Alaskanmalamuutti kerrostaloasuntoon?

joutsiki

Eli olen muuttamassa omaan asuntoon ensi keväänä, kun lähden opiskelemaan. Haluaisin hankkia oman koiran, eikä sen hoidossa tai muussa tulisi ongelmaa koska olen omistanut kotonani aina koiria. Olen kuitenkin rakastunut täysin rotuun nimeltä alaskanmalamuutti. Tiedän että rotu on iso ja se ulvoo paljon. Uskon sen kuitenkin elävän ihan hyvin kanssani kerrostaloasunnossa, kun en ihan yksiötä hanki. Pystyisin lenkittämään häntä useita kertoja päivässä, joten en itse näe ongelmaa sen koon tai liikunnan kannalta. Onko välttämätöntä omakotitalo ja takapiha jossa koira saa olla vapaana, eikö tärkeintä ole ajanvietto koiran kanssa ja se, että rakastaisin häntä ja olisin vastuullinen? Monille ihanteellinen ympäristö tälläiselle koiralle näyttää juurikin aidatulta takapihalta, jossa koira saa olla vapaana. Monesti tälläisessä tilanteessa omistajat eivät edes lenkitä koiraansa kunnolla, koska ajatellaan että se voi tehdä tarpeensa takapihalle. Väitän, että lenkkeilyttäisin ja viettäisin sen kanssa enemmän aikaa, kun monet edeltämainitsemaani keinoa käyttävät perheet.
Tiedän, että se särähtää korvaan, että niinkin mahdollisesti isoksi kasvava koira asuisi kerrostalossa. Enemmän minua kuitenkin huolettaa se, että alaskanmalamuutit ulvovat. Luuletteko, että se alkaisi ulvoa sillä välin, kun en ole kotona niin, että naapurit häiriintyisivät? Ja mietitte varmaan, miksen kysy asiaa asiantuntijoilta. Olen yrittänyt etsiä tietoa alaskanamalamuuteista, mutten ole vielä uskaltanut ottaa yhteyttä oikeaan kasvattajaan. Kokeilen nyt vain saisinko vastauksia tai mielipiteitä täältä. Näyttäisinkö tyhmältä jos edes kysyisin joltain kasvattajalta asiasta? Onko alaskanmalamuutti kerrostalossa ihan mahdottomuus? Antaisikohan kukaan kasvattaja pentujaan siihen elinympäristöön, koska se vain kuulostaa pahalta.

2

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitenkäsvaan

      Jotakuinkinkin, ajattele vähänn koiraakin. Kerrostaloissa on KUUMA, ja alaskamalamutti on arktinen koira joka tykkää viileästä, sikse seillä ok- talon pihalla on. Mites jos muuttaisit rivariin? saisit koira takapihalle. ta harkitse jotain pienempää esim kaks shihua tai pikku terriereiä joilla olisi seuraa toisistaa ja ohuella karvalla viihtysivät hyvin sisätiloissa, tai jos haluat ison koiran niin dalmatialainen, tanskangoggi, rotikka, rhodesiankoira , onhan noita lyhytturkkisiakin

    • mieti-

      Ei alaskanmalamuuttia sisätiloihin. Se on ehdottomasti ulkokoira. Edellinen vastaus oli hyvä. Siitä ulvomisesta: naapuri asuu omakotitalossa puolen kilsan päässä ja sillä on pihalla pari malamuuttia. Kuuluu meille asti metsän toiselta puolelta. On sitten entinen kämppä, kun sinne sellasen viet ulvomaan. Se ääni on kuin sudella, eli kyllä kuuluu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe