Ev.lut kirkkoon aluksi soluttautuneet.Nyt julkisena yllyttävät syntiä hyväksymään.
Liberaalit eivät edusta kristinuskoa. Heidät tulee heittää ulos ev.lut kirkosta.He ovat suuren tuhon saaneet aikaan.Monia ehtineet eksyttää helvettiin, Tuonelaan menneitä.
T: Mielenosoitus tuholaisia vastaan
Kristityiksi tekeytyneet
29
426
Vastaukset 29
- RakinRäksytystäEnKuuntel
Loikihan siitä vähän pidemmälle.
Kirkkoon aina saanut tulla syntiset.
- tehkää.jotain
No menkää osoittamaan sitä mieltä miljoonia suomalaisia vastaan heidän erottamiseksi kirkosta. Tehkää jotain vajakit. Vajakki on tässä yhteydessä oikea sana, sen verran on todellisuus taas hakusessa.
Aloitus kuuluu sarjaan "oikeauskoisen" ja häiriintyneen helluntalaisen jatkuvaan hyökkäykseen evl. kirkkoa vastaan.
Soluttautuneet? Suuri enemmistö kirkon jäsenistä on liitetty siihen kasteessa. Soluttajat varmaan päättivät myös kirkolliskokouksen 3/4-määräenemmistöpäätöksenteosta, jonka piti varmistaa että mikään ei koskaan muutu. Ja silti tuli naispappeus...
- Paluukirkollinen
Itse liityin kirkkoon vuosi sitten takaisin oltuani 30 vuotta poissa sieltä. Ihan sen takia, kun kirkko on alkanut tunnustaa naistenkin ihmisyyden ja haluan vaikuttaa mm. äänestämällä seurakuntavaaleissa että kirkko liberaalistuu edelleen. Teen työtä että naisten ja seksuaalivähemmistöjen syrjintä ja kaltoinkohtelu loppuisi. Vielä sitä riittää, vaikka on piilotetumpaa. Että Jeesuksen opetus ja perussanoma tulisi esille. Se, mikä on kaikkien uskontojen perussanoma. Uskon siis Jeesukseen opettajana omakohtaisen, mystisen kokemukseni takia, mutta en usko esim Raamatun Jumalaan. Jumala on minulle aivan muuta kuin antropomorfinen, ilkeä ja kostonhimoinen psykopaatti, jollaisena Raamattu Jumalan kuvaa. Jumalasta niin pahasti kirjoittaneet on olleet niitä psykopaatteja ja sairaita, siksi Jumalakin on kuvattu sellaiseksi.
Minusta oli nuorena naisena käsittämätöntä, että kirkko määritteli minut kelvottomaksi ja alempirotuiseksi biologisin perustein, vaikka verotulot silti kelpasi epäihmiseltäkin. Minusta oli myös outoa, että Jumalan edessä olin muka tasaveroinen miehen kanssa, mutta Jumalasta puhuvien ihmisen edessä en. Oli absurdia, että minun pitää ääneen tunnustaa, että uskon systeemiin, joka pitää minua huonompana kuin sama ketä miestä, vaikka aivokuollutta tai massamurhaajaa, vain siksi koska olen syntynyt naisen kehoon.Nikki Paluukirkollinen, tervetuloa takaisin kirkkoon.
Toivon sinulle Jumalan siunausta! Menestystä toiveessasi, että kirkonkin piirissä loppuisi naisten vähättely.- njrh
Dogmatikos kirjoitti:
Nikki Paluukirkollinen, tervetuloa takaisin kirkkoon.
Toivon sinulle Jumalan siunausta! Menestystä toiveessasi, että kirkonkin piirissä loppuisi naisten vähättely.Mutta tiedon ja järjen vähättely ei koskaan lopu. Se on uskon edellytys.
- armo.riittää
Surullista, että Raamatun opetuksia väärin käsittämällä toimit ja valitset mihin haluat uskoa. Ei Jeesus ole Jumalasta erillinen vaan Hän toimi kaikessa Isän tahdon mukaan.
Tuollaisesta valikoivasta suhtautumisesta juuri harha-opit syntyvät, joista Jeesus varoitti.
"Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa." Hebr 1:1-3
"Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö"." Joh 20:17
"Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut." Joh 8:28
"Te kuulitte minun sanovan teille: ‘Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne’. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi." Joh 14:28
Jumala on hyvä, VT:ssa tulee ilmi mitä synnistä seuraa. Jumala on oikeudenmukainen tuomari ja jos Hän ei syntiä tuomitsisi, silloin ei olisi mittapuuta oikeudenmukaisuudelle. Toivon, että voisit löytää koko kristinuskon sanoman väärentämättömänä.
Kaikkien uskontojen perussanoma ei suinkaan ole sama kuin kristinuskossa, jossa ihminen saa lahjavanhurskauden kelvaten Jumalalle ilman omia töitä. Näin ei ole muissa uskonnoissa vaan omilla teoilla ansaitaan Jumalan suosio. Se on ratkaiseva ja kertoo pohjimmiltaan, että ne on lähtöisin ihmisistä itsestään. Ihmisen perusluonteeseen kuuluu vahvasti ansaita omilla töillä armo, kiusaa myös monia kristittyjä, ennen kuin saa oikean ymmärryksen täydellisestä armosta.
Älä katso ihmisiin ja seurakuntiin. Kirkko voi määrittää mitä tahansa eli ihmiset kirkossa tekee niin. Jumala on luonut miehen ja naisen tasa-arvoiseksi, mutta miehen ja naisen suhde on ollut ongelmallinen syntiinlankeemuksen seurauksena, jossa tottelemattomuudesta seurasi rangaistuksena mm., että mies on vallitseva naista. Maailma on ollut raaka ennen Jeesuksen tuloa, nainen on ollut väheksytty mutta Jeesus toi arvon yhteiskunnan vähäosaisille, naisille ja lapsille. Me ihmiset emme ole osanneet sitäkään opetusta aina oikein noudattaa, edes kristityt miehet. armo.riittää kirjoitti:
Surullista, että Raamatun opetuksia väärin käsittämällä toimit ja valitset mihin haluat uskoa. Ei Jeesus ole Jumalasta erillinen vaan Hän toimi kaikessa Isän tahdon mukaan.
Tuollaisesta valikoivasta suhtautumisesta juuri harha-opit syntyvät, joista Jeesus varoitti.
"Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa." Hebr 1:1-3
"Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö"." Joh 20:17
"Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut." Joh 8:28
"Te kuulitte minun sanovan teille: ‘Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne’. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi." Joh 14:28
Jumala on hyvä, VT:ssa tulee ilmi mitä synnistä seuraa. Jumala on oikeudenmukainen tuomari ja jos Hän ei syntiä tuomitsisi, silloin ei olisi mittapuuta oikeudenmukaisuudelle. Toivon, että voisit löytää koko kristinuskon sanoman väärentämättömänä.
Kaikkien uskontojen perussanoma ei suinkaan ole sama kuin kristinuskossa, jossa ihminen saa lahjavanhurskauden kelvaten Jumalalle ilman omia töitä. Näin ei ole muissa uskonnoissa vaan omilla teoilla ansaitaan Jumalan suosio. Se on ratkaiseva ja kertoo pohjimmiltaan, että ne on lähtöisin ihmisistä itsestään. Ihmisen perusluonteeseen kuuluu vahvasti ansaita omilla töillä armo, kiusaa myös monia kristittyjä, ennen kuin saa oikean ymmärryksen täydellisestä armosta.
Älä katso ihmisiin ja seurakuntiin. Kirkko voi määrittää mitä tahansa eli ihmiset kirkossa tekee niin. Jumala on luonut miehen ja naisen tasa-arvoiseksi, mutta miehen ja naisen suhde on ollut ongelmallinen syntiinlankeemuksen seurauksena, jossa tottelemattomuudesta seurasi rangaistuksena mm., että mies on vallitseva naista. Maailma on ollut raaka ennen Jeesuksen tuloa, nainen on ollut väheksytty mutta Jeesus toi arvon yhteiskunnan vähäosaisille, naisille ja lapsille. Me ihmiset emme ole osanneet sitäkään opetusta aina oikein noudattaa, edes kristityt miehet.Otan tässäkin esille tuon väärän tulkinnan Jeesuksesta.
Jeesushan ei toiminut "kaikessa Isän tahdon mukaan", vaan ei tuominnut aviorikoksen tehnyttä naista, eikä sallinut muiden kivittää kuin omasta mielestään synnittömät, eikä itse osallistunut kivittämiseen. Siinä Jumalan tahto heitettiin sivuun Jeesuksen toimesta.- armo.riittää
njrh kirjoitti:
Mutta tiedon ja järjen vähättely ei koskaan lopu. Se on uskon edellytys.
>Mutta tiedon ja järjen vähättely ei koskaan lopu. Se on uskon edellytys.<
Koska nämä olkiukot ja omat määritelmät uskolle loppuu?
Usko vaatii tietoa mihin uskoo. On tiedettävä, että Jeesus on ja tahtoo pelastaa.
Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia. Tietoa Jumalasta.
Usko ei ole uskottelua/luulottelua, uskoka tämä jo vihdoin.
Jumalalta voi saada ihan maallistakin tietoa, josta sinäkin pääset nauttimaan. Uskova suomalainen matemaatikko Antti Lange sai unessa Jumalalta käänteentekevän laskentamenetelmän.
http://fkf.net/FKFuni.html - armo.riittää
torre12 kirjoitti:
Otan tässäkin esille tuon väärän tulkinnan Jeesuksesta.
Jeesushan ei toiminut "kaikessa Isän tahdon mukaan", vaan ei tuominnut aviorikoksen tehnyttä naista, eikä sallinut muiden kivittää kuin omasta mielestään synnittömät, eikä itse osallistunut kivittämiseen. Siinä Jumalan tahto heitettiin sivuun Jeesuksen toimesta.Mistä sinä tiedät, mitä tietoa Jeesus sai Isältä? Et ymmärtänyt, että Jeesus toi uudenlaisen sanoman mutta ei omaa vaan Isältä saadun. Vanha liitto muuttui uudeksi liitoksi.
- sekuul
Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, mutta jumalan valtakunnan työ, siis menkää kaikkeen maailmaan ja viekää ilosanoma kaikille luoduille. Tarkoittaa, että vankeliumin työhön ei saisi tulla minkäänlaista katkosta missään vaiheessa, kun Jumala antoi naisen tehtäväksi synnyttää uutta sukupolvea, niin Evankeliumin työn päävastuun luojamme asetti miehen harteille. Vain sen takia, koska miehellä on aina siihen aikaa, jota naisella ei ole, koska hänen vastuunsa perheestä on niin valtava. Hengellinen työ on sodankäyntiä sielunvihollista vastaan, Jos päävastuun kantaja on synnyttämässä, eikö hänen ajatuksensa ja aikansa, varmaan pari vuotta, ole sidottu ihan muuhun kun evankelimin työhön, koska. Naisen rooli on arvokkaampi kun miehen, koska hän synnyttää uutta elämää ja voi lisäksi, kun siihen aika antaa myöten, julistaa ilosamaa Kristuksesta.
"Ilosanoma" on vaikka joulupukin tulo tai Jeesus.
Kuka aikuinen niihin uskoo? Ei edes MIES voi mitään.Ja Raamatun aikaan nainen oli kotona, koska miehen hommana oli tienata elanto.
Mies siittää ja nainen synnyttää- yhteispeliä.- SolaScriptura
Sekuul: Raamatun mukaan sekä uskovaisen miehen että uskovaisen naisen on silti parempi pysyä naimattomana kuin mennä naimisiin. Naimisiin meneminen on hyvä, mutta naimattomana pysyminen parempi.
Siinä olet oikeassa, että naimisissa olevan naisen tehtävä on huolehtia maailmallisista (mikä tarkoittaa tässä ajallisia askareita) ja naimattoman naisen tehtävä on kantaa huolta siitä mikä kuuluu Herralle.
:) SolaScriptura kirjoitti:
Sekuul: Raamatun mukaan sekä uskovaisen miehen että uskovaisen naisen on silti parempi pysyä naimattomana kuin mennä naimisiin. Naimisiin meneminen on hyvä, mutta naimattomana pysyminen parempi.
Siinä olet oikeassa, että naimisissa olevan naisen tehtävä on huolehtia maailmallisista (mikä tarkoittaa tässä ajallisia askareita) ja naimattoman naisen tehtävä on kantaa huolta siitä mikä kuuluu Herralle.
:)Jaa. Yksin eläjät elävät kuten parhaaksi näkevät: kukaan ei estä tai määräile. Joku nainen voi kantaa huolta siitä mikä kuuluu Herralle, vaikka hän on Raamatun mukaan istunut kylmässä taivaassa jo 2000 vuotta.
- SolaScriptura
torre12 kirjoitti:
Jaa. Yksin eläjät elävät kuten parhaaksi näkevät: kukaan ei estä tai määräile. Joku nainen voi kantaa huolta siitä mikä kuuluu Herralle, vaikka hän on Raamatun mukaan istunut kylmässä taivaassa jo 2000 vuotta.
Jokaisen uskovaisen on elettävä Jumalan Sanan mukaan. Ei yksin elävä nainenkaan saa tehdä sellaista, joka on Jumalan tahtoa vastaan, vaikkei olekaan aviomiestä "vartioimassa". Herra Jeesus elää :)
Aloittaja on ilman muuta kristityksi tekeytynyt teemoistaan päätellen.
<<Liberaalit... Monia ehtineet eksyttää helvettiin, Tuonelaan menneitä.>>
Saa sellaisen kuvan, kuin ajattelisit liberaalien olevan niin voimakkaita, että voittavat ja pilaavat Jumalankin suunnitelman.Jotenkin nuo Jumalan suunnitelmat tuntuvat olevan sellaisia, että ne eivät toteudu ilman aitouskovien täyspäiväistä panostusta. Mikäli olen ymmärtänyt, tuo panostus on kuitenkin oleva riittävä, ja tärkeä osuus tässä on juuri sillä uskovalla, joka kulloinkin on äänessä.
"Ylen sivuilta" lainaus. Joka neljäs suomalainen (25%) ei tunnusta mitään uskoa. Tässä linkki https://yle.fi/uutiset/3-10432004
Joo, joo taas se valtamedian vihervassarit spekuloivat , eikä totta maar tuokaan uutinen ole totuudellinen.YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Mikä tuossa siis ole totta?
Joo odotan sitä kun fundikset ampuvat tuon tutkimustuloksen alas. Eivät he siinä silti onnistu koska Tilastokeskus on luotettava laitos.
epikuros kirjoitti:
Joo odotan sitä kun fundikset ampuvat tuon tutkimustuloksen alas. Eivät he siinä silti onnistu koska Tilastokeskus on luotettava laitos.
Mikään Jumalaa vastaan taisteleva laitos ei voi olla luotettava!
- Raybann
Voi aikoja, voi tapoja.
Aikoinaan kirkkoon oli pakko kuulua, uskoi tai ei.
Nyt jonkun mielestä kirkkoon ei saisi kuulua? Aikoinaan oli pakko kuulua, se on totta ja sunnuntaisin piti käydä kirkonmenoissa.
Kaikkien piti olla aina synnintunnossa ja katumuksessa, paitsi rikkaiden tietysti, heitä oli siunattu hyvällä elämällä, mutta köyhyys oli seurausta huonosta elämästä, eli syntisyydestä.
Heitä jopa autettiin pysymään köyhinä, koska näin he osoittivat rikkaille olevansa syntisiä.- Soluttaututuneet
Eihän kukaan ole kirkkoon soluttautunut. Päinvastoin, kirkko itse haalii kaikki vastasyntyneet jäsenikseen Raamatulle vieraan lapsikasteen avulla. Ja kun se kaste ei oikeasti synnytä ketään uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi, niin sitten suurin osa kirkon jäsenistä on näitä "soluttautujia"
- YllätysHyökkäys
Gogin sota tulossa.
http://www.tv7.fi/vod/player/63399/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 681092
- 140859
- 73794
Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla
Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla (yksityisen asiakkaille Kela-korvaus jätetä422734- 38668
Mies miksi me ei voida aloittaa salaista suhdetta
Pakkoko siitä olisi kenellekään kertoa? Voitaisiin nähdä salaa jossain eri paikkakunnalla.72614Salassapito ja kunnan hommat
Hyryllä alkanut olla ihmeellinen tapa että minä kuulen kunnan tapahtumista kylältä yhden henkilön toimesta. Tiedotusta h13599Milloin mies aloitetaan
Joku kiihkeä romanssi tai vakavampi suhde..? En jaksa enää olla yksin. Sä taidat haluta olla yksin.37584- 94559
En enää mies ikävöi sinua niin paljon
Jos nyt vain pysyttelisit pois näköpiiristäni vielä kesän yli näiden useiden kuukausien jatkeeksi, niin luulen että kaik55543