V40 T4

Olli Omenankukka

Heps

Aattelin hankkia tollasta v40 t4:sta ja mitä oon katellu niin ruotsin maalla ei tunnu maksavan paljookaa, eikä siel oo noi mittarit ruuvailtu. Nyt ois vaan ongelma, eli onko tietoo välittäjisä, jotka tuo/ettii/testaa autoja ruotsin puolelta? Luulis ainakin länsirannikolla olevan liikkeitä yllinkyllin.

Sit sitä olen yrittäny ettii, että onko tos t4 eri kori/alusta ku noissa "normaaleissa" v40:ssä? Oon kuullu että kuulemma aika raide herkkä auto ja perä on herkkä lähtee irti, onko volvo-miehillä kokemusta asiasta? Entäs onko meluisa auto ajaa, kun kuitenkin on "farkku"?

Ja mites toi t4:n yllä pito? Kallista vai ei? Vuosimalli ajattelin jotain 90-luvun lopun mallia. Eli miten turbon rempat, ruosteet, vakuutukset, ym. Onko kallista?

19

7970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V40 T4 1998

      Moi. Ostin tollasen auton kuukausi sitten. Tyytyväinen olen ollut. Kulutus on seka-ajossa noin 10 litraa/100km joten se on oikeastaan ainut miinus ja kun vielä pitää 98E tankata niin se ei ole mitään halvinta mahdollista. Olen lukenut että alustan kanssa on ollut ongelmia, iskareissa jne. Ne kannattaa aikakin ottaa ostaessaan huomioon. Viimeviikolla kysyin valtuutetulta VOLVO-huollolta turbon huoltoa. Sanoivat että sille ei tarvitse tehdä mitään huoltoja. Jos se laukeaa niin uusi vaihdetaan, niitä ei kuulemma oikein pysty edes korjaamaan. Ja mikä niissä nyt laukeaa kunhan muistaa hieman jäähdyttää sitä ennen sammuttamista. Vakuutuksesta en osaa sanoa kun on rahoitusyhtiön vakuutus. Mutta sehän on 1.9 tai 2.0 joten eikai se nyt ihan hirveä ole. Suosittelen kovasti. Mukavasti tehoa ja sitä rataa...

      • ne.

        on volvon hevosvoimia, kiihtyy tosi surkeesti 200 hv autoksi...alustalle kannattaa myös tehdä jotain jos haluaa muutakin kuin jätättää korolloja liikennevaloissa.


      • Olli Omenankukka
        ne. kirjoitti:

        on volvon hevosvoimia, kiihtyy tosi surkeesti 200 hv autoksi...alustalle kannattaa myös tehdä jotain jos haluaa muutakin kuin jätättää korolloja liikennevaloissa.

        Hmm.. Mielenkiintosta.
        Eli varmaan jotain sivuttais tukee konepellin alle ainakin, vai? Onko siitä mitään hyötyy käytännössä? Mitäs muuta suosittelet? Ottaen huomioon auton omistajan taidon rassata autoo ja raha varat :) Miten muuten jarrujen laita tossa pelissä? Pysähtyykö toi ollenkaa... No joo.. nyt alkaa olla puhe ku urheiluautosta, vaikka kuitenki kyseessä on farkku. :) Mut kiinnostaapahan kuitenkin.


      • tästä
        Olli Omenankukka kirjoitti:

        Hmm.. Mielenkiintosta.
        Eli varmaan jotain sivuttais tukee konepellin alle ainakin, vai? Onko siitä mitään hyötyy käytännössä? Mitäs muuta suosittelet? Ottaen huomioon auton omistajan taidon rassata autoo ja raha varat :) Miten muuten jarrujen laita tossa pelissä? Pysähtyykö toi ollenkaa... No joo.. nyt alkaa olla puhe ku urheiluautosta, vaikka kuitenki kyseessä on farkku. :) Mut kiinnostaapahan kuitenkin.

        kunnon alustasarja tekee jo auton... siis iskarit miel.säädettävät ja uudet jouset. pelkkiä jousia ei kannata vaihtaa, ajo-ominaisuudet menee lopullisesti. tuon ikäiselle täysjarruremontti vakio-osin riittänee...näillä alkuun sitten vasta "tuunataan".


      • tästä
        tästä kirjoitti:

        kunnon alustasarja tekee jo auton... siis iskarit miel.säädettävät ja uudet jouset. pelkkiä jousia ei kannata vaihtaa, ajo-ominaisuudet menee lopullisesti. tuon ikäiselle täysjarruremontti vakio-osin riittänee...näillä alkuun sitten vasta "tuunataan".

        naapuri ostaa tyhmyyksissään 17` pyöräsarjan ja sinä ajelet kahdeksikkoa ko. auton ympärillä vakiopyorillä ja uudella huippualustallasi.


    • Ex+T4

      hmmm en suosittele ellei sitten ole tosi hyväkuntoinen ja edullinen.

      Viimeksimainittuja voi olla vaikea löytää.
      Itselläni oli viimeisiä T4 rekisteröity 2000.

      Volvoksi laatu ei vastannut odotuksia.

      Voimakkaissa kiihdytyksissä tuntuu, että moottori on irti.Ajoominaisuudet eivät vastaa tehoja ainakaan perus T4.

      Suhteettoman paljon pikkuvikoja mikä ei haittaa, jos osaa ja on aikaa laittaa! Jarrut ei kovin hääppöiset.

      Teoriassa autossa on hyvä suorituskyky(100km/7.4s/233km, mutta ominaisuuksissa on siihen nähden vajetta suhteettoman paljon.

      Vaihdoin T4 pois 2004 uuteen S60.

      • Wilburi

        Kahdella työkaverilla on kyseinen malli ja niiden kyydissä on tullut oltua monta kertaa ja muutaman kerran olen ajanutkin kyseistä mallia.Ei suurempia vikoja kummassakaan(vm.2000 ja vm.2003), mutta vakio alusta on kyllä aika surkea, joten kannattaa laittaa se esimmäisenä kuntoon. Eli säädettävä alusta ja samalla kunnon vanteet luokkaa ~225/45R17. Jarrutkaan eivät ole parhaat mahdolliset, mutta kyllä niillä pärjää, kun sen vain muistaa. Malli alkaa tosin olemaan jo aika vanhan näköinen, mutta jos siitä pitää, niin ihan hyvän auton siitä saa.
        Nuo mainitut lukemat kyllä tuntuvat aika kovilta vaikka tehdas ne lupaakin.


    • auto

      ajaa, kiihdytyksissä vetelee minne sattuu.

    • jude

      Itsellä -98 T4 ajettu 150tkm ja olen ollut todella tyytyväinen.T4: n dynamic vakioalusta on jämäkämpi kuin ahtamattomissa versioissa, sportalusta vielä 20mm matalampi, sekä napakammat jouset,iskarit, sekä kallistuksenvakain. Ajettavuudeltaan ei varmaankaan mikään maailman paras mutta,edelliseen autooni (Golf variant 2.0GL -96" sata kertaa parempi. Itse olen tykännyt. Bensaa vie litran/pari enemmän satasella kuin vastaavat vapaastihengittävät. Korjata ei ole tarvinnut muuta kuin lampunpesurin moottori.Huollot ja vakuutukset ovat olleet normaalihintaisia muihin verrattuna.

    • PopUp

      Mulla itellä on s40 t4 -98 ja ihan hyvin on pelaillu ei sen kummenpia vikoja. Alustahan ainakin s40 on 70 sarjasta ja vm. 98 alkaen siinä on uudemman mallin valot ym. Mun mielestä alustassa ei oo mitään vikaa vaikka sitä ei mitenkään laitteliskaan(madallusta ym.), ett kyllä se tiellä pysyy eikä vetele sivuille ainkaan mun ajossa...kannattaa varmaan kattoo rengaspaineet jos alkaa vetelee =) Vakuutus on mielestäni halpa verrattuna edellisen autoni vakuutukseen. Kandee kysyy eri firmoista, sillä vaihtelee aika rankasti.

      Ja sitt eiku täyttä eteenpäin. =)

      • mitään

        vikaa olekkaa jos ei ole vertailukohdetta, kyllä se varmaan 88 sunnyn jälkeen tuntuu unelmalta...muuten on kyllä turha puhua t4:stä ajajan autona. ainoat ilot suht tehokas moottori.


      • popup
        mitään kirjoitti:

        vikaa olekkaa jos ei ole vertailukohdetta, kyllä se varmaan 88 sunnyn jälkeen tuntuu unelmalta...muuten on kyllä turha puhua t4:stä ajajan autona. ainoat ilot suht tehokas moottori.

        Ai sullako se oli se 88 sunny vertailukohteena?? Ei mulla oo sellasta ikinä ollu eikä tuu olee niin vanhaa autoo...sulla varmaan on ollu ku tiijjät...tuskin oot ees ikinä volvolla ajanu, et kirjottele sitte kun oot koskenu laatuun =)

        Hymyillään =)


      • hyvä
        popup kirjoitti:

        Ai sullako se oli se 88 sunny vertailukohteena?? Ei mulla oo sellasta ikinä ollu eikä tuu olee niin vanhaa autoo...sulla varmaan on ollu ku tiijjät...tuskin oot ees ikinä volvolla ajanu, et kirjottele sitte kun oot koskenu laatuun =)

        Hymyillään =)

        että volvon "ajo-ominaisuudet" sulle kelpaa...tietämättömyys pitää tyytyväisenä...hoh hoijaa...paina vaan sitä kaasua ja pidä kaksin käsin ratista ettei karkaa...


      • 9809809809
        hyvä kirjoitti:

        että volvon "ajo-ominaisuudet" sulle kelpaa...tietämättömyys pitää tyytyväisenä...hoh hoijaa...paina vaan sitä kaasua ja pidä kaksin käsin ratista ettei karkaa...

        Itsekin T4 ajaneena ja paljon muitakin tehokkaita autoja, voin yhtyä edelliseen. Tosin 6/2002 päivitetty malli, jossa jäykempi alusta on ihan kelvollinen peli, mutta jäykkyys nostaa rengasmelua.
        Eli tätä vanhemmilla pääsee suoralla lujaa ja kurveissa perheautot ovat puskurissa kiinni, koska alusta kallistelee ja löysä jousitus ei anaa pitoa.


      • 909809870897
        9809809809 kirjoitti:

        Itsekin T4 ajaneena ja paljon muitakin tehokkaita autoja, voin yhtyä edelliseen. Tosin 6/2002 päivitetty malli, jossa jäykempi alusta on ihan kelvollinen peli, mutta jäykkyys nostaa rengasmelua.
        Eli tätä vanhemmilla pääsee suoralla lujaa ja kurveissa perheautot ovat puskurissa kiinni, koska alusta kallistelee ja löysä jousitus ei anaa pitoa.

        Tarkoitin 6/2000 mallia, johon muutokset tulivat.
        Alusta siinä on paljon jäykempi.


    • V40 2.0T A SE business vm2003

      Moi!

      Omani on siis tuolla pikkuturbolla ja autokauppias ei muistanut/osannut myydä mulle urheilualustaa. Nyt v_tuttaa kun en valinnut sitä lisävarustelistalta. Olen ajanut usealla yksilöllä ja kyllä tuo urheilualusta tekee autosta aivan erilaisen. Tosin kuoppainen mökkitie kannattaa ajoa varovasti...

      Mutta osta tuo auto tän viimeisen faceliftin jälkeen (en muista vuotta, mutta 2000-2002 kaiketi). Niissä on aika paljon vikoja korjattu.

      Omani täytti viime viikolla kaksi vuotta ja nyt takana 78tkm ilman yhtään vikaa.

      • V40 2.0T A SE business vm2003

        Bensaa palaa maantiellä 7-7.5 ja kaupungissa 9-11. Tosin ajotyylini ei ole kaikkein rauhallisin.

        Toistaiseksi ei ole mitään kuluvaa vaihdettu, Volvon huollot ei kai ole kaikkein edullisimpia.

        Vakuutuksesta en tiedä, kun ei ole oma auto.

        Pieni yksityiskohta, mutta mun mielestä tärkeä on se että tossa ei kurakelilläkään tarvitse lisätä pissapojan nestettä joka viikko. Spruuttaa näet aika tasasesti lasille ettei tartte laittaa litraa joka kerta...


    • -?-

      No näitähän taas voi arvostella miten haluaa. Tässä oma näkökulmani keskusteluun mukaan.

      Minä halusin paljon varusteita, sedania isomman takaluukun, ja sen verran tehoa ettei ohituksia tai nopeampaa matka-ajoa tarvitse miettiä ennenkuin tekee.

      Ostin 01 mallisen phase1:sen vajaa vuosi takaperin. Autolla on nyt takana 25tkm. Sain sopivasti melko edulliseen hintaan nähden.

      Autossa on nopeaa ajoa ajatellen surkea alusta, se on totta. Bensaa se vie reippaanpuoleisesti. Se ei ole neliveto. Vähän viileä talvella. Siinäpä ne huonot puolet. Mutta miten paljon ne todellisuudessa haittaavat?

      Alustan ominaisuudet tulivat melko heti "testeissä" esiin auton oston jälkeen. Omassa käytössä (Hki kaupunkiajoa paljon) alustan pehmeys kuitenkaan ei haittaa. Mietin jonkin aikaa sen fiksaamista paremmaksi ennenkuin päädyin jättämään rahat muuhun käyttöön. Vuosittaisesta 30tkm:sta suurin osa tulee kaupunkiajossa. Alusta sen mukaan mitä ajoa ajetaan eniten, ja pehmeämpi on kaupungissa mukavampi.

      Teho maksaa kulutuksessa. Jos ostat 200hv auton, et todennäköisesti muutenkaan ole ennenkaikkea kulutuksen perusteella tehnyt valintaasi. Säästäväiset ostavat toisenlaisia autoja.

      Nelivetoa ei tähän taida saadakaan, ja muuten samanvarusteinen auto nelivetoisena onkin jo eri hintaluokan peli.

      Ei erityisen nopea lämpeämään, mutta ei kuitenkaan puhalla kylmää jos lämmintä ei ole tarjolla.

      Hyvät puolet:

      - Automaatti. Helsingissä ehdoton.
      - Autom.ilmastointi. Tätä ei tarvinne tarkentaa.
      - Vakionopeudensäädin. Sitten kun matkalle lähdetään, pitää kaasujalan kurissa ja tekee matkanteosta tasaista.
      - Farmari. Vaikkakin pieni, pesee sedanin tavarankuljetusominaisuuksissa mennen tullen isomman lastausaukkonsa ansiosta.
      - Ulkonäkö. Mielipide, mutta... Mikä ihme autojen nykymuotoiluun on mennyt? Ovatko nuo keskenään samannäköiset uudet autot todella suunnittelijoidensa mielestä onnistuneita?
      - Teho. Ei tarvitse ottaa vauhtia kiihdytyksiin ohitettaessa. Moottoritienopeuksien kelaamisessa (eikä ylikään) ei ole mitään ongelmia. Rampeista pääsee isommalle ladulle helposti mukaan. Rata-autoksi tästä ei siis ole, mutta normaaliajossa _hyvä_. Kiihtyvyys siis ~8s sataseen, kyllä sillä ehtii hyvän kaulan ottamaan valojen keulalta muihin, jos niin haluaa. Satunnaisia hyvällä tiellä tehtyjä huippujen kokeiluita varten ajo-ominaisuudet ovat riittävät. Normaalikäyttöön hyvät.
      - Ajotietokone. Kiva lelu. Todellinen hyöty kuitenkin vähäinen.

      Vikojakaan ei ole ollut, termostaatin vaihtoa lukuunottamatta. En voi muuta kuin suositella, vaikka varusteet olisivatkin haluamassasi yksilössä erilaiset kuin omassani.

      Huonous / Hyvyys on suhteellista, se pitää tutkia omalle kohdalleen aina itse.

    • volvo v40

      pitääkö volvo v40 napoihin taakse panna vaseliiniä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe