Hoi Kymenlaakson taksi!

Kouvos

Onko totta, että teillä kaikilla Kymenlaakson taksivälityksen takseille on samat hinnat, kun tilaan teiltä taksin? Oletteko te yrittäjät keskenään sopineet hinnat? Sehän on kielletty hintakartelli!!!

50

3381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zhätzhätzhää

      Nooh, jos tällaista on oletettavasti olemassa, ei muuta kuin ilmoitus kilpailuvirastoon, mitä enemmän niitä ilmoituksia tulee koskien samaa aluetta, sitä varmemmin ottavat asian tutkintaan.

      https://www.kkv.fi/

      kjäh kjäh kjäh
      näin se vain on

    • Joo2007

      Onhan kaikilla ubereillakin samat hinnat... Näin se vain on.

      • zhätzhätzhää

        Nooh, tällaista on olemassa, ei muuta kuin ilmoitus kilpailuvirastoon, mitä enemmän niitä ilmoituksia tulee koskien uberia, sitä varmemmin ottavat asian tutkintaan.

        https://www.kkv.fi/

        kjäh kjäh kjäh
        näin se vain on


      • Kouvos

        No eihän ole samat hinnat Uberilla. Kymenlaakson toimitusjohtaja ja hallitus avaavat lompakot seuraamusmaksujen kuittaamiseen. Buahhhhhh ja buahhhhhh!!


    • Kouvistaksi

      On totta, että olemme Kymenlaaksossa määräävässä markkina-asemassa ja kyllä, olemme yrittäjät keskenään sopineet hinnat. Meillä on sen verta paksut lompakot, että muutaman sadan tuhannen euron maksut maksetaan tosta noin. Keräämme sitten asiakkailta lisää rahaa me yrittäjät yhdessä sopien korkeammalla taksalla.

    • Pena2

      Joo näin se menee. Sitten ajelemme Kymenlaakson Facebookin sivuilla olevalla Muovi-Mersuilla. Lapsellisen noloa!

    • Hoi_Kymenlaakson_asiakas

      Meillä Helsingissä on eri hinta jokaisella 1400 taksilla. Homma toimii niin, että asiakas soittaa tilauskeskukseen ja varaa ajan hinaneuvotteluun. Yleesä se järjestyy jo samalle viikolle. Sitten palveluneuvojan kanssa käydään läpi kaikki tarjolla olevat hinta/palveluvaihtoehdot. Tämä prosessi kestää normaalisti viikosta kahteen, jonka jälkeen kilpailutus on valmis, ja tyytyväinen asiakas pääsee matkaan haluamallaan hinnalla. Viikonloppuöinä päivystävät hintaneuvottelijamme vilkkaimmilla liikepaikoilla, valmiina avustamaan hintaneuvotteluissa. Me täällä Helsingissä otamme vakavasti tämän kilpailunäkökohdan.

    • SuhariX

      Jos puhutaan vakavasti, pitää taksia tilaavan asiakkaan tietää tilaamansa auton hinnoitteluperusteita ennenkuin tilaa taksin.

      Miten se voisi olla muuten mahdollista kuin että tilauskeskuksesta taksin tilatessa kaikille välitykseen kuuluvilla on sama hinta,
      Kun taksiin asiakkaan luona voi aina tinkiä mutta korkeampaa hintaa taksi ei voi ottaa.

      Eri asia on jos soittaa suoraan taksille tai ottaa taksin ”lennosta”, silloin voi sopia hinnasta jo siinä vaiheessa.

      • Kouvos

        Huonosti perusteltu. Miten jos asiakkaalla on vain yksi realistinen vaihtoehto tilata ja siinä yrittäjät ovat keskenään sopineet hinnat tappiin? Alkaako asiakas neuvotella hinnasta taksin saapuessa paikalle? Eihän muualla maailmassa, missä taksit ovat vapaita hintasääntelystä, kaikki kaupungin taksit aja yrittäjien keskenään sopimilla hinnoilla. Eihän SuhariX? Kohta on lompakot levällään hallituksen jäsenillä ja toimitusjohtajalla.


      • Joo2007
        Kouvos kirjoitti:

        Huonosti perusteltu. Miten jos asiakkaalla on vain yksi realistinen vaihtoehto tilata ja siinä yrittäjät ovat keskenään sopineet hinnat tappiin? Alkaako asiakas neuvotella hinnasta taksin saapuessa paikalle? Eihän muualla maailmassa, missä taksit ovat vapaita hintasääntelystä, kaikki kaupungin taksit aja yrittäjien keskenään sopimilla hinnoilla. Eihän SuhariX? Kohta on lompakot levällään hallituksen jäsenillä ja toimitusjohtajalla.

        Eivät ajakaan, mutta muuallakin maailmassa samasta numerosta tilatut taksit ajavat aina samalla hinnalla, niin Suomessakin. Nythän voit itse perustaa sen oman halpis taksin ja laittaa just niin monta autoa ajamaan kuin haluat. Vai eikö kiinnosta? Miksi muiden pitäisi kiinnostua ajamaan halvalla?


    • Kelatkaa

      Onko jopa niin, että Semelin mittareita käyttävillä on kaikilla vielä samat taksat? Semel on niin kiireinen noissa Kelahärdelleissä, ettei ole ehtinyt vaihtaa autoilijoiden taksoja pyydetyiksi.

    • Taxxxxxxxi

      Realistinen vaihtoehto on soittaa suoraan taksiautoilijalle ja sopia hinta.

      Ei taksikyydin välitysfirma voi jokaisen asiakkaan kanssa alkaa käymään hintaneuvotteluja eikä taksin puolesta sopia millä hintaa kyyti ajetaan.

      Ajattelepa tilanne että tilaat vaikka taksin jonnekin kauemmaksi mökille etkä siinä vaiheessa tiedä taksasta.

      Ei kukaan asikkaistani ole vielä pitänyt huonona sitä että välitysfirma on kertonut että tilatun taksit ylimmät hinnat ovat samat kuin ennen taksilain uudistusta.
      Voi olla varma että ei tule huijatuksi ja mikään ei kiellä tinkaamasta.

      Mitä itse ehdottaisit. Olisiko siis parempi että asikkaalla joka tilaa taksin välitysvirman kautta ei olisi mitään tietoa millaiset taksat taksilla on.

      Ruotsissakin kehoitetaan ottamaan kyyti sellaiselta luotettavilta takseilta esimerkiksi Taxi Stokholmilta joilla on yhtenäiset hinnat, melko samat kuin suomessa ennen taksilainuudistusta.

    • Kerropameille

      Asia on niin että kun asiakas tilaa taksin kyydinvälitysyrityksen kautta pitää asiakkaalle kertoa miten hinta muodostuu.

      Kyydinvälitysyritys ei voi tietää mikä taksi kyydin saa koska se menee tolpalla oleville takseille tai jos siellä ei ole autoa asiakasta lähipänä olevalle taksille.

      Miten kyydinvälitysyritys voisi muuten kertoa hinnanmuodostusperusteista ellei olisi yhtenäistä ylintä hintaa.

    • KelaSamaHinta

      Miten kummassa kaikissa kilpailutetuissa kelakyydeissä on sama hinta kaikilla? Miten kummassa, oho, pitää ilmoittaa kilpailuvirastoon.

      • Awara345

        No ei tod ole. Ota selvää ennen kuin huutelet täällä viisaana.


    • Kouvos

      Niin, että taksiyrittäjät saavat keskenään sopia hinnoista? Eihän millään muulla alallakaan yrittäjät saa keskenään sopia hinnoista. Kilpailutet kyydit ovat oma lukunsa, ei niitä voi verrata keskuksen kautta tilattuihin. Oulussa on kehitetty maailman tyhmin idea, jolla luulevat päihittävän kilpailulain. Sopivat keskenään hinnat ja itse keksineet kiintiöt!

    • Kjjbjk

      Kela kyydissä ei ole sama hinta kaikille, vaan hinnat vaihtelevat maakunnittain. Uudellamaalla halvinta ja Pohjois-Pohjanmaalla ilmeisesti kalleinta. Ongelma sekin, koska Kelan kilpailutuksen tuloksena joudut maksamaan sairauskyydeistä eri hinnan asuinpaikasta riippuen, jos vuoden omavastuun katto ei täyty. Kela taas on sidottu tasavertaisen kohteluun asuinpaikasta riippumatta. Pikkuasia, mutta laki on laki.

    • Jeppekoira

      Katsos, menet vaikka Mcdonaldsiin, tai mihin vain ketju liikkeeseen, huomaat, että niissä on aina samat hinnat, euron juusto maksaa euron aina, menitpä mihin tahansa Mäkkäriin. Kun tilaat taksin tietystä välityksestä, niin hinta on aina sama. Nyt jos on toinen ravintola, vaikka Hesburger, heillä on eri hinnat tietysti, samoin jos on toinen taksin välittäjä, heillä on eri hinnat.

      Nyt jos asut jossain tuppukylässä, jossa on vain 1 välittäjä, niin se ei liene heidän vikansa, jokainen voi perustaa yrityksen ja päättää omat hinnat. Jos siinä tuppukylässä on vain 2 Mäkkäriä, niin ei nämäkään hinnoilla kilpaile keskenään.

      • kkv

      • Awara345

        Ketjun omistaja, esim Lähitaksi määrää hinnan, jota yrittäjät ovat sitoutuneet noudattamaan. Vaikeeta?


      • Jokamiesluokka

        Jep. Ja jos otat taksin asemalta suoraan tai lennosta hinnoittelu on vapaampaa.


    • Hoivaan

      Voisikohan Kymenlaakson takseilla, kuten kaikilla muillakin Suomen takseilla olla se ongelma, että aikaisemmat, säänellyt enimmäishinnat olivat siellä kannattavuuden rajoilla, eil ainakaan alaspäin ei ole mahdollista mennä, ja toisaalta vielä ei kukaan ole asiakkaitten menettämisen pelossa uskaltanut profiloitua kalliimmaksi kuin kilpailijat. Vähän kylmää kyytiä kuluttajille, jotka asiantuntijan (?) syvällä rintaäänellä ovat ennustaneet taksimatkojen halpenemista.

    • Kouvos

      Parasta olisi, jos kaikki Kymenlaakson taksit olisivat saman tilausnumeron kautta. Nostaisimme keskenään sopien hintoja 50 %, ajaisimme lukumääräisesti vähemmän, mutta tiliä tekisimme reilusti enemmän. Asiakas saisi aina olla jännän äärellä, tuleeko siististi pukeutunut, oikealla asiakaspalveluasenteella ja Mersulla ajava taksimies vai pesemättömissä vaatteissa, huono asiakaspalvelija Octavialla (367 tkm ajettu) kurvaten pihaan. Ja hinta olisi molemmissa tapauksissa sama, koska olemme yrittäjät yhdessä hinnat sopineet.
      Tulette huomaamaan, tuo ei onnistu.
      Jyväskylä näyttää esimerkkiä, sinne on perustettu ykköset, niin käy meillekin. Parhaat on yhdessä tuottamassa palvelua asiakkaille ja huonot on yhdessä tuottamassa palvelua asiakkaille. Koko porukalla yhdessä se ei onnistu. Odotan meidän porukan hajoamista, niin ei tarvitse resujen kanssa enää toimia.

      • Kjjj

        Ykköset on Kuopiolainen viritys, jolla taitaa olla pari autoa Jyväskylässä. Kuopiossa on vaihtoehtoja tilata.


    • Taxxxxxari

      ”Tampereen taksitolpilla täytyy olla silmä tarkkana ensi viikonlopusta alkaen. Sunnuntaina astuu voimaan uusi taksilaki, jonka yhteydessä muuttuu Tampereen taksijätin eli Tampereen Aluetaksin väreissä ajavien autojen hinnoittelu.

      Käyttöön on tämän hetkisten tietojen mukaan tulossa malli, jossa taksikeskuksesta taksin tilaavalle kerrotaan tilaushetkellä, paljonko kyyti maksaa. Jos taksin ottaa tolpalta tai lennosta, hinnan määrä taksiyrittäjä.

      –Meidän väreissä olevat autot eivät ole tolpilla velvoitettuja käyttämään meidän hintaa, vaan he voivat hinnoitella kyytinsä itsenäisesti. Myös kilpailuvirasto on näyttänyt tälle keltaista valoa, toimitusjohtaja Helvi Liukkaala sanoo.”

      https://www.aamulehti.fi/uutiset/taksitolpalla-on-sunnuntaista-alkaen-eri-hinta-kuin-keskuksesta-tilattuna-tamperelainen-yrittaja-teemu-kanerva-paljastaa-milla-hinnalla-hanen-kyytiinsa-paasee-201033241/

      Kuten jo yleåmpänä kerrottiin, tilattaessa taksi keskuksesta pitää asiakkaalla olla tiedossa hinta-arvio, siksi ei ole muuta mahdollisuutta kuin että taksiyhtiöllä on yhtenainen enimmäishinta jonka yli ei taksi saa menna, alaspäin voi taksinkuljettajan kanssa sopia.

      Ihmettelen miksi täällä taksin asiakasta suojelevaa toimintaa vastustetaan.

      • Kouvos

        Ei asiakasta suojella sopimalla yhdessä hintoja. Sillä suojellaan taksiautoilijoita. Oletteko todella sitä mieltä, että yrittäjät voivat keskenään sopia hinnat? Siis me kaikki Kymenlaakson taksit ajaisimme samalla hinnalla keskuksemme välittämiä kyytejä?


    • Taxxxxari

      https://www.kymenlaaksontaksi.fi/hinnasto

      ”Taulukossa esitetyt hinnat ovat kuluttajilta perittäviä enimmäishintoja, joita taksiyrittäjä tai hänen palveluksessaan oleva kuljettaja ei voi ylittää silloin, kun taksimatka on tilattu Kymenlaakson Taksin tilausvälityskeskuksesta.
      Enimmäishinnat ovat voimassa myös asiakkaan ottaessa taksin taksiasemalta, ns. lennosta tai muusta paikasta, mihin asiakas ei ole tehnyt kuljetustilausta edellyttäen, että taksiyrittäjän kalusto on Kymenlaakson Taksin tilausvälityskeskuksen ohjauksessa. Muuna aikana taksiyrittäjä voi päättää taksimatkan hinnoittelusta itsenäisesti ja tällöin hinta saattaa poiketa tässä mainituista enimmäishinnoista.”

    • Taxxxari

      Kymenlaakson taksin välitykseen kuuluva taksi joka täällä käyttää nimimerkkiä Kouvos, etkö ole säännöista perillä? Pitää ilmoittaa Kymenlaakson Taksi yhdistykselle että joukoissanne on ainakin yksi joka ei toimi sääntöjenne mukaan.

      Ilmeisesti olet ottanut ylihintaa kun täällä on aiemmin selvitetty että taksikeskuksen välittämien kyytien enimmäishinnan hinnan määrää taksikeskus, asiakkaan suoraan taksillta tilaamissa hinnoissa ei ole ylärajaa.

      Halvemmalla voi toki ajaa kuin taksikeskuksen enimmäishinta.

      Väitän että ennimmäishinnalla suojellaan nimenomaan taksin asiakasta koska asiakas tietää taksia tilattaessa mitä taksi voi enimmillään kyydistä veloittaa.
      Ja vielä kerran, jos et nyt nimimerkki Kouvos vielä ymmärtänyt, kyseessä on enimmäishinnat josta voi neuvotella taksinkuljettajan kanssa alaspäin.

      • Kouvos

        Saammeko keskenämme sopia hinnoista? Mielestäni yrittäjät eivät saa sopia hinnoista keskenään. Miksi taksit saa sopia, jos muut yrittäjät eivät saa sopia? Taitaa meille käydä paskasti ja hallituksen jäsenet ja toimitusjohtaja saavat levitellä omia lompakoitaan seuraamusmaksujen kuittaamiseen!


    • Taxxxxari

      Miten näät että hinnoista sovitaan jos taksikeskuksella on enimmäishinta joka kerrotaan kun taksia tilaava asiakas tiedustelee millä hinnalla noutamaan tuleva taksi ajaa.

      Kerropa nyt meille millaisella muulla järjestelmällä asiakkaalle voidaan noutamaan tulevan taksin kyytihinta kertoa. Lain mukaanhan asiakkaan on saatava tietää jo tilausvaiheessa taksin hinnanmuodostuminen ja annetta hinta arvio jos asiakas ilmoittaa myös määränpään.

      Kilpailuvirasto on hyväksynyt nykuisen menettelyn.

      ”Käyttöön on tämän hetkisten tietojen mukaan tulossa malli, jossa taksikeskuksesta taksin tilaavalle kerrotaan tilaushetkellä, paljonko kyyti maksaa. Jos taksin ottaa tolpalta tai lennosta, hinnan määrä taksiyrittäjä.

      –Meidän väreissä olevat autot eivät ole tolpilla velvoitettuja käyttämään meidän hintaa, vaan he voivat hinnoitella kyytinsä itsenäisesti. Myös kilpailuvirasto on näyttänyt tälle keltaista valoa, toimitusjohtaja Helvi Liukkaala sanoo.”

      Mutta kerropa nyt meille Kouvo miten itse toimisit tilanteessa jossa asiakas tilaa taksin keskukselta ja kysyy noutavan taksin hintaa jos olisit taksikeskuksen kyydinvälittäjä. Lain mukaan kuten jo kerroin asiakkaalle pitää kertoa ainakin kilometri ja odotustaksa sekä aloitusmaksu.

      • Kouvos

        Kun KAIKKI Kymenlaakson taksit olemme yhdessä sopineet hinnat, niin ei varmaan kilpailuviranomainen tykkää asiasta ollenkaan. Hallituksen jäsenet ja toimitusjohtaja saavat levitellä omia lompakoitaan seuraamusmaksujen kuittaamiseen!


    • Xxxxxi
    • Nassesetä

      Aluetaksin Liukkaala kannustaa taksiyrittäjiä ottamaan omat hinnat käyttöön pian – yhtenäiset hinnat voisi tulkita kartelliksi
      Tampereen Aluetaksin toimitusjohtaja Helvi Liukkaala toivoo, että taksiyrittäjät ottaisivat mahdollisimman pian omat hinnat käyttöön, koska yhteisten taksojen käyttäminen on kilpailulainsäädännön kannalta ongelmallista.
      UUTISET02.07. 06.29 Päivitetty 11.18
      OSSI AHOLA
      Aluetaksin Liukkaala kannustaa taksiyrittäjiä ottamaan omat hinnat käyttöön pian – yhtenäiset hinnat voisi tulkita kartelliksi
      Toimitusjohtaja Helvi Liukkaala ehti toivoa, ettei hänen tarvitsisi mennä viikonlopuksi töihin. Järjestelmämuutokset vaativat kuitenkin kaiken mahdollisen työvoiman.

      Essi Lehto
      Aamulehti
      Osa Tampereen taksinkuljettajista laskutti sunnuntaina kyydeistä vielä Aluetaksin määrittelemien enimmäistaksojen mukaan.

      Mittarissa Aluetaksin puhelinkeskuksen välittämien kyytien taksat ovat paikoilla 1–6. Paikoille 7–12 on puolestaan ladattu yrityksen omat taksat. Kaikissa takseissa yrityksen omat taksat eivät kuitenkaan vielä sunnuntaina toimineet.

      Tampereen Aluetaksin toimitusjohtaja Helvi Liukkaala toivoo, että yrittäjät saisivat heti maanantaista alkaen omat taksat käyttöön.

      –On kilpailulainsäädännön kannalta ongelmallista, jos kuljettajat käyttävät meidän määrittelemiämme taksoja, koska olemme taksiyrittäjien omistama yhtiö.

    • Xxxxxi

      Kyse oli aiemmin keskustelussa taksikeskukselta tilattujen taksien Hinnoittelusta joissa taksit eivät voi ottaa enempää kuin taksikeskukseen määrittelemän enimmäishinnan. Alempaa hintaa toki voi ottaa. Jos ei vielä kaikille ole selvinnyt miksi näin menetellään kerron sen, taksikeskukseen on pystyttävä kertomaan kyytiä tilaavalle asiakkaalle minkä hinnan enimmillään noutamaan tuleva taksi voi veloittaa.

      • Kouvos

        Nii mutta jos me kaikki ollaan saman keskuksen välityksessä, olemme päättäneet yhdessä hinnat. Ei muuten hyvä seuraa.


      • Morizon

        Linnaa, vankeutta, tervassa pyöritettynä ja höyhenillä kuorrutettuna.


    • Nassesetä

      Naurettava ajatus, että kaikki Oulun seudun taksit ovat Otaxin välityksessä, ovat sopineet keskenään hinnat ja ottaneet viranomaistehtävät itselleen Otaxin kiintiöjärjestelmänä. Kyllä käy kylmät hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle. Toimitusjohtaja on lähtöisin rikosseuraamusviraston palveluksesta ja tuolla menolla joutuu rikosseuraamusviraston asiakkaaksi hallituksen jäsenten kanssa.

    • Kuopionkukko

      Miksi itsenäinen yrittäjä ei itse voi ilmoittaa hintojansa taxiappiin?

      Asiakas, itsemaksava, voisi hakea halvinta saatavilla olevaa autoa. Tai kalleinta tai mieleisen merkkistä autoa yms....

      -Ajan Sunnuntaina 4 euroa kilometri. Ja auto on saatavilla.

      -toinen ajaa 70 senttiä kilometri varmasti enemmän, mutta antaa ajaa vaan.

      Esimerkki ehkä huono, mutta ajatus yrityskohtaisesta itsehinnoittelusta poistaisi epäkohdat ja kilpailu toteutuisi.
      Tottakai kilpailutetut julkisin varoin ajettavat kuljetukset suoritettaisiin samoilla hinnoilla.

      Keskukset toki vain välittäisivät tilauksia autoille, se on se keskuksen tehtävä.

    • KenPeri

      Kymenlaakson Lampaat? Osakkaat antoivat hallitukselle vapaat kädet soheltaa ja hankkia autoilijoiden rahoilla vaikka autoja jotka kilpailevat autoilijoiden autojen kanssa?? :D :D :D Fiksua sakkia lokitkin nauraa.

      • taksikotkakouvola

        Eniten nauraa hallitus ja nuolijat.


    • Nassesetä

      Kymenlaakson kaikki taksit samassa keskuksessa ja samoilla hinnoilla. Voiko olla parempaa hintakartellia? Voi tietenkin, Oulussa samat hinnat ja maailman paras oma kiintiöjärjestelmä! Tuplakartelli, mitä kukaan ei ole aiemmin keksinyt. Varmaan tuomiot tulee myös tuplana!!!

    • Raiskari

      Miten nyt siis kuuluisi toimia? Keskuksen olisi lain mukaan kerrottava enimmäishinta taksia tilattaessa... Miten sen enimmäishinnan voi kertoa, jos yhteistä enimmäishintaa ei saa olla? Kas kun tilausta tehdessä ei vielä tiedetä kuka niistä kymmenistä-sadoista autoista ottaa keikan hoitaakseen sillä kertaa...

      • Kouvos

        Helppo juttu. Tehdään TaksiKouvola ja KouvolaTaksi, molemmat omilla keskuksen tilausnumerolla ja omilla hinnoilla. Asiakas soittaa sitten mihin haluaa. Helppo nakki.


    • Paluu-entiseen

      Mutta onhan niilläkin yhtenäishinta.
      Jos nyt Taksikeskus välittää 200 taksille kyydit.
      Jos yhtiöt pilkotaan kahdeksi, välittää silloinkin yksi yhtiö 100 taksille kyydit.

      Jos kirjoittajien toive toteutuisi pitäisi välittäjäyhtiöt lopettaa ja jokainen 200 taksia ottaisi kyytinsä itsenäisesti vaikka vastaamalla omaan puhelimeensa. Silloin kyytihinnoista voisi neuvotella suoraan asiakkaan kanssa.

      Melko mielenkiintoinen tilanne lauantaiaamuna kun ravintolat sulkeutuvat, asiakkaat kyselisivät kuka taksi on vapaana soittamalla niin monelle taksille mikä olisi vapaana.

      • Supertaksi

        Voiko olla tyhmempi kommentti? Ei voi.


    • abcde12345

      Meillä täällä Suomessa on tämä markkinatalous vielä hakusessa, kun on suunnitelmataloudessa oltu vuosikymmeniä. Mutta ehkä pikku hiljaa alkaa se kilpailu lisääntyä.
      Viro on hyvä esimerkki. Asiakas usein opettelee muutaman luotettavan firman tilauskeskusten numerot ulkoa ja tilaa taksin niistä. Vaihtoehtoja Tallinnassa on kymmeniä, käsittääkseni niinkin pienessä paikassa kuin Haapsalu (10 000 asukasta) on useampi vaihtoehto, tai sitten mennee pienissä paikoissa niin että soittavat suoraan kuskille.

      • abcde12345

        Mutta voi olla niin että nuo tilauskeskukset pitäisi sulkea ja sallia sellaiset vain yhtiökohtaisesti.


    • Kouvos1

      Joo ja TaksiKouvola ajaa eri hinnalla kuin KouvolaTaksi. Siinä on kaksi vaihtoehtoa asiakkaille. Se on markkinataloutta eikä kartellin omaista suunnitelmataloutta.

    • Kyytikiito

      Heitän tähän väliin kysymyksen.
      Haluaako asiakas valomerkin aikaan kännykkään sovelluksella jokaisen kaupungissa toimivien yksittäisen taksin hinnan, voi olla kaupungista tai paikkakunnasta riippuen kymmenien tai jopa satojen autojen yksilö hinnasto...
      Itse en ainakaan jaksaisi alkaa selvittelemään minkä hintaisen auton ja milloin mahdollisesti saisin.
      Olen täällä tämän jo monesti aikaisemminkin kertonut...
      Taksiala on erikoinen muihin yritystoimiin verrattuna.
      Juna, Laiva, linja-auto, lentokone kulkee aikataulujen mukaan, johon asiakkaat sovittavat oman aikataulunsa.
      Putkimies, rakennusmies, parturi, nokinuohooja, ja monet muut alat antavat asiakkailleen aikoja jolloin tulevat palvelemaan tai palveluun saa ajan.
      Taksi on asiakkaan aikataulun mukaan ostettava palvelu, jos Taksiasiakkaillekin voisi taksiyritys antaa ajoaikoja, voisi taksiyritys myydä tuotettaan ja aikoja vaikka kuukausi eteenpäin, voisi yksittäisen kyydin hinta olla huomattavastikin nykyistä edullisempaa... Näin ei tietysti voi olla.
      Taksataso täytyy olla sellaisella tasolla että sillä voi liiketoimintaa taloudellisesti ja kannattavasti harjoittaa.
      Kukaan ei ajele taksilla huvikseen, asiakas tarvitsee taksia kuten muitakin palveluita tarpeeseen.
      Taksipalvelu pitää saada silloin kun asiakas sitä tarvitsee.
      Tiedän kokemuksesta että rakennusmiestä, putkimiestä, sähkömiestä ym. palvelua saattaa joutua odottamaan päiviä, viikkoja, jopa kuukausia, kukaan ei tietääkseni ole vaatimassa lisää ja halvempia. em. palveluiden saamiseksi nopeammalla aikataululla, voi vaikuttaa lupaamalla maksaa extrahintaa.
      Taksipalveluhinnassa on samassa suhteessa kuten kaikissa muissakin palveluissa raja jolla palvelua voi kannattavasti tuottaa.
      Taksinkäyttäjälle on loppujenlopuksi parempi että alueella on saatavissa samanhintaista taksipalvelua, jokainen saa varmemmin kuljetuksensa.
      Olen nähnyt 38 vuotta taksialalla olleena, miten yrittäjä joka alkaa merkittävästi laskea taksaa, on parin, kolmen vuoden kuluttua lopettanut kannattamattomana.
      Muistakaa tämä, kukaan ei ajele huvikseen taksilla, niin halvaksi taksitaksaa ei voi laskea että huvikseen voisi ajella koskaan.

      Kannattaa ottaa taas maalaisjärki mukaan. piste. fi

    • Japa29

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe