Gallup varkautelaisille

Vaelin

Uskotko kristinuskon Jumalaan ja jos uskot miksi?

40

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seonsydämenusko

      Jeesukseen minä uskon.

      • Jhggghhj

        Jeesuksesta emme oikeastaan edes tiedä pahemmin mitään. Hänen aikalaiskirjoituksia ei ole säilynyt, evankeliumit eivät ole historiankirkoitusta vaan ilosanomia.


    • 3nsaatauskoa

      Mitäpä se oikeestaan kellekkään kuuluu mihin minä uskon.

    • Siinätotuus

      Oma asia se tietty on. Minne haluaa sielunsa joutuvan kuoleman jälkeen.

      • U5koton

        Kerropas ihan vilpittömästi, että mikä on se oikea jumala joka sen sinun sielusi huolii. Jumalia on tässä pallolla ... sanoisinko joitakin kappaleita, vai onko ne kaikki yhtä suurta jumalperhettä ja sotkevat isolla "kauhalla" tyhmän ihmiskunnan seassa aiheuttaen uskonsotia yms. Mielestäni tämä pallo olisi parempi paikka elää ihan ilman uskontoja.Ei minulla ainakaan mitään sielua ole, sähköä ja kemiaa se on mitä pääkopassa liikkuu.


    • Mietissitälatexx

      Minun uskooni et pysty vaikuttamaan. Anna sinä vaan sielus mennä helvettiin. Se on sinun valintasi. Jokainen siis yksilö valitsee itse. Ystävät ei valitse eikä tule mukaan,kun kuolet.

      • vastarantahäämöttää

        Aika höynäytetty olet, ei mitään taivasta tai helvettiä ole, on vain eimitään, mutta onko sillä väliä koska kuoleman jälkeistä tietoisuutta ei ole. Eli et sinä täältä mitään mukaasi saa vaikka kuinka uskoisit.


      • Kääntävätvalheiksi
        vastarantahäämöttää kirjoitti:

        Aika höynäytetty olet, ei mitään taivasta tai helvettiä ole, on vain eimitään, mutta onko sillä väliä koska kuoleman jälkeistä tietoisuutta ei ole. Eli et sinä täältä mitään mukaasi saa vaikka kuinka uskoisit.

        Väittikö mukaansa saavan jotain. Tiedätkö mikä on sielu tai omatunto? Et tiedä,koska olet paatunut,sieluton,kaikkiin riettauksiin langennut .


    • JUMALAONIDIOOTTI

      Vain idiootit uskovat taivaaseen ja helvettiin, raamatun Jumala on sadistinen ja epälooginen idiootti.

      • kuinka

        Miten olematon voi olla jotain?


      • Jumalaonrakkaus

        Siinäpä se ristiriita. Hän siis uskoo Jumalan olemassaoloon,koska on niin kiivas kuva hänestä .


      • JUMALAONIDIOOTTI
        kuinka kirjoitti:

        Miten olematon voi olla jotain?

        Tarkoitinkin että raamatun tarinat kuvaavat Jumalaa sadistiseksi ja epäloogiseksi, oliko liian vaikeaa?


      • JUMALAONIDIOOTTI
        Jumalaonrakkaus kirjoitti:

        Siinäpä se ristiriita. Hän siis uskoo Jumalan olemassaoloon,koska on niin kiivas kuva hänestä .

        En usko satuolentoihin edelleenkään, ei ole mitään ristiriitaa.
        Et nähtävästi ole lukenut Raamattua kun luulet sen Jumalaa rakastavaksi..


      • Äläsittenvalitaettettien

        Minä uskon. Ei vaikuta muiden mielipiteet. Enkä painosta ketään uskomaan. Joten mitä vänkäätte. Kuolemansa päivää ei tiedä kukaan. Se on sinun tekojesi summa helevetti tai taivas .


    • Siinätotuus

      No sehän on teidän ongelmanne minne sielunne menee. Ei minun. Itse tiedän miten asiat on ja en todella tuputa kellekkään. Tässä gallupissa ei varmaan käsketty ketään haukkua? Mutta siihen se Varkaudessa menee. Sana rististä on hullutus niille,jotka kadotukseen joutuvat. Miettikää sitä.

    • Vielävähänprovoq

      Moniko teistä pitää lapselle ristijäiset? Jos ette usko niin miksi kastatatte lapsenne Jumalan lapsiksi? Siinä yksi ristiriita ...

      • EUO

        Ehkä se on maan tapa, kulttuuri ja jonkinlainen sukuun liittyvä juttu?


      • Hörönauru
        EUO kirjoitti:

        Ehkä se on maan tapa, kulttuuri ja jonkinlainen sukuun liittyvä juttu?

        Mutta sitten he ja te olette idiootteja,jos liitätte lapsenne olentoon,johon ette usko :D


    • EUO

      Galluppiin vastaten, en usko olemattomaan.

      • Jostajuatte

        Sydämessään mihin uskoo, se tärkeintä. Hyvyys vai pahuus. Sitä saa mitä tilaa.... Karma...


      • Hjygjh
        Jostajuatte kirjoitti:

        Sydämessään mihin uskoo, se tärkeintä. Hyvyys vai pahuus. Sitä saa mitä tilaa.... Karma...

        Hyvä ja paha ei liity mitenkään Jumalaan kuten ei moraalikaan.


      • UskonKorkeinpaan

        http://www.heinola.org/~patato/Brenes.html Lue tämä. Vastaavia on ulkomailla koettuja. Toisiaan tuntematta nämä kertovat samaa millainen helvetti onon. Uskonpa,että sinne et sinäkään vapaaehtoisesti halua,mutta se on totta. Älä siellä itke ,ettet tiennyt. Kun nyt tiedät. Muista siellä tämä keskustelu.


      • mitä_v...ua
        UskonKorkeinpaan kirjoitti:

        http://www.heinola.org/~patato/Brenes.html Lue tämä. Vastaavia on ulkomailla koettuja. Toisiaan tuntematta nämä kertovat samaa millainen helvetti onon. Uskonpa,että sinne et sinäkään vapaaehtoisesti halua,mutta se on totta. Älä siellä itke ,ettet tiennyt. Kun nyt tiedät. Muista siellä tämä keskustelu.

        LAPSET HELVETISSÄ
        Näin erään naisen kahden lapsensa kanssa jotka huusivat äidilleen: "Miksi? Miksi et vienyt meitä pyhäkouluun? Miksi et sallinut meidän mennä kirkkoon?" He kirosivat häntä koska hän ei koskaan sallinut heidän kuulla evankeliumia.

        Tuo on jo vähän liian paksua BULLSHITiä.


      • dfgvcvcbb
        UskonKorkeinpaan kirjoitti:

        http://www.heinola.org/~patato/Brenes.html Lue tämä. Vastaavia on ulkomailla koettuja. Toisiaan tuntematta nämä kertovat samaa millainen helvetti onon. Uskonpa,että sinne et sinäkään vapaaehtoisesti halua,mutta se on totta. Älä siellä itke ,ettet tiennyt. Kun nyt tiedät. Muista siellä tämä keskustelu.

        Kaikki ovatb tieteellisistä todistettuja jotka ei liity yliluonnolliseen.


    • Joskoalatmiettiä

      jatkoimme kävelemistä toiseen hirvittävään paikkaan missä oli kaiken tyyppisiä ja muotoisia demoneja; joillakin oli vain yksi käsivarsi, yksi silmä ja yksi kaviollinen jalka. Heidän kasvonsa olivat kuin puoliksi ihmisen kasvot, mutta loput olivat tyhjyyttä. Minä kysyin: "Herra, mitä tämä on?" Ja Hän vastasi, "Nämä ovat tuhon demoneja, niiden kaikkien kotona jotka ovat kadotettuja. Tämä on se demoni joka tuhoaa ja tuhoaa taukoamatta, päivä toisensa jälkeen."

      Piina tässä paikassa on niin hirvittävä; sielut aina muistavat asiat joita he tekivät maan päällä. Aivan kuten vertaus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. PS yksittäinen ihminen ei pysty puheillaan kumoamaan helvettiä.

    • Pähkinääviikonloppuun

      Yleensä joku polte on aiheeseen,josta väittelyyn osallistuu. Eli kukaan teistä ei ole varma... Kyllähän helvetti kuulostaa pelottavalta ja sitä se on. Tässä pieni ote helvetin nähneen kertomuksesta. Niiden miljoonien ja miljoonien ihmisten joukosta Herra salli meidän keskittyä yhteen mieheen, jonka ruumis oli puoliksi upoksissa tulijärvessä. Herra antoi meidän ymmärtää ja tietää miehen ajatukset. Tuon miehen nimi oli Mark . Olimme ihmeissämme asioista, joita tuo mies itselleen sanoi, hänen ajatuksistaan. Opimme iankaikkisen läksyn, kun kuulimme seuraavat ajatukset: ”Antaisin mitä tahansa saadakseni olla teidän tilallanne nyt! Antaisin mitä tahansa päästäkseni takaisin maan päälle edes yhdeksi minuutiksi. En välittäisi, vaikka olisin kaikkein kurjin, sairain, vihatuin, tai köyhin ihminen maailmassa, antaisin mitä tahansa päästäkseni takaisin! Edes yhdeksi minuutiksi maan päälle.”

      Herra Jeesus piteli minua kädestä. Jeesus vastasi Markin ajatuksiin sanoen: “Mark, miksi haluaisit palata maan päälle vain yhdeksi minuutiksi?” Itkuisella ja kiusatulla äänellä hän kertoi Jeesukselle: ”Herra! Antaisin mitä tahansa päästäkseni takaisin maan päälle vain yhdeksi ainoaksi minuutiksi, jotta voisin katua ja pelastua.” Kun Herra kuuli mitä Markilla oli sanottavaa, näin veren tulevan Jeesuksen haavoista ja kyynelten täyttämin silmin Hän sanoi: ”Mark, sinun kohdallasi se on liian myöhäistä! Madot ovat allasi vuoteena ja toukat peittonasi.” (Jes.14:11)
      Kun Herra sanoi tämän Markille, tämä upposi järveen ikuisiksi ajoiksi. Surullista, mutta yhdelläkään noista sieluista ei ole enää toivoa. Vain meillä täällä maan päällä on mahdollisuus katua tänään ja mennä Taivaaseen Herramme Jeesuksen Kristuksen kanssa. PS miksi joku keksisi näitä,kun ei esim hyödy mitään?

      • heisunheiluville

        Hyvä sinulle, paha minulle, emme kohtaa...


    • Varkaudesta

      Moikka. Kiva Gallup. 😁 Itse uskon Jumalaan ja kuulun ilolla kirkkoon. En kuitenkaan usko, että minulla tai kenelläkään on oikeutta olla povaamassa eri tavalla ajatteleville helvettiä. Tässä ketjussa ihan hävettää se minkälaista kuvaa kristinuskosta itseään uskoviksi antavat. Jumalahan on rakastava ja armahtava. Ei hän erottele. Kaikkihan me olemme yhtä arvokkaita. Jätetään möyhkääjät puolelta ja toiselta omaan arvoonsa. Maailma ei ole todellakaan niin mustavalkoinen kuin osa tässäkin ketjussa antaa ymmärtää. Rakkautta ja rauhaa kaikille. ❤

    • Lippalakkipolkeehulluna

      Entä mehu ja makkara ja riisipiirakat,mielitupa ravintolat,vesitorni,aamurapula sunnuntaina

    • kusluistin

      Aika uskomattomia juttuja ylhäällä. Aika kamala paikka tuo helvetti on,jos on. Entäs se toinen paikka,taivas.?
      Luulen kyllä et kun lähtö tullee,on vähän sama kuin sammuttas valot.Paitsi et sit ei tunne ,eikä ymmärrä mitään. Joka tasolla lakataan olemasta.
      Nimerk.Varkaudesta on paras viesti. " Rakkautta ja rauhaa kaikille." ❤

      • KuvansinLettu

        Sinun viesti ei ole paras. Varkaudesta minä olen viisain.


    • AamAamen

      Ei se povaamista ole,että helvetti on olemassa. Jos se ahdistaa niin silloin Jumala kutsuu,mutta monelle lihan himot tärkeämpiä kuin sielunsa pelastus.

    • Menetkökumpaanpaikkaan

      Siellä ne valheet ja tototuudet punnitaan. Viimeinen tuomio.

      • who_knows_where_is_hell

        Kuule, minä uskon Jumalaan, Jeesukseen ja Rakkauteen, silti minun ei tarvitse pelotella ketään millään helvetin tulella. Ihminen on ihminen, virheineen kaikkineen, eikä mikään evankeliumin lukemattomuus vie mihinkään helvettiin. Tuo on naurettavaa, ensiksi ihmisen ruumis kuolee, haudataan ja muuttuu mullaksi ja sitten yhtäkkiä se ruumis onkin jossain helvetin tulimeressä palamassa. Mieti vähän...


    • Uudenelämän

      Ei ruumis vaan sielu. Googleta mikä on sielu. Ja uuden ruumiin saa tuonpuoleisessa. Otahan selvän asioista. Siunausta. Uskovana en pelkää kuolemaa.

      • tyhjänalku

        Ei ole tuonpuoleista. Ei taivasta eikä helvettiä. Piste ja ei mitään, loppu.


      • Lamputsammuu

        Ainut mikä jää jäljelle on sinun vetämättä jäänyt wc-pönttö


    • kusluistin

      Raamatussa on jokapäiväiseen elämään liittyviä hyviä ohjeita.
      Nykyään monikaan ei näitä noudata,ja nykyelämä on muuttunut villiksi. Ihmiset ei piittaa toisista,viina,huumeeet,seksi väkivalta. ym,ym.
      Ihmisillä on paha olo.

      Kymmenen käskyä

      1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
      2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
      3. Pyhitä lepopäivä.
      4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
      5. Älä tapa.
      6. Älä tee aviorikosta.
      7. Älä varasta.
      8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
      9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
      10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

    • Oikeatieto

      Tervetuloa! Meillä Rauhanyhdistyksessä löydöt oikean tien elämääsi.

    • Vieläonnuoruuttajäljellä

      Taitaa helvetti pelottaa,kun eivät kestä kuulla;)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe