Oulussa ei osata ajaa

Miljoona.kolaritonta.km

Oulussa ei osata ajaa. Pohjantiellä rytisee joka päivä kesät talvet.
Ruskossa Sälpätiellä oli tänä aamuna valkea BMW keula ojassa, perä pientareella murskana. Eilen ei vielä ollut siinä.
Perjantaina tai lauantaina päivällä Ruskontiellä lähellä Järvitien risteystä uusi tumma henkilöauto tien reunassa keula kasassa. Keulassa kiinni henkilöauton peräkärry, lavakin puoli metriä kasassa. 100 % vauhdikas nokkakolari, täysosuma. Vähän Ruskoon päin firman pakettiauto pysäköitynä vetokoukku paljaana. Ei ollut kuski osannut kiinnittää peräkärryn aisaa koukkuun, oli vain nostanut sen siihen päälle ja näinhän siinä sitten kävi kuin olettaa sopi.

40

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikä-tunneta

      edes liikennemerkkejä! Tässä päivänä muutamana sanoin yhdelle muijalle kun jätti autonsa pysäköintikielto liikennemerkin alle, että siihen ei saa pysäköidä, tai saa jos haluaa sakon. Muija vastas että kun en minä tunne liikennemerkkejä!

    • Oululaistaossaamattomuut

      Holtiton Ruskon Betonin kuski ajoi puoliltapäivin takanani kahden metrin päässä Kuusamontiellä. Yritti kiusata minua ajamaan ylinopeutta. En ajanut. Olisi PolPolla oikeitakin töitä, ettei tervitsisi väärinajattelijoita vainota, vaan siionistiesinahat ja oma kyrpiintyneisyys estävät rikollisten kyttäämisen.

      • siionisti

        Jos vaikka sinulla on autossa holtiton nopeusmittari mikä näyttää esim 10km/h liian vähän.


      • OpetteleAjamaan
        siionisti kirjoitti:

        Jos vaikka sinulla on autossa holtiton nopeusmittari mikä näyttää esim 10km/h liian vähän.

        Sinun autossasi on varmaankin tuulilasi, joka näyttää 20m liian paljon.


    • Rgcded

      Oululaiset autoilijat eivät myöskään kunnioita suojateitä vaan oikein kiihdytetään, kun huomataan jonkun odottavan kadun ylitystä. On kait oululaiselle ylpeydelle liian nöyryyttävää antaa tilaa jalankulkijoille.

      • Nojiioooooi

        Siis jos joku osottaa kadun ylitystä, niin ei hän ole ylittämässä katua. Mistä helvetistä sitä tietää haaveileeko hän siinä vai odottaako että tulee hyvä sauma ylittää liikennettä pysäyttämättä.


    • Miljoona.kolaritonta.km

      Ajatusvirhe. Piti olla Ruskontiellä lähellä Muurahaistietä eikä Järvitietä.
      Ja se valkea BMW oli vielä tänään iltapäivälläkin siinä Sälpätiellä entisessä asennossaan. Lieneekö osuutta asiaan sillä Sälpätien ja Konetien risteyksessä kallellaan olevalla lyhtypylväällä?
      Muuten, minulla on kyllä päinvastaiset kokemukset suojateistä kuin nimimerkillä Rgcded. Jopa ylikohteliaasti antavat tietä suojatiellä!

      • Samaa-mieltä

        Samaa mieltä. Painostavat ihniset tielle ja muut autot pysähtymään.


    • vesikidutustasyksyisin

      siviilit eivät osaa ryhmittyä risteyksissä

    • Miljoona.kolaritonta.km
      • Lippalakki

        Se BMW oli jo eilen termiittien tuhoamana entisellä paikallaan...


    • ooppelimummo

      Vilkkua täällä ei käytä juuri kukaan. Se on tosissaan outoa. Ja vaarallista

      • Kansalaisluottamuksella

        Itse vilkutan aina. Kädelläkin vilkutan ikkunasta, ja risteyksissä aina tööttään jalankulkijoille varoitukseksi.


      • kuningasKuski
        Kansalaisluottamuksella kirjoitti:

        Itse vilkutan aina. Kädelläkin vilkutan ikkunasta, ja risteyksissä aina tööttään jalankulkijoille varoitukseksi.

        Minä itse ohjaan jöllilläni rattia ja huidon molemmilla käsillä kaikkiin suuntiin koko ajan cruisaillessani ja räpsyttelen valoja kaikille vastaantulijoille ja poljen jarrua takana tulijoille notta näkevät mun jarruvalot saakelin kohmot että älyäisivät mennä kotiinsa pois haitolta ku minä ajan.


      • May-i-suck-your-penis

        Tuu oritkariin. Olen ihan kovana ja poikapyllu tykyttää.


    • DouppilanSkeidamies

      Missään ei saa rauhassa ajaa! Aina on edessä tai takana joku körryyttämässä.

      • kummaaKansaa

        Näin on! Aina ku minä lähen liikkeelle autolla niin tahallaan kaikki hyökkäävät romuinensa ajelemaan ristiinrastiin minun haitolle eteen ja taakse ja molemmille sivuille s**tanan kiusaajat! Ja jopa akkoja oon nähny ratissa Oulun keskustassa!


    • Roikkujille

      Takana puskurissa roikkujilta otan vauhinpois... pikkuhilijaa hilijentelen. On turvallisempaa hilijasessa vauhissa ottaa perstörmäys vastaan.

      • Roikkuvakully

        Näin minäkin teen


      • AjellaanVaan

        Näin myös minä. Jos ei perähinuri osaa suhteuttaa väliä nopeuteen, niin suhteutetaan sitten nopeus jätettyyn väliin. Päästään yhdessä hitaammin perille.


      • viisaat_autoilijat

        Joo, tosi hyvä konsti häiritä roikkujaa, kun kerta se roikkuja häiritsee takapuskurissa. Minä en koskaan opi käsittämään, että miksi sitä pitää perässä roikkua, kun voi jättää sitä välimatkaa. Mikä ihmeen kumma siinä on vaikiaa, kun minusta se ei ole yhtään vaikeaa. Tietysti se ottaa kupoliin, kun itse jättää sen turvavälin, niin heti pitää liikenne kulttuuria orjallisesti seuraten sen takana tulijan täyttää se väli. itse en myöskään tee turhan päiväisiä ohituksia, niinkuin monella on tapana. Sitäkö pitää orjallisesti tehdä niinkuin liikenne kulttuuri määrää. Minä en aja liikenne kulttuurin mukaisesti vaan omalla järkevällä tavallani. Esim. ylitän suojatien hitaasti kunnioittain sitä, etten vahingossakaan aja sitä ylittävän päälle. Aina ne päälle ajajat kuitenkin kuulustelussa musitaa esittää sen saman stoorin, että vahingossa minä ajoin.


    • Kun.ei.vain.osata

      Eilen oli taas Ruskontiellä törmäilty. Joku sininen pienehkö henkilöauto oli nokka edellä ojassa ikäänkuin olisi kevyen liikenteen väylää ajanut ja sitten rattaat linkkuun ja ojaan. Ajojälkiä en nähnyt ja pysähtyä en viitsinyt, joten on saattanut tapahtua muutenkin. Poliisin nauhat oli ympärillä. Tänään auto jo poissa.

    • latela__lapista1

      talvi yllätti taas etelänvetelä autoilijat oulussa.

    • Pröötteri

      Eilen joku idiootti x3 (?) bemarillaan touhotti moottoritiellä. Ajoi valkoisen fordin perässä kiinni ja kohta ohittikin oikean kautta. Meno jatkui myöhemmin järjettömänä kaistoilla puikkelehtimisena ja ylinopeutena. Sinne jonnekin se katosi sekin adhd-aikamies. Kaikille ne kortteja antavatkin.

      • HikinenPaita

        Myönnetään että ongelmatapauksia liikenteessä on mutta pitää muistaa että normaalitilanteessa ohituskaistalla ei saa roikkua samaa vauhtia ajaen kuin oikealla ajetaan. Myönnän että kyllä se ärsyttää jos ajaa ensin oikealla kaistalla ja sitten edessä on yhtäkkiä joku joka ajaa 80 km/h ja sitten kun lähdet ohituskaistalle niin salamana joku on aivan persiissä kiinni puskemassa edestä ja tietysti autokin on niin iso että valot osoittaa katon ylitse. Mutta pientä se on tämä liikenteen mielenharmit kun ajattelee että on ihmisiä jotka esim. tönäisevät tuntemattomia metron raiteille ja oikeudessa sanovat että eivät aikoneet tappaa. Otetaan se huomioon ja annetaan teitä niille joilla on kiire (syitä voi olla vaikka synnyttäminen, koti tulessa, mummo kaatunut yms.)


    • NormaaliaNormaalia

      Kyllä oli taas kumma kun lähdin prismassa käymään niin punainen passatti ilmeistyi liikennevaloista taakse ja ajoi noin metrin päässä takana. Välillä kampesi vasemmalle ja välillä oikeallekin, ja olisi kyllä voinut vasemmalta ohittaakin halutessaan. Ajoin nopeusrajoituksen mukaan 60 km/h. Miksihän oli jamppa niin poissa tolaltaan. Kaupassakin alkoi myymäläetsivä seuraamaan ja norkoili lähellä. En löytänyt etsimääni ja myyjätkin juoksivat asioillaan kiiresti pois. Normaalia siis.

    • Oululaistaossaamistataas

      Kemintien alikäytävässä oli tunti sitten Volvo tiepuolessa keula tohjona ja varaosat pitkin piennarta. Ei näkynyt PolPo:n nauhoja, olivat juuri löytämäisillään netistä isänmaallisen väärinajattelijan.

    • Miljoona.kolaritonta.km

      Rusko on kovaa vauhtia rytisemässä Pohjantien kilpailijaksi: https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/autoilija-suistui-tielta-oulun-ruskossa-auto-osui-puuhun/808122/
      Siksikö vai siitäkö huolimatta eilen joskus ennen klo 17 maissa yhtämittainen päätön jono liikkui Ruskon liikenneympyrästä Alakyläntien risteyksen liikenneympyrään ykkösvaihteen ja tyhjäkäynnin vauhtia välillä pysähdellen, vai onko se normaalitilanne tällä uudella, vasta valmistuneella Oulun liikennesuunnittelun kukkasella?
      Odotellaanpa mielenkiinnolla ensimmäisiä liukkaita ja veikkaillaan, kummassa enemmän tapahtuu: Pohjantiellä vai Ruskossa!

    • hokasu

      Yksi paha ongelma on kun huonot kuskit eivät osaa ryhmittyä kääntyessään esim vasemmalle, jäädään tököttämään keskelle tietä että ei varmasti voi oikealta ohittaa. Syynä tähän on arviontikyky ja pelko ajaa keskelle ja lähelle keskiviivaa.

    • hokasu

      Naurettavaa on myös kun eräät ylivarovaiset pelkurit ovat ajaneet nastoilla jo Syyskuulta lähtien kesäkelillä. Rops rops.

    • sinkola

      Oulussakin jo liikaa ihmisiä ja autoja.

    • tyyuuoiik

      Matut ajaa miten sattuu soskunostamalla autolla kahta kaistaa yhtä aikaa.

    • Miljoona.kolaritonta.km
      • votelo

        Uhrit olivat Venäjän kansalaisia.


      • näin.on
        votelo kirjoitti:

        Uhrit olivat Venäjän kansalaisia.

        Niin, varmaan ajoivat holtittomasti, niinkuin Venäjällä on tapana


    • Miljoona.kolaritonta.km
      • kiähkiäh

        Kun aina mollaatte meitä etelässä asuvia ketjukolareista, näkyy se teilläkin rytisevän.


    • liikekannalla

      Oliko kaikki liikkeellä mondeolla?

    • Epänormaaliako

      Mikähän siinä kun ajaa moottoritiellä kovaa, ohittelee ja ajaa kuin Formuloissa Nyyrnburgringissä niin Jorma alkaa seisomaan. Olenkohan jotenkin sukupuolisesti kiero kun etessä ajavan takapuskurin lähistö kiihottaa.
      Onko muita samanlaisia.
      Jos on niin voisi perustaa oman keskustelupalstan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe