan uberilla, koska uber on koko ajan molemmilla käsillään kuskin taskuilla?
UBER ON VITSI!
- renki_vs_uber
Renki taitaa saada sen 34% ainakin noin keskimäärin. Eli ihan sama ajatko renkenä tai uberia molemmat samanlaisia rosvoja. Lisäksi voit ajaa ihan ITSE ne rahakkaat vuorot etkä istua jossain kuppasella tolpalla koko työvuoroa 2€ tuntipalkalla kun omistaja ajaa itse rahakkaat vuorot.
Käännetään tämä viellä toisinpäin ei Uber kuskin kulut pitäisi olla 66% bruttokassasta että ollaan samassa kuin renkenä?- Kkffkkfkffkf
Paitsi että renki ei maksa laitteistosta (lähinnä auto ja polttoaine) mitään, eikä joudu hoitamaan byrokratiaa.
Ja taksityöpaikkoja on monenlaisia, kyllä sieltä löytyy valinnanvaraa vuoroista. Suuri osa rengeistä saa valita parhaat vuorot. Moni saa vielä takuupalkkaakin.
Mitähän muuten eri välityskeskukset ottavat uudelta yrittäjältä? Onko Uber tässä kisassa kilpailukykyinen? Pääseekö Helsingin taksin välitykseen millään rahalla? Osakkeen ostamalla? Mitä Helsingin taksi ottaa yrittäjältä? Entä muut? Kovanen, Kajonen, Menevä, Lähitaksi? - Näinsevaano
Ja taas ei mitään tekemistä faktojen kanssa. Jos kuljettaja saa palkkaa 35 %, kokonaiskulu yritykselle on yli 50%. Ja tosiaan, jos on pätevä kuski, ( tähän riittää yleensä että ajaa sovitut vuorot loppuun asti eikä riko autoa) saa ainakin pienemmissä yrityksissä valita vuoronsa itse. Omistaja ajaa mitä yli jää. Näinä aikoina hyvä kuljettaja on harvinaisuus, jos sellainen löytyy, sitä kyllä kohdellaan kuin piispaa pappilassa
- renki_vs_uber
Näinsevaano kirjoitti:
Ja taas ei mitään tekemistä faktojen kanssa. Jos kuljettaja saa palkkaa 35 %, kokonaiskulu yritykselle on yli 50%. Ja tosiaan, jos on pätevä kuski, ( tähän riittää yleensä että ajaa sovitut vuorot loppuun asti eikä riko autoa) saa ainakin pienemmissä yrityksissä valita vuoronsa itse. Omistaja ajaa mitä yli jää. Näinä aikoina hyvä kuljettaja on harvinaisuus, jos sellainen löytyy, sitä kyllä kohdellaan kuin piispaa pappilassa
Tietysti yrittäjällä on kuluja muitaikin eli ei kai kukaan luule että yrittäjä työntää taskuunsa tuon 66% bruttokassasta. Tästä on maksettava kaikki yrityksen kulut. Mutta kyllä tuosta jonkinverran ylimäärästä taskun pohjalle jää. Muuten auto seisoisi tallissa eikö?
Tämä on ihan oikein yrittäjä ottaa riskiä ja sijoittaa pääomaa ja toivottavasti tästä saa tuloa. Kuljettaja nauttii palkkaa ja toivottavasti nauttii työstään.
On sitten renkenä olo parantunut melkoisesti jos tuo tosiaan on tilanne. Toista se oli ennen. - Kkkfkffkfkfkfk
renki_vs_uber kirjoitti:
Tietysti yrittäjällä on kuluja muitaikin eli ei kai kukaan luule että yrittäjä työntää taskuunsa tuon 66% bruttokassasta. Tästä on maksettava kaikki yrityksen kulut. Mutta kyllä tuosta jonkinverran ylimäärästä taskun pohjalle jää. Muuten auto seisoisi tallissa eikö?
Tämä on ihan oikein yrittäjä ottaa riskiä ja sijoittaa pääomaa ja toivottavasti tästä saa tuloa. Kuljettaja nauttii palkkaa ja toivottavasti nauttii työstään.
On sitten renkenä olo parantunut melkoisesti jos tuo tosiaan on tilanne. Toista se oli ennen.Silloin ennen toisaalta renki ehkä niitä jämävuoroja ajamallakin tienasi paremmin suhteessa muihin paskaduuneihin ja Kelan liksoihin? Nykyisin rengillä on valta valita parhaat vuorot päältä, koska muuten renki lähtee Kelan hommiin. Nimittäin parhaatkin vuorot valiten liksa on niin surkea, että nipinnapin tyhmimmät viitsivät vielä veivata. Jos isäntä alkaa vielä potkimaan päähän, niin alkaa kotisohva houkuttelemaan.
- UberOnVitsi
Renki ei osta autoa, ei maksa polttoaineita, ei maksa auton huoltoja, renkaita, kuoletuksia, arvonlisäveroa, ammattivakuutuksia, autotallivuokria, kyydinvälitysmaksuja, ei maksa isointa osaa TyELmaksuista, ym. ym.ym.
Sitä on taas maallikko,asialla, joka luulee, ettei autoilijalla ole mitään maksuja. Luuleekohan nämä juuri aloittaneet/aloittavat uudet ”isännät”samoin? Jos luulevat, niin voi voi, mitä eteen vielä tuleekin.
UBER ON VITSI! - renki_vs_uber
Kkkfkffkfkfkfk kirjoitti:
Silloin ennen toisaalta renki ehkä niitä jämävuoroja ajamallakin tienasi paremmin suhteessa muihin paskaduuneihin ja Kelan liksoihin? Nykyisin rengillä on valta valita parhaat vuorot päältä, koska muuten renki lähtee Kelan hommiin. Nimittäin parhaatkin vuorot valiten liksa on niin surkea, että nipinnapin tyhmimmät viitsivät vielä veivata. Jos isäntä alkaa vielä potkimaan päähän, niin alkaa kotisohva houkuttelemaan.
Ehkä tosiaan tuo on tilanne ajovuoroista tällähetkellä? Taitaa tilanne olla se että jos ei tule haluttuja vuoroja ne tulee joltain toiselta isännältä. Täysjärkiselle vähän kokemustakin omaavalle löytyy varmasti toinenkin isäntä? Eli ns. työntekiän markkinat.
- renki_vs_uber
Piti oikein tarkastaa tuo kelan päiväraha.
Kelan maksama työttömyysetuus on 32,40 e/pv. Sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä). eli tuota kela rahaa saa 648€ kuukaudessa. eiköhän tuon saa jo kasaan helposti ajamalla muutaman vuoron viikossa? - Kkkfdkfkfkkf
renki_vs_uber kirjoitti:
Piti oikein tarkastaa tuo kelan päiväraha.
Kelan maksama työttömyysetuus on 32,40 e/pv. Sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä). eli tuota kela rahaa saa 648€ kuukaudessa. eiköhän tuon saa jo kasaan helposti ajamalla muutaman vuoron viikossa?Tuon päälle saa tietysti asumistuet yms., yhteensä tuet vastaavat ainakin Helsingissä jotain 1500e/kk palkkaa. Sitä ei jokainen taksikuski saa kasaan ilman tolkutonta työmäärää. Ja jos nyt sitten saakin vaikka huikeat 1800e/kk kasaan taksin ratista, niin siinä on sitten todellinen nettopalkka siis 300e/kk. Menee kuukauden mittaan huoltoasemaruokailuihin ja kahveihin, joita työttömällä ei ole tarvetta ostaa.
Perheelliselle tilanne vielä vähemmän töihin kannustava, kun huomioidaan kotihoidontuki tai päiväkotimaksujen nousu tulojen mukaan.
Eli tehkää ihmeessä mitä tahansa muuta. Vaikka olkaa työttömiä.
Uber voi olla kohtalainen vaihtoehto muun työn päälle, osa-aikaisena ja seikkailumielellä, omalla autolla työ- ja kauppamatkojen ohessa silloin tällöin pari keikkaa heittäen. - renki_vs_uber
Tiedä sitten tuosta Uberista. Jokatapauksessa Uberia ajaessa joutuu autoon ottamaan asianmukaisen vakuutuksen perustamaan yrityksen (kaikkine kuluineen). Eli mielestäni tuollaiset muutama keikka sillointällöin ajot menee kyllä ihan persnettona.
- adasddd
Kkkfdkfkfkkf kirjoitti:
Tuon päälle saa tietysti asumistuet yms., yhteensä tuet vastaavat ainakin Helsingissä jotain 1500e/kk palkkaa. Sitä ei jokainen taksikuski saa kasaan ilman tolkutonta työmäärää. Ja jos nyt sitten saakin vaikka huikeat 1800e/kk kasaan taksin ratista, niin siinä on sitten todellinen nettopalkka siis 300e/kk. Menee kuukauden mittaan huoltoasemaruokailuihin ja kahveihin, joita työttömällä ei ole tarvetta ostaa.
Perheelliselle tilanne vielä vähemmän töihin kannustava, kun huomioidaan kotihoidontuki tai päiväkotimaksujen nousu tulojen mukaan.
Eli tehkää ihmeessä mitä tahansa muuta. Vaikka olkaa työttömiä.
Uber voi olla kohtalainen vaihtoehto muun työn päälle, osa-aikaisena ja seikkailumielellä, omalla autolla työ- ja kauppamatkojen ohessa silloin tällöin pari keikkaa heittäen.Helsingissä saa vakituinen ma-pe ajava päiväkuski helposti 2500 eur bruton . Perheellisenä varmaan asumistukeakn saa vielä tohon, jos puoliso ei oo töissä.
- Jjjffjfjgjjgjgjg
adasddd kirjoitti:
Helsingissä saa vakituinen ma-pe ajava päiväkuski helposti 2500 eur bruton . Perheellisenä varmaan asumistukeakn saa vielä tohon, jos puoliso ei oo töissä.
Niin, jos ajaa sen 15h päivässä. Ja vähän viikonloppuja päälle. Eipä tarvitse paljon perhettä nähdä, saa istua tolpalla Mersun hiljaisuudessa nenäänsä kaivelemassa. Tulee kotiin sitten, kun kiljukaulat ovat jo nukkumassa.
- Jjgjggjgjgkgkgj
adasddd kirjoitti:
Helsingissä saa vakituinen ma-pe ajava päiväkuski helposti 2500 eur bruton . Perheellisenä varmaan asumistukeakn saa vielä tohon, jos puoliso ei oo töissä.
Ja jos puoliso ei ole töissä, niin entistä vähemmän kannattaa, sillä kaikki tuet ovat suurempia, jos molemmat työttömiä.
Sen sijaan jos puoliso on oikeissa töissä ja sen takia perhe ei saa muutenkaan maksimitukia, niin saattaa kannattaa ajaa vaikka sillä kesäduunarin tonnipuol liksalla. Sitten jää vain se, että kotiäidin / koti-isän sosiaalinen arvostus on paljon suurempi kuin taksikuskin, ja elämä stressittömämpää ja turvallisempaa. - jammu
Jjjffjfjgjjgjgjg kirjoitti:
Niin, jos ajaa sen 15h päivässä. Ja vähän viikonloppuja päälle. Eipä tarvitse paljon perhettä nähdä, saa istua tolpalla Mersun hiljaisuudessa nenäänsä kaivelemassa. Tulee kotiin sitten, kun kiljukaulat ovat jo nukkumassa.
Kolmekymppiä tunnissa, kymmenen tuntia päivässä, ma-pe tekee yhteensä 22X300 eli 0Alvilla 6000 eur, josta hyvälle kuskille maksetaan 40% eli 2400 euroa. tosin ti-to välilä tulee väkisinkin yli 300 jos tekee muutakin kun pelaa huoltoasemalla.
- Junioryrittäjä
Meillä maksetaan 35-40% alvit kassasta, riippuen työntekijän kokemuksen määrästä sekä minkälaisia vuoroja suostuu ajamaan. Ketään ei pakoteta ajamaan mitään "paskavuoroja".
Nyt onneksi ajovuorojen kadotessa välillä arkiöisinkin ajaa 500 kassoja. Tosin vaatii lähes 12 tuntia aktiivista työotetta sekä lusmuilun välttelyä huoltoasemilla. 300kassa on kuitenkin aina lähes taattu.
Kovempi kuski ajaa itselleen bruttoa lähes 200 euroa yöstä.
Tuskin Uber kuskit kulujen jälkeen saavat yhtä paljon.
Lisäksi mä maksan työnantajana lomakorvaukset ja eläkkeet, Uber kuskin lomarahat ja eläkemaksut tuskin ovat yhtä hyvällä mallilla.
Olempa kuullut muutamien työnantajien maksavan nykyään jopa pohjatuntipalkkaa. - Uuufffffjjfjfjf
jammu kirjoitti:
Kolmekymppiä tunnissa, kymmenen tuntia päivässä, ma-pe tekee yhteensä 22X300 eli 0Alvilla 6000 eur, josta hyvälle kuskille maksetaan 40% eli 2400 euroa. tosin ti-to välilä tulee väkisinkin yli 300 jos tekee muutakin kun pelaa huoltoasemalla.
No niin, normaalin 8h työpäivän sijaan taksiurpo siis tekee joka päivä 2-3h ylitöitä ja saa palkkioksi alakvartiilin liksan.
Myös 40% lienee yläkanttiin keskimääräisestä hyvällekään maksettavasta.
Se 30e/h tarkoittaa kuskille 10e/h, ja kuukaudessa lasketaan normaalisti olevan 160h tuntia. Eli kuukausipalkka 1600e. Ylitöillä tietysti mikä tahansa vessansiivooja voi nostaa palkkaansa, mutta ne ylityöpalkat eivät ole vertailukelpoisia. Mainittava kuitenkin, että muilla aloilla ylitöistä saa ylityöpalkkaa eli 50% tai 100%. Eli taksissa yli 8h päiviä ja yli 40h viikkoja tekevä on harvinaisen paksukalloinen pösilö. - Kkkkkkkfffff
Junioryrittäjä kirjoitti:
Meillä maksetaan 35-40% alvit kassasta, riippuen työntekijän kokemuksen määrästä sekä minkälaisia vuoroja suostuu ajamaan. Ketään ei pakoteta ajamaan mitään "paskavuoroja".
Nyt onneksi ajovuorojen kadotessa välillä arkiöisinkin ajaa 500 kassoja. Tosin vaatii lähes 12 tuntia aktiivista työotetta sekä lusmuilun välttelyä huoltoasemilla. 300kassa on kuitenkin aina lähes taattu.
Kovempi kuski ajaa itselleen bruttoa lähes 200 euroa yöstä.
Tuskin Uber kuskit kulujen jälkeen saavat yhtä paljon.
Lisäksi mä maksan työnantajana lomakorvaukset ja eläkkeet, Uber kuskin lomarahat ja eläkemaksut tuskin ovat yhtä hyvällä mallilla.
Olempa kuullut muutamien työnantajien maksavan nykyään jopa pohjatuntipalkkaa.”Välillä arkiöisin 500e ilman taukoja 12h ajaen” ei nyt ihan taas ollut sama kuin varma normaalityöajoista saatava arkipäiväliksa.
Mutta joo, kyllä tuo välillä 500e varmasti ihan totta on. Itse ajoin jo kymmenen vuotta sitten silloisilla taksoilla parhaimmillaan koko viikon yli 500e kassoja yöstä. Mutta tämä oli hyvänä aikana, kun sitä ajoa riitti. Sitten huonompana aikana jäi alle 200e useampikin vuoro, eikä se huoltoasemilla istumiseen liittynyt. Jos ventat parhaan mukaan valituilla tolpilla ovat yli tuntia ja sitten keikat 10e-20e, niin ei siitä monen sadan kassaa tule vaikka kuinka ”ahkera” olisi.
Taksimaailma elää omassa ulottuvuudessaan. On aina elänyt. Isännillä kokemusta työelämästä joko ei lainkaan tai 70-luvulta viimeksi, joten vertailukohtia tämän päivän työelämään palkkauksen, työehtojen tai työaikojen osalta ei ole.
Ihan siis tiedoksi, että normaalisti työpäivä on 8h, mikä sisältää tunnin taukoja. Jos menee yli, niin maksetaan ylityöprosentteja. 10e/h on huono-onnisen kesätyöpojan liksa, mutta kesäduunari saa sen varmasti, ei provisiota jännittäen. Ylitöiden ja vuorolisien kera kta oli kesätyötrukkikuskilla jo parikymmentä vuotta sitten 11e/h. Ja tähän sisältyi paljon nukkumista ja lehdenlukua työpaikalla.
Monesti kesäduunari saa myös jonkun arvoista työkokemusta cv:n ekalle riville, taksikuskin työkokemus taas on arvotonta.
Toki Uberissa tilanne voi olla vielä huonompi.
- zhätzhätzhää
UBER kannattaa AINA
kun halutaan lisätienistiä.
kjäh kjäh kjäh
näin se vain menee - joku..uuu
Ottakaa noissa laskelmissa huomioon että ihan jokaista ajoa ei tarvitse Uberilla välttämättä ajaa vaan pelkästään ne kun sovelluksella ajaa ajoa. Eli liikevaihdosta ainakin osa voi olla ilman komissiota. Ei se tietenkään tee hommasta välttämättä rahakasta, mutta jos vaikka sesonkina ajelee nykyistä isommalla kilometritaksalla ilman että välityksestä täytyy maksaa ja Uberia käyttää lähinnä täydentämään vuoron alkua niin jotain voi jäädäkin "ammattiajossa".
- hjuy76
Eli sitten on maksupääte tai vastaava eli kuluja tulee misää
- severisuhari
hjuy76 kirjoitti:
Eli sitten on maksupääte tai vastaava eli kuluja tulee misää
Juu, maksaahan toi izette kokonaiset 70 euroa kertaostoksena, ja ainoastaan 1,95 prosenttia tapahtumasta, eli ei kulut päätä huimaa.
- Verottaja
Älä laske kiitos,
Tv verottaja - MistäLuvutTempasit
Mistä aloittaja ”laski” tuollaiset luvut, hatusta?
Täällä on näitä kaikenmaailman laskijoita, joilla kullakin on omanlaisa lasketatapojaan ja lukujaan.
Voi voi.... - Anonyymi
Ei lähitaksi tai taksi helsinki kuluissa paljoa tuosta Uberin 25% jää.
Laitteet oltava x valmistajalta xxx kkmaksulla, maksupääte x valmistajalta xx kuukausimaksulla, keskuksen kuukausimaksut xxx euroa, provikat per keikka, provikat per kilsa, provikka per maksutapahtuma, autovaatimukset jos haluat keikkoja ykkösryhmässä ja kaiken maailman höpökoulutukset xxx euroa.... Ainoa yhteistyöetu on kahvilippu ärrälle jos kukaan ei vittuile susta vuoteen keskukseen!
Nyt julkaistu Uber Go Pass myös sekoittaa pakkaa, provikka max 800e kuukaudessa tai 60€/pv. - Anonyymi
Uberilla voit ajaa 10-15 tonnin mersulla joka on äkkiä kuoletettu vaikka pajalla joskus seisoisikin.
- Anonyymi
Mites nykyään uber kuskeilla menee?
- Anonyymi
saako verotuksessa kilometrikuluja bois ..... ?
entä kulkupelin hankintamenoja - Anonyymi
alko- kuljetusta tammikuusta 2025 lähtien ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783