Jonossa myös takana on tilaa

pimperoisenmatkat

Tiedätkö vetoketju toiminta-ajatuksen liikenteessä?
Se tarkoittaa sitä että liittymästä tulevien ei pidä tunkea kaikkien samaan väliin.

44

748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Känkkäränkkänä

      "liittymästä tulevien ei pidä tunkea kaikkien samaan väliin."

      Joo....Vain yksittäisiin väliin pitää tunkea.....

      • lauantaiaamuyö

        Kyllä, perässäroikkuja ei ehkä mahdu edellä menevän perässä samaan väliin.
        Vielä on kolmaskin tässä aasijonossa niin saadaan päätien nopeus putoamaan 80km/h -> 40km/h kun pitää jarrutella välit kuntoon.


    • ei-tungeta

      Liittymästä tuleva ei kuulu tunkea mihinkään väliin. Sieltä tuleva pitää ajaa sillä tavalla, ettei tungeta tai ängetä mitään, vaan siirtyy pääväylän virtaan sujuvasti häiritsemättä muita.

      Jos katsoo ettei onnistu sillä hetkellä, pitää hidastaa siellä liittymän alkupäässä, jotta jää vielä kaistaa jossa kiihdyttää pääväylän nopeuteen kun sopiva rakonen löytyy. Haasteellista tämä saattaa olla, jos on kovin ruuhkainen tilanne.

      • MoniltaUnohtunutSäännöt

        Sinne kiihdytysrampin päähän vaikka pysähdytään, jos ei ole väliä, mihin itsensä sovittaisi. Etuajo-oikeus säilyy moottoritietä ajavalla AINA!


      • cr-v

        Eikä tarvitse edes tunkea. Katsoo välin, mihin menee, ja sitten menee siihen. Jos siinä joku tumpelo ei ole osannut pitää turvaväliä riittävänä liittymistä varten, niin äkkiä sitä tilaa kuitenkin tulee kun auton kylki alkaa lähestyä.


      • KaiTämänYmmärrät
        cr-v kirjoitti:

        Eikä tarvitse edes tunkea. Katsoo välin, mihin menee, ja sitten menee siihen. Jos siinä joku tumpelo ei ole osannut pitää turvaväliä riittävänä liittymistä varten, niin äkkiä sitä tilaa kuitenkin tulee kun auton kylki alkaa lähestyä.

        Mutta jos se moottoritietä ajava ei väistäkkään sinua, kun yrität siihen väliin tunkea, ja autot koskettavat toisiaan, niin sinä olet kuitenkin sen koko lystin maksaja. Sinulla oli väistämisvelvollisuus.


      • cr-v
        KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        Mutta jos se moottoritietä ajava ei väistäkkään sinua, kun yrität siihen väliin tunkea, ja autot koskettavat toisiaan, niin sinä olet kuitenkin sen koko lystin maksaja. Sinulla oli väistämisvelvollisuus.

        Voi olla, tai sitten oikeus toteaa kyseisen kuskin vaarantaneen liikennettä ajamalla aivan liian lähellä edellään ajavaa sekä estämällä minulta kaistan vaihdon. Arvailua tämä vaan on, kun kummasti se tila on aina syntynyt ja vieläpä hyvin nopeasti.


      • KaiTämänYmmärrät
        cr-v kirjoitti:

        Voi olla, tai sitten oikeus toteaa kyseisen kuskin vaarantaneen liikennettä ajamalla aivan liian lähellä edellään ajavaa sekä estämällä minulta kaistan vaihdon. Arvailua tämä vaan on, kun kummasti se tila on aina syntynyt ja vieläpä hyvin nopeasti.

        No näytäppä minulle jokin oikeuden päätös, jossa autoilija on tuomittu liian lähellä ajamisesta. Itselleni ei ainakaan tule yhtään sellaista juttua mieleen. Sen sijaan monia oikeuden päätöksiä kylläkin, jossa ollaan tungettu kolmion takaa eteen.


      • cr-v
        KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        No näytäppä minulle jokin oikeuden päätös, jossa autoilija on tuomittu liian lähellä ajamisesta. Itselleni ei ainakaan tule yhtään sellaista juttua mieleen. Sen sijaan monia oikeuden päätöksiä kylläkin, jossa ollaan tungettu kolmion takaa eteen.

        En minä tiedä, onko sellaista. Sen tiedän, että väliä ei saa pitää liian lyhyenä ja kaistan vaihtoa ei saa estää. Eikä kukaan ole ottanut autoani kylkeensä.


      • KaiTämänYmmärrät
        cr-v kirjoitti:

        En minä tiedä, onko sellaista. Sen tiedän, että väliä ei saa pitää liian lyhyenä ja kaistan vaihtoa ei saa estää. Eikä kukaan ole ottanut autoani kylkeensä.

        Sinun on ehkä kerrattava autokoulussa "oppimasi", jotta et hölmöilisi noilla rampeilla nyt enempää. Tässä olisi yksi artikkeli aiheesta, jonka toivottavasti jaksat lukea loppuun, ja vielä ymmärrätkin lukemasi.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/201808212201149963/


      • KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        No näytäppä minulle jokin oikeuden päätös, jossa autoilija on tuomittu liian lähellä ajamisesta. Itselleni ei ainakaan tule yhtään sellaista juttua mieleen. Sen sijaan monia oikeuden päätöksiä kylläkin, jossa ollaan tungettu kolmion takaa eteen.

        En tiedä oikeuden päätöksistä mutta ainakin 90-luvulla kun autokuskinhommia tein niin turunseudulla työmatkaliikenteessä VT8:lla poliisi valvoi turvavälejä ja plokkasi liian lähellä edessä olevaa ajavia.


      • KaiTämänYmmärrät
        Portsari_Tku kirjoitti:

        En tiedä oikeuden päätöksistä mutta ainakin 90-luvulla kun autokuskinhommia tein niin turunseudulla työmatkaliikenteessä VT8:lla poliisi valvoi turvavälejä ja plokkasi liian lähellä edessä olevaa ajavia.

        Joo.. Varmaankin, ja silloin oli olemassa vielä sellainenkin instituutio olemassa, kuin liikkuva poliisi, joka lakkautettiin Päivi Räsäsen toimesta, ja joka oli myös nimensä mukaisesti jatkuvasti liikenteessä oleva poliisi valvomassa tieliikennelakia. Sitä tarvittaisiin tänäpäivänä nyt enemmän, kuin koskaan. Mutta katso tämän päivän säännöt viestisi yllä olevasta linkistä. Ei ne ole kuitenkaan hirveästi muuttuneet.


      • HerätysTähänPäivään
        Portsari_Tku kirjoitti:

        En tiedä oikeuden päätöksistä mutta ainakin 90-luvulla kun autokuskinhommia tein niin turunseudulla työmatkaliikenteessä VT8:lla poliisi valvoi turvavälejä ja plokkasi liian lähellä edessä olevaa ajavia.

        Nyt eletään vuotta 2018, jos et ole sitä vielä huomannut.....Jotain on muuttunutkin, jos vaan vaivautuu ottamaan asioista selvää....


      • HerätysTähänPäivään kirjoitti:

        Nyt eletään vuotta 2018, jos et ole sitä vielä huomannut.....Jotain on muuttunutkin, jos vaan vaivautuu ottamaan asioista selvää....

        Eli mielestäsi on niin että jos joku sakotus-tai rangaistuskäytäntö on joskus ollut käytössä se ei enää, siis vuonna 2018, voi olla käytössä?


      • KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        Joo.. Varmaankin, ja silloin oli olemassa vielä sellainenkin instituutio olemassa, kuin liikkuva poliisi, joka lakkautettiin Päivi Räsäsen toimesta, ja joka oli myös nimensä mukaisesti jatkuvasti liikenteessä oleva poliisi valvomassa tieliikennelakia. Sitä tarvittaisiin tänäpäivänä nyt enemmän, kuin koskaan. Mutta katso tämän päivän säännöt viestisi yllä olevasta linkistä. Ei ne ole kuitenkaan hirveästi muuttuneet.

        Niin minähän kommentoin vain ajoneuvojen välisistä etäisyyksistä ylipäätään, en motarien littymissä ajamisesta.
        Epäilen, että maantiellä tai vaikka motarilla parin kolmen metrin päässä edellä ajavasta autosta ajamalla syyllistyy liikenteen vaarantamiseen tai vaaralliseen ajotapaan.


      • HerätysTähänPäivään
        Portsari_Tku kirjoitti:

        Eli mielestäsi on niin että jos joku sakotus-tai rangaistuskäytäntö on joskus ollut käytössä se ei enää, siis vuonna 2018, voi olla käytössä?

        No kerroppa nyt niistä omista kokemuksistasi vuonna 2018. Oletko tietoinen jostain vuonna -18 samasta virheestä sakotetusta tyypistä?


      • HerätysTähänPäivään kirjoitti:

        No kerroppa nyt niistä omista kokemuksistasi vuonna 2018. Oletko tietoinen jostain vuonna -18 samasta virheestä sakotetusta tyypistä?

        En tiedä. Tiedän ja muistan vain sen että 90-luvulla Turkuun suuntautuvassa työmatkaliikenteessä poliisi toisinaan suoritti ajoneuvojen välisten etäisyyksien tarkkailua. Jos et ole kuullut tai ymmärrä niin sitä etäisyyttä kutsutaan myös turvaväliksi. Turvavälin tarkkailusta kerrottiin paikallisradiossa poliisin pyynnöstä.
        Kuten yllä olevassa kommentissa kirjoitin, niin väitän että parin kolmen metrin pituinen etäisyys autojen välissä ei täytä riittävän turvavälin määritettä, joten siitä poliisi voi rangaista, vedoten liikenteen vaarantamiseen tai vaaralliseen ajotapaan. Vai onko noin pienellä turvavälillä ajaminen mielestäsi kovastikin turvallista?


      • KaiTämänYmmärrät
        Portsari_Tku kirjoitti:

        Niin minähän kommentoin vain ajoneuvojen välisistä etäisyyksistä ylipäätään, en motarien littymissä ajamisesta.
        Epäilen, että maantiellä tai vaikka motarilla parin kolmen metrin päässä edellä ajavasta autosta ajamalla syyllistyy liikenteen vaarantamiseen tai vaaralliseen ajotapaan.

        Sinullahan ei pitäisi edes ajokortia olla. Mistä olet sen yleensäkin saanut? Venäjältä, vai muropaketista kenties?....


      • KaiTämänYmmärrät
        Portsari_Tku kirjoitti:

        En tiedä. Tiedän ja muistan vain sen että 90-luvulla Turkuun suuntautuvassa työmatkaliikenteessä poliisi toisinaan suoritti ajoneuvojen välisten etäisyyksien tarkkailua. Jos et ole kuullut tai ymmärrä niin sitä etäisyyttä kutsutaan myös turvaväliksi. Turvavälin tarkkailusta kerrottiin paikallisradiossa poliisin pyynnöstä.
        Kuten yllä olevassa kommentissa kirjoitin, niin väitän että parin kolmen metrin pituinen etäisyys autojen välissä ei täytä riittävän turvavälin määritettä, joten siitä poliisi voi rangaista, vedoten liikenteen vaarantamiseen tai vaaralliseen ajotapaan. Vai onko noin pienellä turvavälillä ajaminen mielestäsi kovastikin turvallista?

        Eli et tiedä. Arvailet vain. Minä sentää satun tietämään. Eikä tässä ollut mistään turvaväleistä kysymys alunperinkään, vaan kiihdytysrampilta liittymisestä moottoritielle. Ymmärrätkö lainkaan eroa? Onkohan sinulla ajokorttia lainkaan?


      • KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        Eli et tiedä. Arvailet vain. Minä sentää satun tietämään. Eikä tässä ollut mistään turvaväleistä kysymys alunperinkään, vaan kiihdytysrampilta liittymisestä moottoritielle. Ymmärrätkö lainkaan eroa? Onkohan sinulla ajokorttia lainkaan?

        " No näytäppä minulle jokin oikeuden päätös, jossa autoilija on tuomittu liian lähellä ajamisesta. "

        Jos et ymmärrä edes sitä mitä itse kirjoitit niin on selvää ettet ymmärrä myöskään mitä muut kirjoittavat. Lue kirjoitukseni vielä kerran tai pari ja jos vieläkään ei aukea niin pyydä äitisi kertomaan mitä kommentissani kerroin. Jooko?


      • KaiTämänYmmärrät
        Portsari_Tku kirjoitti:

        " No näytäppä minulle jokin oikeuden päätös, jossa autoilija on tuomittu liian lähellä ajamisesta. "

        Jos et ymmärrä edes sitä mitä itse kirjoitit niin on selvää ettet ymmärrä myöskään mitä muut kirjoittavat. Lue kirjoitukseni vielä kerran tai pari ja jos vieläkään ei aukea niin pyydä äitisi kertomaan mitä kommentissani kerroin. Jooko?

        Pyydä sinä puolestasi äitipuoltasi kertomaan mikä ero on kiihdytysrampin väistämissäännöillä, ja -90 luvun poliisien sakotuksella liian pienestä välistä johtuen.


      • KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        Pyydä sinä puolestasi äitipuoltasi kertomaan mikä ero on kiihdytysrampin väistämissäännöillä, ja -90 luvun poliisien sakotuksella liian pienestä välistä johtuen.

        Eli et vieläkään ymmärtänyt miten kommenttini liittyy ajoneuvojen välisiin etäisyyksiin noin ylipäätään, ei siis pelkästään rampeilla ajamisessa.
        Nyt on sellainen tilanne ettei tätä keskustelua kannata jatkaa.


      • KaiTämänYmmärrät
        Portsari_Tku kirjoitti:

        Eli et vieläkään ymmärtänyt miten kommenttini liittyy ajoneuvojen välisiin etäisyyksiin noin ylipäätään, ei siis pelkästään rampeilla ajamisessa.
        Nyt on sellainen tilanne ettei tätä keskustelua kannata jatkaa.

        Ei kannata ei. Kun et edes ymmärrä, mistä tässä viestiketjussa oli kysymys alunperinkään.


      • OlenVainUtelias
        KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        Ei kannata ei. Kun et edes ymmärrä, mistä tässä viestiketjussa oli kysymys alunperinkään.

        Asiahan ei tietysti mulle kuulu, mutta mitenkä nuo "portsari_tku:n" 90 luvun poliisien sakotukset liian pienistä ajoväleistä liittyy moottoritien kiihdytysramppien väistämis-sääntöihin?


      • KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        Ei kannata ei. Kun et edes ymmärrä, mistä tässä viestiketjussa oli kysymys alunperinkään.

        Vielä tämä yksi lisäys.
        Sinä kirjoitit: "No näytäppä minulle jokin oikeuden päätös, jossa autoilija on tuomittu liian lähellä ajamisesta. Itselleni ei ainakaan tule yhtään sellaista juttua mieleen. "

        Tässä yrität väittää ilmeisesti ettei ajoneuvojen välisiä etäisyyksiä valvota. Jos ei tuomioita, ei valvontaakaan.
        No, minä kommentoin että poliisi valvoi autojen etäisyyksiä eli turvavälejä jo 90-luvulla. Minä en edelleenkään siis kommentoinut rampeista tai motareista yhtään mitään vaan sitä että autojen välisiä etäisyyksiä on valvottu jo kauan sitten. Oli tuomioita tai ei. Ja kukaanhan ei täällä netissä voi tietää mitä maassamme on eri puolella tuomittu. Jos sinä et tiedä rampeissa ajamisesta ja etäisyyyksistä sakottamisesta yhtään tapausta niin se ei todellakaan tarkoita ettei niistä olisi kuitenkin voitu sakottaa. Sinulla tuskin on tietokantaa koko Suomen sakkorangaistusten määräämisestä.


      • OlenVainUtelias kirjoitti:

        Asiahan ei tietysti mulle kuulu, mutta mitenkä nuo "portsari_tku:n" 90 luvun poliisien sakotukset liian pienistä ajoväleistä liittyy moottoritien kiihdytysramppien väistämis-sääntöihin?

        Lue mitä yllä ja alla kirjoitin.


      • OlenVainUtelias
        Portsari_Tku kirjoitti:

        Lue mitä yllä ja alla kirjoitin.

        No ei oikein auennut. Autojen ajovälit, niiden sakotus 90 luvulla, vs. moottoritien kiihdytysramppien väistämissäännöt. Miten liittyvät toisiinsa?


      • cr-v
        KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        Sinun on ehkä kerrattava autokoulussa "oppimasi", jotta et hölmöilisi noilla rampeilla nyt enempää. Tässä olisi yksi artikkeli aiheesta, jonka toivottavasti jaksat lukea loppuun, ja vielä ymmärrätkin lukemasi.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/201808212201149963/

        Kun muuta ei enää tule mieleen, niin sitten vedetään nykyajan liikennekeskustelun hitler-kortti, eli kertaa autokoulun opetukset -kortti, esiin. Toki myös arvaillaan, miten kukakin missäkin ajaa.

        Linkittämässäsi artikkelissa ei ollut mitään, mitä en jo tiedä. Mutta herättääkö tämä lainaus sinussa jotain ajatuksia? "Liikenteen asiantuntijat neuvovat moottoritiellä ajavia pitämään turvavälejä niin pitkinä, että väliin mahtuu. Toisaalta kaasujalkaa voi hieman nostaa, jos joku on tulossa moottoritielle liittymästä."


      • KaiTämänYmmärrät
        cr-v kirjoitti:

        Kun muuta ei enää tule mieleen, niin sitten vedetään nykyajan liikennekeskustelun hitler-kortti, eli kertaa autokoulun opetukset -kortti, esiin. Toki myös arvaillaan, miten kukakin missäkin ajaa.

        Linkittämässäsi artikkelissa ei ollut mitään, mitä en jo tiedä. Mutta herättääkö tämä lainaus sinussa jotain ajatuksia? "Liikenteen asiantuntijat neuvovat moottoritiellä ajavia pitämään turvavälejä niin pitkinä, että väliin mahtuu. Toisaalta kaasujalkaa voi hieman nostaa, jos joku on tulossa moottoritielle liittymästä."

        Kun kerran otit tuosta iltalehden jutusta itsellesi mieleisen kohdan, niin minäkin teen sitten niin, eli: "Missään nimessä rampista tuleva ei saa "pakottaa" moottoritiellä ajavaa väistämään, vaikka sellaistakin sattuu." Herättääkö tämä lainaus sinussa jotain ajatuksia? Sinähän kirjoittelit tulevasi rampilta juuri tällä asenteella.

        Ja mitään hitlerkorttia en ole vetänyt esiin, joten voit saman tien lopettaa paskan kirjoittelemisesi.


      • cr-v
        KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        Kun kerran otit tuosta iltalehden jutusta itsellesi mieleisen kohdan, niin minäkin teen sitten niin, eli: "Missään nimessä rampista tuleva ei saa "pakottaa" moottoritiellä ajavaa väistämään, vaikka sellaistakin sattuu." Herättääkö tämä lainaus sinussa jotain ajatuksia? Sinähän kirjoittelit tulevasi rampilta juuri tällä asenteella.

        Ja mitään hitlerkorttia en ole vetänyt esiin, joten voit saman tien lopettaa paskan kirjoittelemisesi.

        Toki herättää. Ketään sellaista en pakota mihinkään, joka osaa pitää asiallisen turvavälin. Ne muutamat, jotka eivät ole osanneet ovat joutuneet valintatilanteeseen, jossa on vaihtoehtoina joko tehdä tilaa tai ottaa autoni kylkeensä. Tilaa on tullut aina.

        Sinulle ei syntynyt ajatuksia?


      • KaiTämänYmmärrät
        cr-v kirjoitti:

        Toki herättää. Ketään sellaista en pakota mihinkään, joka osaa pitää asiallisen turvavälin. Ne muutamat, jotka eivät ole osanneet ovat joutuneet valintatilanteeseen, jossa on vaihtoehtoina joko tehdä tilaa tai ottaa autoni kylkeensä. Tilaa on tullut aina.

        Sinulle ei syntynyt ajatuksia?

        Syntyi kyllä. Olet liikenneonnettomuuksien aiheuttaja asenteellasi, et niiden estäjä. Että sellaista. Muista tämä sitten siellä oikeudessa, kun olet tullut rampista moottoritien oikeanpuoleista kaistaa ajavan kylkeen.


      • KaiTämänYmmärrät
        KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        Syntyi kyllä. Olet liikenneonnettomuuksien aiheuttaja asenteellasi, et niiden estäjä. Että sellaista. Muista tämä sitten siellä oikeudessa, kun olet tullut rampista moottoritien oikeanpuoleista kaistaa ajavan kylkeen.

        Niin ja vielä yksi juttu. Kokeile seuraavalla kerralla pakottaa se rekka väistämään sinne vasemmalle kaistalle, kun sinä tulet rampilta motarille. Siinä sinulla riittääkin haastetta.....


      • cr-v
        KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        Syntyi kyllä. Olet liikenneonnettomuuksien aiheuttaja asenteellasi, et niiden estäjä. Että sellaista. Muista tämä sitten siellä oikeudessa, kun olet tullut rampista moottoritien oikeanpuoleista kaistaa ajavan kylkeen.

        Koska linkkaamassasi artikkelissa todetaan "Liikenteen asiantuntijat neuvovat moottoritiellä ajavia pitämään turvavälejä niin pitkinä, että väliin mahtuu. Toisaalta kaasujalkaa voi hieman nostaa, jos joku on tulossa moottoritielle liittymästä" niin ajatuksesi on, että olen liikenneonnettomuuksien aiheuttaja? Vaikutat ihan selväpäiseltä tapaukselta. Aika heikosti olen onnettomuuksia aiheuttanut, kun se se sarake näyttää vielä nollaa.


      • KaiTämänYmmärrät
        cr-v kirjoitti:

        Koska linkkaamassasi artikkelissa todetaan "Liikenteen asiantuntijat neuvovat moottoritiellä ajavia pitämään turvavälejä niin pitkinä, että väliin mahtuu. Toisaalta kaasujalkaa voi hieman nostaa, jos joku on tulossa moottoritielle liittymästä" niin ajatuksesi on, että olen liikenneonnettomuuksien aiheuttaja? Vaikutat ihan selväpäiseltä tapaukselta. Aika heikosti olen onnettomuuksia aiheuttanut, kun se se sarake näyttää vielä nollaa.

        Tännehän voit satuilla vaikka mitä kolarihistoriastasi. Ei niitä kuitenkaan kukaan usko, mutta tuon iltalehden linkin kun jokainen lukee, niin voiko selvempiä liikennesääntöjä enää olla? Varsinkin, kun oma sepustuksesi meni näin:

        "Toki herättää. Ketään sellaista en pakota mihinkään, joka osaa pitää asiallisen turvavälin. Ne muutamat, jotka eivät ole osanneet ovat joutuneet valintatilanteeseen, jossa on vaihtoehtoina joko tehdä tilaa tai ottaa autoni kylkeensä. Tilaa on tullut aina."

        Myönnät tuossa enemmän kuin selvästi aiheuttavasi kolarin, jos sinua, jolla on kuitenkin se väistämisvelvollisuus, niin ei väistetä. Olet siis kolareiden aiheuttaja, ja vieläpä paskan jauhajakin. Ja kokeile tuota samaa kikkaasi sen rekan kanssa....


      • cr-v
        KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        Tännehän voit satuilla vaikka mitä kolarihistoriastasi. Ei niitä kuitenkaan kukaan usko, mutta tuon iltalehden linkin kun jokainen lukee, niin voiko selvempiä liikennesääntöjä enää olla? Varsinkin, kun oma sepustuksesi meni näin:

        "Toki herättää. Ketään sellaista en pakota mihinkään, joka osaa pitää asiallisen turvavälin. Ne muutamat, jotka eivät ole osanneet ovat joutuneet valintatilanteeseen, jossa on vaihtoehtoina joko tehdä tilaa tai ottaa autoni kylkeensä. Tilaa on tullut aina."

        Myönnät tuossa enemmän kuin selvästi aiheuttavasi kolarin, jos sinua, jolla on kuitenkin se väistämisvelvollisuus, niin ei väistetä. Olet siis kolareiden aiheuttaja, ja vieläpä paskan jauhajakin. Ja kokeile tuota samaa kikkaasi sen rekan kanssa....

        Mikäs hinku sinulla on haluta uskoa, että olen aiheuttanut kolareita? Sinä olet raiskannut ihmisen vähintään yhtä monta kertaa kuin minä olen aiheuttanut kolarin, joten onko minun nyt asiallista sanoa sinua raiskaajaksi?

        Otapa pää pois sieltä perseestä ja lue tarkkaan, mitä olen kirjoittanut. Saatat huomata, ettei tuollaiseen typerään reuhaamiseen ole mitään syytä.


      • KaiTämänYmmärrät
        cr-v kirjoitti:

        Mikäs hinku sinulla on haluta uskoa, että olen aiheuttanut kolareita? Sinä olet raiskannut ihmisen vähintään yhtä monta kertaa kuin minä olen aiheuttanut kolarin, joten onko minun nyt asiallista sanoa sinua raiskaajaksi?

        Otapa pää pois sieltä perseestä ja lue tarkkaan, mitä olen kirjoittanut. Saatat huomata, ettei tuollaiseen typerään reuhaamiseen ole mitään syytä.

        Loppuiko sulta jo motariramppijutut kesken, kun yrität rähjäämällä kääntää aiheen ihan toisaalle?
        Kirjoitan jo tämän kolmannen kerran, että yritä tuota vasemmalle kaistalle pakottamiskikkaasi sielä rampilla sen rekan kanssa....


      • cr-v
        KaiTämänYmmärrät kirjoitti:

        Loppuiko sulta jo motariramppijutut kesken, kun yrität rähjäämällä kääntää aiheen ihan toisaalle?
        Kirjoitan jo tämän kolmannen kerran, että yritä tuota vasemmalle kaistalle pakottamiskikkaasi sielä rampilla sen rekan kanssa....

        Minne toisaalle? Aiheessa tässä pysytään, tosin noin surkealta lukijalta se varmasti jää huomaamatta. En muuten tiedä, mistä pakottamiskikasta höpiset. Sinulle on nyt liian kova pala sulatettavaksi, etten ole aiheuttanut yhtään kolaria. Miksi se turhauttaa noin paljon?


    • okmjnuhbygv

      Vetoketju on kaunis ajatus, mutta lain näkökulmasta ihan huuhaatermi. Kolmion takaa kun tullaan, niin peli on aika selvä siinä mielessä. Huvittavinta on arkiaamuisin rinnakkaistielle tunkevat, kun moottoritiellä vähän hidastuu. Ei se riitä änkeämisen motiiviiksi, että 5min aiemmin ajoit 130 kmh tyhjällä tiellä...olen päättänyt että vanhan kotteroni kylki voidaan oikoa toisen piikkiin, ei jää minusta kiinni.

    • FitunIdiootit

      Jos tässä elämässä jotain hyvää on olevinaan, niin ainakin se, ettei tällaisista aloituksista tarvitse välittää vittujakaan. Ja syy on se, ettei aloituksessa mainittu "ongelma" koske kuin sitä murto-osaa suomalaisista, jotka asuvat niin kutsutuissa kasvukeskuksissa.

      Ja erityisesti sitä vielä pienempää osaa, joiden on muka joka aamu täysin "pakko" ajaa samassa kasassa niihin vale-elitistisiin työpaikkoihinsa lisävelkaa hankkimaan.

    • NäinSeVaanMenee

      "Voi olla, tai sitten oikeus toteaa kyseisen kuskin vaarantaneen liikennettä ajamalla aivan liian lähellä edellään ajavaa sekä estämällä minulta kaistan vaihdon."

      Moottoritietä ajavalla on AINA etuajo-oikeus kolmion takaa tulevaan nähden, vaikka ajaisi ihan kiinni toisen persuksissa joten tuo sinun "estämällä minulta kaistan vaihto" ei nyt oikein auennut. Jos sinä tulet sieltä kolmion takaa, niin sinä olet se, joka väistää. Vaikka sitten pysähtymällä sinne rampin päähän odottelemaan, että tulee sellainen rako, johon voit sitten mennä. Eikö tuota kolmion merkitystä olekaan sinulle siellä autokoulussa opetettu?

      • tämäkinmeneenäin

        Ei täällä siitä kirjoitetakkaan, kellä on väistämisvelvollisuus.

        Kolmion vaikutus konkretisoituu vasta kun tulee kolari!
        Ennen sitä voidaan saada liikenne jo sekaisin ja jos tulee peräänajoja niin ei se kolmio siihen välttämättä mitään vaikuta.


    • nysvääjille.nyrkkiä

      Rampille ei myöskään saa pysähtyä, vaan sieltä tullaan reippaasti moottoritienopeutta sopivaan rakoon.

    • niromies

      Kiihdytyskaistan alussa heti kiihdytys päätien nopeuteen ja sitten pikku säädöllä johonkin sopivaan väliin. Niin lähekkäin en ole moottoritiellä autojen ajavan etteikö sinne väliin mahtuisi.
      Jos väli on kohtalaisen pieni, liittyessä mielummin mahdollisimman lähelle edellä ajavaa ennemminkin kuin taakse jäävän etupuskuria hipoen, sitten pikkuhiljaa turvaväliä venyttämään. Ei ole vaikeeta.

      • Jep_jep

        Juuri näin.

        Ja tärkeää tässä on se, että siellä moottoritiellä jo oleva ei tee _mitään_. Ajonopeus säilyy, kaista pysyy ja välimatkat edessä ja takana ennallaan. Silloin sivusta tulevalla on mahdollisuus sovittaa itsensä ja ajoneuvonsa sinne sekaan.

        Rampilta tulija pystyy hyvin helposti valitsemaan myös sen seuraavan välin jonossa. Nostamalla vähän sitä kaasujalkaa saavutat hidastuvuuden, jota vastaavan kiihtyvyyden tuottamiseen tarvitaan rutkasti tehoa. Eli jonossa myös takana tulevissa väleissä todellakin on tilaa (jos siis kohdallesi sattui se m...u, jonka eteen ei tulla).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4836
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      202
      2597
    3. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1687
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1655
    5. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      24
      1517
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      29
      1425
    7. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      149
      1108
    9. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1044
    10. Toivoisin etten jännittäisi

      niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    Aihe